Σάββατο, 9 Ιανουαρίου 2016

ΣΚΛΗΡΥΝΣΗ ΚΑΤΑ ΠΛΑΚΑΣ



Το ΠΡΩΤΟ ΕΜΒΟΛΙΟ 
για τη ΣΚΛΗΡΥΝΣΗ ΚΑΤΑ ΠΛΑΚΑΣ 
είναι ελληνικό 

Με τη σφραγίδα του Πανεπιστημίου Πατρών και της ΒΙΑΝΕΞ!

Την ελληνική υπογραφή θα φέρει το πρώτο εμβόλιο κατά της σκλήρυνσης κατά πλάκας σύμφωνα με όλες τις ενδείξεις!
Μια πολυδάπανη προσπάθεια αρκετών ετών, με τη συνεργασία του Πανεπιστημίου Πατρών και της μεγαλύτερης ελληνικής φαρμακοβιομηχανίας ΒΙΑΝΕΞ ΑΕ συμφερόντων της οικογένειας Γιαννακόπουλου, φαίνεται πως αποδίδει καρπούς!
Ο καθηγητής Χημείας του Πανεπιστημίου Πατρών Γιάννης Ματσούκας και η ομάδα του, πήραν την πρώτη παγκόσμια πατέντα για το εμβόλιο, που φιλοδοξεί να θεραπεύσει εκατοντάδες χιλιάδες ανθρώπους που πάσχουν από σκλήρυνση κατά πλάκας.
 Ο αντίκτυπος της νέας ιατρικής μεθόδου είναι δύσκολο να αποτιμηθεί αυτή τη στιγμή. Τις κλινικές δοκιμές έχει αναλάβει στην Αυστραλία η διεθνής αναγνωρισμένη ερευνήτρια Βάσω Αποστολοπούλου.
 Η διάθεση του εμβολίου που λειτουργεί θεραπευτικά, εκτιμάται πως είναι πλέον ζήτημα χρόνου! Για ακόμη μια φορά νιώθουμε υπερήφανοι ως Έλληνες, καθώς ακόμα και στα χρόνια της μεγάλης κρίσης, πρωτοπορούμε και επιτυγχάνουμε παγκόσμιες πρωτιές σε όλους τους τομείς!
ΠΗΓΗ: http://www.piraeuspress.gr/

Πατμιάς!!!!

 Πατμιάς Ἐκκλησιαστική Σχολή

Ὁ π. Γεώργιος Καλλέργης, Ἐφημέριος τοῦ Ἱεροῦ Ναοῦ Ἁγίου Ἀθανασίου Πρεβελιανῶν τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως Γορτύνης καί Ἀρκαδίας (Κρήτη), εἶχε τήν καλωσύνη νά θέσει στή διάθεση μου λίγες, μά ἐκλεκτές φωτογραφίας ἀπό τά μαθητικά του χρόνια στή Σχολή μας. Τό "Ζωρζό" , ἦταν ἔνα ἀπό τά καλά μας παιδιά. Ἡ μαθητεία του στό "Ἀναλογιό" τῆς Σχολῆς (καθημερινά) καί τοῦ Ἱεροῦ Σπηλαίου (τίς Κυριακές), ἀλλά καί ἡ ἐπίδοσή του στή Βυζαντινή Μουσική "παρά τούς πόδας"τοῦ κ. Ματάκια, καθηγητῆ τῆς Β.Μ., τόν ἀνέδειξαν ἀπό τότε σ' ἕναν καλό Ψάλτη. Σήμερα διακονεῖ τήν Ἐνορία του, σύμφωνα μέ αὐτά πού γαλουχήθηκε στή Σχολή του, τήν ὁποία τιμᾶ μέ τήν ὅλη του διακονία, τόσο στήν Ἐνορία, ὅσο καί στήν Οἰκογένειά του καί στήν κοινωνία τοοῦ Χωριοῦ του. 
Πέρα ἀπό τίς φωτογραφίες, ἔστειλε καί σημειώσεις μέ τά ὀνόματα τῶν μαθητῶν. Ἴσως σέ κάποιες φωτογραφίες νά ὑπάρχει κενό. Ἄν κάποιος ἔχει περισσότερα στοιχεῖα, θά τόν παρακαλούσα νά μέ ἐνημερώσει. Παπᾶ-Γιώργη μου, σέ εὐχαριστῶ πολύ. Νά εἶσαι καλά καί νά εὔχεσαι γιά τή Σχολή μας.
"Ὁ Πάτμιος"
Στή φωτογραφία αὐτή ἀπό μιά ἐκδρομή στοῦ Γροίκου εἰκονίζονται (ἀπό ἀριστερά):  
1) Ὁ παπᾶ Γιώργης ὁ Καλλέργης (ὁ ἀνωτέρω Κληρικός), 
2)ὁ π. Γερβάσιος Κούτσουρας, Καθηγητής Θεολόγος-Φιλόλογος, σήμερα Συνταξιοῦχος (εἶχε μαθητεύσει καί αὐτός στήν Πατμιάδα) καί,
3) ὁ π. Γεώργιος Καλύβας, Ἐφημέριος τοῦ Ἱεροῦ Ναοῦ Ἁγίου Νικολάου Φιλιατρῶν τῆς Ἱερᾶς Μητροπόλεως Τριφυλίας καί Ὀλυμπίας [καί ὁ Μητροπολίτης του κ. Χρυσόστομος (Ἀλέξανδρος Σταυρόπουλος) εἶχε φοιτήσει στήν Πατμιάδα].
Σημείωση: Δέν εἶναι ἐντυπωσιακό τό γεγονός ὅτι καί οἱ 4 μαθητεύσαντες στήν Πατμιάδα, εἶναι Κληρικοί καί μάλιστα ὁ ἕνας ἀπό αὐτούς Ἀρχιερεύς:

Δρομολόγιο ΑΓΑΠΗΣ καί ΑΝΘΡΩΠΙΑΣ

Το πλήρωμα του «Διονύσιος Σολωμός»,
ενώ είχε σχολάσει, έσωσε ένα παιδάκι!

Πολύ συγκινητική πρωτοβουλία από το πλήρωμα του φέρυ μποτ ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ ΣΟΛΩΜΟΣ της IONIAN GROUP σημειώθηκε χθες το βράδυ. 


Ενώ το πλήρωμα είχε σχολάσει και είχαν σχεδόν εγκαταλείψει το πλοίο για να ξεκουραστούν στα σπίτια τους, μαθαίνουν ότι ένα παιδάκι από τη Ζάκυνθο πρέπει να μεταφερθεί αμέσως σε Νοσοκομείο του Ρίου.

Χωρίς δεύτερη σκέψη το ίδιο το πλήρωμα συνεννοήθηκε μεταξύ του και άμεσα ενημέρωσαν την εταιρία η οποία και συμφώνησε αμέσως, και έφυγαν έκτακτο δρομολόγιο «του σκοτωμού» για να μεταφέρουν το παιδάκι στην Κυλλήνη!

Πολλά συγχαρητήρια στον καπετάνιο και στο πλήρωμα που θυσίασαν την ξεκούραση τους για να προσφέρουν τις υπηρεσίες του σε ένα παιδάκι είχε ανάγκη.

Και βέβαια συγχαρητήρια και στην εταιρία που όσες φορές να ζητηθεί η βοήθεια της σε παρόμοια περιστατικά, πάντα και χωρίς δεύτερη σκέψη θέτει τα πλοία της στην υπηρεσία για το συνάνθρωπο.

 ΠΗΓΗ:ermisnews
ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΑΠΟ:http://hamomilaki.blogspot.gr/

Βυζαντινοί Ὕμνοι

Θεία Λειτουργία
εορτῆς Αγίου Γρηγορίου Παλαμά στο Βουκουρέστι (15-11-2015)

Το θερμόμετρο...

Τεράστια προσοχή!!! 
 Έσπασε το θερμόμετρο;
Πώς θα αντιδράσετε!
ΤΕΡΑΣΤΙΑ ΠΡΟΣΟΧΗ! Έσπασε το θερμόμετρο; Πως να αντιδράσετε! - See more at: http://parapona-rodou.blogspot.gr/2016/01/blog-post_489.html?utm_source=feedburner&utm_medium=email&utm_campaign=Feed:+Parapona-rodou+(Parapona-Rodou)#sthash.ovzAdESn.dpuf
ΤΕΡΑΣΤΙΑ ΠΡΟΣΟΧΗ! Έσπασε το θερμόμετρο; Πως να αντιδράσετε! - See more at: http://parapona-rodou.blogspot.gr/2016/01/blog-post_489.html?utm_source=feedburner&utm_medium=email&utm_campaign=Feed:+Parapona-rodou+(Parapona-Rodou)#sthash.ovzAdESn.dpuf

ΤΕΡΑΣΤΙΑ ΠΡΟΣΟΧΗ! Έσπασε το θερμόμετρο; Πως να αντιδράσετε!

- See more at: http://parapona-rodou.blogspot.gr/2016/01/blog-post_489.html?utm_source=feedburner&utm_medium=email&utm_campaign=Feed:+Parapona-rodou+(Parapona-Rodou)#sthash.ovzAdESn.dpuf

ΤΕΡΑΣΤΙΑ ΠΡΟΣΟΧΗ! Έσπασε το θερμόμετρο; Πως να αντιδράσετε!

- See more at: http://parapona-rodou.blogspot.gr/2016/01/blog-post_489.html?utm_source=feedburner&utm_medium=email&utm_campaign=Feed:+Parapona-rodou+(Parapona-Rodou)#sthash.ovzAdESn.dpuf
ΤΕΡΑΣΤΙΑ ΠΡΟΣΟΧΗ! Έσπασε το θερμόμετρο; Πως να αντιδράσετε! - See more at: http://parapona-rodou.blogspot.gr/2016/01/blog-post_489.html?utm_source=feedburner&utm_medium=email&utm_campaign=Feed:+Parapona-rodou+(Parapona-Rodou)#sthash.ovzAdESn.dpuf
ΤΕΡΑΣΤΙΑ ΠΡΟΣΟΧΗ! Έσπασε το θερμόμετρο; Πως να αντιδράσετε! - See more at: http://parapona-rodou.blogspot.gr/2016/01/blog-post_489.html?utm_source=feedburner&utm_medium=email&utm_campaign=Feed:+Parapona-rodou+(Parapona-Rodou)#sthash.ovzAdESn.dpuf
Πόσες φορές έχετε σκεφτεί τι μπορεί να γίνει εάν σπάσει ένα γυάλινο...
θερμόμετρο το οποίο περιέχει υδράργυρο;

Μπορεί κιόλας να σας έχει συμβεί και απλά να σκουπίσατε και να πετάξατε στα σκουπίδια τον υδράργυρο.

Το να σπάσει όμως και να χυθεί ο υδράργυρος δεν είναι και το πιο απλό πράγμα καθώς σύμφωνα με πληροφορίες είναι πάρα πολύ επικίνδυνο και μπορεί να προκαλέσει τεράστια προβλήματα υγείας!

ο υδράργυρος, είναι το πιο επιβλαβές βαρύ μέταλλο, η κατάποση, ή ακόμα χειρότερα, η εισπνοή του οποίου δύναται να επιφέρει από πρόσκαιρες παρενέργειες (πονοκέφαλο, απώλεια συνείδησης κ.λ.π.) έως μόνιμες καρδιαγγειακές και νεφρικές βλάβες. Ακόμα-ακόμα, μπορεί να δημιουργήσει χρωμοσωματικές ανωμαλίες που οδηγούν σε μογγολισμό.

Παρόλο που η χρήση του γυάλινου θερμόμετρου με τον υδράργυρο, απαγορεύθηκε από την 1/1/2011 με οδηγία της Ε.Ε., σίγουρα κάποιοι ακόμα έχουν και το χρησιμοποιούν.

Για αυτό λοιπόν δείτε τα εξίσου απλά, αλλά σωτήρια βήματα που πρέπει να κάνετε όταν και αν σας σπάσει το γυάλινο θερμόμετρο.

1. Ανοίγουμε τα παράθυρα, για να αερίζεται καλά ο χώρος
2. Απομακρύνουμε οποιαδήποτε μορφή ζωής υπάρχει στο χώρο.
3. Φοράμε τα γάντια μας απαραιτήτως.
4. Με ένα κομμάτι χαρτί συγκεντρώνουμε τα σώματα του υδραργύρου, τα οποία λόγω σχήματος και βάρους εκτοξεύονται μακριά. Προς θεού, δε χρησιμοποιούμε ηλεκτρική σκούπα ή σκουπάκια!
5. Τα βάζουμε σε πλαστικές σακούλες που τις κλείνουμε όσο πιο ερμητικά γίνεται και τα βγάζουμε στο μπαλκόνι η στην αυλή.
6. Τα απορρίπτουμε, όχι φυσικά στα σκουπίδια, αλλά σε σταθμούς συγκέντρωσης τοξικών αποβλήτων. Οι περισσότεροι δήμοι έχουν τέτοιους πλέον.
7. Προμηθευόμαστε από το φαρμακείο ένα ηλεκτρονικό θερμόμετρο.

ΠΗΓΗ:Παράπονα Ρόδου

Τετάρτη, 6 Ιανουαρίου 2016

Πορτοκαλόφλουδες ....



Να γιατί δεν πρέπει να πετάμε τις φλούδες του πορτοκαλιού

83b3f1f44ddd144e033373ec708d4246_XL
Την επόμενη φορά που θα θελήσεις να πιείς έναν φρέσκο χυμό μην πετάξεις τις φλούδες από τα πορτοκάλια σου. Μπορείς να τις χρησιμοποιήσεις για να φυτέψεις μέσα σε αυτά διάφορα βότανα της επιλογής σου. Πρόκειται για μία πάρα πολύ εύκολη διαδικασία η οποία θα διαρκέσει μόλις λίγα λετά.
Κόψε τα πορτοκάλια, τα λεμόνια ή τα λάιμ στη μέση και στύψ’τα βάζοντας στην άκρη τις φλούδες. Γέμισε τις φλούδες με χώμα και χώσε στη μέση τους έναν σπόρο. Βάλε όλες τις φλούδες σε φωτεινό μέρος που το βλέπει ο ήλιος και φρόντιζε να ρίχνεις που και που λίγο νεράκι στην κάθε φλούδα. Μέσα σε λίγες εβδομάδες τα βότανά σου θα αρχίσουν να ξεπροβάλουν.
Μόλις βγουν αρκετά ξαναφύτεψε ολόκληρες τις φλούδες μέσα στο χώμα μίας γλάστρας ή του κήπου σου. Οι φλούδες θα αρχίσουν να αποσυντίθενται προσθέτοντας θρεπτικά συστατικά στο χώμα και διατηρώντας τα βότανά σου υγιή και “χαρούμενα”.
Πηγή:thesecretrealtruth.blogspot.com
ΑΝΤΙΓΡΑΦΗ ΑΠΟ: http://www.diakonima.gr/2

Θεοφάνεια

Θεοφάνεια με τον κυρ Κόντογλου
Ο Φώτης Κόντογλου μιλάει για τα Άγια Θεοφάνεια
kontoglou13
Ο Κόντογλου είναι σήμερα αδιαμφισβήτητα αναγνωρισμένος ως ένας από τους κορυφαίους Έλληνες καλλιτέχνες και μάλιστα με την διττή ιδιότητα, του συγγραφέα και του ζωγράφου. Ο αγώνας του για την διάσωση της Ελληνικής Παράδοσης, της Ορθόδοξης Χριστιανικής Πίστης, και της καταφρονεμένης, σχεδόν υπό διωγμό τότε, Βυζαντινής Τέχνης ήταν ένα πρόσταγμα βιωματικής σχέσης με το μυστήριο της Εκκλησίας. Η αγάπη του για την ψαλτική τέχνη ήταν μια ακόμα πτυχή της προσωπικότητάς του και της εκκλησιαστικής του παιδείας. Η ηχογράφηση που ακολουθεί αποτελεί ένα αδιάψευστο τεκμήριο της βιωματικής σχέσης του Κόντογλου με τις λειτουργικές τέχνες και τη ζωή της Εκκλησίας.
Ο Φώτης Κόντογλου μιλάει για τα Άγια Θεοφάνεια και ψέλνει ύμνους της εορτής. H ηχογράφηση  έγινε στις 2 Ιανουαρίου του 1961.
ΠΗΓΗ: http://www.diakonima.gr/

Τρίτη, 5 Ιανουαρίου 2016

Θεοφάνεια!

Ο αγιασμός των Θεοφανείων
Πρωτοπρεσβυτέρου Γεωργίου Δορμπαράκη

 

Μερικές χρήσιμες πληροφορίες

1. ῾Ο ἁγιασμός τῶν Θεοφανείων λέγεται μεγάλος ἁγιασμός γιά νά διακρίνεται ἀπό τόν μικρό ἁγιασμό. ῾Ο μικρός ἁγιασμός (πού εἶναι ἄγνωστος ὁ χρόνος εἰσαγωγῆς του στήν ᾽Εκκλησία,  ὁπωσδήποτε ὅμως πρό τοῦ 8ου μ. Χ. αἰώνα) τελεῖται κάθε πρώτη τοῦ μηνός στούς ῾Ιερούς Ναούς, ὅπως καί στούς οἴκους τῶν χριστιανῶν, ἀλλά καί ὁποιαδήποτε ἄλλη στιγμή, ὅταν ζητηθεῖ κάτι τέτοιο. ῾Ο μεγάλος ὅμως ἁγιασμός (ὁ ὁποῖος εἶναι γνωστός ἤδη ἀπό τόν 5ο μ.Χ. καί ξεκίνησε ὡς ἁγιασμός τῶν ὑδάτων σέ ἀνάμνηση τῆς Βαπτίσεως τοῦ Κυρίου στήν παννυχίδα πού τελεῖτο ἀπό τήν παραμονή τῆς ἑορτῆς, προκειμένου νά βαπτιστοῦν στή συνέχεια οἱ κατηχούμενοι ὥστε νά μετάσχουν στή θεία Κοινωνία, ἐξ οὗ καί τό ῾ὅσοι εἰς Χριστόν ἐβαπτίσθητε᾽ στή θέση τοῦ τρισαγίου) τελεῖται μόνο δύο φορές τόν χρόνο: τήν παραμονή τῶν Θεοφανείων καί ἀνήμερα τῆς ἑορτῆς. ῾Η δεύτερη φορά τελέσεως τοῦ ἁγιασμοῦ προῆλθε ἀπό λόγους πρακτικούς: ὄχι μόνο οἱ κατηχούμενοι, ἀλλά καί οἱ ἤδη βαπτισμένοι ἔπαιρναν τό ἁγιασμένο ὕδωρ ῾εἰς ἴασιν ψυχῆς καί σώματος᾽. Καί τις δύο φορές εἶναι εὐνόητο ὅτι τελεῖται ἀκριβῶς ἡ ἴδια ἀκολουθία.

 2. ῾Η διαφορά μεταξύ τῶν δύο ἁγιασμῶν – πέρα τῆς χρονικῆς στιγμῆς πού τελεῖτο ὁ καθένας καί πέρα τοῦ χαρακτήρα πού εἶχε – βρίσκεται στήν ἔκτασή τους. ῾Ο μικρός ἁγιασμός περιέχει λιγότερα λόγια ἀπό τόν μεγάλο καί αὐτό κυρίως δηλώνεται μέ τήν ὀνομασία τους. ῾Η παροχή ὅμως ἁγιασμοῦ εἶναι ἡ ἴδια. Δέν παρέχει ἄλλη χάρη ὁ μεγάλος ἁγιασμός καί ἄλλη ὁ μικρός. Καί τοῦτο γιατί καί οἱ δύο τό ἴδιο ἅγιο Πνεῦμα ἐπικαλοῦνται καί τήν ἴδια χάρη τοῦ ᾽Ιορδάνη ποταμοῦ λόγω τῆς ἐμβάπτισης σ᾽ αὐτόν τοῦ ᾽Ιησοῦ Χριστοῦ διά τοῦ Σταυροῦ Του συνεχίζουν καί διαιωνίζουν. Συμβαίνει ἴσως κάτι παρόμοιο μέ τόν χαρακτηρισμό τῶν προφητῶν τῆς Παλαιᾶς Διαθήκης ὡς μεγάλων καί μικρῶν. ῾Η διαφορά μεταξύ τους δέν βρίσκεται στή σπουδαιότητα τῶν προφητειῶν τους, ἀλλά στό πλῆθος τῶν σελίδων πού μᾶς ἔχουν ἀφήσει.

 3. ᾽Ο ἁγιασμός εἴτε μεγάλος εἴτε μικρός δέν τίθεται στήν ἴδια θέση μέ τή Θεία Κοινωνία. Εἶναι μεγάλος λάθος αὐτό πού λένε ὁρισμένοι χριστιανοί ὅτι μποροῦν νά ἀντικαταστήσουν τή Θεία Κοινωνία μέ τόν ἁγιασμό (μόνο σ᾽ αὐτούς πού δέν τούς ἐπιτρέπεται ἡ Θεία Κοινωνία γιά διαφόρους πνευματικούς λόγους ὑπάρχει ὡς συγκατάβαση ἀπό τόν πνευματικό ἡ λήψη τοῦ ἁγιασμοῦ). Στή Θεία Κοινωνία πού εἶναι τό κατεξοχήν μυστήριο στό ὁποῖο φανερώνεται ἡ ᾽Εκκλησία, ἔχουμε τόν ἴδιο τόν Κύριο ὑπό τά εἴδη τοῦ ἄρτου καί τοῦ οἴνου, γι᾽ αὐτό καί ἡ χάρη πού παρέχει εἶναι δραστική, δηλαδή ἐπιδρᾶ στόν κοινωνοῦντα εἴτε εἶναι σωστά προετοιμασμένος εἴτε ὄχι. ᾽Επιδρᾶ θετικά σ᾽ αὐτόν πού εἶναι σωστά προετοιμασμένος, δηλαδή τόν κάνει καλύτερο καί τόν ἁγιάζει, ἐνῶ ἐπιδρᾶ ἀρνητικά σ᾽ αὐτόν πού προσέρχεται μέ ἀμετανοησία καί χωρίς ἐπίγνωση, δηλαδή τόν κάνει χειρότερο καί πιό σκοτεινιασμένο στόν νοῦ. Στόν ἁγιασμό ὅμως ἔχουμε ὄχι ἕνα μυστήριο, ἀλλά μία ἁγιαστική λεγόμενη πράξη, πού σημαίνει ὅτι παρέχεται μέν ἡ χάρη τοῦ Θεοῦ, ἀλλά ὄχι μέ τόν δραστικό τρόπο πού δρᾶ ἕνα μυστήριο. Γι᾽ αὐτό καί ἐνῶ ἡ Θεία Κοινωνία εἶναι ὑποχρεωτική καί ἀπαραίτητη στόν πιστό πρός σωτηρία, δέν συμβαίνει τό ἴδιο μέ τόν ἁγιασμό. Δέν εἶναι τυχαῖο ἄλλωστε ἐπ᾽ αὐτοῦ ὅτι μετά τή Θεία Κοινωνία ὑπάρχει ὡς πρακτική εἴτε ἡ λήψη τοῦ ἁγιασμοῦ εἴτε ἡ λήψη τοῦ ἀντιδώρου. Στό ῞Αγιον ῎Ορος μάλιστα ἔχουμε μάθει ὅτι ἐνῶ φαίνεται ὅτι πρέπει νά προηγηθεῖ ὁ ἁγιασμός, προηγεῖται τό ἀντίδωρο καί ἀκολουθεῖ ὁ ἁγιασμός, γιατί αὐτό διευκολύνει τήν ἴδια τήν πράξη.

 4. ῾Ο ἁγιασμός μπορεῖ νά κρατηθεῖ στό σπίτι ὅλον τόν χρόνο ὡς μέσο ἁγιασμοῦ τῶν πιστῶν. ῾Η ἀντίληψη ὅτι δέν κρατεῖται μᾶλλον προῆλθε ἀπό αὐτό πού συμβαίνει μέ τή Θεία Κοινωνία, ἡ ὁποία πρέπει νά καταλυθεῖ τήν ἴδια ἡμέρα. Γιά νά καταλάβει κανείς τό ἐσφαλμένο τῆς ἀντίληψης αὐτῆς δέν ἔχει παρά νά σκεφτεῖ ὅτι στούς πρώτους χριστιανικούς αἰῶνες οἱ χριστιανοί πού συνήθιζαν νά κοινωνοῦν κάθε ἡμέρα καί γιά διαφόρους λόγους δέν μποροῦσαν νά ἔρχονται στή Θεία Λειτουργία εἶχαν τήν ἄδεια ἀπό τήν ᾽Εκκλησία νά ἔχουν τή Θεία Κοινωνία στό σπίτι τους γιά τήν καθημερινή μετάληψή τους. Εἶναι αὐτονόητο ὅμως ὅτι ὁ χριστιανός πού κρατεῖ τόν ἁγιασμό στό σπίτι θά πρέπει νά προσέχει ὥστε ἡ ζωή του νά εἶναι πράγματι χριστιανική. Σπίτι πού ἀκούγονται βλασφημίες καί ὕβρεις, πού δέν γίνεται προσευχή, πού δέν ὑπάρχει ἐπίγνωση ὅτι ὡς χριστιανοί εἴμαστε μέλη Χριστοῦ, πού μ᾽ ἕναν λόγο τό σπίτι δέν εἶναι ῾λειτουργημένο καί λιβανισμένο᾽, εἶναι ἀνάξιο νά ἔχει ὄχι ἁγιασμό ἀλλά οὔτε κἄν εἰκόνα. ῎Αν ὅμως δέν συμβαίνει τό παραπάνω, τότε καί κρατᾶμε τόν ἁγιασμό καί τόν χρησιμοποιοῦμε πρός μετάληψη, μετά ἀπό προσευχή βεβαίως καί μετάνοια, ἰδίως σέ δύσκολες καί κρίσιμες στιγμές τῆς ζωῆς μας.
 5. Μέ βάση τά παραπάνω συνειδητοποιοῦμε καί τό ἑξῆς: ἄν δέν ἔλθει ὁ ἱερέας γιά διαφόρους λόγους γιά νά ἁγιάσει τό σπίτι μας - ἰδίως σέ πολυκατοικίες πού μερικές φορές μάλιστα δέν ἔχει καί ἀσανσέρ – τότε μποροῦν οἱ πιστοί μέ τόν ἁγιασμό πού παίρνουν ἀπό τόν ἱερό Ναό νά ἁγιάσουν τό σπίτι. Μή ξεχνᾶμε ἄλλωστε ὅτι κατά τήν πίστη μας ὅλοι οἱ βαπτισμένοι στό ὄνομα τοῦ Τριαδικοῦ Θεοῦ ἔχουν τή λεγόμενη γενική ἤ πνευματική ἱερωσύνη. ῾Ως ῾βασίλειον ἱεράτευμα᾽ λοιπόν μποροῦν νά προβαίνουν στόν ἁγιαστικό αὐτόν ραντισμό.
 6. ῾Υπενθυμίζουμε τέλος ὅτι ὁ σωστός ἑορτασμός τῶν Θεοφανείων βρίσκεται στήν ἀπό νωρίς συμμετοχή μας στίς ἀκολουθίες  καί κυρίως στήν ἑτοιμασία μας νά κοινωνήσουμε τῶν ἀχράντων μυστηρίων. ῞Ολες οἱ ἑορτές ἄλλωστε τῆς ᾽Εκκλησίας μας γι᾽ αὐτό ὑπάρχουν καί γίνονται: νά μᾶς βοηθήσουν νά παίρνουμε μέσα μας τόν Χριστό και  ἔτσι νά ζοῦμε τή δική Του ζωή ὡς δική μας. 

 ΠΗΓΗ:http://proschomen.blogspot.gr

Δευτέρα, 4 Ιανουαρίου 2016

ΦΩΣ ΙΛΑΡΟΝ

 ΦΩΣ ΙΛΑΡΟΝ,
Ήχος Β΄,
Αρχαίο Μέλος, Κατά το Πατμιακό Τυπικό
Από την Αγρυπνία του Αγίου Αποστόλου Θωμά, στην Ιερά Μονή Αγ. Ιωάννου Θεολόγου Πάτμου
το εσπέρας της 5ης Οκτωβρίου 2013.

Τυπικό Ἐκκλησίας



Άγραφο τυπικό …εκ της παραδόσεως .

Εκτός από τις διατάξεις του μεγάλου τυπικού της Εκκλησίας μας υπάρχουν εκ της παραδόσεως και άλλες διατάξεις που καθορίζουν και προσδιορίζουν τους ήχους σε όλες τις περιπτώσεις των ιερών ακολουθιών .
Μιλάμε για το άγραφο τυπικό της Μεγάλης του Χριστού Εκκλησίας και που καλό θα ήταν όλοι οι μουσικολογιότατοι πρωτοψάλτες και ιεροψάλτες  να ακολουθούν  όσο το δυνατόν.
Ξεκινάμε με τις καθημερινές λειτουργίες που οι περισσότεροι από εμάς έχουμε την απορία…''..σε τι ήχο να ψάλλουμε το χερουβικό και τα λοιπά της Θ. Λειτουργίας.

Έτσι έχουμε:
  
Δευτέρα :Χερουβικό , κοινωνικό σε ήχο πρώτο .
Τρίτη :     χερουβικό , κοινωνικό σε ήχο βαρύ.
Τετάρτη :     χερουβικό,  κοινωνικό σε ήχο άγια .
Πέμπτη :   χερουβικό, κοινωνικό σε ήχο πλάγιο του         τετάρτου.
Παρασκευή: χερουβικό, κοινωνικό σε ήχο πλάγιο του πρώτου.
Σάββατο: χερουβικό, κοινωνικό στον ήχο της εβδομάδας που πέρασε, γίνεται τρόπον τινά η απόδοση του ήχου.

Συνεχίζουμε με τις εορτές του ενιαυτού:

1η Σεπτεμβρίου: (εκκλησιαστική πρωτοχρονιά, αρχή της Ινδίκτου) χερουβικό κοινωνικό σε ήχο Α'

14η Σεπτεμβρίου: Υψώσεως του τιμίου Σταυρού αλλά και την Κυριακή της Σταυροπροσκυνήσεως, δοξολογία, χερουβικό, κοινωνικό, σε Άγια.

Παραμονή Χριστουγέννων :χερουβικό κοινωνικό σε Β'

Χριστούγεννα :δοξολογία σε δεύτερο (…εκ του Δι ή Βου και συνήθως τη σύντομη του Καββάδα), ενώ χερουβικό κοινωνικό σε ήχο Ά.

26η Δεκεμβρίου: χερουβικό κοινωνικό σε ήχο Β΄.

Πρωτοχρονιά :'Δοξολογία χερουβικό σε ήχο Α'

Παραμονή Θεοφανίων: χερουβικό κοινωνικό σε ήχο Β'

Θεοφάνια :δοξολογία σε ήχο Β', κατά προτίμηση σύντομη , χερουβικό κοινωνικό σε ήχο βαρύ.

7η Ιανουαρίου :χερουβικό κοινωνικό σε ήχο Β᾿

Γ' Κυριακή νηστειών Σταυροπροσκηνήσεως: Δοξολογία αργή σε ήχο άγια, συνήθως του Πέτρου του πελοποννησίου, χερουβικό κοινωνικό σε άγια.

Σάββατο Λαζάρου : χερουβικό κοινωνικό σε ήχο Α ΄.

Κυριακή Βαΐων :χερουβικό κοινωνικό σε ήχο Δ Άγια.

Πάσχα :χερουβικό κοινωνικό σε ήχο Α'.

Διακαινήσιμος εβδομάδα: Στον ήχο της ημέρας και την παρασκευή της Ζωοδόχου πηγής σε πλάγιο του δευτέρου.

Κυριακή του Θωμά :χερουβικό κοινωνικό σε ήχο Α΄.

Μεσοπεντηκοστής : χερουβικό κοινωνικό σε ήχο Δ άγια.

Αναλήψεως :χερουβικό κοινωνικό σε ήχο Πλ Α'

Πεντηκοστής :χερουβικό κοινωνικό σε ήχο Βαρύ.

Μεταμορφώσεως :χερουβικό κοινωνικό σε ήχο Δ άγια.


Υπάρχουν βέβαια και μερικές γενικές οδηγίες που μπορούμε να ακολουθούμε όπως :

Δεσποτικές εορτές :χερουβικό κοινωνικό σε ήχο Α΄

Θεομητορικές και εορτές του Τιμίου Σταυρού χερουβικό κοινωνικό σε ήχο Δ άγια.

Εορτές αγίων :Χερουβικό κοινωνικό στον ήχο της ημέρας .

Εγκαίνια ναού ή κατά την εορτή των εγκαινίων ( 13 Σεπτεμβρίου), χερουβικό κοινωνικό σε βαρύ.

Να τονίσουμε εδώ ότι το ''Υπερευλογημένη'' ψάλλεται πάντα σε β΄ ήχο όπως και το ''Σήμερον Σωτηρία..'' σε ήχο τέταρτο χρωματικό όπως ψάλλονται τα απολυτίκια του τετάρτου ήχο, αλλά και στον ήχο της δοξολογίας.

Όταν έχουμε δεσπόζοντα ήχο έναν από τους τέσσερις κυρίους (α', β', γ', δ'...) ψάλλεται το ''Σήμερον σωτηρία ..'' ενώ κατά του πλάγιους (πλα', πλβ', βαρύς, πλδ'...) ψάλλεται το '' Αναστάς εκ του μνήματος...''

Η μεγάλη δοξολογία τις Κυριακές ψάλλεται στον ήχο της ημέρας ενώ στις υπόλοιπες περιστάσεις  στον ήχο του Δοξαστικού ή του ..''και νυν... Στις εθνικές επετείους δε, πρέπει να ψάλλεται η τετράφωνος αργή δοξολογία του Ιακώβου  Πρωτοψάλτου.

Ο Ν' ψαλμός,  τέλος, ψάλλεται ή μάλλον καλύτερα απαγγέλλεται, διότι πρόκειται περί εμμελούς απαγγελίας, στους ήχους : μέσο δεύτερο εκ του βου, και σε βαρύ τετράφωνο, και όχι φυσικά στον ήχο της ημέρας.
Να πούμε εδώ ως επίλογο ότι οι παραπάνω διατάξεις του άγραφου τυπικού καταστρατηγούνται τη σήμερον ….όπως και πολλά άλλα πράγματα … είτε διότι δεν είναι σε όλους γνωστές, είτε διότι με την πάροδο του χρόνου και λόγω διαφόρων επιδράσεων…. έχουν καθιερωθεί αλλότρια προς την παράδοση  ήθη και έθιμα.

Π . Γαλάνης  
ΠΗΓΗ:   http://ymnous.blogspot.gr/