Παρασκευή 8 Ιουνίου 2018

Μέδουσα-Τσούχτρα

 Μέδουσα-Τσούχτρα
Αναπλ. Καθηγητής Παιδιατρικής

Είναι θαλάσσια ασπόνδυλα, που τα συναντούμε σε όλες τις θάλασσες. Στη Μεσόγειο και στο Κρητικό πέλαγος υπάρχει αφθονία από μέδουσες, που κινούνται συνήθως κοπαδιαστά και τις μεταφέρει εύκολα ο αέρας, παρόλο που κινούνται και μόνες τους, αλλά πολύ αργά.
Έχουν σχήμα καμπάνας, από το κοίλο της οποίας προβάλλουν πολλά πλοκάμια. Τα πλοκάμια αυτά, στην άκρη τους έχουν μικρές βεντούζες στη επιφάνεια των οποίων υπάρχουν ειδικά κύτταρα που εκρίνουν μία τοξική ουσία , όταν έρθουν σε επαφή με το “θύμα”. Αναφέρω τον όρο “θύμα” γιατί θέλω να τονίσω ότι με τον τρόπο αυτό νεκρώνουν κάθε αντίδραση μικρών ψαριών , τα οποία αποτελούν την βασική τροφή τους, μαζί με το ζωϊκό πλαγκτό της Θάλασσας.
Η επιφάνεια της ¨καμπάνας” είναι ζελατινώδης και έτσι γλυστρούν μέσα στο νερό.
Σε μερικές χώρες του Ειρηνικού (Ιαπωνία-Κίνα), το ζελέ αυτό, μετά από κατάλληλη επεξεργασία, χρησιμοποιείται και ως τροφή, σε φέτες ή πολτοποιημένο.
Έχουν μάτια στρογγυλά μέσω των οποίων έχουν ευρυγώνια όραση, καθώς επίσης αντιλαμβάνονται μυρωδιές και το φως. Κάποιοι ανέπτυξαν θεωρητικές επιστημονικές τοποθετήσεις, ότι το άρωμα των αντιηλιακών τις προσελκύει, αυτό όμως δεν έχει αποδειχθεί.
Προβλήματα στον άνθρωπο μετά από επαφή με μέδουσα
Χρησιμοποιώ τον όρο επαφή, διότι δεν πρόκειται για τσίμπημα, αλλά για πολλαπλές βλάβες και σε άλλοτε, άλλη έκταση του δέρματος.
Μόλις ακουμπήσει τυχαία ή σκόπιμα το δέρμα του ανθρώπου, στρέφει αμέσως τα πλοκάμια της, τα οποία κολλούν σαν μεντούζες και τα κύτταρα τα οποία αναφέραμε παραπάνω, εκρίνουν την τοξική ουσία, που είναι υπεύθυνη για όλα τα συμπτώματα, ήπια, μέτρια ή και σοβαρά, σπανίως.
Τα πλέον συνήθη είναι, τσούξιμο (εξ’ου και ο όρος τσούχτρα), έντονο αίσθημα κνησμού και πόνος στην περιοχή της βλάβης.
Πολύ σπάνια, σε ευαίσθητα άτομα, παρατηρείται γενικευμένη αλλεργική αντίδραση και σπανιότερα, η πλέον επικίνδυνη αντίδραση, η αναφυλαξία, που μπορεί να είναι και θανατηφόρος, γιατί οδηγεί και σε πνιγμό, εκτός του κινδύνου της αντίδρασης αυτής καθεαυτής.
Αντιμετώπιση των συμπτωμάτων
·        Οπωσδήποτε, έξοδος από το νερό, χωρίς πανικό και με ηρεμία. Ιδιαίτερα να μην μεταφέρουμε πανικό σε μικρό παιδί.
·        Μην βγάζετε ή μην τρίβετε τα πλοκάμια με γυμνά χέρια , αλλά με κάποιο ύφασμα.
·        Μην ξεπλένετε την περιοχή της επαφής με την μέδουσα, με γλυκό νερό. Με τον τρόπο αυτό οδηγείτε σε έξοδο μεγαλύτερης ποσότητας τοξικής ουσίας, από τα υπεύθυνα κύτταρα.
·        Ξεπλύνετε με θαλασσινό νερό το πρόσωπο και τα μάτια, αν ήρθαν σε επαφή με τη μέδουσα.
·        Αν έχετε ξύδι αραιώστε το με νερό ένα προς δύο και κάνετε κομπρέσες με το διάλυμα αυτό ή εναλακτικά χρησιμοποιήσετε διάλυμα σόδας ή ακόμη και COCA-COLA.
·        Απομακρύνετε από το δέρμα τα κολλημένα πλοκάμια ή τις «βεντούζες», με τσιμπιδάκι φρυδιών.
·        Επάνω από την κομπρέσα με το ξύδι ή τη σόδα, βάλτε ψυχρά επιθέματα με παγάκια τυλιγμένα σε πετσέτα.
·        Κάνετε επαλείψεις με μία αντιϊσταμινική κρέμα ή ζελέ και χορηγήσετε και αντιϊσταμινικό από το στόμα, σε δόση που θα προσδιορίσει τηλεφωνικά ο Παιδίατρός σας(αν πρόκειται για παιδί). Αν έχετε κρέμα κορτιζόνης, να την προτιμήσετε από την αντιϊσταμινική κρέμα.
·        Τέλος, σε περίπτωση αναφυλακτικής αντίδρασης, χρησιμοποιήσετε αδρεναλίνη (αν υπάρχει) υποδορίως ή αν έχετε έτοιμη συσκευασία (epipen or anapen, των 150 mg, για παιδιά και των 300 mg, για ενηλίκους). Η ένεση κορτιζόνης, δεν είναι το ίδιο αποτελεσματική και εκτός τούτου αργεί να δώσει αποτελέσματα. Η κορτιζόνη είναι χρήσιμη για κνίδωση, που σημαίνει μεγάλες, προέχουσες εξανθηματικές πλάκες στο δέρμα, χωρίς συμμετοχή της γλώσσας ή ακόμη περισσότερο του λάρυγγα. Όταν προσβληθεί το αναπνευστικό(γλώσσα-λάρυγγας), τότε προτιμάται και πάλι η αδρεναλίνη.
·        Πάντως, ο καλύτερος τρόπος αντιμετώπισης της μέδουσας, είναι να αποφύγετε να μπαίνετε στη θάλασσα, όταν έχετε πληροφορίες ότι εμφανίστηκαν μέδουσες. Η παρουσία τους δεν διαρκεί πολύ. Περίπου 2-3 ώρες.
ΠΗΓΗ: https://www.paidiatriki.gr/_me

Κρότωνες ή τσιμπούρια!

 Πως πρέπει να αφαιρείται έναν Κρότωνα (Τσιμπούρι) από το Δέρμα 



Κρότωνες ή τσιμπούρια είναι τα αρθρόποδα που απομυζούν αίμα από τα ζώα και τον άνθρωπο. Έχουν 4 ζεύγη ποδιών και το μέγεθός τους, είναι 2-6 χιλιοστά τα αρσενικά (Εικόνα 1) και 3-16 χιλιοστά τα θηλυκά (Εικόνα 2).
           Πώς είναι, πώς διατρέφονται και πώς αναπνέουν;
Η ράχη των αρσενικών, είναι σκουρόχρωμη, ενώ στα θηλυκά σκουρόχρωμο είναι μόνο το μπροστινό τμήμα της ράχης (Εικόνα 2). Τα στοματικά μόρια προεξέχουν από το μπροστινό μέρος του σώματος.
Το άνοιγμα του στόματος βρίσκεται στη βάση μιας αγκαθωτής λόγχης, στο κέντρο των στοματικών μορίων και δεν φαίνεται. 
Όταν η αγκαθωτή λόγχη βυθίζεται από τον κρότωνα μέσα στο δέρμα του ζώου ή του ανθρώπου, τότε η λόγχη ανοίγει σε ολόκληρο το μήκος της, ενώ στη βάση της εμφανίζεται το άνοιγμα του στόματος και αρχίζει η απομύζηση του αίματος.

Οι κρότωνες αναπνέουν από δύο οπές, οι οποίες βρίσκονται στις δύο πλευρές του σώματος, πίσω από το 4ο ζεύγος των ποδιών τους.
.....
η συνέχεια εδώ

Πως πρέπει να αφαιρείται ένα τσιμπούρι από το δέρμα.
Γράφει ο Γεώργιος Σπυρίδης

Το τσιμπούρι έχει τρυπήσει το δέρμα με το οξύ ρύγχος του που προηγείται του στόματος. 
Μόλις τρυπήσει το δέρμα, ανοίγει μικρά τριχίδια προς τα πίσω, ώστε να γαντζωθεί καλά (σαν αγκίστρι). 
Αμέσως μετά προωθεί το στόμα του μέσα από το ρύγχος, μέχρι την άκρη του και αρχίζει να απομυζά αίμα.
Το τσιμπούρι καλό θα είναι να αφαιρείται εντός των πρώτων 24-36 ωρών, από τη στιγμή που «καρφώθηκε» στο δέρμα. 
Όταν βρίσκεστε σε περιοχή όπου υπάρχουν αιγοπρόβατα, σκυλιά ή άλλα ζώα ή σε αμμουδιά που κάθονται τα παιδιά με το μαγιό ή τέλος αν έχετε πληροφορίες ότι κάποια παιδιά που κινούνται στον ίδιο χώρο είχαν στο δέρμα τσιμπούρια,πρέπει να τα ψάχνετε καθημερινά γύρω από τα γεννητικά όργανα, ιδιαίτερα στα αγόρια όπου η εντόπιση στο όσχεο είναι συχνή και όπου αλλού υπάρχουν πτυχές του δέρματος, όπως στις μασχάλες. 
Στα εμφανή μέρη του γυμνού παιδιού, τους Καλοκαιρινούς, Ανοιξιάτικους ή Φθινοπωρινούς μήνες, θα τα εντοπίσετε ευκολότερα.
Για όσους δεν γνωρίζουν το τσιμπούρι, καλό είναι να δουν φωτογραφίες, ώστε να μην πάρουν τηλέφωνο πανικόβλητοι το Παιδίατρο και του λένε ότι το παιδί«έχει γεμίσει κρεατοελιές που μεγαλώνουν ραγδαία».

Τι πρέπει να κάνετε
1. Πιάστε με τον αντίχειρα και το δείκτη του χεριού σας το δέρμα του παιδιού , δεξιά και αριστερά από το τσιμπούρι, ώστε στο επάνω μέρος της ράχης του δέρματος που θα δημιουργηθεί, να είναι το παράσιτο.
2. Πάρετε μια λαβίδα σχετικά αιχμηρή στην άκρη.
3. Πιάσετε προσεκτικά το κεφάλι του παρασίτου έχοντας τη λαβίδα παράλληλα με το δέρμα και κατ’εφαπτομένη με αυτό. Οι αιχμηρές λαβίδες συνιστώνται ώστε σε αυτή τη φάση να μην συνθλιβεί το τσιμπούρι.
4. Τραβήξτε με σταθερή δύναμη, αργά με φορά κάθετα προς το δέρμα και μακριά από αυτό όπως δείχνει το παραπάνω video.

ΠΗΓΗ:https://hamomilaki.blogspot.com

Πέμπτη 7 Ιουνίου 2018

"Ο Γονιός"!


Η ολοκλήρωση της ευτυχίας 
Πορφυρίας Μοναχής

Εννέα Νοεμβρίου γιορτή του Αγ. Νεκταρίου. Η μέρα βροχερή, χλομή. Η ώρα πλησίαζε μία το μεσημέρι, όταν με σταμάτησε ένας κύριος χαμογελαστός, με ευγενική φυσιογνωμία. Κρατούσε στο ένα του χέρι μια τσάντα, που είχε μέσα δύο μεγάλα κουτιά από ζαχαροπλαστείο και στο άλλο μια μεγάλη μαύρη ομπρέλα. Μου είπε πού ήθελε να τον πάω και ξεκινήσαμε.
Σε λίγα δευτερόλεπτα άνοιξε το ένα κουτί και μου πρόσφερε γλυκό.
-Σήμερα γιορτάζω.
-Χρόνια πολλά κι ευλογημένα, να είστε υγιής και χαρούμενος, όπως σας βλέπω σήμερα!
-Ευχαριστώ πολύ!
-Θα κάνετε γιορτή στο σπίτι σας; τον ρώτησα.
-Ναι! και πριν από λίγο με πήρε η γυναίκα μου στο κινητό, για να πάρω επιπλέον γλυκά. Όλα τα υπόλοιπα τα έχει οργανώσει για το βράδυ. Θα βρεθούμε με καλούς φίλους και συγγενείς. Είναι μια ευκαιρία να ιδωθούμε, να πούμε τα νέα μας, να φάμε και να χαρούμε.
-Μακάρι να μπορούσαμε να το κάνουμε πιο συχνά αυτό, και όχι μόνο σε γιορτές, σε γάμους, σε βαφτίσια ή σε κηδείες!
-Σε βαφτίσια! μονολόγησε- εδώ με πόνεσες!
-Σε πόνεσα; γιατί;
-Γιατί δεν έχουμε παιδιά.
-Νέος είσαι ακόμη, θα κάνεις!
-Είμαι σαράντα ετών, δέκα χρόνια παντρεμένος! Το όνειρο μου να αποκτήσω παιδί, έχει ναυαγήσει. Και η πληγή που έχω, δεν λέει να κλείσει.
-Δεν κατάλαβα, γιατί πληγή; Επειδή δεν έχεις παιδί;
Για λίγα λεπτά επικρατεί σιωπή. Τον ρώτησα:
-Τη γυναίκα σου την αγαπάς;
-Την αγαπώ πολύ.
-Εκείνη σε αγαπάει;
-Ναι, πάρα πολύ.
-Τότε δεν βλέπω για ποιο λόγο να αισθάνεσαι τόσο πληγωμένος.
-Ε, αν είχαμε ένα παιδί, πιο όμορφη δε θα ‘ταν η ζωή μας;
-Αυτό μην το λες! Ποτέ δεν ξέρεις τι μπορεί να συμβεί στον καθένα. Έχεις σκεφθεί, αν είχες κάνει ένα παιδί και είχε κάποια αναπηρία, ή μπλεκόταν στα δίχτυα των ναρκωτικών ή του αλκοόλ ή της πορνείας, τι προβλήματα και τι στενοχώρια θα είχες;
-Όχι, αυτό δεν το έχω σκεφθεί- η αλήθεια είναι ότι έχουμε μια πολύ καλή σχέση με τη γυναίκα μου. Και οικονομικά στεκόμαστε πάρα πολύ καλά. Συχνά-πυκνά σκεφτόμαστε το θέμα του παιδιού, που δεν μπορούμε να αποκτήσουμε, και μελαγχολούμε.
-Με τι ασχολείσαι;
-Καθηγητής Πανεπιστημίου.
-Μάλιστα! Η γυναίκα σου εργάζεται;
-Ναι, είναι γιατρός.
-Δηλαδή τα έχετε όλα και σας λείπει ένα παιδί!
-Ακριβώς, όπως το λες, μας λείπει ένα παιδί!
-Μου επιτρέπεις να σε ρωτήσω κάτι;
-Ό,τι θέλεις!
-Έχετε ποτέ ευχαριστήσει τον Θεό, για την αγάπη, την υγεία, την οικονομική σας επιφάνεια και όλα τα καλά που έχετε;
Δεν μου απάντησε αμέσως, το σκεφτόταν…
-Όχι! δεν Τον έχουμε ευχαριστήσει ποτέ, για να σου πω την αλήθεια, Τον έχουμε ξεχάσει. Ξέρεις, από τα παιδικά μας χρόνια ούτε η γυναίκα μου ούτε εγώ αντιμετωπίσαμε δυσκολίες.
Μμμ τον Θεό τον θυμόμαστε μόνο στις δυσκολίες, μονολόγησα.
-Έχεις σκεφθεί ότι αυτό που εσύ θεωρείς ακατόρθωτο, αδύνατο να γίνει, για τον Θεό είναι δυνατό; Πόσες και πόσες φορές έχουμε ακούσει περιπτώσεις ασθενών, που οι γιατροί σήκωσαν τα χέρια ψηλά, αλλά έπειτα κάτι έγινε και η κατάληξη υπήρξε θετική;Αρκεί η πίστη, η πίστη στον Θεό.
Όταν πιστεύεις στον Θεό, όλα είναι δυνατόν να γίνουν. Ακόμη και τα πιο ακατόρθωτα να γίνουν κατορθωτά. Όπως μου είπες, έχεις καλή σχέση με τη σύζυγο σου-σκέψου να βάλετε ανάμεσα σας τον Θεό- τότε θα νιώσετε τη δύναμη της ευτυχίας, της χαράς, της αγάπης, να ξεχειλίζει την ψυχή σας. Σε πάω ίσως σ’ άλλα χωράφια που δεν γνωρίζεις, αλλά πιστεύω πως, αν περάσεις απ’ αυτά, θα γευθείς γλυκύτατους καρπούς, άγνωστους ως τώρα σε σένα.
Μιλήσαμε πολύ για το μυστήριο της Εξομολόγησης, της Θείας Κοινωνίας, για τις χαρές της χριστιανικής ζωής. Κάποια στιγμή του είπα: Σκεφθήκατε αν η αγάπη του Θεού δεν θέλει να σας δώσει δικό σας παιδί και θέλει να υιοθετήσετε ένα παιδάκι, που οι γονείς του για κάποια αιτία το άφησαν σε κάποιο ίδρυμα, και αυτό το καημένο ζητάει μια οικογένεια, να του δώσει την αγάπη, που του στέρησαν οι άνθρωποι, που το έφεραν στη ζωή;
Ξέρεις πόσα παιδιά έχουν ανάγκη από μία ζεστή αγκαλιά, από ένα τρυφερό χάδι, από στοργή και αγάπη; Τα ορφανοτροφεία είναι γεμάτα από παιδιά, που περιμένουν να βρουν μια μαμά και ένα μπαμπά, να αποκτήσουν μια οικογένεια. Και αφού έχετε οικονομική και κοινωνική επιφάνεια, δεν θα δυσκολευτείτε και πολύ στην υιοθεσία.
Εξάλλου, γονιός δεν γίνεσαι μόνο και μόνο, επειδή γεννάς ένα παιδί. Γονιός γίνεσαι, όταν μεγαλώνεις και διαπαιδαγωγείς σωστά ένα παιδί. Όταν καρδιοχτυπάς στην αρρώστια του, όταν το βλέπεις να μεγαλώνει μέρα με τη μέρα, όταν το βοηθείς να κάνει τα πρώτα του βήματα, όταν ακούς τις πρώτες του λεξούλες μαμά-μπαμπά.
Ακούγοντας αυτά τον είδα να χαμογελάει πάλι- το πρόσωπο του έλαμψε.
-Έχεις δίκιο, γονιός δεν γίνεσαι μόνο όταν γεννάς. Θα σκεφθώ σοβαρά το θέμα της υιοθεσίας, αν και το είχαμε απορρίψει. Εσύ τώρα με έκανες να το δω πιο αγαπητικά. Όπως και να πω ένα μεγάλο ευχαριστώ στον Θεό, που έχω ξεχάσει. Και να προσπαθήσω να Τον βάλω μέσα στη ζωή μας. Όμως φτάσαμε! Η συζήτηση μας ήταν πολύ ενδιαφέρουσα. Λες και ξέθαψες από τα σκοτεινά υπόγεια του μυαλού μου τον Θεό και με έκανες να αισθανθώ πως είμαι πολύ αδύναμος μπροστά Του και πως έχω την ανάγκη Του.
-Δηλαδή πίστευες πως είσαι πολύ δυνατός;
-Ναι! Γιατί έχω τη δύναμη του χρήματος και, όπως γνωρίζεις, με το χρήμα μπορείς να αγοράζεις τα πάντα!
-Υπάρχει όμως και κάτι, που δεν το αγοράζεις με όλο το χρυσάφι της γης. Τον Θεό!
-Έχεις δίκιο! Τον Θεό δεν Τον αγοράζεις!
-Λοιπόν, να ‘σαι καλά, ο Θεός μαζί σου! Και μην ξεχάσεις ότι συζητήσαμε.
-Να είσαι σίγουρη πως δεν θα τα ξεχάσω, όπως δεν θα ξεχάσω κι εσένα.
Ανταλλάξαμε τηλέφωνα, με την υπόσχεση να τα ξαναπούμε.
 Μετά από επτά μήνες με κάλεσε στη βάφτιση της θετής κορούλας του. Ήταν και οι δυο τους πολύ ευτυχισμένοι!
Μοναχή Πορφυρία,
«Ταξιδεύοντας στα τείχη της πόλης»
ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΑΠΟ: https://www.vimaorthodoxia

Δευτέρα 4 Ιουνίου 2018

Το Παιδί μας

«Αν κάνεις τα μαθηματικά σου 
θα σου πάρω όποιο παιχνίδι θέλεις»
«Αν τελειώσεις την έκθεση θα φας παγωτό» είναι φράσεις που όλοι έχουμε ακούσει κάποια στιγμή ή που ίσως σε στιγμή απελπισίας έχουμε εκστομίσει.

Συχνά οι γονείς, που είναι κουρασμένοι και εκνευρισμένοι και έχουν χίλιες-δυο άλλες έγνοιες στο μυαλό τους και καθήκοντα στην καθημερινότητά τους, καταφεύγουν στη δωροδοκία προκειμένου να κάνουν το παιδί τους να τελειώσει κάτι που δε θέλει- συνήθως τα μαθήματα του σχολείου.
Μερικές φορές η δωροδοκία αυτή έχει αποτέλεσμα ή αποτελεί μια φυσική εξέλιξη της κατάστασης («θα τελειώσεις τα μαθήματα και μετά θα πάμε για πίτσα»), αλλά τις περισσότερες φορές αυτό δε λειτουργεί. Ο λόγος που η δωροδοκία δε λειτουργεί είναι είτε επειδή το παιδί βαριέται, είτε επειδή ο γονιός δεν μπορεί να την κρατήσει σε καθημερινή βάση και για πολλά πράγματα (πχ., για να κάνει το παιδί τα μαθήματα του σχολείου, να κάνει και τα αγγλικά, να μελετήσει και μουσική, κοκ).
Ακόμα χειρότερα, όταν οι γονείς τιμωρούν το παιδί τους («δε θα πας στο πάρτι αφού δεν πήρες καλό βαθμό») νομίζοντας ότι έτσι το παρακινούν, στην ουσία το μπλοκάρουν.
Το παιδί δεν αποκτάει εσωτερικά κίνητρα, αγάπη για μάθηση και διάθεση να ξεχωρίσει με πίεση. Μπορεί να αναγκαστεί να κάνει κάποια πράγματα, αλλά στην πρώτη ευκαιρία θα επαναστατήσει και θα τα παρατήσει όλα.
Να πώς μπορείτε να βοηθήσετε το παιδί σας να αποκτήσει κίνητρα:
1. Ζητήστε του να βάλει στόχους.
Ακόμα και τα μικρότερης ηλικίας παιδιά μπορούν με λίγη βοήθεια να βάλουν στόχους. Στην αρχή οι στόχοι θα πρέπει να είναι μικροί, μετρήσιμοι και εφικτοί στο άμεσο μέλλον. Για ένα παιδάκι πρώτης δημοτικού ένας στόχος είναι να φέρνει όλα τα τετράδια και τα βιβλία του στο σπίτι, ή να κάνει την ορθογραφία του χωρίς λάθος, ή κάτι που έχει νόημα για το παιδί.
Στη συνέχεια βάλτε λίγο μεγαλύτερους στόχους.
2. Βοηθήστε το παιδί σας να κάνει ένα πλάνο.
Το τμήμα του εγκεφάλου που εποπτεύει τις εκτελεστικές λειτουργίες της προσοχής, της οργάνωσης, της ικανότητας να κάνει κανείς σχέδια και να τα εκτελεί ωριμάζει πλήρως αρκετά αργότερα, μετά την εφηβεία. Έτσι, τα παιδιά και οι έφηβοι χρειάζεται να έχουν ένα σχέδιο δράσης και συγκεκριμένες στρατηγικές για να κατακτήσουν τους στόχους τους. Βοηθήστε το παιδί σας να καταφέρει αυτό ακριβώς! Έτσι, όταν ένα παιδί δηλώσει ότι θέλει να γίνει αστέρας του μπάσκετ, αντί να του πείτε ότι αυτό δε γίνεται, κλπ., κλπ., είναι προτιμότερο να το βοηθήσετε να δει τι χρειάζεται για να γίνει καλό στο άθλημα που διάλεξε, κάνοντας καθημερινή προπόνηση και ακολουθώντας ένα πρόγραμμα.
3. Γιορτάστε τις επιτυχίες του παιδιού σας.
Μη θεωρείτε δεδομένα όσα πάνε καλά και εστιάζετε μόνο στα αρνητικά και όσα χρειάζονται βελτίωση. Τα παιδιά μαθαίνουν και προκόβουν με την ενθάρρυνση και τη θετική ενίσχυση. Με άλλα λόγια, κάθε φορά που βλέπετε μια σωστή και επιθυμητή συμπεριφορά, γιορτάστε το! Επαινέστε το παιδί, τονίστε πόσο καλή ήταν η προσπάθειά του, κάντε τη σύνδεση ανάμεσα στον κόπο και χρόνο που κατέβαλλε για να πετύχει αυτό το αποτέλεσμα και δώστε του να καταλάβει ότι είναι ικανό.
4. Βάλτε μια δόση ανταγωνισμού.
Χωρίς να κάνετε συγκρίσεις με αδέρφια και φίλους, βάλτε μια δόση υγιειούς ανταγωνισμού στη ζωή του παιδιού. Ο ανταγωνισμός θα πρέπει να σχετίζεται με θετικό τρόπο με τις ικανότητες και τις επιδόσεις του παιδιού σας και όχι αρνητικά σχετικά με τις αδυναμίες του άλλου παιδιού με το οποίο ανταγωνίστηκε. Ο ανταγωνισμός και η ευγενής άμιλλα έχουν νόημα όταν μας βοηθάνε να γίνουμε καλύτεροι, όχι κατατροπώνοντας τον άλλον.
5. Ενθαρρύνετε το παιδί.
Πέστε με λόγια και δείξτε με πράξεις στο παιδί σας ότι πιστεύετε σε αυτό και τις ικανότητές του. Ενθαρρύνετέ το να πιστεύει στον εαυτό του και τις δυνάμεις του και να βλέπει περισσότερες λύσεις από προβλήματα. Βοηθήστε το παιδί σας να αντιμετωπίσει ρεαλιστικά τους φόβους του, να καταρρίψει όσους είναι αβάσιμοι. Διδάξτε στο παιδί την αξία της θετικής σκέψης και της συνεχιζόμενης προσπάθειας.
6. Δείξτε ενδιαφέρον.
Δείξτε ενδιαφέρον σε αυτά που αρέσουν στο παιδί σας ή είναι η κλίση του. Ακόμα και αν δε συμφωνείτε ή θεωρείτε ότι το παιδί σας θα πάρει άλλο δρόμο στη ζωή του, το να έχει ενδιαφέροντα και να ασχολείται με ποικίλες δραστηριότητες καλλιεργεί το μυαλό και την ψυχή του και του ανοίγει νέους ορίζοντες. Ζητήστε από το παιδί σας να σας μιλήσει για όσα το ενδιαφέρουν.

