" ΑΞΙΟΝ ΕΣΤΙΝ " Ηχος Πλάγιος του Α' Ν.Νεοχωρίτη
Σάββατο 23 Νοεμβρίου 2013
Χερουβικός ύμνος πλαγίου Α' ...
Χερουβικός ύμνος Σωκράτη Παπαδόπουλου
ήχος πλάγιος Α' (Ζερδαλής Ιορδάνης
Χερουβικός ύμνος Σωκράτη Παπαδόπουλου ήχος πλάγιος Α'
Ψάλλει ο Ζερδαλής Ιορδάνης
Ιερός Ναός Αγίου Σάββα Κυριωτίσσης Βεροίας
(29/ 9/ 2013)
Αρχαία Ελληνικά
που χρησιμοποιούμε σήμερα
Μπορεί η επαφή των νεοελλήνων με την
αρχαιοελληνική παράδοση και γλώσσα να είναι εξαιρετικά προβληματική, ωστόσο
υπάρχουν λέξεις και εκφράσεις που πέρασαν αυτούσιες στην καθημερινότητά μας και
ευτυχώς μας θυμίζουν το δοξασμένο παρελθόν.
Ειπώθηκε από τον Στέντορα (σε έντονο ύφος)
προς τους Αργείους κατά τη διάρκεια του Τρωικού πολέμου, με σκοπό να τους
ανυψώσει το ηθικό όταν ο Αχιλλέας αποχώρησε από τη μάχη. (Ομήρου Ιλιάδα – Ε
787)
Αντίπαλον δέος: όταν αναφερόμαστε σε
ισχυρό αντίπαλο. (Θουκυδίδης – Γ 11)
Από μηχανής θεός: μη αναμενόμενη βοήθεια –
λύση – συνδρομή σε κάποιο πρόβλημα ή δύσκολη κατάσταση. Προέρχεται από θεατρικό
τέχνασμα στην αρχαία Ελλάδα που χρησιμοποιούσαν οι τραγικοί ποιητές όταν ήθελαν
να δώσουν διέξοδο στη πλοκή του έργου και στο οποίο κατά τη διάρκεια της
παράστασης εμφανιζόταν ένας Θεός επάνω σε εναέρια κατασκευή (γερανός).
Αρχή άνδρα δείκνυσι: όταν οι πράξεις – έργα
χαρακτηρίζουν τον άνθρωπο στον οποίο αναφερόμαστε. (Βίας ο Πριηνεύς –
Σοφοκλής.... Αντιγόνη 62)
Ασκός του Αιόλου: σε περιπτώσεις
επικείμενων δεινών – καταστροφών. Ο Αίολος έδωσε έναν ασκό στον Οδυσσέα ο
οποίος περιείχε ανέμους. Όταν λοιπόν οι σύντροφοι του Οδυσσέα άνοιξαν τον ασκό,
απελευθερώθηκαν οι άνεμοι και παρέσυραν το πλοίο στο νησί των Λαιστρυγόνων. (Ομήρου
Οδύσσεια Κ 1-56)
Αχίλλειος πτέρνα: αδύνατο σημείο. Η
φράση προέρχεται από το μύθο του Αχιλλέα, σύμφωνα με τον οποίο, όταν τον βύθιζε
στο αθάνατο νερό η μητέρα του, επειδή τον κρατούσε από τη φτέρνα, στο
συγκεκριμένο σημείο του σώματός του παρέμεινε θνητός.
Βίος αβίωτος : ζωή ανυπόφορη. (Χίλων
Ο Λακεδαιμόνιος)
Γαία πυρί μειχθήτω: σε περιπτώσεις
καταστροφής, όταν θέλουμε να δώσουμε έμφαση.
