Πέμπτη 15 Ιουνίου 2017

Μ. Χατζηδάκι

ΟΙ ΓΕΙΤΟΝΙΕΣ ΤΟΥ ΦΕΓΓΑΡΙΟΥ,
 ΧΩΡΙΟΝ Ο ΠΟΘΟΣ

Α.ΟΙ ΓΕΙΤΟΝΙΕΣ ΤΟΥ ΦΕΓΓΑΡΙΟΥ
Τραγούδι: Φλέρη Νταντωνάκη

1. Η μικρή Ραλλού (Ν.Γκάτσου) Από το «Χρυσάφι της γης» 0:00
2. Ρίχνω την καρδιά μου στο πηγάδι (Ι.Καμπανέλλη) Από το
«Παραμύθι χωρίς Όνομα» 2:59
3. Ήταν καμάρι της αυγής (Ν. Γκάτσου) Από το «Ματωμένο Γάμο» του Λόρκα 5:55
4. Το πουλί (Μ. Αργυράκη) Από την «Οδό Ονείρων» 9:19
5. Κάθε τρελό παιδί (Μ. Χατζιδάκι) Από το μπαλέτο 
«Η Ερημιά» 11:50
6. Με την Ελλάδα καραβοκύρη (Ν. Γκάτσου) Από τη «Μυθολογία» 14:22
7. Το τριαντάφυλλο (Α. Σολομού-Α. Δασκαλόπουλου) 
Από τη «Δόνα Ροζίτα» του Λόρκα 17:16
8. Στου Διγενή τα κάστρα (Ν. Γκάτσου) Από το θέατρο-καφενείο «Πολύτροπον» 19:52 Πιάνο ο Μάνος Χατζιδάκις
9. Ο χορός του μεσημεριού (ορχήστρα) Από την ταινία του Μαξ. Σέλλ «Οδοιπόρος» 23:24
Ηχογραφήθηκε το Φθινόπωρο του ' 72 Ενορχήστρωση:Βασίλης Τενίδης

ΧΩΡΙΟΝ Ο ΠΟΘΟΣ (κύκλος πέντε τραγουδιών )
Τραγούδι: Ευτύχιος Χατζηττοφής

1. Ο Παναγής της Κυριακής (Αγαθής Δημητρούκα) 28:09
2. Ο καινούργιος προφήτης (Μ. Χατζιδάκι) 31:35
3. Μπερδεύτηκα (Μ. Αργυράκη) 32:01
4. Ένα κορίτσι στο βάλτο (Αγαθής Δημητρούκα) 35:44
5. Η επιστροφή (Μ. Χατζηδάκι) 37:51
Ηχογραφήθηκε σε δέκα μέρες από 2-12 Ιουλίου 1977 Ενορχήστρωση:Μ. Χατζηδάκις

Τετάρτη 14 Ιουνίου 2017

Χωρίς ψυχή… όλα γίνονται συνήθεια

Είναι μερικά πράγματα που κάνουμε καθημερινά και μας βγαίνουν λίγο πολύ αυτόματα, σαν το «καλημέρα» που λέμε το πρωί και έπειτα γίνεται «καλησπέρα». 
Άλλα γίνονται αντανακλαστικά – το «καλά» ως απάντηση στο «τι κάνεις», ασχέτως αν ισχύει ή όχι. Αυτά όμως είναι και μερικά πράγματα που γίνονται από συνήθεια. 
Πράγματα που επαναλαμβάνουμε τακτικά και πλέον έχουν εισχωρήσει στο υποσυνείδητό μας τόσο που δε χρειάζεται να τα σκεφτόμαστε πια.
Λένε πως οι συνήθειες δύσκολα κόβονται. Κάτι όπως η περιέργεια ένα πράγμα. Όπως η συνήθεια της νέας γενιάς να πρέπει να βγάζει σέλφι και να ανεβάζει στα κοινωνικά μέσα χωρίς λόγο και αιτία απλά επειδή είναι η μόδα της εποχής. 
Το να προσποιούμαστε ότι είμαστε καλά όταν δεν είμαστε είναι όμως και αυτό μια συνήθεια. Το να λες ότι αισθάνεσαι κάτι όταν δεν ισχύει, όμως, αν αποκαλυφθεί, θα πληγώσει τον άλλον περισσότερο. 
Γιατί, όταν αφήνεις κάτι να γίνεται συνήθεια, χάνει το νόημά του. 
Όπως όταν ζητάς επεξήγηση για ένα ανέκδοτο, ή αντάλλαγμα για κάτι που έκανες οικειοθελώς.
Ζούμε σε μια εποχή όπου οι λέξεις χάνουν το νόημά τους και τα αισθήματα εξαφανίζονται πίσω από αυτές. 
Με τον κατακλυσμό των μέσων κοινωνικής δικτύωσης, η κοινωνία μας έχει γίνει πιο απρόσωπη και συγχρόνως διπρόσωπη από ποτέ. Ακόμα και μέσα από μια τεχνολογία που σκοπός της ήταν να μας φέρει πιο κοντά, καταφέρνουμε να δημιουργήσουμε περισσότερες ζήλιες, παρεξηγήσεις και τσακωμούς απ’ όταν δεν υπήρχε. 
Επεκτείνουμε το δίκτυο γνωριμιών μας για να εσωκλείει ανθρώπους που δεν έχουμε δει ποτέ μας, απλά και μόνο για να βλέπουμε τον αριθμό των διαδικτυακών μας «φίλων» να ανεβαίνει. 
Και αυτό μια συνήθεια είναι. Ο ανταγωνισμός για το ποιος είναι ψηφιακά πιο δημοφιλής. Πόσοι λίγοι όμως άνθρωποι από όλους αυτούς μας αγγίζουν πραγματικά, μας κάνουν ευτυχισμένους και ευγνώμονες που υπάρχουν στη ζωή μας
Ο άνθρωπος θέλει ψυχή. 
Και τα αληθινά συναισθήματα – αυτά που αισθάνεσαι βαθιά μέσα σου να πηγάζουν από την καρδιά – βγάζουν ακριβώς αυτό που νιώθεις, το διαισθάνεσαι στην αύρα που σε διαπερνάει όταν ακούγονται οι λέξεις, σε όλα αυτά που σου μεταδίδουν. 
Θέλουμε το συναίσθημα στη ζωή μας – το χρειαζόμαστε – όσο έντονο και αν είναι, για να μπορούμε να νιώθουμε πως είμαστε ακόμα ζωντανοί.

Τρίτη 13 Ιουνίου 2017

Π ά τ μ ο ς

Πάτμος-Σάψηλα
Ἀπόψε ... λίγο πριν σκοτεινιάσει ...
φωτό:  Σ. Ψ.

Πάτμος

 Σάψηλα
ἀπόψε, λίγο πρίν σκοτεινιάσει
Φωτό:   Σ.Ψ.

Σεισμός!!!



Οδηγίες προστασίας 
σε περίπτωση σεισμού
Ο σεισμός είναι ένα φυσικό φαινόμενο που πλήττει συχνά την Ελλάδα και άλλες χώρες του πλανήτη. Οι περισσότεροι σεισμοί που γεννιούνται στη χώρα μας δεν προκαλούν ιδιαίτερα προβλήματα, ωστόσο μερικοί είναι πολύ ισχυροί και έχουν επιπτώσεις στον άνθρωπο και στο δομημένο περιβάλλον.
Προετοιμάσου από τώρα, για να μπορείς να προστατεύσεις τον εαυτό σου κατά τη διάρκεια του σεισμού και να έχεις την κατάλληλη αντισεισμική συμπεριφορά μετά το σεισμό.

Μέσα στο σπίτι
Στερεώστε γερά στους τοίχους τα ράφια και τις βιβλιοθήκες. Απομακρύνετε από τις πόρτες τα ψηλά έπιπλα που μπορούν να ανατραπούν και να εμποδίσουν την έξοδο.
Βιδώστε καλά στους τοίχους το θερμοσίφωνα και τις δεξαμενές καυσίμων και νερού.
Τοποθετείστε τα βαριά αντικείμενα στα χαμηλότερα ράφια.
Απομακρύνετε τα βαριά αντικείμενα πάνω από κρεβάτια και καναπέδες.
Στερεώστε καλά τα φωτιστικά σώματα και τους ανεμιστήρες οροφής.
Προσδιορίστε καλά προφυλαγμένους χώρους σε κάθε δωμάτιο του σπιτιού:
– κάτω από ανθεκτικά γραφεία ή τραπέζια.
– μακριά από γυάλινες επιφάνειες και βιβλιοθήκες.
– μακριά από εξωτερικούς τοίχους.
Ελέγξτε τη σωστή λειτουργία του δικτύου παροχής ηλεκτρικού ρεύματος και φυσικού αερίου.
Ενημερώστε τα μέλη της οικογένειας για το πώς κλείνουν οι γενικοί διακόπτες ηλεκτρικού, νερού και φυσικού αερίου και για τα τηλέφωνα έκτακτης ανάγκης (112, 199, 166, 100 κλπ.)
Προμηθευτείτε φορητό ραδιόφωνο με μπαταρίες, φακό και βαλιτσάκι πρώτων βοηθειών.

Έξω από το σπίτι
Επιλέξτε ένα ασφαλή χώρο συνάντησης μετά το σεισμό ο οποίος να βρίσκεται:
– μακριά από κτίρια και δέντρα
– μακριά από τηλεφωνικά και ηλεκτρικά καλώδια.
ΟΤΑΝ ΓΙΝΕΤΑΙ ΣΕΙΣΜΟΣ
Αν είστε μέσα στο σπίτι διατηρείστε την ψυχραιμία σας.
Καλυφθείτε κάτω από κάποιο ανθεκτικό έπιπλο (τραπέζι, γραφείο, θρανίο), γονατίστε και κρατήστε με τα χέρια σας το πόδι του.
Αν δεν υπάρχει ανθεκτικό έπιπλο, γονατίστε στο μέσον του δωματίου, μειώνοντας όσο γίνεται το ύψος σας και προστατέψτε με τα χέρια το κεφάλι και τον αυχένα σας. Απομακρυνθείτε από μεγάλες γυάλινες επιφάνειες (παράθυρα, γυάλινα χωρίσματα) ή έπιπλα και αντικείμενα που μπορεί να σας τραυματίσουν.
Μην προσπαθήσετε να απομακρυνθείτε από το σπίτι.
Μην βγείτε στο μπαλκόνι.
Αν είστε σε ψηλό κτίριο απομακρυνθείτε από τζάμια και εξωτερικούς τοίχους.
Αν είστε σε χώρο ψυχαγωγίας, εμπορικό κέντρο ή μεγάλο κατάστημα διατηρείστε την ψυχραιμία σας.
Μείνετε στο χώρο μέχρι να τελειώσει η δόνηση.
Μην παρασυρθείτε από το πανικόβλητο πλήθος που κινείται άτακτα προς τις εξόδους γιατί κινδυνεύετε να ποδοπατηθείτε.
Αν βρίσκεστε σε ανοιχτό χώρο απομακρυνθείτε από χώρους που βρίσκονται κάτω από κτίρια, τηλεφωνικά ή ηλεκτρικά καλώδια.
Αν έχετε μαζί σας τσάντα ή χαρτοφύλακα, καλύψτε το κεφάλι σας με αυτά.
Αν βρίσκεστε μέσα στο αυτοκίνητο καταφύγετε σε ανοιχτό χώρο και σταματήστε με προσοχή το αυτοκίνητο ώστε να μην εμποδίζει την κυκλοφορία.
Αποφύγετε να περάσετε από σήραγγες, γέφυρες ή υπέργειες διαβάσεις.
ΠΗΓΗ: http://www.pentapostagma.gr/

Δευτέρα 12 Ιουνίου 2017

Θρασύβουλος Στανίτσας

 Συνέντευξη
Τὸν Αὔγουστο του 1986 ὁ Θρασύβουλος Στανίτσας προσκλήθηκε ἀπὸ τὴν Μονὴ Κύκκου (Κύπρος) νὰ ψάλλει στὴν ἑορτὴ τῆς Κοιμήσεως τῆς Θεοτόκου.
Ἔψαλε στὸν Ἑσπερινὸ καὶ στὸν Ὄρθρο μέχρι τὴ Δοξολογία. Κατὰ τὴ διάρκεια τῆς Δοξολογίας, ἔνοιωσε ἀδιαθεσία καὶ ἔχασε τὶς αἰσθήσεις του. Μετεφέρθη στὸ Ἅγιον Βῆμα, ἀνέκτησε τὶς αἰσθήσεις του ἀλλὰ δὲν ἐπανῆλθε στὸ Ἀναλόγιο.
Μετὰ τὶς 15 Αὐγούστου ἔδωσε συνέντευξη στὸ Τηλεοπτικὸ Κανάλι ΡΙΚ στὸν δημοσιογράφο Νῖκο Σπανὸ.
Τὴν συνέντευξη αὐτὴ εὶχε στὸ ἀρχεῖο του ὁ κ. Γιῶργος Σπανὸς ὁ ὁποῖος καὶ μᾶς τὴν παραχώρησε. Τὸν εὐχαριστοῦμε θερμὰ.
Στὴν ἀρχὴ τοῦ βίντεο ὑπάρχει μὶα σύντομη περιγραφὴ πῶς προέκυψε αὐτὸ.

Βυζαντινή Μουσική

Περί το σοκρατήματος!
                                                         Χρήστου Τσακίρογλου
                                  Πρωτοψάλτου


μουσικς χαρακτρας τς λληνορθοδόξου λατρείας προβλέπει «ν ν στόματι» - τ ποο κα βοηθ στν πίτευξη το «ν μι καρδί»- τν κτέλεση τν ψαλισμάτων της, φανερώνοντας τσι μ ναν κόμη τρόπο τν κκλησιαστικότητα, κα τν νότητα τν σχέσεων πο χαρακτηρίζει τν δια τν θεϊκ μορφή. Τ σοκράτημα εναι μία παράλληλη μ τ μέλος πόκρουση τς βάσεως το χου στω το 4χόρδου, ποα φίσταται γι ν θυμίζει στ συνείδητο μέρος το γκεφάλου το κροατ τν τόνο ναφορς, καθς κα στος ψάλλοντες τν τονικ «φάρο» γι τν πιστροφή τους π τ μοναχικ στν μονόφωνη μουσική μας ταξίδι τς σύνθεσης. Ο φυσικς ρμονίες πο παρουσιάζονται ναπόφευκτα στν συνήχιση μέλους κα σου, δν μετονομάζουν τ δεύτερο σ μία κόμη φωνή μ ,τι ατ συνεπάγεται κατ τ πρότυπα τς ρχαιοτάτης κατ τ’ λλα πολυφωνίας, διαιτέρως τς κ τς σπερίας πο τόσο χει πηρεάσει τ κούσματα κα τ πρότυπά μας. Ο ρμονίες μέλους κα σου εναι πλς κα «επεπτες» γι κάθε νθρώπινο ατί, παιδευμένο χι, ν παράλληλα δν μεταφέρουν τν προσοχ π τ ψαλλόμενο στν τεχνοτροπία πο χρησιμοποιεται, κρατντας τς πολ λεπτς σορροπίες μεταξ μέλους κα λόγου.

 ΠΗΓΗ: Νάξιοι Μελιστές