Τετάρτη 7 Σεπτεμβρίου 2016

Ευθανασία


Μη υποβοηθούμενη ευθανασία 
για αιώνιο θάνατο
euthanasia
Γράφει η Νίκη Μπάρλα για την Romfea.gr
Δρ Κανονικού Δικαίου Πανεπιστημίου Στρασβούργου

Παρακολουθούμε τις ημέρες αυτές μια πρωτοφανή υποστήριξη μέρους της πολιτικής ηγεσίας της χώρας μας προς την πράξη απόγνωσης ενός ασθενούς συμπατριώτη μας, ο οποίος μη θέλοντας να φέρει το βάρος της ασθένειας αποφάσισε να επιλέξει τον τρόπο που θα τερματίσει τη ζωή του και μάλιστα παρουσιάζοντάς το δημόσια.
Είναι αναμφισβήτητο το δικαίωμα κάποιου να κάνει επιλογές και να τις εκφράζει δημόσια ακόμη και όταν η προπαγάνδα που κάνει είναι φανερή.
Τίθενται όμως κάποια ερωτήματα...
Γιατί ενώ όλοι γνώριζαν ότι ο άνθρωπος αυτός θα προβεί σε αυτή την πράξη δεν τον εμπόδισαν από το να το διαφημίζει με τρόπο σχεδόν ειδυλλιακό; Σε αντίθετη περίπτωση ίσως τον οδηγούσαν στο ψυχιατρείο.
Το δεύτερο ερώτημα που τίθεται είναι γιατί δεν ακούσαμε να αναζητώνται ευθύνες από τον ιατρό που του χορήγησε το φάρμακο;
Ποιός είναι και πόσους άλλους ασθενείς είναι ίσως διατεθειμένος να «βοηθήσει» σε στιγμή απόγνωσης;
Το γεγονός ότι ο ίδιος ο αυτόχειρας έκανε την ένεση στον εαυτό του για να φύγει από τη ζωή δεν απαλλάσσει τον ιατρό τουλάχιστον ηθικά από τις ευθύνες του.
Είναι πολύ περίεργη η πολιτική στήριξη της συγκεκριμένης αυτοχειρίας όταν μάλιστα είναι γνωστό ότι σε κάποιες χώρες του Συμβουλίου της Ευρώπης εξετάζεται ακόμη και το θέμα νομιμοποίησης της παιδικής ευθανασίας.
Γιατί δεν παρουσιάστηκε από την αρχή ως αυτοκτονία και έλαβε το γλωσσικό ένδυμα της «μη υποβοηθούμενης ευθανασίας»;
Από πότε θεωρείται επαινετική πράξη η παραίτηση από τη ζωή και όχι ο αγώνας για ζωή;
Ένα τελευταίο ερώτημα είναι τα όρια άσκησης της «οικονομίας» σε περίπτωση αυτοχειρίας.
Μάλιστα ο θανών αρνήθηκε γραπτώς τον Σταυρό του Χριστού αλλά ήθελε να έχει Εξόδιο ακολουθία.
Από την Εκκλησία του Χριστού δεν επιλέγουμε ό,τι μας αρέσει και είναι στα μέτρα μας.
Ο ίδιος ο Χριστός μας έδωσε την απόλυτη ελευθερία να τον αρνηθούμε, να τον λοιδορήσουμε, να τον αμφισβητήσουμε ή να τον αγαπήσουμε αλλά μας γνωστοποίησε και τις συνέπειες της επιλογής μας.
Η Ορθόδοξη Εκκλησία έχει ρυθμίσει το θέμα της αυτοχειρίας αλλά και της επιείκειας.
Στις κανονικές αποκρίσεις του Αγίου Τιμοθέου Αλεξανδρείας (14) θα δούμε την προτροπή του να είναι προσεκτικοί οι κληρικοί για να μην πέσουν σε κρίμα κάνοντας αδιακρίτως «οικονομία» σε περίπτωση αυτοχειρίας.
Η «μη υποβοηθούμενη ευθανασία» δηλαδή η καθαρή αυτοκτονία δεν πρέπει να απασχολεί τον αληθινά Ορθόδοξο Χριστιανό.
Ο Χριστιανός έχει την ελπίδα στο Χριστό που είναι ο Αρχηγός της Ζωής και του Θανάτου και γι΄αυτό σηκώνει το σταυρό της ασθενείας και της οποιαδήποτε δυσκολίας και περιμένει παρηγορία από Εκείνον, υπακούοντας στο θέλημα Του, και όχι από ενέσεις που θα τον οδηγήσουν σε έναν αιώνιο θάνατο.
Η μόνη ένεση που θα οδηγήσει τον Ορθόδοξο Χριστιανό στον αληθινά καλό θάνατο και μάλιστα στην σωτηρία και την αθανασία είναι το Τίμιο Σώμα και Αίμα του Χριστού υποβοηθούμενος των πρεσβειών της Υπεραγίας Θεοτόκου και των Μαρτύρων της Πίστεως.
* (Η κα Μπάρλα είναι πρώην staff member της Αντιπροσωπείας της Ρωσικής Εκκλησίας στο Συμβούλιο της Ευρώπης)
ΠΗΓΗ: http://www.romfea.gr/