Γη και ύδωρ: υποδηλώνει περιπτώσεις
υποταγής , πλήρους υποχώρησης, παράδοσης άνευ όρων. Η φράση προέρχεται από τον Ηρόδοτο,
σύμφωνα με τον οποίο οι Πέρσες απεσταλμένοι ζήτησαν από τους Σπαρτιάτες γη και
ύδωρ σε ένδειξη υποταγής. (Ηροδότου Ιστορία V 17-18)
Γόρδιος δεσμός: αναφέρεται σε
περιπτώσεις δύσκολων προβλημάτων (άλυτων). Η φράση λέγεται σε περιπτώσεις
δύσκολων καταστάσεων, όπως αυτή που αντιμετώπισε ο Μέγας Αλέξανδρος, όταν
προσπάθησε να λύσει ένα πολύπλοκο κόμπο, το «γόρδιο δεσμό» τον οποίον σύμφωνα
με τον χρησμό όποιος τον έλυνε θα γινόταν κυρίαρχος της Ασίας. (Αρριαννού 11 3)
Δαμόκλειος σπάθη: απειλητικές καταστάσεις
Η φράση προέρχεται από επεισόδιο που συνέβη μεταξύ του τυράννου των Συρακουσών
Διονυσίου και του Δαμοκλή, ενός αυλικού κόλακα , όταν ο πρώτος θέλοντας να
δείξει στο Δαμοκλή πόσο επικίνδυνο ήταν το αξίωμα του τυράννου τον έβαλε να
καθίσει στο θρόνο, ενώ από πάνω του κρεμόταν ξίφος σε μια τρίχα αλόγου.
Διέβην τον Ρουβίκωνα: σε περιπτώσεις που
λαμβάνεται μία παράτολμη απόφαση. Η φράση αποδίδεται στον Ιούλιο Καίσαρα ο
οποίος όταν το 49 π.Χ. αποφάσισε να κηρύξει εμφύλιο πόλεμο στην Ιταλία, πέρασε
με το στρατό του τον ποταμό Ρουβίκωνα κατευθυνόμενος προς την Ρώμη.
Δούρειος Ίππος: αναφέρεται σε
περιπτώσεις δολιότητας, ή δώρων τα οποία υποκρύπτουν δόλο. Η φράση προέρχεται
από τον Όμηρο και αναφέρεται κατά την περίοδο των Τρωικών πολέμων τότε που οι
Έλληνες ενώ χάρισαν στους Τρώες ξύλινο άλογο μεγάλων διαστάσεων ως αφιέρωμα
στους Θεούς, στο εσωτερικό του ήταν κρυμμένοι ο Οδυσσέας με τους συντρόφους
του, οι οποίοι άνοιξαν τις πύλες της Τροίας στους υπόλοιπους Έλληνες (Ομήρου
Οδύσσεια λ 529)
Δρακόντεια μέτρα: αναφέρεται σε
περιπτώσεις λήψης αυστηρών – σκληρών μέτρων Η φράση προέρχεται από τον Δράκοντα
(7ος αιώνας π.Χ) αρχαίο νομοθέτη των Αθηνών, ο οποίος ήταν γνωστός για τους
αυστηρούς και σκληρούς νόμους που επέβαλε.
Eξ απαλών ονύχων: αναφέρεται στην
νηπιακή ηλικία κυριολεκτικά, ή σε παλαιότερη χρονική περίοδο μεταφορικά. Η
φράση χρησιμοποιείται για να προσδιορίσει τη νηπιακή ηλικία κατά την οποία ο
άνθρωπος έχει μαλακά νύχια.
Έπεα πτερόεντα: αερολογίες, αβάσιμα
επιχειρήματα. Ομηρική έκφραση βασισμένη στην αντίληψη ότι τα λόγια όταν
εκστομίζονται τα παίρνει ο αέρας. (Ομήρου Ιλιάδα Α 201)
Επί ξυρού ακμής: στην κόψη του
ξυραφιού, σε πολύ κρίσιμη κατάσταση, σε κρίσιμο σημείο. Ομηρική φράση η οποία
ειπώθηκε από το Νέστορα στο Διομήδη στην προσπάθειά του να τον παροτρύνει για
συμμετοχή στον πόλεμο εναντίον των Τρώων. (Ομήρου Ιλιάδα Κ 173)
Εκατόμβη: Θυσία με πολλά θύματα,
μεγάλη απώλεια. Εκατόμβη στην αρχαία Ελλάδα ονόμαζαν την θυσία κατά την οποία
γινόταν προσφορά από εκατό βόδια στους θεούς. (Ομήρου Ιλιάδα Α 65)
Ες αύριον τα σπουδαία: Αργότερα θα
ασχοληθούμε με τα σοβαρά ζητήματα – θέματα, αναβολή. Τη φράση είπε ο Θηβαίος
Αρχίας, όταν έλαβε το γράμμα που τον προειδοποιούσε ότι κινδυνεύει από τον
Πελοπίδα. (Πλουτάρχου Πελοπ. 10)
Ή ταν ή επί τας: Ή θα την φέρεις
νικητής (ασπίδα) ή θα σε φέρουν επάνω της νεκρό.................ή θα
επιτύχουμε, ή θα αποτύχουμε. Τη φράση έλεγαν οι Σπαρτιάτισσες μητέρες στα
παιδιά τους, όταν τους έδιναν την ασπίδα για τον πόλεμο. (Πλουτάρχου Λακεδαιμ.
Αποφθ.16)
Ήξεις αφήξεις: Λέγεται όταν κάποιος
αλλάζει συνεχώς γνώμη. Η φράση προέρχεται από το χρησμό του μαντείου των Δελφών
« ήξεις αφήξεις ου θνήξεις εν πολέμω». Η θέση του κόμματος πριν ή μετά το
αρνητικό μόριο ου, καθορίζει και τη σημασία του χρησμού.
Κέρβερος: Σκληρός, ανυποχώρητος.
Προέρχεται από το ομώνυμο τέρας που φύλαγε τον Άδη και δεν επέτρεπε την είσοδο.
Κέρας Αμαλθείας: Παραπέμπει σε πλούτο –
αφθονία υλικών αγαθών. Η φράση προέρχεται από περιστατικό όπου η Αμάλθεια
έτρεφε το μικρό Δία με κέρατο κατσίκας γεμάτο γάλα και μέλι.
Και συ τέκνον Βρούτε: Φράση που απευθύνεται
σε πρόσωπα που προδίδουν την εμπιστοσύνη μας.Την είπε ο Καίσαρας, όταν
αναγνώρισε τον Βρούτο ανάμεσα στους δολοφόνους του.
Κόπρος του Αυγείου: Συγκεντρωμένες
ατασθαλίες – καταστάσεις οι οποίες δύσκολα διορθώνονται. Η φράση προέρχεται από
άθλο του Ηρακλή, κατά τον οποίο καθάρισε την κοπριά από τους στάβλους του
Αυγείου.
Ιδού η Ρόδος ιδού και το πήδημα: Λέγεται για όσους
υπερηφανεύονται και καυχώνται για ανεπιβεβαίωτα κατορθώματα και καλούνται να
αποδείξουν ότι λένε την αλήθεια. Η φράση προέρχεται από Αισώπειο μύθο σύμφωνα
με τον οποίο κάποιος ισχυριζόταν ότι κάποτε στη Ρόδο έκανε ένα πολύ μεγάλο άλμα
και του ζήτησαν να το επαναλάβει λέγοντάς του την παραπάνω φράση. (Αισώπου
Μύθοι «Ανήρ Κομπαστής»)
Mηδένα προ του τέλους μακάριζε: Μην βιάζεσαι να
μακαρίσεις κάποιον πριν το τέλος. Με αυτή τη φράση σχολίασε ο Σόλωνας τους
θησαυρούς του Κροίσου, όταν ο τελευταίος τους έδειξε με υπερηφάνεια. (Ηροδότου
Ι 32 7)
Κύκνειο άσμα: Η τελευταία ενέργεια –
πράξη – έργο κάποιου. Προέρχεται από το τελευταίο τραγούδι του κύκνου πριν το
θάνατό του. (Πλάτωνος Φαίδων 84 Ε)
Ιστός της Πηνελόπης: Λέγεται για έργο που
δεν τελειώνει. Η φράση είναι από τον Όμηρο όπου στην Οδύσσεια αναφέρεται στην
Πηνελόπη η οποία ύφαινε ένα ύφασμα την ημέρα και το ξήλωνε τη νύχτα, θέλοντας
να ξεγελάσει τους μνηστήρες μέχρι να γυρίσει ο Οδυσσέας από την Τροία. (Ομήρου
Οδύσσεια τ 149)
Κουτί της Πανδώρας: Εμφάνιση πολλών δεινών
ταυτόχρονα. Η φράση προέρχεται από τη μυθολογία, σύμφωνα με την οποία ο Δίας
για να τιμωρήσει τους ανθρώπους έδωσε στην Πανδώρα ως δώρο ένα κιβώτιο γεμάτο
με όλες τις συμφορές, με αποτέλεσμα μόλις το άνοιξε να βγουν όλα τα δεινά,
εκτός από την ελπίδα.
Ο κύβος ερρίφθη: Η απόφαση έχει ληφθεί.
Τη φάση είπε ο Καίσαρας όταν αποφάσισε να κηρύξει εμφύλιο πόλεμο. Οι
λατινομαθείς ευρωπαίοι το λένε στα λατινικά alea jacta est.
Προκρούστειος Κλίνη: Προσαρμογή κάποιας
κατάστασης βάσει συμφέροντος. Προέρχεται από τον μυθικό κακούργο Προκρούστη ο
οποίος έδενε τα θύματά του σε κρεβάτι κι έπειτα τους έκοβε ή εξάρθρωνε τα
πόδια, προκειμένου να τους φέρει σε ίσο μήκος με το κρεβάτι.
Μέμνησο των Αθηναίων: Μην ξεχνάς αυτόν που
πρόκειται να εκδικηθείς.Τη φράση έλεγε καθημερινά ένας υπηρέτης στο Δαρείο
(κατόπιν εντολής του) υπενθυμίζοντας ότι έπρεπε να τιμωρήσει τους Αθηναίους,
διότι συμμετείχαν στην πυρπόληση των Σάρδεων. (Ηροδότου V 105)
Μερίς του λέοντος: Το μεγαλύτερο μερίδιο.
(Αισώπου μύθοι «Λέων και αλώπηξ»)
Κομίζω γλαύκα εις Αθήνας: Όταν λέγονται ήδη
γνωστά πράγματα. Η φράση λέγεται διότι στην Αθήνα η γλαύκα, η κουκουβάγια, ήταν
γνωστή, σαν σύμβολο της Αθήνας και εικονιζόταν παντού, όπως στις στροφές των
σπιτιών, στα νομίσματα κ.λ.π. (Αριστοφάνη, Όρνιθες, 301)
ΠΗΓΗ:http://arxaia-ellinika.blogspot.gr
Η λευχαιμία
Ποιοι
παράγοντες προκαλούν την λευχαιμία;
Η λευχαιμία είναι ένας καρκίνος των
κυττάρων του αίματος. Δεν είναι γνωστή η ακριβής αιτία ή αιτίες που προκαλούν
λευχαιμία, όμως έχουν εντοπιστεί διάφοροι παράγοντες κινδύνου που μπορούν να
την προκαλέσουν.
Σε αυτούς περιλαμβάνονται:
•
Η ακτινοβολία: Άτομα τα οποία υποβάλλονται σε πολύ υψηλές δόσεις
ακτινοβολίας, έχουν πολύ μεγαλύτερη πιθανότητα να εμφανίσουν λευχαιμία.
Παράδειγμα αποτελούν τα περιστατικά λευχαιμίας μετά από την έκρηξη της ατομικής
βόμβας στην Ιαπωνία. Τα άτομα που επιβίωσαν από την έκρηξη, ιδιαίτερα τα μικρά
παιδιά, παρουσίασαν αυξημένο κίνδυνο λευχαιμίας. Επίσης, η ακτινοθεραπεία στην
οποία υποβάλλονται διάφοροι ασθενείς για την θεραπεία από διάφορες μορφές
καρκίνου, μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο για την εμφάνιση λευχαιμίας.
•
Το κάπνισμα: Το κάπνισμα αυξάνει τον κίνδυνο για την εμφάνιση
οξείας μυελοκυτταρικής (μυελοειδούς) λευχαιμίας.
•
Το βενζένιο: Έκθεση στο βενζένιο στο χώρο εργασίας μπορεί να
προκαλέσει οξεία ή χρονία μυελοειδή λευχαιμία, και οξεία λεμφοκυτταρική
λευχαιμία. Το βενζένιο χρησιμοποιείται ευρύτατα στην χημική βιομηχανία, υπάρχει
όμως και στο τσιγάρο όπως και στην βενζίνη.
•
Χημειοθεραπεία: Ασθενείς που πάσχουν από καρκίνο και υποβάλλονται
σε ορισμένους τύπους χημειοθεραπείας, αναπτύσσουν αργότερα οξεία
λεμφοκυτταρική ή οξεία μυελοειδή λευχαιμία. Για παράδειγμα, ασθενείς που
υποβάλλονται σε θεραπεία με φάρμακα που είναι γνωστά με το όνομα αλκυλιωτικοί
παράγοντες ή αναστολείς της τοποϊσομεράσης, διατρέχουν τον κίνδυνο να
εμφανίσουν αργότερα οξεία λευχαιμία, όμως ο κίνδυνος αυτός είναι αρκετά μικρός.
•
Σύνδρομο Down, καθώς και μερικές άλλες κληρονομικές ασθένειες.
•
Ιός ΗTLV-1. Τα άτομα τα οποία έχουν υποστεί λοίμωξη από τον ιό
αυτό, παρουσιάζουν αυξημένο κίνδυνο για την εμφάνιση ενός σπάνιου τύπου
λευχαιμίας, που ονομάζεται λευχαιμία των κυττάρων Τ του ενηλίκου. Αν και ο ιός
αυτός μπορεί να προκαλέσει αυτή την σπάνια μορφή λευχαιμίας, αυτή η νόσος όπως
και οι άλλοι τύποι της λευχαιμίας δεν είναι μεταδοτικοί.
•
Οικογενειακό ιστορικό λευχαιμίας: Είναι αρκετά σπάνιο να παρουσιαστεί
λευχαιμία τα περισσότερα από ένα πρόσωπο σε μια οικογένεια. Όταν συμβεί,
πιθανότερο είναι να πρόκειται για χρονία λεμφοκύτταρική λευχαιμία. Όμως, μόνο
λίγα άτομα που εμφανίζουν χρονία λεμφοκύτταρική λευχαιμία, έχουν κάποιον άμεσο
συγγενή (πατέρα, μητέρα, αδελφό ή αδελφή, ή τέκνο), που να εμφανίζει επίσης την
ασθένεια.
Θα πρέπει
επίσης να τονισθεί, ότι εάν ένα άτομο παρουσιάζει έναν ή περισσότερους
παράγοντες κινδύνου, αυτό δεν σημαίνει ότι το άτομο αυτό θα παρουσιάσει
οπωσδήποτε λευχαιμία. Τα περισσότερα άτομα που έχουν παράγοντες κινδύνου,
ουδέποτε εμφανίζουν τη νόσο.
Υπάρχουν διάφορες μορφές λευχαιμίας, οι οποίες ταξινομούνται είτε από τον τύπο
των κυττάρων του αίματος τα οποία προσβάλλονται (λεμφοκύτταρα ή μυελοκύτταρα),
είτε από το πόσο γρήγορα εξελίσσεται η ασθένεια (οξεία ή χρόνια). Οι τέσσερις
κύριοι τύποι της λευχαιμίας, περιλαμβάνουν την οξεία λεμφοκύτταρική λευχαιμία
(ALL), την χρονία λεμφοκύτταρική λευχαιμία (CLL), την οξεία μυελοκύτταρική
λευχαιμία (AML), και την χρονία μυελοκύτταρική Δεν έχει λευχαιμία (CML).
Τα άτομα που
πάσχουν από λευχαιμία, έχουν σημαντικά αυξημένο κίνδυνο για την εμφάνιση
διαφόρων λοιμώξεων, αναιμίας και αιμορραγιών. Άλλα συμπτώματα και σημεία που
εμφανίζονται, περιλαμβάνουν την απώλεια βάρους, την νυκτερινή εφίδρωση,
ανεξάρτητο πυρετό και εύκολο σχηματισμό αιματωμάτων ( μελανιών) στο δέρμα.Η διάγνωση της λευχαιμίας, γίνεται αφενός μεν από την λήψη ενός λεπτομερούς ιστορικού και εξέτασης του αρρώστου, αφετέρου δε από εργαστηριακό έλεγχο του αίματος και του μυελού των οστών.
Η θεραπεία της λευχαιμίας εξαρτάται από τον τύπο της λευχαιμίας, ορισμένα χαρακτηριστικά των κυττάρων της λευχαιμίας, της έκταση της νόσου, το προηγούμενο ιστορικό θεραπείας, καθώς επίσης από την ηλικία και τη γενικότερη κατάσταση της υγείας του ασθενούς.
Οι περισσότεροι ασθενείς που πάσχουν από λευχαιμία, υποβάλλονται σε χημειοθεραπεία. Μερικοί ασθενείς υποβάλλονται επίσης σε ακτινοθεραπεία και/ η σε μεταμόσχευση μυελού των οστών.
Δεν υπάρχει γνωστή μέθοδος για την πρόληψη της λευχαιμίας
Η πρόγνωση της λευχαιμίας, εξαρτάται από πολλούς και διάφορους παράγοντες, στους οποίους περιλαμβάνονται, η ηλικία του ασθενούς, ο τύπος της λευχαιμίας και η έκταση στην οποία έχει εξαπλωθεί η νόσος.
• Χρονία λεμφοκυτταρική λευχαιμία (CLL): Η CLL, προσβάλλει τα λεμφικά κύτταρα και συνήθως εξελίσσεται βραδέως. Πιο συχνά προσβάλλει άτομα ηλικίας άνω των 55 ετών. Ουδέποτε σχεδόν προσβάλλει παιδιά.
• Χρονία μυελοκύτταρική λευχαιμία (CML): Η CML προσβάλλει τα μυελοκύτταρα και, στην αρχή εξελίσσεται αργά. Προσβάλλει κυρίως ενήλικες.
• Οξεία λεμφοκυτταρική (ή και λεμφοβλαστική) λευχαιμία (ALL): Η ALL προσβάλλει λεμφικά κύτταρα και αναπτύσσεται αργά. Αποτελεί τη συχνότερη μορφή λευχαιμίας στα μικρά παιδιά. Η ΑLL προσβάλλει επίσης και ενήλικες.
• Οξεία μυελοκυτταρική (ή και μυελοειδής) λευχαιμία (AML): Η AML προσβάλλει τα μυελοκύτταρα και αναπτύσσεται ταχέως. Προσβάλλει τόσο ενήλικες, όσο και παιδιά.
Τέλος, υπάρχει ένας ακόμα τύπος λευχαιμίας, ο οποίος ονομάζεται λευχαιμία των τριχωτών κυττάρων και είναι σπάνιος. Στο τύπο αυτό της λευχαιμίας, τα ανώμαλα λευκά αιμοσφαίρια, όταν εξετάζονται στ μικροσκόπιο, εμφανίζονται να καλύπτονται από λεπτές τρίχες. Αυτά τα τριχωτά κύτταρα, είναι κακοήθη Β λεμφοκύτταρα.
Πηγή: Υγείαonline.gr
Τοματοπελτές.
Η απλή μεσογειακή κόκκινη σάλτσα με
τομάτα, κρεμμυδάκι, σκόρδο και ελαιόλαδο προστατεύει από καρδιαγγειακά νοσήματα
Στην ταπεινή
κόκκινη σάλτσα φαίνεται ότι κρύβεται τo μεσογειακό μυστικό της μακροζωίας και
της δυνατής καρδιάς, υποστηρίζει νέα ισπανική μελέτη. Οι ερευνητές του
Πανεπιστημίου της Βαρκελώνης διαπίστωσαν ότι η κόκκινη σάλτσα - γνωστή και
ως σοφρίτο -, η οποία παρασκευάζεται από τομάτα, κρεμμυδάκι, ελαιόλαδο, κορν
φλάουρ και σκόρδο, λειτουργεί ως «ασπίδα» κατά των καρδιαγγειακών νοσημάτων. Οι
επιστήμονες είδαν ότι η συγκεκριμένη σάλτσα περιέχει περισσότερες από 40
αντιοξειδωτικές ουσίες και συγκεκριμένα πολυφαινόλες, οι οποίες πιστεύεται ότι
προστατεύουν την καρδιά από το οξειδωτικό στρες. Ανακάλυψαν μάλιστα ότι η
θαυματουργή δράση των συγκεκριμένων ουσιών προκύπτει από το μαγικό (γευστικά)
«πάντρεμα» των εν λόγω υλικών.
«Θαυματουργός»
συνδυασμός υλικών
Στο πλαίσιο της
μελέτης τους οι ειδικοί προχώρησαν στην ανάλυση διαφόρων τύπων έτοιμης κόκκινης
σάλτσας που πωλούνται σε σουπερμάρκετ.
«Οι σάλτσες που περιέχουν έξτρα παρθένο ελαιόλαδο διαθέτουν
καλύτερες αντιοξειδωτικές ιδιότητες, καθώς είναι πλουσιότερες σε πολυφαινόλες,
συγκριτικά με άλλες σάλτσες» εξηγεί η δρ Ρόζα Λαμουέλα που
συμμετείχε στη μελέτη.
«Τις "ισχυρότερες" αντιοξειδωτικές ιδιότητες φάνηκε να
συγκεντρώνουν οι σάλτσες που ήταν πλούσιες σε πρωτοκατεχικό οξύ, όπως π.χ. η
κερσετίνη (ουσία που εντοπίζεται στα κρεμμύδια). Οι διαφορές στα σοφρίτο που
εξετάζονται οφείλονται στα διαφορετικά υλικά που αυτά περιέχουν, όπως και στη
διαφορετική δοσολογία των υλικών» υπογραμμίζει η ερευνήτρια.
«Πρόκειται για μια συνδυαστική προστατευτική δράση»
σπεύδει να προσθέσει από την πλευρά της η δρ Ανα Βαλβέρτς Κεράλτ,
επίσης συμμετέχουσα στη μελέτη. «Η σάλτσα σοφρίτο έχει
περισσότερες πολυφαινόλες από την απλή τομάτα ή τον τοματοχυμό, καθώς τόσο το
σκόρδο όσο και το λάδι αλλά και το κρεμμύδι που περιέχει είναι επίσης πλούσια
σε πολυφαινόλες» καταλήγει η ίδια.
Τα ενδιαφέροντα
ευρήματα των ισπανών ερευνητών παρουσιάστηκαν στο επιστημονικό έντυπο «Food
Chemistry».
Δημοσιεύτηκε
στο HeliosPlus στις 20 Νοεμβρίου 2013
Κατάλογος των Εκλογίμων προς Αρχιερατεία
Πώς γίνεται
η εγγραφή των ιερομονάχων στον Κατάλογο των Εκλογίμων προς Αρχιερατεία. Η διαδικασία περιγράφεται στα άρθρα 19-21 του ν.
590/1977 και είναι η εξής:
1. Κάθε εν ενεργεία Μητροπολίτης προτείνει, μέχρι τέλος Δεκεμβρίου, κληρικούς προς εγγραφή, και υποβάλλει σχετικἠ έκθεση, καθὠς και τα πιστοποιοτικά για τα προσόντα τους.
2. Η Ιερά Σύνοδος δημοσιεύει τον Ιανουάριο τον "Προκαταρκτικό Πίνακα υποψηφίων για εγγραφή στον Κατάλογο των προς Αρχιερατείαν εκλογίμων", στο επίσημο δελτίο της Εκκλησίας της Ελλάδος "ΕΚΚΛΗΣΙΑ" και σε δύο ημερήσιες εφημερίδες των Αθηνών.
3. Σε περίπτωση υποβολής αιτήσεων το αργότερο 15 μέρες μετά την δημοσίευση του προκαταρκτικού πίνακα, συντάσσεται και δημοσιεύεται "Συμπληρωματικός Προκαταρκτικός Πίνακας".
4.Οποιοσδήποτε κληρικός ή λαϊκός μπορεί εντός διμήνου από την δημοσίευση του κάθε Πίνακα να υποβάλλει ένσταση (ενυπόγραφη και με πλήρη στοιχεία ταυτότητας και κατοικίας του) κατά της εγγραφής οποιουδήποτε κληρικού, επί τω λόγω ότι δεν διαθέτει τα εκ του άρθρ. 18 του ν. 590/1977 τυπικά και ουσιαστικά προσόντα.
5. Τον μήνα Αύγουστο συντάσσεται και δημοσιεύεται από την Ιερά Σύνοδο ο "Τελικός προκαταρκτικός Πίνακας των κληρικών υποψηφίων προς εγγραφή στον κατάλογο των προς Αρχιερατεία εκλογίμων".
6. Η Ιερά Σύνοδος της Ιεραρχίας, στην τακτική Σύνοδο του Οκτωβρίου, με μυστική ψηφοφορία αποφαίνεται για την εγγραφή των υποψηφίων του Τελικού πίνακα στον Κατάλογο των προς Αρχιερατεία εκλογίμων.
1. Κάθε εν ενεργεία Μητροπολίτης προτείνει, μέχρι τέλος Δεκεμβρίου, κληρικούς προς εγγραφή, και υποβάλλει σχετικἠ έκθεση, καθὠς και τα πιστοποιοτικά για τα προσόντα τους.
2. Η Ιερά Σύνοδος δημοσιεύει τον Ιανουάριο τον "Προκαταρκτικό Πίνακα υποψηφίων για εγγραφή στον Κατάλογο των προς Αρχιερατείαν εκλογίμων", στο επίσημο δελτίο της Εκκλησίας της Ελλάδος "ΕΚΚΛΗΣΙΑ" και σε δύο ημερήσιες εφημερίδες των Αθηνών.
3. Σε περίπτωση υποβολής αιτήσεων το αργότερο 15 μέρες μετά την δημοσίευση του προκαταρκτικού πίνακα, συντάσσεται και δημοσιεύεται "Συμπληρωματικός Προκαταρκτικός Πίνακας".
4.Οποιοσδήποτε κληρικός ή λαϊκός μπορεί εντός διμήνου από την δημοσίευση του κάθε Πίνακα να υποβάλλει ένσταση (ενυπόγραφη και με πλήρη στοιχεία ταυτότητας και κατοικίας του) κατά της εγγραφής οποιουδήποτε κληρικού, επί τω λόγω ότι δεν διαθέτει τα εκ του άρθρ. 18 του ν. 590/1977 τυπικά και ουσιαστικά προσόντα.
5. Τον μήνα Αύγουστο συντάσσεται και δημοσιεύεται από την Ιερά Σύνοδο ο "Τελικός προκαταρκτικός Πίνακας των κληρικών υποψηφίων προς εγγραφή στον κατάλογο των προς Αρχιερατεία εκλογίμων".
6. Η Ιερά Σύνοδος της Ιεραρχίας, στην τακτική Σύνοδο του Οκτωβρίου, με μυστική ψηφοφορία αποφαίνεται για την εγγραφή των υποψηφίων του Τελικού πίνακα στον Κατάλογο των προς Αρχιερατεία εκλογίμων.
Δικαιολογητικά διά την εγγραφήν εις τον Κατάλογον των προς Αρχιερατείαν Εκλογίμων
(αρθρ.18 ν. 590/1977)
Πιστοποιητικόν του οικείου Ιεράρχου ότι έχει ορθώς και υγιώς περί την πίστιν και διακρίνεται επί συνέσει και βίω ανεπιλήπτω.
Πιστοποιητικόν ότι έχει διδακτικήν και ποιμαντικήν πείραν.
Χειροτονητήριον (χειροτονία τουλάχιστον προ πενταετίας).
Πτυχίον Θεολογίας (τουλάχιστον προ πενταετίας).
Πιστοποιητικόν γεννήσεως και ιθαγένειας.
Πιστοποιητικόν Στρατολογικής Καταστάσεως (Τύπου Α΄).
Πιστοποιητικόν Εισαγγελίας Εφετών.*
Πιστοποιητικόν Εισαγγελίας Πλημμελειοδικών.*
Πιστοποιητικόν Ποινικού Μητρώου.
* Τα ως άνω Πιστοποιητικά έχουν με Νόμο αντικτασταθεί με Υπεύθυνη δήλωση του κληρικού, στην οποία δηλώνει ότι δεν διώκεται από τις Αρχές, και ότι «η παρούσα υπεύθυνος δήλωσις κατατίθεται, κατά Νόμον, αντί του Πιστοποιητικού Εισαγγελίας Εφετών και
του Πιστοποιητικού Εισαγγελίας Πλημμελειοδικών».
Πλην των ως άνω και εν εκ των κάτωθι:
Α. Πιστοποιητικόν ότι έχει 5/ετίαν ως:
α. Αρχιγραμματεύς ή Γραμματεύς της Ιεράς Συνόδου.
β.Πρωτοσύγκελλος ή Γενικός Αρχιερατικός Επίτροπος ή Αρχιερα- τικός Επίτροπος ή Γραμματεύς της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών ή Ιεράς Μητροπόλεως της Εκκλησίας της Ελλάδος ή Ιεράς Μητροπόλεως Εξωτερικού.
γ. Τακτικός Ιεροκήρυξ ή Ιεροκήρυξ της Αποστολικής Διακονίας ή Ιερεύς Ενόπλων Δυνάμεων ή Φυλακών ή Σωμάτων Ασφαλείας.
δ. Διευθυντής Εκκλησιαστικής Σχολής ως Κληρικός.
ε. Γενικός Διευθυντής ή Διευθυντής Εκκλησιαστικού Οργανισμού ή Γραμματεύς Συνοδικής Επιτροπής.
στ. Ηγούμενος Ιεράς Μονής εις ην εγκαταβιούν πλείονες των πέντε (5) Μοναχών.
Β. Πιστοποιητικόν ότι έχει 10/ετίαν ως:
α. Εφημέριος Ιεροκήρυξ ή Εφημέριος της Εκκλησίας της Ελλάδος ή οιασδήποτε Ορθοδόξου Εκκλησίας του Εξωτερικού.
β. Καθηγητής Σχολείου Εκκλησιαστικής ή Μέσης Εκπαιδεύσεως.
Γ. Πιστοποιητικόν ότι είναι Καθηγητής ή Υφηγητής Θεολογικής Σχολής.
Δ. Πιστοποιητικόν ότι έχει 10/ετή εγκαταβίωσιν εις Άγιον Όρος εφ’ όσον προέρχεται εκ της Εκκλησίας της Ελλάδος.
ΠΗΓΗ: http://www.agioritikovima.gr
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)