Παρασκευή, 19 Σεπτεμβρίου 2014

Τό παιδί!



alt"Θέλετε το παιδί σας να τα πηγαίνει καλύτερα με τα μαθήματά του στο σχολείο; Προσέξτε καλύτερα την διατροφή του. Ορισμένες τροφές του εγκεφάλου, μπορούν να ενισχύσουν την ανάπτυξη του εγκεφάλου και επιπλέον να βελτιώσουν τις εγκεφαλικές λειτουργίες, την μνήμη και την αυτοσυγκέντρωση.
Ο εγκέφαλος, πράγματι, είναι ένα όργανο πολύ απαιτητικό στη διατροφή του. Είναι το πρώτο από τα όργανα του σώματος που απορροφά θρεπτικά στοιχεία από τις τροφές που τρώμε", εξηγεί η ειδική διαιτολόγος Bethany Thayer, MS, RD, εκπρόσωπος της Αμερικανικής Ένωσης Διαιτολογίας (ADA) και προσθέτει: "Δώστε στο σώμα άχρηστη τροφή (junk food) και ο εγκέφαλος θα αρχίσει σίγουρα να υποφέρει. 
Το σώμα που αναπτύσσεται, έχει ανάγκη από πολλούς τύπους θρεπτικών ουσιών, όμως υπάρχουν αυτές οι 10 "υπερτροφές", οι οποίες θα βοηθήσουν τα παιδιά να τα πάνε πολύ καλύτερα στο σχολείο".
1. Σολωμός: "Τα ψάρια που περιέχουν αυξημένη ποσότητα λιπαρών ουσιών, όπως είναι ο σολωμός, αποτελούν μία εξαιρετική πηγή των γνωστών ωμέγα-3 λιπαρών οξέων DHA και EPA, που αμφότερα είναι απαραίτητα για την ανάπτυξη και λειτουργία του εγκεφάλου", τονίζει η Andrea Giancoli, MPH, RD, διαιτολόγος στο Λος Άντζελες και μέλος της ADA. Πράγματι, σύγχρονες έρευνες έχουν δείξει επίσης, ότι τα άτομα που λαμβάνουν με την διατροφή τους περισσότερα απ’ αυτά τα λιπαρά οξέα, έχουν καλύτερες πνευματικές λειτουργίες και τα καταφέρνουν καλύτερα στα διάφορα τεστ. Ένα σάντουιτς με ψωμί ολικής άλεσης και σολωμό, μαζί με λίγη μαγιονέζα (χαμηλή σε λιπαρά) ή μουστάρδα, καρώτο κλπ, αποτελεί μία εξαιρετική τροφή.
2. Αυγά: "Είναι γνωστό ότι τα αυγά, αποτελούν μια σπουδαία πηγή πρωτεϊνών, αλλά και ο κρόκος του αυγού, είναι επίσης γεμάτος από χολίνη, η οποία βοηθά στην ανάπτυξη της μνήμης. Το παιδί μπορεί και πρέπει να καταναλώνει περισσότερα αυγά.
3. Φυστικοβούτυρο: "Τα φιστίκια και το φυστικοβούτυρο, αποτελούν πολύ καλές πηγές βιταμίνης Ε, η οποία είναι ένα ισχυρό αντιοξειδωτικό, το οποίο προστατεύει τις μεμβράνες του νευρικού συστήματος. Περιέχει επιπλέον την βιταμίνη θειαμίνη, η οποία βοηθά τον εγκέφαλο και το νευρικό σύστημα να χρησιμοποιούν γλυκόζη για ενέργεια", συνεχίζει η Giancoli.
4. Ολόκληροι σπόροι δημητριακών: "Ο εγκέφαλος έχει ανάγκη για μία συνεχή παροχή γλυκόζης και οι σπόροι δημητριακών την παρέχουν σε αφθονία. Οι ίνες βοηθούν στη ρύθμιση της ομαλής απελευθέρωσης της γλυκόζης στο σώμα. Οι σπόροι δημητριακών, έχουν επίσης βιταμίνες του συμπλέγματος Β, οι οποίες βοηθούν στην διατήρηση υγιούς νευρικού συστήματος", εξηγεί η Giancoli.
5. Βρώμη: "Η βρώμη, με τη μορφή διαφόρων παρασκευασμάτων, αποτελεί σπουδαία πηγή ενέργειας για τον εγκέφαλο, που είναι το πρώτο πράγμα που χρειάζονται τα παιδιά το πρωί", εξηγεί η Sarah Krieger, MPH, RD, LD/N, από τη Φλώριντα και μέλος της ADA. Η βρώμη είναι επίσης καλή πηγή βιταμίνης Ε, βιταμινών Β, καλίου και ψευδαργύρου, που βοηθούν το σώμα και τον εγκέφαλο, να λειτουργούν σε πλήρη ισχύ.

alt










 

6. Φράουλες, κεράσια, μούρα, βατόμουρα: "Γενικά, όσο πιο έντονο είναι το χρώμα, τόσο πιο καλύτερη διατροφική αξία έχουν αυτά τα φρούτα. Αυτή η κατηγορία καρπών, έχει υψηλά επίπεδα αντιοξειδωτικών, ιδιαίτερα βιταμίνης C, που μπορεί και να βοηθούν και για την πρόληψη του καρκίνου", τονίζει η Krieger.
7. Όσπρια: "Τα όσπρια είναι πολύ σημαντικά, επειδή περιέχουν ενέργεια από πρωτεΐνες, υδατάνθρακες και μέταλλα", τονίζει η Krieger. Και προσθέτει: "Αποτελούν εξαιρετική τροφή για τον εγκέφαλο, επειδή μπορούν να διατηρήσουν την ενέργεια και την ικανότητα σκέψης του παιδιού πολύ υψηλά, όλο το απόγευμα, εάν τα κατανάλωσαν στο μεσημεριανό γεύμα".
  8. Λαχανικά με έντονα χρώματα: "Οι ντομάτες, οι πιπεριές-κόκκινες και πράσινες-τα καρώτα, γενικά όλα τα λαχανικά με πλούσιο, βαθύ χρώμα, αποτελούν τις καλύτερες πηγές αντιοξειδωτικών, που διατηρούν τα εγκεφαλικά κύτταρα, ισχυρά και υγιή", λέγει η Thayer.

9. Γάλα και γιαούρτι: "Τα γαλακτοκομικά προϊόντα, έχουν μεγάλη ποσότητα πρωτεϊνών και βιταμινών του συμπλέγματος Β, τα οποία είναι απαραίτητα για την ανάπτυξη του εγκεφαλικού ιστού, των νευροδιαβιβαστών και των ενζύμων. Πρόσφατες έρευνες έχουν δείξει ότι, τα παιδιά και οι έφηβοι χρειάζονται 10-πλάσια ποσότητα βιταμίνης D, από την μέση συνιστώμενη. Η βιταμίνη D, έχει ευεργετική δράση στο νευρομυϊκό σύστημα και στον συνολικό κύκλο ζωής των κυττάρων του ανθρώπου".
 10. Άπαχο κρέας: "Ο σίδηρος είναι απαραίτητο μέταλλο, που βοηθά τα παιδιά να είναι ενεργητικά και συγκεντρωμένα στο σχολείο. Το άπαχο μοσχαρίσιο κρέας, είναι μία από τις καλύτερες πηγές απορροφήσιμου σιδήρου. Περιέχει επίσης ψευδάργυρο, που βοηθά στην μνήμη".

Πηγή: Υγείαonline.gr
Επιμέλεια άρθρου υγείας: Συντακτική Ομάδα Υγείαonline

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου