Δευτέρα, 12 Ιουνίου 2017

Βυζαντινή Μουσική

Περί το σοκρατήματος!
                                                         Χρήστου Τσακίρογλου
                                  Πρωτοψάλτου


μουσικς χαρακτρας τς λληνορθοδόξου λατρείας προβλέπει «ν ν στόματι» - τ ποο κα βοηθ στν πίτευξη το «ν μι καρδί»- τν κτέλεση τν ψαλισμάτων της, φανερώνοντας τσι μ ναν κόμη τρόπο τν κκλησιαστικότητα, κα τν νότητα τν σχέσεων πο χαρακτηρίζει τν δια τν θεϊκ μορφή. Τ σοκράτημα εναι μία παράλληλη μ τ μέλος πόκρουση τς βάσεως το χου στω το 4χόρδου, ποα φίσταται γι ν θυμίζει στ συνείδητο μέρος το γκεφάλου το κροατ τν τόνο ναφορς, καθς κα στος ψάλλοντες τν τονικ «φάρο» γι τν πιστροφή τους π τ μοναχικ στν μονόφωνη μουσική μας ταξίδι τς σύνθεσης. Ο φυσικς ρμονίες πο παρουσιάζονται ναπόφευκτα στν συνήχιση μέλους κα σου, δν μετονομάζουν τ δεύτερο σ μία κόμη φωνή μ ,τι ατ συνεπάγεται κατ τ πρότυπα τς ρχαιοτάτης κατ τ’ λλα πολυφωνίας, διαιτέρως τς κ τς σπερίας πο τόσο χει πηρεάσει τ κούσματα κα τ πρότυπά μας. Ο ρμονίες μέλους κα σου εναι πλς κα «επεπτες» γι κάθε νθρώπινο ατί, παιδευμένο χι, ν παράλληλα δν μεταφέρουν τν προσοχ π τ ψαλλόμενο στν τεχνοτροπία πο χρησιμοποιεται, κρατντας τς πολ λεπτς σορροπίες μεταξ μέλους κα λόγου.

 ΠΗΓΗ: Νάξιοι Μελιστές

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου