Σάββατο 3 Οκτωβρίου 2020

Πνευματική Ζωή!

Ευσέβεια ή ευσεβισμός;

Το είναι και το φαίνεσθαι στην πνευματική ζωή δεν αποτελεί πάντοτε καρπό ενσυνείδητης και ορατής πράξης ή κατάστασης (Β’ Τιμ. 3:5). Πολλές φορές συμβαίνει ανεπαίσθητα, μυστικά, ασύνειδα, μέσα στους αφανείς χώρους της βαθιάς και ανεξερεύνητης ψυχής του ανθρώπου, αθέατο από τα μάτια και του ίδιου του φορέα των πνευματικών αυτών πραγματικοτήτων.

Πηγη:http://old-boy.blogspot.gr/

Πηγη:http://old-boy.blogspot.gr/

Απώθηση; Έλλειψη αυτογνωσίας; Πώρωση; Προχωρημένη σήψη και αλλοίωση; Ποιος άραγε μπορεί να μιλήσει με αυθεντία και σιγουριά πάνω σε αυτές τις ιδιαζόντως σύνθετες καταστάσεις και δυσπρόσιτες περιοχές του ανθρώπινου πνεύματος, ει μη μονάχα ο «ἐτάζων καρδίας και νεφρούς» Παράκλητος (Ψαλμ. 7:10); Στο παρόν θα καταπιαστούμε λίαν ακροθιγώς με το θέμα της διάστασης, μάλλον της μετάλλαξης της αληθούς ευσεβείας στον απεχθέστατο ευσεβισμό.

Η ευσέβεια – θα μπορούσαμε να την ονομάσουμε και ευλάβεια – είναι καρπός του Πνεύματος, γνήσιος απότοκος και συνάμα φορέας τής εν Χριστώ ζωής. Τα χαρακτηριστικά της: όλα όσα έχουν σχέση με τους καρπούς του Πνεύματος (Γαλ. 5:22-23). Οι Άγιοι, ενυπόστατες αποδείξεις της γνήσιας ευσεβείας: απλοί, καθημερινοί άνθρωποι, αντιφορμαλιστές αναφορικά με μια «στημένη και τυπική» πνευματική ζωή, προσιτοί, προσηνείς, αγαθοί, ιδιαιτέρως, όντως και πάνω από όλα ταπεινοί, αισθανόμενοι άθλιοι και αμαρτωλοί, πολλάκις δε υποκάτω και αυτών των αλόγων ζώων και «πάσης κτίσεως», αγαπώντες και συγχωρούντες τους πάντες γύρω τους ανεξαρτήτως θρησκευτικής ή ετέρας ταυτότητος, γλυκείς, πράοι, παιδικοί στην ψυχή και στη συμπεριφορά, πύρινες καρδιές από τη θεία αγάπη, ειρηνικοί, ευγενείς. Κατά το μέτρο της προσέγγισης αυτών των πνευματικών καταστάσεων έχει ο καθένας το μέτρο σύγκρισης και το ποσοστό συμμετοχής του στο ορθόδοξο ήθος και στην ομώνυμη οντολογική ταυτότητα.

Ας δούμε από την αντ(δι)εστραμμένη τους πλευρά την ψυχοπαθολογία των ευσεβιστών: σύνθετοι άνθρωποι, στρυφνοί, με φαρισαΐζουσα επιθυμία να ξεχωρίζουν, να υπερτερούν, να διακρίνονται από τον αμαρτωλό κόσμο και τους «εκκοσμικευμένους» θρησκεύοντες, τυπολάτρες, φονταμενταλιστές, φιλοσεχταριστές, με «στημένη» εμφάνιση και τρόπο, απρόσιτοι, ανέραστοι, υποκριτές, πονηροί, με ένα ιδιαζόντως φουσκωμένο εγώ, βαυκαλιζόμενοι περί την ακάθαρτη «καθαρότητά» τους, ατομοκεντρικοί, εγωπαθείς κατακριτές των πάντων, ηθικιστές, πουριτανοί, ηθικολόγοι, άθεσμα και ακαλαίσθητα αυτάρκεις, άκρως συντηρητικοί, συνηθέστατα εθνικιστές και εραστές του ολοκληρωτισμού, ασυμπάθιστοι, ανάλγητοι, ανελέητοι, άστοργοι, συχνάκις κακεντρεχείς, ορθοδοξόφρονες του γράμματος – ουχί δε και του πνεύματος – ψυχροί, σοβαροί (μάλλον σοβαροφανείς), αγενείς όποτε θιγούν παντοιοτρόπως (λυδία λίθος ως προς την ύπαρξη πνευματικής πλάνης).

Οι ευσεβιστές βρίσκονται παντού, αλλά συνωστίζονται σε μεγαλύτερη πυκνότητα μέσα στους χώρους των σεκτών, των σχισματικών ομάδων, των παραθρησκευτικών οργανώσεων. Οι περισσότερο καλοπροαίρετοι εξ αυτών, πνευματικά ωστόσο «ανάπηροι» στην αδυναμία εξόδου τους από τις φιλοευσεβιστικές τούτες ομάδες, χάνουν σιγά σιγά, ίσως και ανεπαίσθητα, το όποιο ίχνος υγιούς πνευματικής κατάστασης ενυπάρχει σε αυτούς και, φυσικά, το άρωμα της ορθόδοξης ευλαβείας. Ακόμα και αυτούς που θα μπορούσαμε να ονομάσουμε «καλούς» ανάμεσα στους ευσεβιστές, εξάπαντος θα μπορούσαμε συνάμα και να το αμφισβητήσουμε: είναι άραγε τόσο καλοί χριστιανοί όσο δείχνουν; Η απάντηση σκληρά, αμείλικτα, απογοητευτικά αρνητική…

Ο φαύλος κύκλος του ευσεβισμού έχει εφεύρει και ανακαλύψει τους δικούς του μηχανισμούς και χώρους εκκόλαψης των φωτοαντιγράφων της δυτικής – προπαντός – εισαγόμενης τούτης έκνομης «ευσεβείας». Η επιλογή των κλειστών ομάδων στις οποίες συναγελάζονται οι επιρρεπείς στην εν λόγω πνευματική ασθένεια προσωπικότητες, καθώς και των αντίστοιχων «γερόντων» – εξομολογητών – πνευματικών τους ηγετών, απλά είναι ένας ακόμα αυτοματικός τρόπος αναπαραγωγής θλιβερών φωτοκοπιών και διαιώνισης μιας γενιάς πόρρω απέχουσας από την ορθόδοξη πνευματικότητα. Είναι προφανές ότι ο έλεγχος των συνειδήσεων, η δημιουργία φοβικών και εξαρτημένων προσωπικοτήτων – κάτι που γίνεται έντεχνα και αδιόρατα συνήθως – η πλύση εγκεφάλου, η απαγόρευση «συμμείξεως» με τους «ακάθαρτους εκτός», με το «πλήθος» ή τη χριστιανική λοιπή πλέμπα, η διεστραμμένη καθοδήγηση κατά την οποία δεν προωθείται η ελεύθερη ανάπτυξη της προσωπικότητας και της ετερότητας του καθενός, αλλά η στανική πειθαρχία και η αναγκαστή υπακοή, είναι μερικές από τις εγκληματικές πνευματικές ενέργειες σε βάρος των τόσο των πωρωμένων, όσο και των αδύναμων και αφελών οπαδών του ευσεβισμού.

Ο εκδυτικισμός, ερχόμενος μέσα από τον ιστορικό συγκερασμό παπισμού, προτεσταντισμού, φραγκοκρατίας και οθωμανικού ζυγού, έχει τους εραστές του ακόμη μέσα στις παρεκκλησιαστικές οργανώσεις. Η επίσημη Εκκλησία καθεύδει τον ύπνο του δικαίου, μάλλον για να είμεθα απόλυτα ακριβείς, τηρεί ενοχική σιγή, έχουσα την πλειοψηφία – σήμερα – των μελών της πάσχουσα και στιγματισμένη με την ευσεβιστική και οργανωσιακή «μέντα», μέσα σε ένα απέραντο φάσμα που ξεκινάει από τους πιο απλούς και άσημους λαϊκούς και φτάνει μέχρι την ανώτατη ηγεσία της.

Ο όσιος γέρων Παΐσιος πάντοτε υπογράμμιζε την ευρωπαϊκή ευσέβεια – βλέπε ευσεβισμό – σε αντιδιαστολή με την Ορθόδοξη ευλάβεια. Οι γκρίζες, σκοτεινές, άχρωμες, άνοστες, στυφές, πικρές, παγερές, ανέραστες φιγούρες των ευσεβιστών και τους ίδιους κρατάνε πεισματικά μέσα στην εμμονή τους στην ψευδαισθητική περιχαράκωση του εγώ και των κίβδηλων ψυχικών τους αυτασφαλίσεων ως προς την τήρηση μιας «ακρίβειας του νόμου» – εν είδει αντικειμενικού εχεγγύου για την αξιομισθιακή κτήση της σωτηρίας σε ένα μοναχικό, ελιτίστικο, δικό τους υπερπέραν – αλλά και τον χριστιανισμό δυσφημούν, εκδιώκοντες τους υποψήφιους ακόλουθους του Χριστού.

Ο χριστιανισμός είναι ελευθερία, απλότητα, αρχοντιά, αγάπη. Δεν είναι θρησκεία, είναι σύναξη γύρω από τον Χριστό, οικογένεια, Εκκλησία. Οι φατρίες, οι σέχτες των «καθαρών» κάθε εποχής δεν έχουν καμιά θέση στο αγιασμένο τούτο Σώμα. Άλλωστε, αυτοί έχουν τη δική τους, ανώτερη, πιο ποιοτική «αγιότητα»…

ΠΗΓΗ:https://www.pemptousia.gr/2020/10/efsevia-i-efsevismos/

Πέμπτη 1 Οκτωβρίου 2020

Φιλανθρωπία!!!!!

Δισεκατομμυριούχος τελειώνει όλη 

την περιουσία του 

μετά από 38 χρόνια μυστικών δωρεών

Το 1982, ένας πλούσιος επιχειρηματίας ίδρυσε ένα φιλανθρωπικό ίδρυμα. Ο στόχος του ήταν να δώσει κρυφά ολόκληρη την περιουσία του. Τώρα, 38 χρόνια αργότερα, πέτυχε το στόχο του σε ηλικία 89 ετών.
Ο δισεκατομμυριούχος Τσακ Φενέι πέτυχε τον στόχο του να δώσει όλη την περιουσία του μετά από 38 χρόνια μυστικών δωρεών.

Έχτισε μία περιουσία 8 δισεκατομμυρίων δολαρίων κατά τη διάρκεια της ζωής του, επενδύοντας σε επιχειρήσεις αφορολόγητων αγορών (duty free).

Ο Ιρλανδο-Αμερικανός είναι γνωστός για την λιτότητα και ταπεινότητα του. Παρά τον πλούτο του, δεν διαθέτει αυτοκίνητο. Νοικιάζει ένα μικρό διαμέρισμα, πετά οικονομική θέση και διαθέτει μόνο ένα ζευγάρι παπούτσια.

Ο συνιδρυτής του Duty-Free Shoppers Group κατάφερε να κρατήσει τις φιλανθρωπικές του δραστηριότητες κρυφές από το κοινό για 15 χρόνια, έως ότου η ταυτότητά του αποκαλύφθηκε στο κοινό το 1997 όταν πούλησε τις μετοχές του στην εταιρεία.

Αυτή την εβδομάδα, το ίδρυμα του Τσακ Φενέι, "The Atlantic Philanthropies", έμεινε (επιτέλους) χωρίς χρήματα, χαροποιώντας ιδιαίτερα τον ιδρυτή του.

Εξηγώντας τι οδήγησε στη γενναιοδωρία του, είπε ότι "Ο πλούτος φέρει ευθύνη. Οι [πλούσιοι] άνθρωποι πρέπει να αισθανθούν την ευθύνη να χρησιμοποιήσουν ορισμένα από τα περιουσιακά τους στοιχεία για να βελτιώσουν τη ζωή των συνανθρώπων τους, εναλλακτικά δημιουργούν δυσάρεστα προβλήματα για τις μελλοντικές γενιές".

Ο Τσακ Φενέι έχει δωρίσει 3,7 δισεκατομμύρια δολάρια σε ιδρύματα τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, συμπεριλαμβανομένων περίπου 1 δισεκατομμυρίου δολαρίων μόνο στο Πανεπιστήμιο του Κορνέλ, όπου σπούδασε δωρεάν, τιμητικά για την υπηρεσία του στην Πολεμική Αεροπορία κατά τη διάρκεια του πολέμου της Κορέας.

Έχει επίσης δωρίσει 870 εκατομμύρια δολάρια σε διάφορες ομάδες ανθρωπίνων δικαιωμάτων και 1,9 δισεκατομμύρια δολάρια για τη χρηματοδότηση διαφόρων έργων στη Βόρεια Ιρλανδία και τη Δημοκρατία της Ιρλανδίας, όπου βοήθησε στην ίδρυση του Πανεπιστημίου του Λίμερικ, σύμφωνα με πληροφορίες του Good News Network.

Εκτός από τον άμεσο οικονομικό της αντίκτυπο, οι φιλανθρωπικές ενέργειες του επιχειρηματία ενέπνευσαν τον Μπιλ Γκέιτς και τον Γουόρεν Μπάφετ να δημιουργήσουν το «Giving Pledge» για τους πλουσιότερους ανθρώπους του κόσμου.

Ουσιαστικά, όσοι αναλαμβάνουν οικειοθελώς αυτή την δέσμευση, οφείλουν να δώσουν τουλάχιστον το ήμισυ της περιουσίας τους στη φιλανθρωπία.

Εκφράζοντας τον θαυμασμό του για αυτό που έχει επιτύχει ο φίλος του, ο Μπάφετ είπε ότι ο Φενέι είναι "ο ήρωάς μου και ο ήρωας του Μπιλ Γκέιτς - πρέπει να είναι ήρωας όλων".

Δείτε την ενδιαφέρουσα ζωή του, όπως την διηγείται ο ίδιος:


Φιλοξενία: Το Χαμομηλάκι