Θ΄Ωδή Γενεσίου Θεοτόκου

"Αλλότριον των μητέρων..."
Αντί του "Άξιον εστίν..." 
εις την εορτή του Γενεσίου της Θεοτόκου
Μέλος Δημητρίου Σουρλαντζή, Ήχος Πλ. δ΄
Ψάλλει ο Πρωτοψάλτης κ. Ματθαίος ΒΛάχος.

Το Γενέσιον τῆς Θεοτόκου (8 Σεπτεμβρίου)

 Δοξαστικόν Αίνων Γενεσίου Θεοτόκου
Πρόκειται για ηχογράφηση από την Ακολουθία της Κυριακής 8-9-1974 στον Ι. Ν. Αγ. Δημητρίου Αμπελοκήπων Αθηνών, η οποία μεταδόθηκε ζωντανά από το Ραδιοφωνικό Στανθμό της ΥΕΝΕΔ. Ψάλλει ο μακαριστός Άρχων Πρωτοψάλτης της Μεγάλης του Χριστού Εκκλησίας Θρασύβουλος Στανίτσας. Οι ψαλλόμενες θέσεις του Δοξαστικού προέρχονται από το βιβλίο «Πατριαρχική Φόρμιγξ - Μουσική Κυψέλη» του Άρχοντος Πρωτοψάλτου της Μεγάλης του Χριστού Εκκλησίας Κωνσταντίνου Πρίγγου, προκατόχου του Στανίτσα.
Για την ηχογράφηση αυτή οφείλουμε ευχαριστίες στον κ. Νικόλαο Γιάννου, ο οποίος μας την κοινοποίησε στην ιστοσελίδα: http://analogion.com/forum/showthread....

Πατάτες ψητές!!

Ψητές πατάτες γεμιστές με χταπόδι κρασάτο

Φωτογραφία: Βαγγέλης Πατεράκης-Food Styling: Αντωνία Κατή
Φωτογραφία: Βαγγέλης Πατεράκης-Food Styling: Αντωνία Κατή
Μια παραλλαγή από τοπικό πιάτο της Μυτιλήνης.

ΣΥΝΤΑΓΗ ΑΠΟ: Γεωργία Κοφινά

  Μερίδες: 6
 Χρόνος προετοιμασίας: 20′ 
Χρόνος μαγειρέματος:1:10′ 
Έτοιμο σε:1:30′

Υλικά

  • 12 πατάτες μέτριες καλά πλυμένες
  • 1 κιλό χταπόδι, καθαρισμένο και κομμένο σε μικρά κομμάτια
  • ½ φλιτζάνι κρασί κόκκινο ξηρό
  • 1 κρεμμύδι μεγάλο ψιλοκομμένο
  • 2 σκελίδες σκόρδο ψιλοκομμένο
  • 1 φλιτζάνι ντομάτες αποφλοιωμένες και ψιλοκομμένες
  • ½ φλιτζάνι λάδι
  • 1 φύλλο δάφνης
  • 5-6 κόκκους πιπέρι
  • αλάτι (για τις πατάτες)
  • 2 κουτ. σούπας κάππαρη ξαρμυρισμένη (για το γαρνίρισμα)

Διαδικασία

Βράζετε τις πατάτες ολόκληρες με τη φλούδα τους σε άφθονο νερό για 10-15 λεπτά για να μαλακώσουν και τις στραγγίζετε.
Κόβετε κατά μήκος ένα «καπάκι» από κάθε πατάτα και το φυλάτε. Αδειάζετε τις πατάτες αφήνοντας 1,5 εκ. πάχος από ψίχα 
και τις αλατίζετε ελαφρά. Τις αφήνετε στην άκρη.
Βάζετε το χταπόδι, το κρεμμύδι και το σκόρδο σε κατσαρόλα 
και αφήνετε να βράσει με το ζωμό τους χωρίς να προσθέσετε νερό. Όταν πιει το νερό του, προσθέτετε το λάδι, σοτάρετε για 5 λεπτά 
και σβήνετε με το κρασί.
Ρίχνετε την ντομάτα, τη δάφνη και τους κόκκους πιπεριού. Σιγοβράζετε το χταπόδι για 30 λεπτά περίπου, μέχρι να μαλακώσει και να μείνει με τη σάλτσα του.
Γεμίζετε τις πατάτες με το χταπόδι, χωρίς να εξέχει από το χείλος τους, και τις σκεπάζετε με τα «καπάκια». Ψήνετε σε προθερμασμένο φούρνο στους 180°C για 30-40 λεπτά, μέχρι να ψηθούν οι πατάτες. Αφαιρείτε τα καπάκια και σερβίρετε τις πατάτες 
σκορπίζοντας από πάνω λίγη κάππαρη.
Πηγή:  olivemagazine.gr

Το «ουδετερόθρησκο σχολείο»


Το «ουδετερόθρησκο σχολείο» 
και η ελληνική κοινωνία 
Πολύς λόγος γίνεται στις ημέρες μας για το περιεχόμενο της Παιδείας, για τον χαρακτήρα του μαθήματος των Θρησκευτικών, για την αναθεώρηση του Συντάγματος και ενδεχομένως των διατάξεων περί Παιδείας και περί σχέσεων Εκκλησίας και Πολιτείας. Μία ορολογία που αρέσει στους οπαδούς της ψευδεπίγραφης προόδου είναι το «ουδετερόθρησκο σχολείο». Θα προσπαθήσουμε να αποκρυπτογραφήσουμε τη σημασία του όρου και τις προθέσεις εκείνων που τον χρησιμοποιούν.
Λέγοντας ουδετερόθρησκο εννοούν ότι στο ελληνικό σχολείο δεν πρέπει να υπάρχουν εικόνες του Χριστού και των Αγίων, να μην γίνεται προσευχή, να μην τονίζεται η πνευματική παράδοση και ο ιστορικός ρόλος της Ορθοδόξου Εκκλησίας, το δε μάθημα των Θρησκευτικών να αποκτήσει θρησκειολογικό- εγκυκλοπαιδικό περιεχόμενο η έστω τον πολυθρησκειακό χαρακτήρα που ήδη δοκιμάσθηκε σε ορισμένα Γυμνάσια με το αμφιλεγόμενο Πιλοτικό Πρόγραμμα.
sxoleio small 
Η παράδοση της ουδετερόθρησκης παιδείας προέρχεται από τη γαλλική κοινωνία και απηχεί τα ακραία αντιχριστιανικά και αντιεκκλησιαστικά κηρύγματα του Διαφωτισμού και της Γαλλικής Επαναστάσεως του 1789. Δεν υποτιμώ τη σημασία των ιδεολογικών αυτών ρευμάτων για τον ευρωπαϊκό και τον παγκόσμιο πολιτισμό, καλό είναι, όμως, να θυμόμαστε ότι οδήγησαν σε πολλές ακρότητες και σε κλίμα τρομοκρατίας εις βάρος αντιφρονούντων. Η Γαλλική Επανάσταση εστράφη κατά του Ρωμαιοκαθολικού κλήρου και διέπραξε φόνους και βιαιότητες. Αναμφιβόλως πολλοί Ρωμαιοκαθολικοί Επίσκοποι και ιερείς της εποχής εκείνης είχαν αποκτήσει πλούτο και εξουσία και είχαν καταστή αντιπαθείς στα μάτια των φτωχών λαϊκών στρωμάτων. Αυτή όμως η διαπίστωση δεν δικαιολογεί τον δολοφονικό πνιγμό κληρικών και μοναχών σε λίμνες με μία πέτρα στον λαιμό ούτε βεβαίως δικαιολογεί την κατάργηση επί αρκετά έτη του Χριστιανικού Ημερολογίου από τους Γάλλους επαναστάτες και την επίσημη λατρεία του Ορθού Λόγου αντί του Ιησού Χριστού.
Οι συνέπειες αυτών των ιδεολογικών ρευμάτων και των εσωτερικών συγκρούσεων οδήγησαν τη γαλλική κοινωνία σε μία σαφή απομάκρυνση από κάθε τι Χριστιανικό. Το 1905 ψηφίσθηκε και ισχύει ακόμη ειδικός νόμος για τον πλήρη χωρισμό της κρατικής δραστηριότητος από τη σφαίρα των θρησκειών και των πάσης μορφής θρησκευτικών εκδηλώσεων. Στα γαλλικά δημόσια σχολεία έκτοτε δεν διδάσκεται μάθημα Θρησκευτικών. Αυτό, όμως, αποτελεί μία γαλλική ιδιαιτερότητα και δεν πρέπει να προβάλλεται ως πρότυπο για την Ελλάδα ή για άλλες ευρωπαϊκές κοινωνίες. Σημειώνω ότι τα περισσότερα κράτη μέλη της Ευρ. Ενώσεως επιδιώκουν τη διδασκαλία θρησκευτικού μαθήματος είτε αμιγώς Χριστιανικού -με βάση την επικρατούσα θρησκεία- είτε τύποις θρησκειολογικού, αλλά με υπεροχική θέση των Χριστιανικών αξιών.
Ο μαθητής και η μαθήτρια του ελληνικού σχολείου δικαιούται και υποχρεούται να ακολουθεί την Ελληνορθόδοξη παράδοση των προγόνων μας και όχι τον ουδετερόθρησκο φανατισμό των Γάλλων επαναστατών. Η πατρίδα μας ελευθερώθηκε από συνειδητούς Χριστιανούς Ορθοδόξους αγωνιστές και το 1821 δεν έχει ιδεολογική σχέση με τη Γαλλική Επανάσταση. Οι Γάλλοι ξεσηκώθηκαν εναντίον των δικών τους αρχόντων σε μία εμφύλια εξέγερση με στόχο μεταξύ άλλων και τον Ρωμαιοκαθολικό κλήρο. Αντιθέτως η δική μας επανάσταση είχε χαρακτήρα απελευθερωτικό και εθνικοθρησκευτικό. Αγωνισθήκαμε το 1821 κατά αλλοεθνών και αλλοθρήσκων μαζί με την Ορθόδοξη Εκκλησία, για την Εκκλησία, υπό την Εκκλησία. Ο Θ. Κολοκοτρώνης στα Απομνημονεύματά του δηλώνει τη σαφή διαφοροποίηση μεταξύ Γαλλικής κάι Ελληνικής Επαναστάσεως, στους δε μαθητές του πρώτου Γυμνασίου της ελεύθερης Αθήνας τονίζει ότι και εκείνος και οι συμπολεμιστές του βροντοφώναξαν «πρώτα υπέρ Πίστεως και ύστερα υπέρ Πατρίδος».
kolokotronis small 
