Κυριακή 25 Ιουνίου 2017

Τῆς Μαγδαληνῆς Μαρίας|

Το Γ' Εωθινό Δοξαστικό

Θεοδώρου Ρόκα
Θεολόγου
          Μ.Α. Ερμηνευτικής Θεολογίας

Δεύτερη κατά σειρά η ερχόμενη Κυριακή μετά τη λήξη του Πεντηκοσταρίου και συνεχίζοντας την ερμηνεία των εωθινών δοξαστικών παραθέτουμε μια σύντομη ερμηνεία στο Γ' εωθινό δοξαστικό, το οποίο ψάλλεται σε γ' ήχο και είναι το ακόλουθο:

ς Μαγδαληνς Μαρας, τν το Σωτρος εαγγελιζομνης, κ νεκρν νστασιν κα μφνειαν, διαπιστοντες ο Μαθητα, νειδζοντο τ τς καρδας σκληρν· λλ τος σημεοις καθοπλισθντες κα θαμασι, πρς τ κρυγμα πεστλλοντο· κα σ μν Κριε, πρς τν ρχφωτον νελφθης Πατρα, ο δ κρυττον πανταχο τν λγον, τος θαμασι πιστομενοι. Δι ο φωτισθντες δι' ατν δοξζομν σου, τν κ νεκρν νστασιν, φιλνθρωπε Κριε".

Το δοξαστικό αυτό αποτελεί την υμνογραφική συνέχεια της ευαγγελικής περικοπής που προέρχεται από το ευαγγέλιο του Μάρκου, περικοπή γνωστή ως Γ' εωθινό ευαγγέλιο: "ναστς ησος πρω πρτ Σαββτου φνη πρτον Μαρίᾳ τ Μαγδαλην, φ' ς κβεβλκει πτ δαιμνια. κενη πορευθεσα πγγειλε τος μετ' ατο γενομνοις, πενθοσι κα κλαουσι. Κκενοι κοσαντες τι ζ κα θεθη π' ατς πστησαν. Μετ δ τατα δυσν ξ ατν περιπατοσιν φανερθη ν τρ μορφ, πορευομνοις, ες γρν. Κκενοι πελθντες πγγειλαν τος λοιπος, οδ κενοις πστευσαν. στερον, νακειμνοις ατος τος νδεκα φανερθη, κα νεδισε τν πισταν ατν κα σκληροκαρδαν, τι τος θεασαμνοις ατν γηγερμνον, οκ πστευσαν. Κα επεν ατος· Πορευθντες ες τν κσμον παντα, κηρξατε τ εαγγλιον πσ τ κτσει. πιστεσας κα βαπτισθες, σωθσεται, δ πιστσας, κατακριθσεται. Σημεα δ τος πιστεσασι τατα παρακολουθσει. ν τ νματ μου δαιμνια κβαλοσι, γλσσαις λαλσουσι καινας, φεις ροσι, κν θανσιμν τι πωσιν, ο μ ατος βλψει, π ἀῤῥώστους χερας πιθσουσι, κα καλς ξουσιν. μν ον Κριος, μετ τ λαλσαι ατος, νελφθη ες τν ορανν, κα κθισεν κ δεξιν το Θεο. κενοι δ ξελθντες, κρυξαν πανταχο, το Κυρου συνεργοντος, κα τν λγον βεβαιοντος, δι τν πακολουθοντων σημεων" (Μαρκ. 16,9-20).

Το περιεχόμενο των ανωτέρω είναι σαφές και συγκεκριμένο. Αναφέρεται αφενός στην εμφάνιση του αναστάντος Χριστού προς τη Μαρία τη Μαγδαληνή και στη δυσπιστία των μαθητών του Κυρίου προς τα λεγόμενα της Μαρίας (κενοι κοσαντες τι ζ κα θεθη π' ατς, πστησανΜαρκ. 16,11) αφετέρου στην εμφάνιση του αναστάντος στους έντεκα μαθητές του προκειμένου να βεβαιωθούν και εκείνοι πως τα λεγόμενα της Μαρίας ήταν αληθινά και πως όντως ανέστη ο Κύριος (κενοι κοσαντες τι ζ κα θεθη π' ατς, πστησαν" Μαρκ. 16,14).

Η συνέχεια της εμφάνισης του αναστάντος Χριστού προς τους μαθητές του σχετίζεται κάθετα με την εντολή της διάδοσης του ευαγγελίου σε ολόκληρη την οικουμένη, εντολή η οποία είναι η τελευταία εντολή που έδωσε ο Χριστός προς τους μαθητές του λίγο πριν αναληφθεί στους ουρανούς σηματοδοτώντας έτσι την ολοκλήρωση του επιγείου έργου του καθώς και την έναρξη της αντίστροφης μέτρησης για την έλευση του Παρακλήτου. Με την έλευση του Παρακλήτου κατά την ημέρα της Πεντηκοστής και το φωτισμό των Αγίων αποστόλων ξεκίνησε η διάδοση του ευαγγελίου, που στην πραγματικότητα δεν πρόκειται για τη διάδοση μιας θρησκείας κοινής ή διαφορετικής με τις άλλες που υπήρχαν τότε αλλά πρόκειται για την πραγμάτωση της Εκκλησίας δηλ. για την οικουμενική ενοποίηση όλων των φυλών και των λαών της γης στο όνομα του Χριστού και της ανάδειξή τους ως νέο Ισραήλ.


 ΠΗΓΗ:Νἀξιοι Μελιστἐς

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου