Σάββατο 14 Οκτωβρίου 2017

"Δύο Ἀγγέλους βλέψασα"


Το Η' Αναστάσιμο Εξαποστειλάριο
Θεοδώρου Ρόκα Θεολόγου 
Μ.Α. Ερμηνευτικής Θεολογίας

Συνεχίζοντας την ανάλυση των εωθινών εξαποστειλαρίων φτάνουμε στο όγδοο (Η') κατά σειρά εωθινό εξαποστειλάριο, το οποίο αποτελεί συνέχεια της ευαγγελικής περικοπής που προέρχεται από το κατά Ιωάννην Ευαγγέλιο γνωστή ως Η' εωθινό ευαγγέλιο (Ιωαν. 20,11-18) και είναι το ακόλουθο:

ο γγλους βλψασα, νδοθεν το μνημεου, Μαρα ξεπλττετο, κα Χριστν γνοοσα, ς Κηπουρν πηρτα, Κριε πο τ σμα, το ησο μου τθεικας; κλσει δ τοτον γνοσα εναι ατν, τν Σωτρα κουσε· Μ μου πτου, πρς τν Πατρα πειμι, επ τος δελφος μου".

Για μια ακόμα φορά η Ορθόδοξος Εκκλησία θα προβάλει τη γνωστή φράση που περιέχεται στο κατά Ιωάννην ευαγγέλιο, τη φράση "μή μου πτου" (Ιωαν. 20,17) την προτροπή ή ακόμα καλύτερα την αποτροπή του Αναστάντος Χριστού προς τη Μαρία τη Μαγδαληνή όταν εκείνη αποπειράθηκε να τον ψηλαφήσει τη στιγμή της συναντήσεώς τους.

Η Μαρία η Μαγδαληνή δεν ήταν ακόμα σε θέση να κατανοήσει πως Εκείνος που έβλεπε μπροστά της δεν ήταν ένας κοινός άνθρωπος. Θεωρούσε πως Εκείνος που συνομιλούσε μαζί της ήταν ο Διδάσκαλός της όπως τον είχε γνωρίσει πριν από το Πάθος και το σταυρικό Του θάνατο. Όμως ο συνδιαλεγόμενος μαζί της δεν ήταν ένας κοινός άνθρωπος, ήταν ο ίδιος ο Θεάνθρωπος Χριστός, ο μέχρι πρότινος σταυρωθείς και ταφείς Ιησούς και πλέον ο Αναστάς Ιησούς, απαλλαγμένος από το θάνατο και τη φθορά και έχοντας καινοποιήσει πλήρως την ανθρώπινη φύση αφού νίκησε το θάνατο.

Έτσι λοιπόν ο Αναστάς Ιησούς ο μόνος παντογνώστης και Κύριος των πάντων, αντιλαμβανόμενος τις προθέσεις και τις αντιλήψεις της Μαρίας της Μαγδαληνής την απέτρεψε από την ψηλάφηση που εκείνη επεδίωξε να κάνει λέγοντάς της "μή μου πτου"(Ιωαν. 20,17). Τότε η Μαρία η Μαγδαληνή έτρεψε προς του Μαθητές του Κυρίου να τους αναγγείλει το χαρμόσυνο γεγονός της Αναστάσεως του Κυρίου, όπως την διέταξε Εκείνος: "ρχεται Μαρα Μαγδαλην παγγλλουσα τος μαθητας τι ἑώρακε τν Κριον· κα τατα επεν ατ" (Ιωαν. 20,18).

ΠΗΓΗ: http://naxioimelistes.blogspot.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου