Πέμπτη 19 Μαρτίου 2020

"Δόξα τῷ Θεῷ πάντων ἕνεκεν!"

Σύνδεσμος Κληρικών Χίου



­ριθμ. Πρωτ. 824 
­ριθμ. Δι­εκπ. 253                                   ν Χί τ 17 Μαρτίου 2020
                                              Μνήμη λεξίου το νθρώπου το Θεο

ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ ΑΡ. 42
Πρς
τόν ­ε­ρόν Κλ­ρον
καί τόν ε­σε­β λα­όν 
τς κα­θ’ ­μς ­ε­ρς Μη­τρο­π­λε­ως

«Τήν δια ρα ρχιεπίσκοπος μάζεψε τούς παπάδες καί διέταξε νά κλείσουν λες ο κκλησίες, καί νά εδοποιηθον τά ποίμνια πώς λειτουργία χριστουγεννιάτικη δέν θά γίνει, παρά θ’γρυπνήσουν ο χριστιανοί λοι στούς τοίχους πάνω.... τσι γιόρτασαν ο Μεσολογγίτες τά Χριστούγεννα το 1822» 

(Πηνελ. Δέλτα, Μεσολογγίτικα Χριστούγεννα).

Χριστιανοί μου! Παιδιά μου!

Δόξα τ Θε πάντων νεκεν!

Δοξάζομεν τόν Τριαδικόν Θεόν, ποος «κ το μή ντος ες τό εναι μς παρήγαγε»

Δοξάζομεν τόν Τριαδικόν Θεόν, ποος ποίησεν τόν νθρωπον «κατ’ εκόνα καί καθ’μοίωσίν Του»

Δοξάζομεν τόν Τριαδικό Θεό, ποος, παρά τήν παρακοήν μας καί τήν πτσιν μας «οκ πεστράφη τό πλάσμά Του ες τέλος, ποίησε, οδέ πελάθετο ργου χειρν Του»

Δοξάζομεν τόν Υόν καί Λόγον το Θεο, ποος «μορφήν ναλλοιώτως νθρωπίνην προσέλαβε, Θεός ν κατ’οσίαν» καί «λως ν ν τος κάτω καί τν νω οδόλως πν»

Δοξάζομεν τόν Θεάνθρωπον Κύριον μν ησον Χριστόν, ποος «γενόμενος πήκοος μέχρι θανάτου, θανάτου δέ σταυρο», «κατλθεν ν τος κατωτάτοις τς γς καί συνέτριψε μοχλούς αωνίους, κατόχους πεπεδημένων», «ναστάς τ τρίτ μέρ καί δοποιήσας πσι σαρκί τήν κ νεκρν νάστασιν»

Δοξάζομεν τόν Θεόν, «πέρ πάντων ν σμεν καί οκ σμεν, τν φανερν καί φανν εεργεσιν, τν ες μς γεγενημένων»

Ες τό πλαίσιον ατς τς δοξολογίας το Θεο «πάντων νεκεν», ντιμετωπίζομεν καί τήν προκύψασαν δοκιμασίαν το νθρωπίνου γένους, το ποιηθέντος πό το Τριαδικο Θεο ξ νός αματος (πρβλ. Πράξ. ιζ΄, 16), ποία προλθεν πό τόν Covid 19 (κοροναϊόν).

Τήν ντιλαμβανόμεθα χι ς ργήν το Παναγάθου Θεο, διότι «μάρτομεν, νομήσαμεν, δικήσαμεν», λλ’ ς πνευματικήν εκαιρίαν νισχύσεως τς πίστεώς μας, σκήσεως τς πομονς μας, καλλιεργείας το προσευχητικο μας θους καί κυρίως μετανοίας

παντα ατά τά πνευματικά γαθά δυνάμεθα νά ποκτήσωμεν πό τήν φισταμένην κατάστασιν. Καί ν κόμη∙ νά συνειδητοποιήσωμεν τήν δυναμίαν τς βαβελικς μας οήσεως, τήν ποίαν προκαλε διάθεσις ατονομήσεώς μας πό τόν Θεόν, πέναντι ες τήν δικήν Του παντοδυναμίαν. Διότι «βοηθός καί σκεπαστής» δι’ μς εναι Θεός.

Πρός τούτοις, μως, φείλομεν νά πορευώμεθα καί κατά τάς ντολάς Του, πως χουν εκρινς διατυπωθ ες τό θεόπνευστον κείμενον τς γίας Γραφς, τς Παλαις καί τς Καινς Διαθήκης. Εδικώτερον φείλομεν:

α). Σεβασμόν πρός τούς ρμοδίους ν τέλει ντας, τοι τούς ρχοντας μν, διότι «πσα ψυχή ξουσίαις περεχούσαις ποτασσέσθω» (Ρωμ. ιγ΄, 1).

β). μπιστοσύνην πρός τούς πιστήμονας ατρούς καί λον τό Νοσηλευτικόν Προσωπικόν, ο ποοι θυσιαστικς παρέχουν τάς πηρεσίας των καί δι’ ατό τούς εγνωμονομεν προσευχόμενοι δι’ ατούς, διότι «Κύριος δωκεν νθρώποις πιστήμην νδοξάζεσθαι ν τος θαυμασίοις Ατο» (Σοφία Σειράχ λη΄, 6) καί «τίμα τόν ατρόν πρός τάς χρείας ατο τιμας ατο, καί γάρ ατόν κτισε Κύριος» (Σοφία Σειράχ λη΄,1).

γ). πακοήν ες τήν γίαν μν κκλησίαν, ποία εναι Σμα Χριστο, Ατός Κύριος παρατεινόμενος ες τούς αἰῶνας, περίσειστος στλος καί τό κλόνητον δραίωμα τς ληθείας. πακοή καί ες τούς Ποιμένας τς κκλησίας, ο ποοι φέρουν τό βάρος τς εθύνης νώπιον τοΘεο διά τήν πνευματικήν καί σωματικήν γίειαν το μπεπιστευμένου ες ατούς λογικο ποιμνίου «πείθεσθε τος γουμένοις μν κα πεκετε· ατο γρ γρυπνοσιν πρ τν ψυχν μν ς λγον ποδσοντες· να μετ χαρς τοτο ποισι κα μ στενζοντες· λυσιτελς γρ μν τοτο» (βρ. ιγ΄,17). Μή λησμονμεν τι νυπακοή στέρησεν τούς πρωτοπλάστους πό τς τρυφς το Παραδείσου.

Ες τό πλαίσιον, λοιπόν, τν μέτρων ντιμετωπίσεως τς ναφυείσης ατς καταστάσεως ερά Σύνοδος τς κκλησίας τς λλάδος διά το π’ρ. 1371/619/17-3-2020 γκυκλίου Σημειώματος καί συμφώνως πρός τήν παράγραφον 8 το Δελτίου Τύπου τς κτάκτου Συνεδριάσεως Ατς τς 16-3-2020 πέστειλεν ες μς τό π’ρ. 872/τ. Β΄/16-3-2020 Φ.Ε.Κ., τό ποον περιλαμβάνει τήν π’ ρ. 2867/Υ1 Κοινήν πουργικήν πόφασιν τν πουργν Παιδείας καί Θρησκευμάτων καί γείας μέ θέμα: «πιβολή το μέτρου τς προσωρινς παγόρευσης τς τέλεσης κάθε εδους λειτουργιν καί εροπραξιν στούς θρησκευτικούς χώρους λατρείας γιά τό χρονικό διάστημα πό 16-3-2020 ως 30-3-2020», περ καί συνημμένως κοινοποιομεν ες μς.

«Περίλυπος γένετο ψυχή μν ως θανάτου» (πρβλ. Ματθ. κστ', 38). Καλούμεθα πρό τς γίας καί Μεγάλης βδομάδος νά ρωμεν Σταυρόν μέγαν καί βαρύν, καθ’σον μακράν το ερο Θυσιαστηρίου καί το Ποτηρίου τς ζως παραμονή μν γενν θλίψιν καί λγος καί δυναμίαν. Ες τό θεοΐδρυτον Μυστήριον τς Θ. Εχαριστίας θέλαμεν προσφύγει διά νά παρακαλέσωμεν δι’ λην τήν φήλιον, διά τούς σθενοντας, διά τούς ατρούς καί νοσηλευτάς, διά πσαν ρχήν καί ξουσίαν ν τ Κράτει μν, ποία διαχειρίζεται μετ’εθύνης τήν ντιμετώπισιν το προβλήματος, διά τόν φιλόχριστον λληνικόν Στρατόν, ποος δίδει ες τά ρια τς Πατρίδος γς τόν πέρ πάντων γνα.

«Ες τ θεία Εχαριστία Λατρεία το Χριστιανο κορυφώνεται κα τελειώνεται, διότι κατ’ ξοχν στ Μυστήριο ατ πραγματοποιεται βαθύτερη κα οσιαστικότερη νωση το νθρώπου μ τν θεωμένη σάρκα το νανθρωπήσαντος, σταυρωθέντος κα ναστάντος Κυρίου κα πιστς οκειώνεται τν αώνια ζω το Θεο.

Κοινωνν πιστς τ Σμα κα τ Αμα το Χριστο «ες φεσιν μαρτιν κα ες ζων αώνιον» φθαρτίζεται, θανατίζεται κα σώζεται π τν σπουδαιότερη συνέπεια το προπατορικο μαρτήματος, τν θάνατο.

Στν Λατρεία τς κκλησίας πιστς μιλε μ τν Θεό, δοξολογε τν Θεό, εχαριστε τν Θεό, λλ μόνον στν θεία Εχαριστία ναγκαλίζεται τν Χριστό, συνουσιοται μ τν Χριστό, μείγνυται μείκτως κα νώνεται συγχύτως μ τν γαπημένο Κύριο.

Εναι δυνατν ν πάρξει κάτι πιθυμητότερο γι τν πήλινο, θνητ κα μαρτωλ νθρωπο; πάρχει μεγαλύτερη φανέρωση τς γάπης το Θεο π τν σάρκωσή Του κα τν συνεχ προσφορ τς θεωμένης κα νδοξου σαρκός Του, γι ν συμμετάσχουμε κα μες στ δική Του θέωση κα δόξα;» (ρχιμ. Γεωργίου Καψάνη, Θέματα κκλησιολογίας καί Ποιμαντικς). 

λλ’ μως δέν πελπιζόμεθα. ν τ κόσμ θλίψιν χομεν, λλά θαρρομεν Χριστός νενίκηκε τόν κόσμον (πρβλ. ωάν. ιστ΄,33).

Δόξα τ Θε πάντων νεκεν!

Πρός τούτοις, ντελλόμενοι πως τηρήσητε τά ς νω διαλαμβανόμενα συνιστμεν ες μς καί τοτο: Ες τινας ερούς Ναούς ο ελαβες Κληρικοί μας χουν Προηγιασμένον γιον ρτον διά τήν τέλεσιν τν κολουθιν τν Προηγιασμένων Τιμίων Δώρων

Ες ατάς τάς περιπτώσεις ερεύς θά τηρήσ λοήμερον αστηράν λαδον νηστείαν καί ξηροφαγίαν καί νάγνωσιν το Μικρο ποδείπνου μετά τς κολουθίας τς Θείας Μεταλήψεως καί θά προσέλθ τήν πομένην λίαν πρωΐ νηστικός ες τόν ερόν Ναόν που καί νδυόμενος πασαν τήν ερατικήν Στολήν τν σχετικν κολουθιν θά νοίξ μετά φόβου Θεο καί ελαβείας τό ερόν ντιμήνσιον καί θά καταλύσ ντός γίου Ποτηρίου παντας τούς Προηγιασμένους γίους ρτους. (Ατονόητον εναι τι ατό δέν φορ ες τόν γιον ρτον τς Μεγάλης Πέμπτης, ποος φυλάσσεται ες τό ερόν ρτοφόριον καί ποος θά παραμείν διά πσαν χρείαν).

Χριστιανοί μου! Παιδιά μου!

ς ποδεχθμεν τήν κατάστασιν ατήν ς Κανόνα, τόν ποον μς πιβάλλει Ατός Κύριος μν ησος Χριστός, «κρίμασιν, ος κενος οδεν», νεκα «τν μετέρων μαρτημάτων καί τν το λαο γνοημάτων», διά τά ποα μες εμεθα πεύθυνοι.

