Σάββατο 12 Νοεμβρίου 2016

Ὕμνοι Ἑορτῆς Ἁγ. Ἰωάννου τοῦ Χρυσοστόμου

Στιχηρά προσόμοια Ἁγίου Ἰωάννου 
τοῦ Χρυσοστόμου

Ὁ Ἱερός Χρυσόστομος (13 Νοεμβρίου)

 Ὁ βίος του Ἀγ Ίωάννου του Χρυσοστόμου
Ο ιερός Χρυσόστομος κατά τη διάρκεια της πατριαρχείας του, υπήρξε αδυσώπητος ελεγκτής κάθε παρανομίας και κακίας. Αυτό όμως έγινε αίτια να δημιουργήσει φοβερούς εχθρούς, και μάλιστα αυτήν την αυτοκράτειρα Ευδοξία, επειδή ήλεγχε τις παρανομίες της. Αυτή μάλιστα, σε συνεργασία με τον τότε Πατριάρχη Αλεξαδρείας Θεόφιλο (ενός μοχθηρού και άσεβους ανθρώπου), συγκάλεσε σύνοδο (παράνομη) από 36 επισκόπους (όλοι τους πνευματικά ύποπτοι και δυσαρεστημένοι από τον άγιο) στο χωριό Δρυς της Χαλκηδόνας και πέτυχε την καθαίρεση και εξορία του Αγίου σ' ένα χωριό της Βιθυνίας. Η απόφαση αυτή όμως, τόσο εξερέθισε τα πλήθη, ώστε αναγκάστηκε αυτή η ίδια η Ευδοξία να τον ανακαλέσει από την εξορία και να τον αποκαταστήσει στο θρόνο με άλλη συνοδική αθωωτική απόφαση (402 μ.Χ.). Αλλά λίγο αργότερα, η ασεβής αυτή αυτοκράτειρα, κατάφερε και πάλι να εξορίσει τον Άγιο (20 Ιουνίου 404 μ.Χ.) στην Κουκουσό της Αρμενίας και από κει στα Κόμανα, όπου μετά από πολλές κακουχίες και άλλες ταλαιπωρίες πέθανε το 407 μ.Χ.

Το Διαδύκτιο

Διαδύκτιο: "Φίλος ή έχθρός»
 Στο Ενοριακό Αρχονταρίκι του Ιερού Ναού Ευαγγελιστρίας Πειραιώς, στο πλαίσιο του προγράμματος «Ενορία εν δράσει…», 
ο π. Λάζαρος Μαρόγιαννης παρουσίασε το θέμα:
 «Διαδύκτιο: Φίλος ή έχθρός» 
την Παρασκευή 11 Νοεμβρίου 2016.

"Τὸ φαιδρὸν τῆς Ἀναστάσεως κήρυγμα"...



Το Αναστάσιμο Απολυτίκιο του δ' ήχου

Θεοδώρου Ρόκα
Θεολόγου
MΑ Ερμηνευτικής Θεολογίας

φαιδρν τς ναστσεως κρυγμα, κ το γγλου μαθοσαι α το Κυρου Μαθτριαι, κα τν προγονικν πφασιν πορρψασαι, τος ποστλοις καυχμεναι λεγον· σκλευται θνατος, γρθη Χριστς Θες, δωρομενος τ κσμ τ μγα λεος".

Από το ανωτέρω αναστάσιμο απολυτίκιο του τετάρτου (δ') ήχου αν απομονωθεί η φράση "κ το γγέλου μαθοσαι α το Κυρίου μαθήτριαι" προξενώνται δυο ερωτήματα: α) τι έμαθαν από τον άγγελο οι μαθήτριες του Κυρίου και β) ποιός ήταν αυτός ο άγγελος.
Το κατά Μάρκον ευαγγέλιο διηγείται τα εξής: "Κα διαγενομνου το σαββτου Μαρα Μαγδαλην κα Μαρα το ακβου κα Σαλμη γρασαν ρματα να λθοσαι λεψωσιν ατν. Κα λαν πρω τς μις σαββτων ρχονται π τ μνημεον, νατελαντος το λου. Κα λεγον πρς αυτς· Τς ποκυλσει μν τν λθον κ τς θρας το μνημεου; κα ναβλψασαι θεωροσιν τι ποκεκλισται λθος· ν γρ μγας σφδρα. Κα εσελθοσαι ες τ μνημεον εδον νεανσκον καθμενον ν τος δεξιος, περιβεβλημνον στολν λευκν, κα ξεθαμβθησαν. δ λγει ατας· Μ κθαμβεσθε· ησον ζητετε τν Ναζαρηνν τν σταυρωμνον· γρθη, οκ στιν δε· δε τπος που θηκαν ατν. λλ' πγετε επατε τος μαθητας ατο κα τ Πτρ τι προγει μς ες τν Γαλιλααν· κε ατν ψεσθε, καθς επεν μν. Κα ξελθοσαι φυγον π το μνημεου" (Μαρκ. 16,1-8).

Διηγείται δηλαδή το ευαγγέλιο του Μάρκου πως ενώ παρήλθε η ημέρα του Σαββάτου οι Μυροφόρες γυναίκες έλαβαν αρώματα για να αλείψουν το ενταφιασμένο σώμα του Ιησού, όπως όριζε ο Μωσαϊκός Νόμος. Φτάνοντας στη θύρα του μνημείου, όπου ήταν ενταφιασμένος ο Κύριος Ιησούς Χριστός είδαν την θύρα του μνημείου ανοικτή και το σώμα του ενταφιασθέντος απών. Τα εντάφια σπάργανα πεταμένα στο έδαφος και στα δεξιά του μνημείου έναν άγγελο ντυμένο στα λευκά και να τους λέει "ησον ζητετε τν Ναζαρηνν τν σταυρωμνον· γρθη, οκ στιν δε· δε τπος που θηκαν ατν" (Μαρκ. 16,6).

Οι φοβισμένες Μαθήτριες του Κυρίου πληροφορήθηκαν - έμαθαν για το κοσμοσωτήριο γεγονός της Αναστάσεως του Κυρίου, από τον άγγελο που βρισκόταν στο κενό πλέον μνημείο για να τους αναγγείλει οτι "γρθη Χριστς Θες, δωρομενος τ κσμ τ μγα λεος".
ΠΗΓΗ:  http://naxioimelistes.blogspot.gr/2016/11/blog-post_11.html#more