7. Βοηθήστε το παιδί σας να ανακαλύψει το πάθος του.
Ενθαρρύνετε το παιδί σας να ανακαλύψει τι του αρέσει, τι ‘μιλάει στην ψυχή του’ και αφήστε το να ασχοληθεί με αυτό. Μην κρίνετε εξαρχής ότι «του αρέσει να παίζει με τουβλάκια, τι βλακείες είναι αυτές, καλύτερα να ασχοληθεί με τα μαθήματά του», επειδή μια τέτοια ενασχόληση βρίσκεται στη βάση της μαθηματικής σκέψης και της δημιουργίας. Ακόμα και αν το παιδί σας δεν έχει κάποιο πάθος, η διαδικασία του να ασχοληθεί με διαφορετικά πράγματα θα το βοηθήσει να ανοίξει τους ορίζοντές του.
8. Διατηρήστε θετική στάση.
Διατηρήστε θετική και αισιόδοξη στάση σχετικά με την προσωπικότητα του παιδιού σας και τη μελλοντική του εξέλιξη. Ποτέ μη χαρακτηρίζεται αρνητικά το παιδί σας «είναι τεμπέλης», «είναι αργή», κλπ. γιατί τα παιδιά πιστεύουν αυτά που ακούνε και οι αρνητικές ταμπέλες που τους βάζετε γίνονται τελικά η πραγματικότητά τους.
9. Η επιρροή των συνομηλίκων.
Οι παρέες του παιδιού σας μπορεί να έχουν τόσο θετική, όσο και αρνητική επιρροή. Mη προσπαθείτε να προστατέψετε λοιπόν το παιδί σας από κάθε επιρροή από τους συνομήλικους, γιατί το να έχει ευγενική άμιλλα στα μαθήματα ή τα σπορ μπορεί να το βοηθήσει να γίνει ακόμα καλύτερο. Φυσικά θα πρέπει πάντα να έχετε το νου σας να δείτε ότι το παιδί σας στρεσάρεται υπερβολικά ή έχει κάποιο θέμα με τους συμμαθητές τους. Σε αυτή την περίπτωση ίσως χρειαστεί να λάβετε πιο δραστικά μέτρα και να κόψετε την κακή επιρροή.
10. Δείξτε ενθουσιασμό.
Δείξτε ενθουσιασμό στο παιδί σας, υιοθετήστε μια ανοιχτή στάση ζωής, με αγάπη προς τη μάθηση, την εξερεύνηση και τη βελτίωση. Δείξτε ενθουσιασμό για το τι είδους άνθρωπος είναι το παιδί σας και γι’ αυτά που το ενδιαφέρουν. Παρακινήστε το να βρίσκει θετικά και ευχάριστα γύρω του και μαζί δημιουργήστε θετική διάθεση και ενέργεια.
Συγγραφέας Λίζα Βάρβογλη
ΠΗΓΗ:iator.gr 
ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΑΠΟ: https://hamomilaki.blogspot.com