Τετάρτη 5 Φεβρουαρίου 2014

Τό Βάπτισμα



1Γράφει ο μοναχός Μωυσής, Αγιορείτης

Το βάπτισμα μας βάζει στην εκκλησία. Έτσι γινόμαστε χριστιανοί. Το άγιο βάπτισμα μας καθαρίζει από κάθε αμαρτία. Το χρίσμα, που γίνεται μετά το βάπτισμα, χαρίζει στον άνθρωπο τα χαρίσματα του Αγίου Πνεύματος.

Παράδειγμα μας έδωσε ο ίδιος ο Χριστός με το να βαπτισθεί στον Ιορδάνη από τον Τίμιο Πρόδρομο. Μίλησε και είπε πως το θείο βάπτισμα είναι απαραίτητο για τη σωτηρία μας. Οι απόστολοι έλαβαν ξεκάθαρη εντολή από τον Χριστό να βαπτίζουν όσους πιστεύουν. Όσοι πιστεύουν, μπορούν να βαπτίζονται. Στα νήπια το έργο της κατήχησης αναλαμβάνει ο ανάδοχος. Αν λόγω έκτακτης ανάγκης τελέστηκε αεροβάπτισμα, θα πρέπει να ενημερωθεί ο ιερεύς για να το ολοκληρώσει. Ο κάθε βαπτισμένος δεν ξαναβαπτίζεται.

Ο ανάδοχος θα πρέπει να είναι πιστός και όχι πλούσιος. Να είναι συνειδητά μέλος της εκκλησίας, με μυστηριακή ζωή, έχει μάλιστα την ευθύνη να εισαγάγει το νέο μέλος στην εκκλησία. Δεν μπορεί ένας ανάδοχος να είναι άθεος, αιρετικός και αλλόθρησκος. Είναι υποχρεωμένος να μετανοήσει ειλικρινά και κατόπιν να οδηγήσει και άλλον στην εκκλησία. Ανάδοχοι δεν μπορούν να γίνουν οι μοναχοί, οι κληρικοί και οι γονείς του βαπτιζόμενου.

Κανονικά ένας θα πρέπει να είναι ο ανάδοχος. Ο ανάδοχος είναι υποχρεωμένος να βοηθήσει στην πνευματική του άνοδο τον νεοφώτιστο. Στο βάπτισμα να δίνονται ονόματα αγίων. Καλό είναι να δίνεται μόνο ένα όνομα. Το όνομα δίνεται και την όγδοη ημέρα από τη γέννηση. Τότε γινόμαστε όλοι χριστιανοί. Τα ενδύματα του νεοβαπτισμένου θα πρέπει να είναι λευκά, που συμβολίζουν την καθαριότητα. Ο ναός θα πρέπει να στολίζεται σεμνά και όχι κοσμικά και υπερβολικά. Οι φωτογράφοι να κινούνται στο ναό με σεβασμό. Κανείς δεν υποχρεώνεται να πληρώσει για ένα μυστήριο. Για τη συντήρηση του ναού ο ανάδοχος μπορεί αυτοπροαίρετα να δώσει κάτι. Ορισμένοι λόγω διαφάνειας ορίζουν ακριβώς τα ποσά. Του βαπτίσματος, στην είσοδο του ναού, προηγείται η κατήχηση.

Αγιάζεται το νερό της κολυμβήθρας, αγιάζεται τα λάδι του χρίσματος και γίνεται τριτή κατάδυση στ’ όνομα της Αγίας Τριάδος. Ο ιερεύς κόβει τα μαλλιά του νεοφώτιστου ως ένδειξη αφιερώσεως στον Θεό. Χρειάζεται προσοχή από όλους στην ευλογία του μυστηρίου. Η χαρά των πιστών είναι μεγάλη γιατί ένας άνθρωπος αφήνει το σκοτάδι και έρχεται στο φως. Γίνεται αληθινό τέκνο του Θεού και κληρονόμος της ουράνιας βασιλείας του. Μετά τη βάπτιση, θα πρέπει να ακολουθήσει η θεία μετάληψη. Επίσης, τα παιδιά θα πρέπει να κοινωνούν συχνά. Κατά τον Ιησού Χριστό η πίστη και το βάπτισμα σώζουν. Κατά τον Απόστολο Πέτρο όποιος μετανοήσει και βαπτισθεί θα σωθεί. Κατά τον Απόστολο Παύλο είστε παιδιά του Θεού όσοι πιστεύετε στον Χριστό και βαπτισθήκατε στο όνομά του έχετε ντυθεί τον Χριστό. Κατά τον γέροντα Παΐσιο τον Αγιορείτη το νερό έχει το νόημα του καθαρίσματος, γι’ αυτό ο ιερεύς κατά την ώρα της βαπτίσεως βουτά τον άνθρωπο στο νερό. Καθαρίζει ο άνθρωπος από το προπατορικό αμάρτημα, ντύνεται τον Χριστό, γίνεται αναγεννημένος άνθρωπος.

Μακεδονία,02/02/2014
ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΑΠΟ: http://www.agioritikovima.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου