Σάββατο 14 Μαρτίου 2015

"Ὕμνους ὑφαίνειν".

ΚΥΡΙΑΚΗ Γ  ΣΤΑΥΡΟΠΡΟΣΚΗΝΗΣΕΩΣ  
ΗΧΟΣ  ΒΑΡΥΣ

Σταυροπροσκύνηση:

Γ΄ Κυριακή των Νηστειών 
 Κυριακή της Σταυροπροσκυνήσεως
 Προς αναζήτηση νοήματος για τη ζωή (Μαρ η΄ 34 – θ΄ 1)

Η τρίτη Κυριακή της Μεγάλης Τεσσαρακοστής βρίσκεται στη μέση της περιόδου και η Εκκλησία καλεί τα μέλη της να συνεχίσουν τον πνευματικό τους αγώνα, προβάλλοντας, για να τους ενισχύσει, το πιο αμφιλεγόμενο από τα σύμβολά της, τον σταυρό του Χριστού. Και είναι πράγματι αμφιλεγόμενο σύμβολο ο σταυρός, αφού ο ίδιος ο απόστολος Παύλος, ο οποίος κατέστησε τον σταυρό κέντρο της θεολογίας του, δεν θα διστάσει να παραδεχτεί ότι το κήρυγμα για τη σταυρική θυσία του Ιησού είναι για τους λογικά σκεπτόμενους ανθρώπους “μωρία” (Α΄Κο 1:18). Γιατί κανείς σοβαρός άνθρωπος δεν θα σκεφτόταν ποτέ να κάνει έμβλημά του ένα σύμβολο της ατίμωσης και του θανάτου, όπως ήταν την εποχή εκείνη ο σταυρός. Αυτός όμως ο ατιμωτικός θάνατος του Ιησού πάνω στον σταυρό κατανοείται από τους χριστιανούς ως η υπέρτατη θυσία που χάρισε, σύμφωνα με το αποστολικό ανάγνωσμα της ίδιας μέρας από την Πρὸς Ἑβραίους Ἐπιστολή,[1] νέες δυνατότητες ζωής στην ανθρωπότητα. Έτσι, ο σταυρός έγινε για τους μαθητές του Χριστού από σύμβολο θανάτου σύμβολο ζωής και σύμβολο της δύναμης του Θεού, γιατί αποκαλύπτει τη δύναμη του Θεού να σώσει τον κόσμο.
stavrosis2
            Αυτή είναι η πρόταση ζωής που οι χριστιανοί αντιπαραθέτουν απέναντι στον οπτιμισμό των ανθρωπιστών, στα οικονομικά συστήματα των καπιταλιστών και των μαρξιστών, στον υλισμό και στον πραγματισμό των τεχνοκρατών. Πρόκειται για μια πρόταση ζωής που φαίνεται να προσκρούει, όπως άλλωστε και το σύμβολο του σταυρού, σε κάθε ανθρώπινη λογική. Μια πρόταση που ο Χριστός, προαναγγέλλοντας στους μαθητές του τον σταυρικό του θάνατο, θα τη συνοψίσει στην λογικώς παράδοξη φράση που θα μπορούσε να θεωρηθεί κεντρική στο ευαγγελικό ανάγνωσμα της ημέρας: «Όποιος θέλει να σώσει τη ζωή του θα τη χάσει· όποιος όμως χάσει τη ζωή του εξαιτίας μου και εξαιτίας του ευαγγελίου, αυτός θα τη σώσει»[2].
                        Παρά το φαινομενικώς παράλογο όμως της φράσης, το πόσο ρεαλιστική μπορεί να είναι μια πρόταση, που καλεί τους ανθρώπους να απαρνηθούν και να θυσιάσουν αυτό που περισσότερο από ο,τιδήποτε άλλο επιθυμούν προκειμένου να το κερδίσουν, προκύπτει εύκολα από μια απλή αλλά διερευνητική ματιά στη σύγχρονη πραγματικότητα. Ο σύγχρονος άνθρωπος έχει κατακτήσει περισσότερα από οποιαδήποτε άλλη εποχή και ταυτόχρονα έχει χάσει όλα όσα νόμιζε ότι κατέκτησε:
  • Στήριξε τις ελπίδες του για ασφάλεια στα όπλα και ανέπτυξε ένα τεράστιο εξοπλιστικό πρόγραμμα, όμως σήμερα οι άνθρωποι αισθάνονται περισσότερο ανασφαλείς από ποτέ.
  • Αναζήτησε την επικοινωνία και την επαφή με τους συνανθρώπους του και ανέπτυξε στον ύψιστο βαθμό τις τηλεπικοινωνίες και τα μέσα μαζικής επικοινωνίας, όμως σήμερα ο άνθρωπος διαπιστώνει ότι, αν και περιστοιχίζεται από δεκάδες συσκευές τηλεφώνων, φαξ, τηλεοράσεων, υπολογιστών, κλπ, η πραγματική επαφή του και κυρίως η αλληλοκατανόηση με τους συνανθρώπους του έχει γίνει δυσκολότερη από ποτέ.
  • Στήριξε τις ελπίδες του για άνετη ζωή στην οικονομική ανάπτυξη και ακολούθησε διάφορα οικονομικά μοντέλα, για να διαπιστώσει τελικά ότι τα δύο τρίτα του πληθυσμού της γης πλησιάζουν τα όρια της εξαθλίωσης και εκατομμύρια άνθρωποι πεθαίνουν από την πείνα.
  • Στήριξε τις ελπίδες του για μακροζωία στη χημεία και στα φάρμακα, για να διαπιστώσει σήμερα ότι η ζωή του, αν και επιμηκύνθηκε, έγινε περισσότερο κενή από ποτέ.
  • Αναζήτησε την ευημερία στην τεχνολογία, για να διαπιστώσει σήμερα ότι η εξαντλητική χρήση των πόρων της γης έφερε τον πλανήτη ολόκληρο στο χείλος της καταστροφής.
Έτσι, θα μπορούσε κανείς να ισχυριστεί ότι η σημερινή εποχή είναι ταυτόχρονα η καλύτερη και η χειρότερη όλων. Είναι η καλύτερη εποχή, λόγω των επιτευγμάτων της, αλλά και η χειρότερη, λόγω των συνεπειών αυτών ακριβώς των επιτευγμάτων.
            Σήμερα, λοιπόν, που ο άνθρωπος βλέπει να χάνει όλα όσα νόμιζε ότι κέρδισε, ψάχνει να βρει καινούργια στηρίγματα και αναζητά νέους προσανατολισμούς στη ζωή του. Κάποιος σοφός είχε προβλέψει παλιότερα πως, όταν οι άνθρωποι θα πάψουν να πιστεύουν στον Ιησού Χριστό, δεν θα γίνουν άπιστοι, αλλά θα πιστεύουν σε οτιδήποτε. Η εποχή αυτή ήρθε. Οι κοσμοϊστορικές αλλαγές του τέλους του κ΄ μ.Χ. αιώνα κλόνισαν την εμπιστοσύνη εκατομμυρίων ανθρώπων στα διάφορα κοινωνικά συστήματα και έστρεψαν τις ελπίδες πολλών στην αναζήτηση μεταφυσικών λύσεων. Πολλοί χάρηκαν τότε και κάποιοι θριαμβολόγησαν για τη λεγόμενη “επιστροφή του Θεού”. Βλέποντας όμως σήμερα τα πράγματα πιο ψύχραιμα διαπιστώνει κανείς ότι ο αληθινός Θεός δεν επέστρεψε ποτέ πραγματικά, ούτε οι άνθρωποι στράφηκαν σ’ αυτόν. Αντίθετα επέστρεψαν οι δεισιδαιμονίες και οι προλήψεις των πιο σκοτεινών εποχών της ανθρωπότητας και, μάλιστα, κυριαρχούν και καθορίζουν ακόμη και τη ζωή των χριστιανών. Οι εκπομπές με αστρολόγους μάγους και άλλους απίθανους σωτήρες πληθαίνουν συνεχώς σε όλα τα κανάλια της τηλεόρασης. Ακόμη και η Ορθοδοξία μοιάζει να έχασε το πραγματικό της νόημα και έγινε πολιτικό σύνθημα. Έτσι που σήμερα φαίνεται να βρίσκει την εκπλήρωσή της εκείνη η παλιά προφητεία που βρίσκεται καταχωρισμένη στο βιβλίο του προφήτη Ησαΐα: Ο Κύριος λέει: «Ο λαός αυτός έρχεται κοντά μου μόνο με τα λόγια και με τιμά μόνο με τα χείλη του· η καρδιά τους όμως βρίσκεται πολύ μακριά από μένα· δεν ωφελεί που με λατρεύουν, αφού διδάσκουν εντολές και διδαχές που επινόησαν οι άνθρωποι»[3].
            Καθημερινά εμφανίζονται καινούργιες θρησκείες, που ευαγγελίζονται τους πιο απίθανους τρόπους σωτηρίας, οδηγώντας δεκάδες ανθρώπους στην καταστροφή, ακόμη και στην αυτοκτονία. Ακόμη και η λατρεία του Σατανά γνωρίζει σήμερα τέτοια άνθιση, όση δεν είχε ούτε στον μεσαίωνα.
            Γι’ αυτόν ακριβώς τον λόγο η προβολή του σταυρού σήμερα αποκτά ένα πολύ πιο ουσιαστικό νόημα από αυτό μιας συμβολικής τελετής. Γιατί ο σταυρός μπορεί να γίνει σήμερα ένα σταθερό σημείο προσανατολισμού για τον άνθρωπο που ψάχνει να βρει τον δρόμο του. Και ο δρόμος που δείχνει ο σταυρός δεν είναι άλλος από αυτόν που ακολούθησε και ο Χριστός. Ο Χριστός πάνω στον σταυρό δεν έχει απολύτως τίποτε, είναι γυμνός, έχει χάσει τα πάντα· ακόμη και τα ρούχα του τα μοίρασαν οι σταυρωτές του. Και όμως, αυτήν ακριβώς τη στιγμή θα κερδίσει τη σωτηρία ολόκληρου του κόσμου. Σ’ αυτόν τον δρόμο της αγάπης και της θυσίας καλεί όλους τους ανθρώπους ο σταυρός. Τους καλεί να αρνηθούν ό,τι αγαπούν περισσότερο, τον ίδιο τους τον εαυτό· να εγκαταλείψουν τις νόμιμες και δίκαιες απαιτήσεις τους, τις φυσιολογικές και δικαιολογημένες επιθυμίες που έχει το εγώ τους μέσα στη ζωή· τους καλεί να αρνηθούν την ασφάλεια μιας καλοβολεμένης και καθωσπρέπει ζωής. Ταυτόχρονα όμως τους βεβαιώνει πως μόνον όσα θυσιάσουν θα κερδίσουν πραγματικά. Δύσκολος, βέβαια, ο δρόμος αυτός· αλλά είναι ο μόνος από τον οποίο έχει ανάγκη σήμερα ο κόσμος, καθώς είναι ο μόνος που παρέχει μια ρεαλιστική πρόταση νοηματοδότησης της ζωής.
[1] Εβρ 4:14 – 5:6
[2] Μαρ 8:35
[3] Ησα 29:13
ΠΗΓΗ: http://www.pemptousia.gr/

Κυριακή της Σταυροπροσκυνήσεως

Ο ΠΑΤΗΡ ΑΝΑΝΙΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΗΜΕΡΑ ΤΗΣ ΣΤΑΥΡΟΠΡΟΣΚΥΝΗΣΕΩΣ

ΚΥΡΙΑΚΗ ΤΗΣ ΣΤΑΥΡΟΠΡΟΣΚΥΝΗΣΕΩΣ

ΚΥΡΙΑΚΗ 
ΤΗΣ ΣΤΑΥΡΟΠΡΟΣΚΥΝΗΣΕΩΣ 1976 ΗΧΟΣ ΒΑΡΥΣ
ΨΑΛΛΕΙ Ο ΑΕΙΜΝΗΣΤΟΣ ΘΡΑΣΥΒΟΥΛΟΣ ΣΤΑΝΙΤΣΑΣ
ΤΑ ΚΟΜΜΑΤΙΑ ΕΛΗΦΘΗΣΑΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΑ "ΨΑΛΤΟΛΟΓΙΟΝ"

Μουσεῖα!

Τα Μουσεία του κόσμου

Κατεβάστε λίστα εικονικών περιηγήσεων σε μουσεία και αρχαιολογικούς χώρους στην Ελλάδα και στο Εξωτερικό. Download list of virtual tours to museums and archaeological sites in Greece and abroad.


Πηγη: http://hamomilaki.blogspot.gr/

Η ορθογραφία!

Μανούλα, κάνω πολλά λάθη στην ορθογραφία :
Η ορθογραφία θέλει τρόπο και όχι κόπο!

Πολύ συχνά τα παιδιά αντιμετωπίζουν δυσκολίες στην ορθογραφία των λέξεων, διότι αγνοούν κάποιους απλούς κανόνες.
Ας δούμε μερικούς πρακτικούς κανόνες που θα βοηθήσουν στο να αποφύγουμε συχνά λάθη σε λέξεις που χρησιμοποιούμε καθημερινά:


  • Οι αριθμοί 1-20 γράφονται με μια λέξη, π.χ. έντεκα, δεκαεφτά, αλλά οι αριθμοί από το 21 και πάνω γράφονται με δύο λέξεις, π.χ. είκοσι ένα, πενήντα έξι.
  • Οι λέξεις «εννιά», «εννιακόσια» και «εννιακοσιοστός» γράφονται με νν, αλλά οι λέξεις «ενενήντα», «ένατος» και «ενενηκοστός» γράφονται με ν.
  • Λέμε «τρία δώρα», άρα «τριάμισι δώρα» και «τρεις ώρες», άρα «τρεισήμισι» ώρες.
  • Η λέξη «τι» δεν τονίζεται, γιατί είναι μονοσύλλαβη.
  • Το ίδιο ισχύει και για τις λέξεις «ποιος», «ποια», «ποιο».
  • Η λέξη βράδυ είναι εξαίρεση του κανόνα ότι τα ουδέτερα γράφονται με –ι, και γράφεται με –υ, αλλά οι λέξεις βραδιά, βράδια, βραδιάζει, βραδινός γράφονται με –ι.
    Αυτό δεν ισχύει για τις υπόλοιπες εξαιρέσεις των ουδετέρων σε –ι, δηλ. στάχυ – στάχυα, δάκρυ – δάκρυα κτλ.
  • Όταν ενώνουμε δύο λέξεις απλές για να φτιάξουμε μια σύνθετη, το συνδετικό φωνήεν είναι ο, αλλά τα σύνθετα της λέξης «όροφος» γράφονται με ω, δηλαδή «διώροφος», «τριώροφος» κτλ.
  • Οι λέξεις «ανεξαρτήτως» και «επικεφαλής» είναι επιρρήματα και άρα δεν κλίνονται, π.χ. Αυτό είναι απόφαση του επικεφαλής.
  • Η σωστή φράση είναι «στο πλαίσιο» και όχι «στα πλαίσια».
  • Οι λέξεις που έχουν ως β’ συνθετικό τη λέξη «νους», γράφονται με οι, π.χ. πρόνοια, ομόνοια.
  • Οι φράσεις «κατ΄ αρχήν» και «κατ΄ αρχάς» δεν έχουν την ίδια σημασία. Το «κατ΄ αρχήν»  σημαίνει «στα βασικά σημεία» και το «κατ΄ αρχάς»  έχει την έννοια του «αρχικά, πρώτα πρώτα».
  • Οι λέξεις «μέθοδος» και «ψήφος» είναι θηλυκές.
  • Η οριστική έγκλιση παίρνει αύξηση στους ιστορικούς χρόνους, π.χ. επαναλαμβάνω à επανέλαβα.
  • Η προστακτική έγκλιση όμως δεν παίρνει αύξηση, π.χ. Επανάλαβε!
  • Τα περισσότερα χωρ- γράφονται με ω, π.χ. χωριό, χωρίζω, με βασικές εξαιρέσεις τις λέξεις «χορός», «χόρτο», «χορταίνω».
  • Η λέξη «μέσα» μπορεί να μετατραπεί σε «μες», όταν η λέξη που ακολουθεί αρχίζει από «σ».
  • Το «δυσ-» με υ φανερώνει ότι κάτι είναι δύσκολο ή κακό, π.χ. δυσκίνητος, δυστυχία, ενώ το «δισ-» με ι έχει σχέση με τον αριθμό 2, π.χ. δισύλλαβος, δίκυκλο.
  • Οι λέξεις «σαν» και «ως» δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν η μια στη θέση της άλλης. Το «σαν» χρησιμοποιείται για να κάνει παρομοίωση και το «ως» για να αποδώσει μια πραγματική ιδιότητα.
  • Το ρήμα «βάλλω» και τα σύνθετά του, π.χ. αναβάλλω, καταβάλλω, γράφονται με λλ, ενώ τα παράγωγα ουσιαστικά του με λ, π.χ. αναβολή, καταβολή.

ΠΗΓΗ:http://hamomilaki.blogspot.gr/

Παρασκευή 13 Μαρτίου 2015

Ο Έλληνας εφευρέτης

Ο Έλληνας εφευρέτης που άλλαξε την εξέλιξη του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου(Φώτο)

Ο Ελληνας εφευρέτης που άλλαξε την εξέλιξη του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου (ΦΩΤΟ)

Γνώριζε το μυστικό του ραντάρ και τον κυνηγούσαν κατάσκοποι αρκετά χρόνια πριν τον 2ο Παγκόσμιο Πόλεμο. Ο Έλληνας εφευρέτης και η αναγνώριση που ήρθε με μεγάλη καθυστέρηση

«Το ραντάρ ανέτρεψε τον υποβρύχιο πόλεμο των Γερμανών και υπήρξε, μετά την ατομική βόμβα το αποτελεσματικότερο όπλο του πολέμου». Ναύαρχος Καρλ Νταίνιτς Αρχηγός του Πολεμικού Ναυτικού της Ναζιστικής Γερμανίας κατά τον Β’ Π.Π

Το 1942 εμφανίστηκε το ραντάρ, μια πρωτοποριακή εφεύρεση που ανέτρεψε τις ισορροπίες του Πολέμου, γέρνοντας την πλάστιγγα υπέρ των Συμμαχικών Δυνάμεων. Το συγκεκριμένο ραντάρ έδινε τη δυνατότητα του εντοπισμού εχθρικών αεροσκαφών σε αρκετά μεγάλες αποστάσεις και την τεχνογνωσία του διέθετε εκείνη την εποχή μόνο η Μ. Βρετανία. Αν και ευρέως «πατέρας» του θεωρείται ο Άγγλος Ρόμπερτ Ουάτσον Ουάτ, το Εκατοστομετρικό ραντάρ εφευρέθηκε λίγα χρόνια νωρίτερα, από τον Έλληνα Καθηγητή Φυσικής Παύλο Σαντορίνη.

Το 1969 οι Άγγλοι τίμησαν τον Σαντορίνη και καθυστερημένα παραδέχθηκαν ότι ανακάλυψαν το ραντάρ δύο χρόνια αργότερα από τον ίδιο. Αυτό που δεν αποκάλυψαν όμως, ήταν ότι το 1940 τους είχαν δοθεί τα σχέδια.

Ο επιστημονικός πόλεμος για την επικράτηση στους αιθέρες

Η ιστορία του ραντάρ, μοιάζει βγαλμένη από κατασκοπικές ταινίες. Εφευρέτες, μοιραίες γυναίκες και Μυστικές Υπηρεσίες έδωσαν μάχη πριν και κατά τη διάρκεια του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου, για το ποιος θα αποκτήσει πρώτος την τεχνογνωσία που θα του έδινε ξεκάθαρη υπεροχή στους αιθέρες και συγκριτικό πλεονέκτημα στον πόλεμο. Από τις παραμονές ακόμα του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου, Βρετανία και Ναζιστική Γερμανία, ξεκίνησαν ένα αγώνα δρόμου, για το ποιος θα ανακαλύψει πρώτος τον τρόπο και το μέσο για να εντοπίζει από μακριά τις εναέριες εχθρικές δυνάμεις.

Για την επίτευξη αυτού του στόχου και οι δύο πλευρές πειραματίζονταν μυστικά, ήδη από τα μέσα του ’30 με τα ραδιοκύματα. Πριν από την ανακάλυψη του ραντάρ μεγάλης ισχύος, η αεράμυνα χρησιμοποιούσε παρατηρητές με κυάλια και γιγαντιαία χωνιά με πρωτόγονα ακουστικά συστήματα, για την ανίχνευση των εχθρικών αεροσκαφών. Με το ξέσπασμα του πολέμου εμφανίστηκαν τα πρώτα ραντάρ.

Ήταν θεόρατα και αρχικά λειτουργούσαν με ηλεκτρομαγνητικά πεδία 5 μέτρων και 1 έως 1,5 μέτρου στη συνέχεια. Η εμβέλειά των πρωτόγονων αυτών ραντάρ έφτανε μόλις τα 10 χλμ. και λόγω του μεγέθους τους, αποτελούσαν εύκολη λεία για τα βομβαρδιστικά. Την ίδια στιγμή, το 1936, ο Σαντορίνης διενεργούσε στο Παλαιό Φάληρο πειράματα με το ελληνικό εκατοστομετρικό ραντάρ, με πεδία μόλις των 5 και 10 εκατοστών, σε μια εκπληκτική εμβέλεια των 150 έως 200 χλμ.

Παιχνίδια κατασκόπων

Ο Σαντορίνης γνώριζε το μυστικό του ραντάρ από το 1934 και γι’ αυτό κατάσκοποι τον κυνηγούσαν σε όλες τις ευρωπαϊκές πρωτεύουσες και επιστράτευαν κάθε θεμιτό και αθέμιτο μέσο για του το υποκλέψουν. Το 1936 και ενώ βρίσκονταν στο Βερολίνο, τον πλησίασε μια μυστηριώδης όμορφη γυναίκα. Αν και ο καθηγητής είχε μάθει να προφυλάσσεται, μπροστά στη σαγήνη της, το «προσωπικό» του ραντάρ δεν κατάφερε να δει τον εχθρό που καραδοκούσε. Με «Δούρειο ίππο» το κορμί της, η καλλονή σκόπευε να του «πάρει» πληροφορίες για τη νέα του εφεύρεση. Τον Σαντορίνη ειδοποίησε εγκαίρως ότι πρόκειται για μια επικίνδυνη κατάσκοπο, ο Έλληνας πρέσβης στο Βερολίνο.
Ο Σαντορίνης εγκατέλειψε τη χώρα άμεσα, στήνοντας μάλιστα στο ραντεβού που είχαν δώσει, τη φιλόδοξη κατάσκοπο. Στις 27 Μαΐου του ίδιου έτους, ο Σαντορίνης πληροφόρησε για την έκβαση των πειραμάτων του τις αρμόδιες ελληνικές αρχές, με μια απόρρητη έκθεση. Το Γενικό Επιτελείο Στρατού συγκάλεσε αμέσως μια επιτροπή εμπειρογνωμόνων απαρτιζόμενη από καθηγητές πανεπιστημίου και υψηλόβαθμους στρατιωτικούς. Το Γενάρη του επόμενου έτους η επιτροπή απεφάνθη ότι η ιδέα του ραντάρ είναι εφαρμόσιμη και έδωσε το πράσινο φως για συνέχιση των πειραμάτων.
Το ίδιο διάστημα και ενώ όλες οι διαδικασίες τελούνταν υπό άκρα μυστικότητα, ένα από τα μέλη της επιτροπής διέρρεε κρυφά ζωτικής σημασίας πληροφορίες στην ΜΙ6, υποβάλλοντας πλήρεις εκθέσεις για τις έρευνες του ελληνικού ραντάρ στη μυστική υπηρεσία πληροφοριών του Ηνωμένου Βασιλείου. Το Μάρτιο του 1937, με απόρρητη διαταγή του Γενικού Επιτελείου Στρατού στήθηκαν προβολείς των ηλεκτρομαγνητικών κυμάτων στην αεροπορική βάση στο Παλαιό Φάληρο και στη Σχολή Δοκίμων και για τα επόμενα δύο έτη πραγματοποιήθηκαν πειράματα, όπου ανιχνεύονταν επιτυχώς αεροσκάφη σε απόσταση 150 χλμ

Η πετυχημένη επίδειξη
Το 1939 το Γ.Ε.Σ φοβούμενο πιθανή υποκλοπή των πειραμάτων, διέρρευσε έγγραφο στο οποίο αναφέρονταν ρητά η διακοπή των δοκιμών με την δικαιολογία ότι δεν είναι επιτυχείς. Παράλληλα, εξέδωσε άλλη απόρρητη διαταγή, με την εντολή να συνεχιστούν τα πειράματα σε άλλες εγκαταστάσεις. Τότε ο Σαντορίνης μετέφερε ένα μικρότερο πομπό και συνέχισε τα πειράματά του, από την ταράτσα του σπιτιού του.

Στις 7 Ιουλίου του 1940 με εντολή της Κυβέρνησης Μεταξά πραγματοποιήθηκε μια επίδειξη των δυνατοτήτων του ελληνικού ραντάρ σε επιτροπή Βρετανών αξιωματούχων. Το ραντάρ κατάφερε και ανίχνευσε αεροσκάφος το οποίο πετούσε πάνω από τη Μήλο, σε απόσταση 160 χλμ. Οι Βρετανοί ενθουσιασμένοι ζήτησαν τη μεταφορά της συσκευής στο Κάιρο, στη Βάση των Συμμάχων στη Μέση Ανατολή.

Ο Μεταξάς αρνήθηκε να παραδώσει τη συσκευή η οποία λόγω του μεγέθους της, αν μετακινούνταν θα έγειρε υποψίες και προτίμησε να δώσει στο Αγγλικό Επιτελείο τα σχέδια. Δεν ήθελε να δώσει αφορμή στις Δυνάμεις του Άξονα, καθώς ακόμη η Ελλάδα τηρούσε ακόμη ουδετερότητα στον πόλεμο.

Το εκατοστομετρικό ραντάρ έκανε πρεμιέρα στον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο δύο χρόνια αργότερα, ως κατασκευή του Εθνικού Εργαστηρίου Φυσικής της Μ. Βρετανίας.

Η αναγνώριση

Ο Παύλος Σαντορίνης αναγνωρίστηκε ως εφευρέτης του πρώτου εκατοστομετρικού ραντάρ, πολύ μετά το πέρας του πολέμου. Πρώτα με το μετάλλιο Φερμά της Ακαδημίας Επιστημών της Τουλούζης το 1961, ακολούθως με το μετάλλιο Βερμέιλ της Ακαδημίας Επιστημών των Παρισίων το 1968, το βραβείο της Γαλλικής Εταιρείας της Προόδου το 1969 και το τέλος με την αναγνώριση των Άγγλων. Σήμερα οι Άγγλοι, αν και αναγνωρίζουν ότι ο πρώτος που ανακάλυψε το Συμμαχικό Υπερόπλο που άλλαξε τη ροή του Πολέμου, ήταν ο έλληνας καθηγητής, εμμένουν στην «ιστορία» της διπλής εφεύρεσης.

ΠΗΓΗ:http://tilegrafima.gr/

Παιδί και .. παιχνίδι!

5 γνωστά παιχνίδια που θα κάνουν το παιδί σας πιο έξυπνο

Όλοι οι γονείς ονειρεύονται να μεγαλώσουν ένα παιδί έξυπνο και ικανό. Για τα παιδιά προσχολικής ηλικίας, όμως, τι σημαίνει «έξυπνα»;
Ποια είναι τα χαρακτηριστικά που απαρτίζουν την ευφυΐα στα νήπια και τα παιδιά των πρώτων τάξεων του Δημοτικού;
Σύμφωνα με παιδοψυχολόγους-ερευνητές, η εξυπνάδα στα μικρά παιδιά μεταφράζεται σε καλή αίσθηση του χώρου και υπάρχουν (τουλάχιστον) πέντε απλά παιχνίδια που έχετε στο σπίτι και μπορούν να την αναπτύξουν!

 

Η Jamie Jirout ερευνήτρια παιδοψυχολογίας εξηγεί την έννοια του «χωρικού προσανατολισμού»: «Χωρικός προσανατολισμός είναι το πώς διαχειριζόμαστε και υπάρχουμε μέσα στον κόσμο». Ένα μικρό παιδί πρέπει να μάθει να αντιλαμβάνεται το περιβάλλον και τον εαυτό του μέσα σ’ αυτό. Το παιδικό μυαλό κάνει τα πρώτα του βήματα στην αντίληψη του χώρου, προσπαθώντας να κατηγοριοποιήσει τα διάφορα αντικείμενα και να τα «ταιριάξει» στο περιβάλλον, αλλά και αναπτύσσοντας τη φαντασία του. Σύμφωνα με την ερευνήτρια, τα παιχνίδια που κατατάσσονται στα «απλά» -τα τουβλάκια, τα παζλ, τα επιτραπέζια- βοηθούν το παιδί να χτίσει την πολυπόθητη αίσθηση του χώρου που χρειάζεται για να αναπτύξει τόσο τις κινητικές όσο και τις πνευματικές του δεξιότητες.
Η ανάπτυξη καλής σχέσης με τον χώρο και τα αντικείμενα που ανήκουν σ’ αυτόν (την κατηγοριοποίησή τους, τα υλικά και τα μεγέθη τους κ.ο.κ.) βοηθά στην ανάπτυξη δεξιοτήτων με μετέπειτα εφαρμογή στη μηχανική, τα μαθηματικά ή την τεχνολογία!
Υπάρχουν, λοιπόν, πέντε γνωστά, κλασικά παιχνίδια που μπορούν να οξύνουν τον νου των μικρών παιδιών.

Φιδάκι

fidaki 

Το κλασικό παιχνίδι που κάθε οικογένεια που σέβεται τον εαυτό της έχει κάπου καταχωνιασμένο, είναι πιο ωφέλιμο απ’ όσο ίσως νομίζετε. Βασίζεται στην τύχη και δεν αναπτύσσει καμία δεξιότητα, θα πείτε. Η ειδικός, ωστόσο, διαφωνεί: «Το επιτραπέζιο αυτό είναι φτιαγμένο σε πλέγμα. Το παιδί, για να κερδίσει, χρειάζεται να γνωρίζει στοιχειώδη αριθμητική και να έχει καλή αίσθηση του χώρου». Τα παιδιά προσχολικής ηλικίας, πρέπει να θέσουν στον εαυτό τους ερωτήματα όπως «Πόσο πρέπει να φέρω για να τον περάσω;» ή «Πώς μπορώ να φτάσω πρώτος στο τέρμα;» που θα οξύνουν την αντίληψή τους.

 

Κουτσό

koutso 

Πριν απ’ οτιδήποτε, πρέπει να πούμε αυτό: στην περίπτωση που δεν έχετε ήδη δείξει στο παιδί σας πώς να παίζει κουτσό, κάντε το άμεσα! Κατ’ αρχάς, γιατί είναι πολύ διασκεδαστικό.
Και στο θέμα μας: τα παιδιά αναπτύσσουν κινητικές δεξιότητες κάνοντας κουτσό και μαθαίνουν να συσχετίζουν μεγέθη ζωγραφίζοντας τα κουτάκια του. Ισορροπία, καλή αίσθηση του χώρου –ιδίως στο σημείο όπου πετάνε την πέτρα- και γνώσεις στους αριθμούς είναι λοιπόν κάποιες από τις δεξιότητες που αναπτύσσονται όταν ένα παιδάκι τριών, τεσσάρων χρονών μαθαίνει να ισορροπεί στο ένα πόδι κυνηγώντας μια πέτρα σε μια σκακιέρα ζωγραφισμένη με κιμωλία. Αυτά δεν μπορεί να είναι παρά καλά νέα, έτσι δεν είναι;

Τουβλάκια

blocks 

Τα τουβλάκια παντός τύπου είναι ο καλύτερος τρόπος να αυτοαπασχοληθεί ένα παιδί. Ένα παιδί νηπιακής ηλικίας παίζοντας με τουβλάκια μαθαίνει τις τρεις διαστάσεις. Αντιλαμβάνεται το βάρος και τον όγκο κάθε μονάδας και τη σχέση της με άλλες. Σύμφωνα με τους ειδικούς, οι κατασκευές με τουβλάκια βοηθούν τα παιδιά να αντιληφθούν τις ιδιότητες του χώρου.

Jenga

jenga-jenga_590

Το Jenga, εκτός του ότι ενώνει τις οικογένειες αφού είναι το ίδιο διασκεδαστικό για μικρούς και μεγάλους, έχει κανόνες τόσο απλούς που ενδείκνυνται για παιδιά νηπιακής ηλικίας. Το μόνο που πρέπει να κάνει ο παίκτης για να κερδίσει είναι να αφαιρέσει ένα κομμάτι, ελπίζοντας ότι το οικοδόμημα δεν θα καταρρεύσει. Παίζοντας -και χάνοντας- τα παιδιά θα αντιληφθούν ποια είναι τα πιο σταθερά κομμάτια και ποια η λογική πίσω απ’ την σταθερότητα του «οικοδομήματος». 