ς ντιμετωπίσωμεν τόν βαρύν ατόν Κανόνα πνευματικς, ς ρμόζει ες εσεβες ρθοδόξους Χριστιανούς.

ς κλεισθμεν ες τήν οκίαν μας, τήν «κατ’οκον κκλησίαν» καί ες τό «ταμεον» μας, τόν χρον τς προσευχς μας καί ς προσευχηθμεν μετά μεγαλυτέρας ζέσεως καρδίας. Πατρικς ντελλόμεθα ο ελαβες Κληρικοί μας νά πιτελον ες τήν οκίαν των λας τάς εράς κολουθίας το νυχθημέρου, πέρ τν νοριτν των, ο δέ λαϊκοί πιστοί νά ναγιγνώσκουν τήν πρωΐαν τούς Ψαλμούς το ξαψάλμου καί τό σπέρας τό Μικρόν πόδειπνον μετά τς κολουθίας τν Χαιρετισμν τς Παναγίας μας.

ς ποτελέσ Κανόνας ατός εκαιρία στε καστος ξ μν «λθών ες αυτόν»(Λουκ. ιε΄,17), νά ναμνησθ τς ραιότητος το οκου το Πατρός, κ το ποίου χομεν οσί καί λόγ καί ργ πομακρυνθ, καί διά τς θυρανοιξίου το Παραδείσου μετανοίας, νά ποστμεν λλοίωσιν επρεπεστάτην, στε νά καταστμεν σύμμορφοι τς εκόνος τς δόξης το Κυρίου μας

ς μελετήσωμεν, κατά τήν διάρκειαν το Κανόνος ατο, τόν θεον λόγον, τήν γίαν Γραφήν, «τά ερά γράμματα, τά δυνάμενα νθρώπους σοφίσαι» (Β΄Τιμ. γ΄, 15), τούς βίους τν γίων τς κκλησίας μας καί τερα πνευματικά κείμενα, τά ποα θά σταλάξουν «δρόσον ερμών» (Ψαλμ. ρλγ΄, 3) ες «τάς κεκαυμένας καί χέρσους καρδίας» μας καί θά σβήσουν τήν δίψαν μας διά δατος λομένου ες ζωήν αώνιον (πρβλ. ωάν. δ΄14).

ς ασθανθμεν διά το Κανόνος ατο τόν πόθον τς λάφου πί τάς πηγάς τν δάτων ατο, τήν νοσταλγίαν τς προσελεύσεως μας ες τόν οκον το Πατρός μας, ες τόν ερόν Ναόν, πό τόν ποον, ταν εχομεν τήν λευθερίαν, πολλάκις πουσιάζαμεν, κλίναντες «τάς καρδίας μν ες λόγους πονηρίας το προφασίζεσθαι προφάσεις» (Ψαλμ. ρμ΄, 4) καί παραιτούμενοι τς βασιλικς προσκλήσεως το Βασιλέως Χριστο «γυνακα γημα, ζεύγη βον γόρασα, γρόν γόρασα, χε με παρτημένον» (Λουκ. ιδ΄18-20).

ς ναφυ, διά το Κανόνος ατο, ν τας καρδίαις μν θεος ρως τς προσελεύσεώς μας ες τό γιον Ποτήριον μέ τό ματωμένον κάλυμμα, ντός το ποίου φυλάσσεται «πολύτιμος μαργαρίτης» (Ματθ. ιγ΄, 45,46), θησαυρός τς ζως λου το κόσμου καί διά τς κολουθίας τς Θείας Μεταλήψεως νά προετοιμαζώμεθα στε, ταν πιστ παντευλόγητος καί πανευφρόσυνος ατή μέρα, νά παναλάβωμεν

«δού βαδίζω, γήινον τίποτα
δέν χει μέσα λογισμός μου
γιατί μέ κάλεσε συντράπεζον
Λυτρωτής λου το κόσμου»

(Γ. Βερίτη: Κοινωνικός)

ς νισχύσωμεν τούς θεοσδότους δεσμούς τς οκογενείας μας, ποία ξ ατίας τς περβολικς ξωστρεφος ζως καί συμπεριφορς μας, κλονίσθη μέ μφανες δυσμενες συνεπείας ες τήν κοινωνίαν τς ρθοδόξου Χριστιανικς Πατρίδος μας.

Διά τήν νίσχυσιν τς πνευματικς ατς ξιοποιήσεως το Κανόνος, τόν ποον μς πέβαλεν Χριστός μας, ερά Μητρόπολις Χίου, Ψαρν καί Ονουσσν παρέχει ες τούς πιστούς τάς ξς εκαιρίας:

α) Ρ/Σ ΣΗΜΑΝΤΡΟ (93,1 FM, στοσελίς: simantrochios.blogspot.gr , τηλ. 2271044040) θά μεταδίδ καθημερινς λας τάς εράς κολουθίας, κατά τάς καθιερωμένας ρας.

β) Ρ/Σ ΣΗΜΑΝΤΡΟ θά μεταδίδ κάστην Κυριακήν, μετά τήν κολουθίαν το Κατανυκτικο σπερινο Θεον Κήρυγμα το οκείου Ποιμενάρχου μέ θέμα: «Η ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΗ ΠΙΣΤΙΣ ΜΑΣ». 

γ) Ρ/Σ ΣΗΜΑΝΤΡΟ θά μεταδίδ τούς πό ναστολήν Κύκλους Μελέτης γίας Γραφς:

i) τς Γ.Ε.Χ.Α. κάστην Τετάρτην καί ραν 11.00΄ καί

ii) τς Πνευματικς στίας «ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΓΚΙΑΛΑΣ» κάστην Παρασκευήν καί ραν 12.00΄.

δ) στοσελίς τς ερς Μητροπόλεως Χίου, Ψαρν καί Ονουσσν (www.imchiou.gr

i) θά ναρτύ κάστην Τετάρτην τά βδομαδιαα μαθήματα τν Κατηχητικν Σχολείων, λων τν βαθμίδων προκειμένου νά τά μελετον τά Κατηχητόπουλα

ii) κάστην Παρασκευήν τό γραπτόν θεον κήρυγμα πί το εαγγελικο ναγνώσματος τς Κυριακς.

iii) τακτικς κείμενα θεολογικο πνευματικο περιεχομένου, καί

iv) σάκις παιτηθ γκυκλίους καί νακοινώσεις τς ερς Μητροπόλεως Χίου, Ψαρν καί Ονουσσν καί τς ερς Συνόδου τς κκλησίας τς λλάδος.

Χριστιανοί μου! Παιδιά μου! 

Δόξα τ Θε πάντων νεκεν! κκλησία μας μέσα πό τίς δοκιμασίες Της πάντοτε δοξάσθη. «Πολλά τά κύματα καί χαλεπόν τό κλυδώνιον∙ λλ’ο δεδοίκαμεν μή καταποντισθμεν∙ πί γάρ τς πέτρας στήκαμεν. Μαινέσθω θάλασσα, πέτραν διαλσαι ο δύναται∙ γειρέσθω τά κύματα, το ησο τό πλοον καταποντίσαι οκ σχύει∙ ...κκλησίαν Θεο οκ σχύεις καταλσαι. λλά πολεμες ατήν, ο δυνάμενος βλάψαι τόν πολεμούμενον...Σκληρόν γάρ σοι πρός κέντρα ξέα λακτίζειν. Οκ μβλύνεις τά κέντρα, λλά τούς πόδας αμάσεις∙ πεί καί τά κύματα τήν πέτραν ο διαλύει, λλ’ατά ες φρόν διαλύονται, Οδέν κκλησίας δυνατώτερον, νθρωπε» (ωάννης Χρυσόστομος, Migne, 51, 427).

Καί πάλιν

Δόξα τ Θε πάντων νεκεν!

Μνήσθητι μν, Κύριε, ν τ Βασιλεί Σου!

Μετά πατρικν εχν

+Ο ΧΙΟΥ, ΨΑΡΩΝ & ΟΙΝΟΥΣΣΩΝ ΜΑΡΚΟΣ

ΠΗΓΗ: http://syndesmosklchi.blogspot.com

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου