Τρίτη 27 Οκτωβρίου 2015

Γεωργόπουλος Άγγελος!

Ο Γύρος του κόσμου με ένα ποδήλατο
 

 

 
Ξεκινά σήμερα από την Ελλάδα
Από την Αθήνα ξεκινά σήμερα ο Άγγελος Γεωργόπουλος για το… Γύρο του Κόσμου
Αν σας ακούγεται εξωτικό, υπέροχο, μαγευτικό και δύσκολο, ναι είναι. Το να κάνεις το Γύρο του Κόσμου με ένα ποδήλατο, δεν είναι εύκολη υπόθεση. Απαιτεί άψογη οργάνωση, εμπειρία, τόλμη, αυτοπεποίθηση και πάνω απ’ όλα - όπως φαίνεται από την περίπτωση του Άγγελου Γεωργόπουλου - ατέλειωτη περιέργεια και ενδιαφέρον για τον τόσο «μικρό» μας πλανήτη.

Έτσι λοιπόν αποφάσισε να ξεκινήσει ένα ωραίο πρωί από την Αθήνα και να ταξιδέψει στην Ευρώπη, την Αμερική, τη Νότια Αμερική, την Αφρική, την Ασία και τη Ρωσία με… ένα ποδήλατο!
Το πώς και το γιατί, θα το διαβάσετε πιο κάτω. Εμείς το μόνο που έχουμε να πούμε είναι «Καλό Ταξίδι!»

Ο Γύρος του κόσμου με ένα Ποδήλατο! Πώς το αποφάσισες και γιατί το κάνεις;
Βασικά δεν μπορώ να πω ότι είναι ένας σημαντικός λόγος. Μάλλον πολλά μικρότερα κομμάτια.
Συναισθανόμενος πόσο μικρή είναι η ζωή, πόσο γρήγορα κυλάει ο χρόνος και πόσο έντονα σε ρουφάει η εργασιακή πραγματικότητα, είχα την ανάγκη να ξεφύγω για λίγο. Ναι, 15 μήνες μπροστά σε μια ζωή, είναι λίγο. Λίγος χρόνος για να θέσω εγώ το πλαίσιο της καθημερινότητάς μου - όχι το σχολείο, ούτε το πανεπιστήμιο, ούτε η δουλειά. 15 μήνες που απλά θα υπάρχω κινούμενος και συγκινούμενος. Έφτασα, λοιπόν, 25 χρονών και ένιωσα την ανάγκη να κάνω μια παύση και να αφουγκραστώ τις μέχρι τώρα επιλογές μου, όπως και να ονειρευτώ το μέλλον μου - ποιος θέλω να είμαι. Επίσης, περνώντας κάποιον χρόνο στο εξωτερικό, ζώντας με μη Έλληνες και όχι στην Ελλάδα, συνειδητοποίησα πόσο στενούς ορίζοντες είχα, πόσο δεδομένα είχα κάποια πράγματα, πόσο κλειστή, τετράγωνη λογική. Θέλω να προσεγγίσω, να γνωρίσω και να αγκαλιάσω το διαφορετικό μέσα από αυτό το ταξίδι.
Πες μας μερικά πράγματα για σένα: Ποιός είσαι, πόσων ετών είσαι, τι κάνεις στη ζωή σου και ποια είναι η σχέση σου με το ποδήλατο;
Ναι, είμαι 26 ετών, ζω στην Αθήνα, όπου και ασχολούμαι με το θεατρικό παιχνίδι, ενώ παράλληλα είμαι τεταρτοετής φοιτητής στο Παιδαγωγικό της Πάτρας. Έχω τελειώσει Οργάνωση και Διοίκηση επιχειρήσεων στην ΑΣΟΕΕ και έχω κάνει μεταπτυχιακό στη Διοίκηση Ανθρωπίνων Πόρων στην Αγγλία. Η σχέση μου με το ποδήλατο ειναι ιδιαίτερη. Από διοχέτευση της εφηβικής μου ενέργειας όσο ήμουνα στο Λύκειο σε καθημερινή αθλητική προπόνηση με τον Βασίλη Γιαννιώση στις αρχές των σπουδών μου. Μετά, η κούρσα μου έγινε το καθημερινό, γρήγορο και χαροποιό μέσο μετακίνησής μου στην πόλη. Τώρα ονειρεύομαι το ποδήλατο ως το μέσο μετακίνησής μου από πόλη σε πόλη.
Ποιά είναι η διαδρομή που θα ακολουθήσεις και ποιο το χρονοδιάγραμμα; Πότε ξεκινάς και πότε επιστρέφεις;
H διαδρομή έχει ως εξής: ΕΥΡΩΠΗ (3000χλμ, μόνο ποδήλατο, 7 εβδομάδες), ΒΟΡΕΙΑ ΑΜΕΡΙΚΗ (3000χλμ, μόνο ποδηλατο, 8 εβδομάδες), ΝΟΤΙΑ ΑΜΕΡΙΚΗ (9000χλμ, κυρίως ποδήλατο και λεωφορείο, 12 εβδομάδες), ΑΦΡΙΚΗ (9000χλμ, κυρίως ποδήλατο και τραίνο, 13 εβδομάδες. ΚΙΝΑ (3000χλμ, μόνο ποδήλατο, 7 εβδομάδες), ΡΩΣΙΑ (11000χλμ, κυρίως τραινο και ποδήλατο, 6 εβδομάδες), ΕΥΡΩΠΗ (3000χλμ, μόνο ποδήλατο, 6 εβδομάδες).Ξεκινάω αύριο Τρίτη 27 Οκτωβρίου 2015 και επιστρέφω, πρώτα ο Θεός, τον Δεκέμβρη του 2016, μπορεί όμως και λίγο αργότερα.
Με ποια λογική επέλεξες τις χώρες από τις οποίες θα περάσεις; Έχεις φροντίσει να σε περιμένει κάποιος εκεί; Πού θα μένεις;
Αρχικά επέλεξα τις ηπείρους που ήθελα να περάσω και είδα τι είναι εφικτό σε ένα λογικό χρονικό διάστημα. Μετά, ουσιαστικά επέλεξα τις συντομότερες διαδρομές. Όπου όμως προκύπτανε θέματα ασφαλειας (πχ Λατινική Αμερική, Αφρική) επέλεξα διαδρομές που έχουν κάνει κι άλλοι ποδηλάτες-περιηγητές. Επίσης, κοίταξα να υπάρχει και εναλλακτικό μέσο μετακίνησης. Για παράδειγμα στην Αφρική όλη μου η πορεία ειναι παράλληλη με τις γραμμές του τραίνου. Όσον αφορά στη διαμονή, θα χρησιμοποιώ την διαδυκτιακή πλατφορμα 
www.couchsurfing.com - ένα δίκτυο ανθρώπων σε όλον τον κόσμο που επιθυμούν να φιλοξενήσουν και να φιλοξενηθούν. Αν δε βρίσκω μέσω της πλατφόρμας, έχω σκηνή και εξοπλισμό camping, αλλά μπορεί για λόγους ασφαλείας να επιλέγω και hostels.
Πόσα χιλιόμετρα περίπου σκοπεύεις να κάνεις καθημερινά;
Δε σκοπεύω να κάνω ποδήλατο καθημερινά. Αυτό γιατί είναι μεγαλύτερη η ανάγκη μου να γνωρίζω τα μέρη και τους ανθρώπους, παρά να κάνω συνέχεια ποδήλατο. Η λογική έχει ως εξής. Θα κάνω ποδήλατο μία μέρα για περίπου 10-12 ώρες, μπορεί και παραπάνω. Θα ξεκινάω πρωί πρωί, θα κάνω 100χλμ. - διάλειμμα για φαγητό, φόρτιση μπαταριών (σε 1 ώρα) και μετα άλλα 80-100χλμ. Έτσι θα μου δίνεται η ευκαιρία να κάθομαι και 3-4 μέρες σε μεγάλες πόλεις και να τις γυρνάω λίγο. Αστερίσκος: βέβαια, θα δω και στην πράξη πόσο αυτό είναι εφικτό, και θα κινηθώ αναλόγως.
Πες μας λίγο για τον εξοπλισμό σου. Τι θα έχεις μαζί σου;
Στις βαλίτσες μου θα φέρω 4 κατηγορίες πραγμάτων. Ρούχα, είδη camping, ηλεκτρονικά, εργαλεία-άλλα. To κυριότερο εξάρτημα που θα έχω είναι το μικρό μοτέρ που δίνει κίνηση στον πίσω τροχό. Και οι μπαταρίες μου, εννοείται: 1 πάνω και 2 έξτρα. Μετά, έχω 2 πλαϊνές τσάντες (50lt) που σε 1 λεπτό γίνονται backpack, 1 trunkbag 13lt για πάνω από τη σχάρα και 1 μπροστινό σάκο 7lt. Όλα γίνονται αδιάβροχα με κάλυμα. Για να φορτίζω τις ηλεκτρονικές μου συσκευές όταν δεν ειμαι σε σπίτι έχω ένα PowerBank 20.000mAh και ένα φορητό φωτοβολταϊκό πάνελ 12W. Είδη camping πανάλαφρα και πολύ καλής ποιότητας (σκηνή 1 ατόμου, υπνόσακο, υπόστρωμα κ.α.). Η πλειονότητα των ρούχων μου είναι Endura, αδιάβροχα και μη, επίσης κορυφαίας ποιότητας. Την πλοήγησή μου θα αναλάβει ένα Garmin Edge Touring.
Πόσο καιρό το προετοιμάζεις; Μπορείς να μας δώσεις μια ιδέα για το πόσο περίπου υπολογίζεις να κοστίσει ένα τέτοιο εγχείρημα;
Η ιδέα ήρθε πέρυσι τέτοια εποχή. Έγινε έντονη σκέψη αφού τη συζήταγα με τους κολλητούς μου, Γιώργο και Νεόφυτο. Άρχισε να γίνεται πράξη ως μια έρευνα για το πώς και τι: ποιος το έχει ξανακάνει, πώς το έχει κάνει, για πόσο καιρό, με τι ποδήλατο, κανένας με ηλεκτρικό; Η όλη προετοιμασία πέρασε πολλά σκαμπανεβάσματα και ειχε πολλές εκπλήξεις. Για αυτό θα αναφερθώ εκτενώς σε σχετική ανάρτηση στο μπλογκ μου. Τώρα οσον αφορά τα χρήματα, δεν μπορώ να κάνω μια εκτίμηση, γιατί δεν έχω κάποιο νούμερο υπολογίσει. Αυτό που έχω είναι αποταμιεύσεις 25 ετών, και τα χρήματα που έχω από ένα παλιό βανάκι που πούλησα. Επειδή όμως αυτά δε φτάνανε, απευθύνθηκα και σε χορηγούς, καθώς το εγχείρημα πίστευα πως θα άξιζε υποστήριξης. Όπερ και εγένετο. Βέβαια, η αλήθεια είναι πως ακόμα κι έτσι, τα χρήματα που έχω δεν είναι αρκετά, αλλά ευελπιστώ πως κάποια λύση θα βρεθεί.
Έχεις κάνει άλλα μεγάλα ταξίδια ως τώρα;
Έχω κάνει διάφορα μεγάλα ταξίδια. Αρχικά έχω ζήσει 2 μήνες στην Καλκούτα της Ινδίας, 4 μήνες στο Μπιλμπάο της Ισπανίας, και 1 χρόνο στο Λανκαστερ της Αγγλίας. Έχω κάνει ένα ταξίδι 3 εβδομάδων όλα τα μικρασιατικά παράλια με ένα βανάκι και διάφορα μικρότερα ταξίδια κυρίως στην Ευρώπη. Όχι όμως μεγάλα αντίστοιχα ταξίδια με το ποδήλατο. Με το ποδήλατο το μεγαλύτερο ταξίδι που έχω κάνει είναι Αθήνα-Πάτρα (σε 6h 49m!). Πρώτη φορά λοιπόν...
Πες μας μια χώρα που ανυπομονείς να επισκεφτείς.
Ανυπομονώ πολύ να επισκεφτώ την Αφρική. Είναι πραγματικά η πιο διαφορετική ήπειρος σε σχέση με αυτό που εγώ γνώρισα μεγαλώνοντας και ταξιδεύοντας. Αδημονώ να δω πώς είναι. Επίσης, η Αμερική - θέλω να δω αν όλα αυτά που έχω στο μυαλό μου για την Αμερική και τους Αμερικάνους, και τον τρόπο ζωής τους είναι αλήθεια...
Κι έναν προορισμό που σε ανησυχεί;
Με ανησυχεί έντονα η Αφρική διότι είναι το πιο άγνωστο σε μένα μέρος. Αλλά, απ’ όσο διαβάζω η πλειονότητα των κατοίκων είναι ζεστή και φιλόξενη. Για να δούμε :)
Κλείνοντας, θα ήθελα, να ευχαριστήσω πολύ τον πατέρα μου για την υποστήριξη του παρά την ανησυχία του και τον Γιώργο τον κολλητό μου, που από το μηδέν το χτίσαμε αυτό το Ταξίδι παρέα
Επίσης, θα ήθελα πολύ να ευχαριστήσω τους χορηγούς μου. Αυτό διότι πιστέψανε σε μένα χωρίς να έχω κάνει κάτι παρόμοιο στο παρελθόν, κι αυτό μου έδωσε μεγάλη ώθηση (και ψυχολογική). Η Redivider και ο Σίμος Ευφραιμιάδης μου έστησαν το ποδήλατο άκρως επαγγελματικά, έτσι ώστε να μπορεί να ανταπεξέλθει σε αυτά που θα το υποβάλω. Η Αυστριακή εταιρία ηλεκτροκίνησης add-e μου εμπιστεύεται το ηλεκτρικό της κιτ. Η AlpamayoPro μού παρέχει τα είδη camping, πολύ υψηλής ποιότητας, πανάλαφρα και ανθεκτικά. Τέλος, ο πρώτος που με εμπιστεύτηκε: o Λουκάς και η Loukas Bikes με ντύνουν με τα κορυφαια Endura! Τους ευχαριστώ θερμά καθώς και όλους αυτούς που μου έδειξαν την αγάπη τους και με γέμισαν με θάρρος!
Τις εμπειρίες του Άγγελου Γεωργόπουλου μπορείτε να διαβάζετε στις μόνιμες ανταποκρίσεις του στο MBike αλλά και να τον παρακολουθείτε στα:
www.awesomeride.cc
https://www.facebook.com/awesomeride360/
https://twitter.com/AWESOME_Ride/
https://instagram.com/awesome.ride/
ΠΗΓΗ:http://www.mbike.gr/article.asp?catid=7482&subid=2&pubid=16101
ΣΗΜΕΙΩΣΗ ΑΠΟ ΤΟΝ "ΠΑΤΜΙΟ:"Ὁ Ἄγγελος, εἶναι  γιός τοῦ κ. Γεωργόπουλου Νικολάου. Καί οἱ δύο, λατρεύουν τήν Πάτμο. Καλό σου ταξίδι! Κάθε ἐπιτυχία στο δύσκολο, ἀλλά ὑπέροχο τόλμημά σου. Ὁ Θεός νά σέ προστατεύει.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου