Τετάρτη 3 Απριλίου 2013

Θρησκευτικός Τουρισμός


Με ιδιαίτερο ενδιαφέρον μαθητές καιπαρευρισκόμενοι παρακολούθησαν τις ομιλίες των κεντρικών ομιλητών ημερίδας, που διοργανώθηκε από το Πρότυπο Εκπαιδευτήριο Αθηνών στα μέσα του μηνός Μαρτίου στην αίθουσα εκδηλώσεων του σχολείου.

Ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Δωδώνης κ. Χρυσόστομος, πρόεδρος του Συνοδικού Γραφείου της Αναπτύξεως των Προσκυνηματικών Περιηγήσεων και ο κ. Κωνσταντίνος Κουσκούκης, καθηγητής Ιατρικής του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου, πρόεδρος της επιτροπής προστασίας Ιαματικών Φυσικών Πόρων και τέως Γενικός Γραμματέας Δια Βίου Μάθησης... ανταποκρίθηκαν στην πρόσκληση, αναλύοντας την οικονομική διάσταση του θρησκευτικού-προσκυνηματικού και ιαματικού τουρισμού και τη συμβολή αυτής της μορφής εναλλακτικού τουρισμού ως μοχλού ανάπτυξης και μεγέθυνσης των οικονομιών.

Στα πλαίσια της κρίσης που ταλανίζει τη χώρα μας, σε μια χρονική περίοδο που πολλοί φορείς αναγνωρίζουν την επιτακτική ανάγκη για αειφόρο ανάπτυξη, η θεματική μιας τέτοιας ημερίδας καθίσταται επίκαιρη και τα πορίσματά της συμβάλλουν στην περαιτέρω πληροφόρηση και ευαισθητοποίηση των πολιτών και αρμόδιων φορέων για τη συστηματικότερη προβολή της πλούσιας πολιτιστικής και θρησκευτικής κληρονομιάς της χώρας μας.

«Μαζί με τον ήλιο, μαζί με τη θάλασσα, μαζί με το τραγούδι, την πατροπαράδοτη φιλοξενία που διαθέτει η Ελλάδα μας, διαθέτει και πολιτισμό», αναφέρει χαρακτηριστικά στην ομιλία του ο Μητροπολίτης Δωδώνης κ.κ. Χρυσόστομος, τονίζοντας την ανάγκη προβολής των θρησκευτικών μνημείων της Ελλάδας. Μάλιστα, σημειώνει, η σύγχρονη προσέγγιση του θρησκευτικού τουρισμού υπενθυμίζει στον τουρίστα-προσκυνητή ότι παράλληλα με την πλήρη αναψυχή που προσφέρει ο τουρισμός ενυπάρχει και η ψυχή.

Οι κρατικοί φορείς, ανταποκρινόμενοι στη σύγχρονη οικονομική και κοινωνική συγκυρία, καθώς και στην αυξητική τάση που σημειώνει τα τελευταία χρόνια ο θρησκευτικός τουρισμός, σε σχέση με τις άλλες μορφές τουρισμού (όπως αποδεικνύουν τα πρόσφατα συμπεράσματα του παγκόσμιου συνεδρίου για τον τουρισμό που διεξήχθη στην Ανδόρα), θα πρέπει να εκτοπίσει τους σκοπέλους και να διευκολύνει την πληροφόρηση και την πρόσβαση των τουριστών στη χώρα μας, που στοχεύουν και στον θρησκευτικό-προσκυνηματικό τουρισμό. Η διαπίστωση αυτή επιτείνεται από το γεγονός ότι οι Ρώσοι τουρίστες επιλέγουν να επισκέπτονται τα θρησκευτικά μνημεία της Μικράς Ασίας, που αποτελούν βέβαια αναπόσπαστο κομμάτι του ελληνικού πολιτισμού, για το λόγο ότι είναι ευκολότερη η απόκτηση των απαραίτητων ταξιδιωτικών εγγράφων.



Σε πρώτη φάση έχουν καταγραφεί τα θρησκευτικά μνημεία των μητροπόλεων ολόκληρης της Ελλάδας. Τα στοιχεία αυτά είναι διαθέσιμα μέσω της σελίδας του Ε.Ο.Τ., όπου έχουν τη δυνατότητα οι ενδιαφερόμενοι να κάνουν απευθείας κρατήσεις σε ξενοδοχειακά καταλύματα. Οι Μητροπόλεις με πληροφοριακό υλικό συμβάλλουν σημαντικά στην ανάδειξη των μεγάλων και σπουδαίων θρησκευτικών μνημείων μας, ενώ η Εκκλησία της Ελλάδος, σύμφωνα με το Μητροπολίτη Δωδώνης, συμμετέχοντας ακόμη και σε Διεθνείς Εκθέσεις Τουρισμού, επικεντρώνει την προσπάθειά της τα τελευταία χρόνια στη μελέτη των προοπτικών προώθησης του θρησκευτικού-προσκυνηματικού τουρισμού, που θα εμπλουτίζει το τουριστικό προϊόν και θα συμβάλει στην περαιτέρω ανάπτυξή του.

Στη συνέχεια ο καθηγητής κ. Κουσκούκης επικεντρώθηκε στη διερεύνηση του φαινομένου του ιαματικού τουρισμού, αναφερόμενος στη δυνατότητα που παρέχει ο ιαματικός τουρισμός στο σύγχρονο άνθρωπο να προσεγγίσει και τις τρεις μορφές υγείας, την πνευματική, ψυχική, και σωματική. Σταχυολογώντας ορισμένα στοιχεία από την αξιόλογη εισήγησή του αναφερόμαστε στα ακόλουθα:

στόχος και των δύο μορφών τουρισμού, ιαματικού και θρησκευτικού, είναι η προσέγγιση της αειφόρου ανάπτυξης.

ο ιαματικός τουρισμός συνιστά μορφή του τουρισμού υγείας και αποτελεί ένα δυναμικά οικονομικά αναπτυσσόμενο κλάδο που μπορεί αποτελέσει την αιχμή του δόρατος για την ανάπτυξη στη χώρα μας.

ο ιαματικός τουρισμός σχετίζεται άμεσα με την ολιστική ιατρική, σύμφωνα με την οποία σώμα και ψυχή είναι ένα.

ενώ μέχρι πρόσφατα οι ιαματικές πηγές ήταν ξεχασμένες ως λουτρά και τίποτα περισσότερο, στις μέρες μας προβάλλεται παγκόσμια όλο και περισσότερο η έννοια του θερμαλισμού, γεγονός που καθιστά εξαιρετικά επίκαιρο τον ιαματικό τουρισμό. Ο θερμαλισμός είναι μια νέα έννοια η οποία προέρχεται από τη λέξη «θερμά». Αποτελεί ένα ευρύ πεδίο προληπτικών και θεραπευτικών εφαρμογών με τη χρήση φυσικών και ιαματικών πόρων, σε χώρους που έχουν ιδιαίτερα περιβαλλοντικά και πολιτιστικά χαρακτηριστικά με εξειδικευμένες εγκαταστάσεις και με αναβαθμισμένες υπηρεσίες.

στην Ελλάδα, αν και υπάρχουν πολλές ιαματικές πηγές, είναι αναγνωρισμένες μόνο δεκαέξι (16).

η χώρα μας έχει ιδιαίτερο βιοκλίμα, το οποίο συμβάλλει ιδιαίτερα στην ανάπτυξη του θρησκευτικού-ιαματικού τουρισμού.

η ανάπτυξη του ιαματικού τουρισμού θα δρομολογήσει τη δημιουργία πολλών εξειδικευμένων θεσμών εργασίας, στις οποίες θα εμπλέκονται πολλές ειδικότητες.

Σύμφωνα και με τους δύο ομιλητές είναι ανάγκη να εντείνει η χώρα μας τις προσπάθειες, ώστε να αναπτυχθούν και να αξιοποιηθούν άμεσα οι διάφορες μορφές εναλλακτικού τουρισμού, όπως και ο θρησκευτικός-ιαματικός τουρισμός. Ο τελευταίος αναμφισβήτητα μπορεί να αποτελέσει ένα ελκυστικό τουριστικό προϊόν που θα ενισχύσει το εθνικό μας εισόδημα και θα συμβάλει αποφασιστικά στην ανάδειξη της πολιτιστική μας κληρονομιάς.

 ΠΗΓΗ:http://www.agioritikovima.gr/eipan/19079-dοdοnis-chruot

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου