Παρασκευή 29 Απριλίου 2016

ΝΙΠΤΗΡΑΣ ΠΑΤΜΟΣ 2016

 Η τελετή του Ιερού Νιπτήρα
28 Απριλίου 2016
Το βίντεο της τελετής του Ιερού Νιπτήρα στην Πάτμο
 από τον Νίκο Μελιανό

Τρίτη 26 Απριλίου 2016

" Τον Νυμφώνα Σου βλέπω ..."

Εξαποστειλάριον Αγίας
και Μεγάλης Εβδομάδος
 Ψάλλει ο πρωτοψάλτης Σωτήρης Δογάνης
(απόφοιτος της Πατμιάδος Εκκλησιαστικής Σχολής)
album: "Ιδού ο Νυμφίος έρχεται ..." Υμνωδία και Υμνολογία της Αγίας και Μεγάλης Εβδομάδας εν χορδαίς και οργάνοις
Παραγωγή: Μουσικές Εκδόσεις "Σείστρον"

Κυριακή 24 Απριλίου 2016

Η φωνή μας!


Η φωνή θέλει προσοχή: 
30% οι πιθανότητες να αποκτήσετε πρόβλημα
Human respiratory system cross section, head part.
Την προσοχή όλων – και ιδιαίτερα αυτών που είναι υποχρεωμένοι να χρησιμοποιούν πολύ τη φωνή τους – εφιστούν οι Ωτορινολαρυγγολόγοι, καθώς δεκάδες εκατομμύρια άνθρωποι στον κόσμο (7,5 εκατομμύρια μόνο στις ΗΠΑ!) κάθε χρόνο έχουν προβλήματα με τη φωνή τους!
«Η φωνή είναι μία από τις σημαντικότερες λειτουργίες του ανθρώπινου οργανισμού και μέσω αυτής κάνουμε το μεγαλύτερο μέρος της καθημερινής μας επικοινωνίας με τα άτομα του κοντινού και μη περιβάλλοντός μας» αναφέρει ο Χειρουργός Ωτορινολαρυγγολόγος Μηνάς Ν. Αρτόπουλος, και προσθέτει: «Γι αυτό χρειάζεται προσοχή καθώς και η φωνή πολλές φορές ασθενεί. Μάλιστα οι πιθανότητες για να αποκτήσει κάποιος πρόβλημα φωνής κατά τη διάρκεια της ζωής του είναι 30%».
Όπως είναι γνωστό, η φωνή χαρακτηρίζεται από το ύψος, την ένταση και τη χροιά. Το ύψος της φωνής καθορίζεται από τη συχνότητα των ταλαντώσεων των φωνητικών χορδών. Η συχνότητα έχει άμεση εξάρτηση από το μήκος, το πάχος και την ένταση των χορδών. Η ένταση της φωνής εξαρτάται από την πίεση της εκπνοής κατά τη στιγμή της ομιλίας. Η χροιά της φωνής προσδιορίζεται από τον βασικό τόνο, που δίνεται από τη φωνητική μηχανή, σε συνδυασμό με την αρμονία.
«Η φωνασθένεια προσβάλλει κυρίως άτομα που είναι υποχρεωμένα να χρησιμοποιούν πολύ τη φωνή τους και που δεν κάνουν σωστή χρήση της, όπως τραγουδιστές, εκπαιδευτικούς, εκφωνητές, δικηγόρους κλπ.» εξηγεί ο κ. Αρτόπουλος και προσθέτει: «Οι συνηθέστεροι παράγοντες εμφάνισης της φωνασθένειας οφείλονται σε: συνάχι, φλογώσεις του λαιμού, αναιμία, μεταγριππικές επιπλοκές κ.ά.»
  • Οι Ω.Ρ.Λ συνιστούν, λοιπόν, μερικές πρακτικές οδηγίες για να μην έχουμε πρόβλημα με την φωνή μας:
  • Αποφύγετε την ομιλία σε θορυβώδη περιβάλλοντα
  • Αποφύγετε τις κραυγές, τις στριγκλιές, το δυνατό γέλιο καθώς και τις συνεχείς απόπειρες καθαρισμού του λαιμού
  • Καταστείλετε το βήχα σας και προσπαθήστε να πταρνισθείτε «μαλακά» και όχι με θόρυβο
  • Αποφύγετε τη δημιουργία παράξενων ήχων με τη φωνή σας
  • Μην ψιθυρίζετε. Το ψιθύρισμα είναι χειρότερο από την ομιλία
  • Αρχίστε την κάθε πρόταση ομιλίας με εκπνοή
  • Κάντε μία παύση στη μέση της πρότασης και αναπνεύστε πάλι
  • Διατηρείστε ένα απαλό και σωστό τρόπο ομιλίας με σωστή άρθρωση
  • Ομιλείτε με τη σωστή ταχύτητα ομιλίας
  • Δώστε ευλυγισία στη φωνή σας
  • Μάθετε να χρησιμοποιείτε τη φωνή σας με όσο το δυνατόν λιγότερη προσπάθεια και τάση
  • Μην ομιλείτε για πολλή ώρα, αποφύγετε τις παρατεταμένες τηλεφωνικές συνομιλίες, δώστε χρόνο στη φωνή σας να ξεκουραστεί κατά τη διάρκεια της ομιλίας σας
  • Αποφύγετε να μιλάτε ή να τραγουδάτε συνέχεια κοντά στα όρια της φωνητικής σας κλίμακας. Δώστε χρόνο στη φωνή σας να ξεκουραστεί μετά.
  • Χρησιμοποιήστε σωστά την κοιλιακή ή διαφραγματική αναπνοή
  • Διατηρείστε την σωστή ενυδάτωση του σώματος, πίνοντας 7-9 ποτήρια νερό την ημέρα
  • Σε περίπτωση κρυολογήματος η λαρυγγίτιδας συμβουλευτείτε αμέσως τον ειδικό ιατρό
  • Αποφύγετε τη ξηρασία που δημιουργεί ο κλιματισμός σε εσωτερικούς χώρους
  • Αποφύγετε την εισπνοή μολυσμένου αέρα
  • Διατήρηση καλής γενικής κατάστασης
  • Αναπαύεστε αρκετά
  • Ασκηθείτε συχνά
  • Διατηρείστε μια ισορροπημένη δίαιτα που να περιλαμβάνει λαχανικά, φρούτα και τροφές ολικής αλέσεως
  • Αποφύγετε το κάπνισμα
  • Θεραπεύεστε την γαστρο-οισοφαγική παλινδρόμηση εφόσον πάσχετε
  • Αποφεύγετε τα καφεϊνούχα και αλκοολούχα ποτά γιατί αυτά προκαλούν αφυδάτωση
  • Η χρήση ενός υγραντήρα θα βοηθήσει στην ενυδάτωση
  • Ο «καθαρισμός» του λαιμού θα πρέπει να αποφεύγεται γιατί προκαλεί τραυματισμό στις φωνητικές χορδές
  • ΠΗΓΗ: http://www.pemptousia.gr/

Η Βαϊοφόρος



Ερμηνεία της εικόνας


vaion
Η σκηνή αναφέρεται στην Ευαγγελικά περικοπή που περιγράφει τη θριαμβευτική είσοδο του Χριστού στα Ιεροσόλυμα, έξι ημέρες πριν από το Πάσχα. Για το περιστατικά αυτά μιλούν όλοι οι Ευαγγελιστές: Ματθ. 21: 1-11, Μαρκ. 11:1-10, Λουκ. 19: 29-38, Ιων. 12:12-15.
Η εικόνα της Βαϊοφόρου περιγράφει έντεχνα το ιστορικά γεγονός της θριαμβευτικής εισόδου του Χριστού στα Ιεροσόλυμα, αποκαλύπτοντας συχρνως και το «κεκρυμμνο μυστριο» καθώς και το βαθύτερο νόημα των συμβάντων. Είναι επίσης η πρώτη στη σειρά των εικόνων εκείνων που αναφέρονται στα Πάθη και την συναντούμε στην εκκλησιαστική τέχνη από τα πρώτα κιόλας χριστιανικά χρόνια, στις Σαρκοφάγους των Κατακομβών.
Στην εικόνα βλέπουμε τον Χριστό καθισμνο σε υποζύγιο και τους Μαθητές να ακολουθούν, με επί κεφαλής τον απόστολο Πέτρο. Η πομπή πορεύεται προς την πύλη της εισόδου της πόλεως, όπου Τον αναμένει πλήθος κόσμου, κρατώντας κλαδιά από βάγια και φοίνικες.
Τα πρόσωπα των ανθρώπων είναι χαρούμενα κι ενθουσιώδη, καθώς θεωρούν ότι ο Χριστός είναι ο αναμενόμενος Μεσσίας που, κατά τις παραδόσεις του ιουδαϊκού λαού, θα ερχόταν Πάσχα στα Ιεροσόλυμα και θα ελευθέρωνε το υπόδουλο έθνος. Με το γεγονός της εισόδου του Χριστού στα Ιεροσόλυμα εκπληρώθηκε η προφητεία του προφήτη Ζαχαρία που λέει: «Χαίρε σφόδρα θγατερ Σιν˙ κήρυσσε, θγατερ Ιερουσαλμ˙ ιδού ο βασιλεύς σου έρχεται σοι δίκαιος και σζων αυτός, πραΰς και επιβεβηκς επί υποζγιον και πώλον νον» (Ζαχ. 9:99).
Αριστερά και πίσω από το σημείο απεικόνισης του Χριστού ζωγραφίζεται βραχώδης τόπος. Έτσι προσδιορίζεται η ακτίνα της πορείας του Χριστού και των Μαθητών από τη Βηθφαγ, που ήταν προάστιο της Ιερουσαλήμ κοντά στο όρος των Ελαιών, προς το κέντρο της πόλεως.
Η σκηνή χαριτνεται και πλουτζεται με την παρουσία και τη χαρούμενη συμμετοχή των «ακκων παδων του Ισραήλ» τα οποία είτε ανεβασμένα στα δέντρα για το κόψιμο των κλάδων είτε στρώνοντας τα ιμτι τους στο δρόμο για την υποδοχή του Χριστού, εκπροσωπούν τις αγνές και άδολες ψυχές που υποδέχονται τον «Βασιλέα της Δξης».
Ο Χριστός ζωγραφίζεται καθισμένος πλάγια πάνω στο υποζγιο ευλογών. Έτσι φαίνεται σαν να είναι ένας ένθρονος και δοξασμένος ηγέτης, που επισκέπτεται τους υπηκόους Του. Στο άλλο Του χέρι κρατάει κλειστό ειλητριο, σύμβολο του νόμου της Καινής Διαθήκης, που πρόκειται να συνάψει με τον άνθρωπο προσφέροντας ως λύτρο το Αίμα Του. Η ελαφρά προς τα πίσω στροφή της κεφαλής Του δίνει την εντύπωση ότι συνομιλεί με τον πρώτο της χορείας των Μαθητών, τον απόστολο Πέτρο. Ο αγιογράφος θέλει μ’ αυτό να επισημάνει ότι ο δοξαζόμενος από το πλήθος ηγέτης, αν και φαίνεται ως βασιλεύς, δεν είναι άλλος παρά ο «Αμνός του Θεού, ο αίρων την αμαρταν του κόσμου».
Η όλη σκηνή, αν και περιγράφει στιγμές δόξης και θριάμβου, εμφανίζει κάτι το πολύ παράδοξο: Βλέπουμε το λαό να επευφημεί ως επίγειο Βασιλιά Εκείνον που είχε κατ’ επανάληψιν σαφώς διακηρύξει: «Η βασιλεία η εμ ουκ έστιν εκ του κόσμου τούτου». (Ιων 12, 36).
(Πηγή: faneromenihol.gr)
ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΑΠΟ:  http://alopsis.gr

Κυριακή των Βαϊων

"Προ έξ' ημερών του Πάσχα"
Δοξαστικό Κυριακής των Βαϊων ήχος πλ. β΄.
 Ερμηνεύει ο Ελευθέριος Ι. Χατζηλάρης
Δ/χος Μουσικοδιδάσκαλος Β.Μ. - Πτ/χος Ειδικού Αρμονίας -
Πτ/χος Αντίστιξης - 
Απόφοιτος της Πατμιάδος Εκκλ/κής Σχολής -
 τ.Λαμπαδάριος Ι.Ν.Αγ.Κων/νου Ομονοίας (1993)