Τα Συντάγματα των Εθνοσυνελεύσεων του Αγώνος αρχίζουν με την επίκληση στην Αγία Τριάδα και γενικώς δηλώνουν τον σεβασμό των αγωνιζομένων προς την Εκκλησία. Μία από τις πρώτες φροντίδες των επαναστατημένων Ελλήνων υπήρξε η ίδρυση Υπουργείου, το οποίο συνδύαζε τη Δημοσία Εκπαίδευση και τα Εκκλησιαστικά ζητήματα. Η Επανάσταση του 1821, στην οποία οφείλουμε το ελεύθερο ελληνικό κράτος, είχε μεταξύ άλλων ως στόχο να μπορούν τα παιδιά μας να διδάσκονται ελευθέρως και ακωλύτως την Ορθόδοξη Πίστη και τη διαχρονική ελληνική γλώσσα και Ιστορία στα σχολεία. Ο πρώτος Κυβερνήτης μας Ιωάννης Καποδίστριας υπογράμμιζε ότι τα θεμελιώδη μαθήματα για τα ελληνόπουλα πρέπει να είναι η Ορθόδοξη Χριστιανική Πίστη και τα κείμενα των Αρχαίων Ελλήνων. Ας αφήσουμε την ουδετερόθρησκη παράδοση στους Γάλλους, με σεβασμό στην πολιτιστική ιδιοπροσωπία τους, και ας κρατήσουμε για τα δικά μας σχολεία την Ελληνορθόδοξη Παιδεία των Τριών Ιεραρχών και του Αγίου Κοσμά του Αιτωλού.
Πίσω από την προπαγάνδα περί ουδετερόθρησκου σχολείου κρύβεται η αρνητική διάθεση έναντι της Ορθοδοξίας και της Ορθόδοξης Χριστιανικής αγωγής. Όταν στο σχολείο θα διδάσκονται ισότιμα ο Χριστός και ο Βούδας ή ο Κομφούκιος τότε αυτό δεν είναι ουδετερότητα. Είναι μεροληπτική κατήχηση υπέρ άλλων δοξασιών και θρησκευμάτων. Το ουδετερόθρησκο σχολείο είναι το προπέτασμα καπνού για να επιχειρηθεί η επίθεση κατά της Χριστιανικής παιδείας, της οικογένειας και των παραδοσιακών αξιών που ανθίστανται ακόμη στην ταλαιπωρημένη κοινωνία μας. Η προπαγάνδα περί ουδετερόθρησκου σχολείου αποτελεί προσβολή για τα Ορθόδοξα Χριστιανικά πιστεύματα της μεγάλης πλειοψηφίας των Ελλήνων. Αποτελεί εχθρική πράξη προς την επικρατούσα θρησκεία, αμφισβήτηση του Συντάγματος και των σχετικών δικαστικών αποφάσεων και προσβολή στη μνήμη των ελευθερωτών και ιδρυτών του κράτους μας. Ουδετερόθρησκη παιδεία σημαίνει να κατέβει η εικόνα του Χριστού και να καλλιεργείται στα παιδιά μία πολυθρησκειακή σύγχυση. Ουδετερόθρησκη παιδεία σημαίνει σχολείο χωρίς πρότυπα, χωρίς αξίες. Σημαίνει μία Ελλάδα αποκομμένη από το παρελθόν της, άρα χωρίς προσανατολισμό για το μέλλον.
Μιλώντας στους διδάσκοντες και τους φοιτητές του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας (Φλώρινα, 17.9.2005) ο Παναγιώτατος Οικουμενικός Πατριάρχης κ. Βαρθολομαίος εξέφρασε ενδιαφέροντες προβληματισμούς έναντι των οπαδών του ουδετερόθρησκου σχολείου: «Είναι δε παρατηρημένον ότι οι παιδαγωγοί, οι οποίοι επικαλούνται αυτήν την ουδετερότητα και ένεκα αυτής αρνούνται την χριστιανικήν αγωγήν των μικρών παιδιών, κατ’ ουσίαν προχωρούν εκουσίως η άκουσίως και ανεπιγνώστως εις αντιχριστιανικήν τοποθέτησιν και χειραγώγησιν, προς την οποίαν προσωπικώς κλίνουν. Ούτοι συνεπεία της αρνητικής στάσεώς των προς την χριστιανικήν πίστιν και ζωήν απαντούν εις το έμφυτον θρησκευτικόν ερώτημα των μικρών παιδιών κατά τρόπον, ο οποίος προκαλεί εις την ψυχήν των αμφιβολίας δια την πίστιν του οικογενειακού και κοινωνικού των περιβάλλοντος, γεγονός το οποίον δεν βοηθεί αυτά εις την ψυχικήν των ισορροπίαν, διότι θέτει αυτά προώρως προ διλημμάτων πίστεως, τα οποία δεν έχουν την ωριμότητα να αντιμετωπίσουν…. Η ην επικαλούνται τινες ουδετερότης του κράτους έναντι των θρησκειών μετατρέπεται, ίσως αθελήτως εις εχθρότητα έναντι της επικρατούσης θρησκείας, διότι εμμέσως εξισώνει αυτήν προς πάσαν άλλην, ενώ η υπεροχική αξία του ορθού Χριστιανισμού είναι δεδομένη εκ του ότι ο ηθικός ανθρωπισμός και τα κινήματα ελευθερίας και δικαιοσύνης έχουν εγκολπωθή και αφομοιώσει τας πλείστας των ηθικών αξιών του ορθού Χριστιανισμού».
Η Ιερά Σύνοδος της Εκκλησίας της Ελλάδος με πρόσφατες ανακοινώσεις και επιστολές της προς κάθε αρμόδιο υποστηρίζει τη διατήρηση της ελληνορθόδοξης παιδείας και του Ορθοδόξου Χριστιανικού χαρακτήρος του μαθήματος των Θρησκευτικών. Ας μην επιτρέψουμε στους θιασώτες του ουδετερόθρησκου σχολείου να ξεριζώσουν τον Χριστό από τις ψυχές των παιδιών μας. Ας μην αποδεχθούμε την μετατροπή του σχολείου σε εργαστήριο ανόσιων πειραματισμών και επιβολής αποτυχημένων ιδεολογιών. Και ας μην λησμονούμε ότι οι δύο ανθρωποβόροι και καταστροφικοί ολοκληρωτισμοί του 20ού αιώνος, ο Χιτλερισμός και ο Σταλινισμός, είχαν ως ιδεολογικό υπόβαθρο την πολεμική κατά της Χριστιανικής διδασκαλίας.
ΠΗΓΗ: http://www.diakonima.gr/

«Η Γλώσσα στην Λατρεία της Εκκλησίας μας»

«Η Αρχαία Ελληνική Γλώσσα στην Ορθόδοξη Λατρεία της Εκκλησίας μας»
Ο Πρόεδρος της Συνοδικής Επιτροπής επί της Λατρείας 
της Εκκλησίας της Κύπρου Μητροπολίτης Μόρφου Νεόφυτος, εκπροσωπώντας το σύνολο των Ιεραρχών της Ιεράς Συνόδου 
της Εκκλησίας της Κύπρου, καταφέρεται με αδιάσειστα επιχειρήματα στην καινοφανή ιδέα που κάποιοι προωθούν 
στην Ελλαδική Εκκλησία για την εισαγωγής της μοντέρνας ελληνικής γλώσσας στην Ορθόδοξη Λατρεία, υπερασπιζόμενος 
την Ιερά Παράδοση της Ελληνικής Ορθοδόξου Εκκλησίας. Συνομιλεί με το Θεολόγο Θεόδωρο Κυριάκου στην εκπομπή του Κυπριακού Τηλεοπτικού Σταθμού ΣΙΓΜΑ "Πρόσωπα και Γεγονότα"

κείμενο περιγραφής: RumOrthodox
https://www.youtube.com/watch?v=RUD_l...
πηγή βίντεο: RumOrthodox

https://www.youtube.com/watch?v=RUD_l...

Ο καρκίνος





Έλληνες ανακάλυψαν μηχανισμό που προστατεύει από τη δημιουργία καρκίνου

Έλληνες ανακάλυψαν μηχανισμό που προστατεύει από τη δημιουργία καρκίνου

Γράφει η Μαίρη Μπιμπή
Ερευνητές στο Πανεπιστήμιο Κρήτης ανακάλυψαν ένα νέο μηχανισμό ο οποίος μπορεί να προστατεύσει από τη δημιουργία , σύμφωνα με στοιχεία που δημοσιεύονται στο επιστημονικό έντυπο Nature Communications.
Η επιστημονική μελέτη έγινε στο εργαστήριο του Αναπληρωτή Καθηγητή του τμήματος Βιολογίας του Πανεπιστημίου Κρήτης Δρ Γεωργίου Ζάχου, με πρώτη συγγραφέα τη Δρ Ελένη Πετσαλάκη, μεταδιδακτορική υπότροφο του Ιδρύματος Μποδοσάκη.
Όπως είναι γνωστό, ο μόνος τρόπος να χωρέσει το DNA του 
ανθρώπου στα μικροσκοπικά μας κύτταρα, είναι κάθε κλωστή DNA να τυλιχτεί σαν κουβάρι σε κοντές και παχιές δομές που ονομάζονται «χρωμοσώματα».
Ωστόσο, καθώς τα κύτταρά μας διαιρούνται, ορισμένες φορές τα χρωμοσώματα μπλέκονται μεταξύ τους και τραβιούνται σε δομές που ονομάζονται «γέφυρες DNA». Χωρίς πρόσθετη υποστήριξη, οι γέφυρες αυτές θα σπάσουν και αυτό μπορεί να αλλάξει τα υγιή κύτταρα σε καρκινικά, να οδηγήσει δηλαδή στη δημιουργία καρκίνου.
Οι Δρ Πετσαλάκη και Δρ Ζάχος ανακάλυψαν τρεις νέες πρωτεΐνες, τις Clk1, Clk2 και Clk4, οι οποίες προστατεύουν τις γέφυρες DNA από κατάρρευση και εμποδίζουν τη δημιουργία κάθε μορφής καρκίνου.
«Τα αποτελέσματά μας είναι σημαντικά διότι, εμποδίζοντας το σπάσιμο των γεφυρών DNA, θα μπορούσαμε να εμποδίσουμε τη δημιουργία καρκίνου ή να σταματήσουμε την εξάπλωσή του» εξηγεί μιλώντας στο in.gr ο αναπληρωτής καθηγητής Δρ Γεώργιος Ζάχος.
«Η εργασία μας προσθέτει νέα γνώση σχετικά με τα αίτια του καρκίνου σε επίπεδο μορίων. Ελπίζουμε η γνώση αυτή να αξιοποιηθεί ώστε να σχεδιαστούν αποτελεσματικότερα αντικαρκινικά φάρμακα στο άμεσο μέλλον» προσέθεσε η μεταδιδακτορική ερευνήτρια Δρ Ελένη Πετσαλάκη.
Να σημειωθεί ότι για την παραπάνω εργασία, οι ερευνητές πέτυχαν ανταγωνιστική χρηματοδότηση ύψους περίπου 220.000 ευρώ ανάμεσα σε 769 αιτήσεις από όλο τον κόσμο, από τον οργανισμό Worldwide Cancer Research με έδρα τη Μεγάλη Βρετανία.
ΠΗΓΗ:http://www.vimaorthodoxias.gr/  

Προσευχή στά Σχολεῖα