Παζλ

puzle 

Τα παζλ είναι χόμπι με φανατικούς οπαδούς κάθε ηλικίας. Επιλέξτε παζλ κατάλληλα για την ηλίκια του παιδιού -από τα χαριτωμένα των τεσσάρων, πέντε κομματιών για πολύ μικρούς (και δυνατούς) λύτες, μέχρι τα προχωρημένα εκατό και πλέον κομματιών- και φτιάξτε τα μαζί. Η διαδικασία αναζήτησης και σωστής τοποθέτησης των κομματιών αναπτύσσει τη φαντασία, τη συνδυαστική σκέψη και τις αντιληπτικές ικανότητες του παιδιού. (Κι επιπλέον, το κρατά απασχολημένο για αρκετή ώρα.)

mama365.gr
ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΑΠΟ:http://hamomilaki.blogspot.gr/

Αιμοδοσία



AIMODOSIA 

Aγαπητέ αιμοδότη,

        Με χαρά σου ανακοινώνουμε, ότι η αιμοδοσία στο νησί μας, για την Τράπεζα Αίματος της Πάτμου, που λειτουργεί στο Ιπποκράτειο Νοσοκομείο Αθηνών, θα γίνει 28 και 29 Μαρτίου 2015 ( Σάββατο και Κυριακή, από ώρα 09.30 ), στο ΠΑΤΜΙΟΝ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΟ ΚΕΝΤΡΟ.
Η ανάπτυξη και στήριξη του θεσμού της ΕΘΕΛΟΝΤΙΚΗΣ ΑΙΜΟΔΟΣΙΑΣ αποτελεί αυταπόδεικτο στοιχείο αλληλεγγύης, συναδελφικότητας, συλλογικού ενδιαφέροντος, αγάπης στη ζωή και τη δημιουργία.
Με την επιστολή μας αυτή, σε παρακαλούμε, πέρα από τη δική σου προσφορά, που ασφαλώς είναι ανεκτίμητη, να γνωστοποιήσεις το γεγονός αυτό σε όσους περισσότερους συνανθρώπους μας και να τους προτρέψεις να γίνουν κι αυτοί εθελοντές αιμοδότες.
Η Τράπεζα Αίματος Πάτμου, δίνει αίμα πρωτίστως στους κατοίκους του νησιού μας σε οποιοδήποτε Νοσοκομείο της Ελλάδος νοσηλεύονται.
Ευελπιστούμε ότι θα έλθεις αρωγός στην προσπάθειά μας αυτή.
                        ΛΙΓΕΣ ΣΤΑΓΟΝΕΣ ΑΙΜΑΤΟΣ ΜΑΣ
                                   ΣΩΖΟΥΝ ΠΟΛΛΕΣ ΖΩΕΣ !
Σας ευχαριστούμε θερμά
Η Πρόεδρος του Δ.Σ του Συλλόγου
Εθελοντών Αιμοδοτών Πάτμου
Ελισσαίου Ελένη

Ακολουθούν οδηγίες για τον αιμοδότη:
 Ο αιμοδότης θα πρέπει:
• Να αισθάνεται καλά
• Να είναι ξεκούραστος
• Να έχει κοιμηθεί την προηγούμενη ημέρα 6-7 ώρες τουλάχιστον
• Πριν την αιμοδοσία πρέπει να προηγείται ελαφρύ πρωινό ή να έχουν περάσει 4 ώρες από το μεσημβρινό γεύμα, που καλό είναι να είναι επίσης ελαφρύ.
• Απαγορεύεται η κατανάλωση οινοπνευματωδών ποτών πριν την αιμοδοσία.
• Μετά την αιμοδοσία ο αιμοδότης δεν πρέπει να καπνίσει για μία ώρα, να μην οδηγήσει για μία ώρα, να μην κάνει έντονη σωματική άσκηση την ημέρα της αιμοδοσίας.

Υπάρχουν κίνδυνοι από την αιμοδοσία;
Δεν υπάρχει κανένας κίνδυνος για τη μετάδοση νοσημάτων μέσω της αιμοδοσίας, καθώς τα υλικά που χρησιμοποιούνται για τη συλλογή του αίματος είναι μιας χρήσεως και αποστειρωμένα.
Είναι φυσικά απαραίτητο να απαντήσετε με ειλικρίνεια στις ερωτήσεις σχετικά με την κατάσταση της υγείας σας και να μην προσπαθείτε να αποκρύψετε πληροφορίες από τον γιατρό.

Υπάρχουν οφέλη από την αιμοδοσία;
Συσσωρευμένα δεδομένα της τελευταίας δεκαετίας έχουν τεκμηριώσει την ωφελιμότητα της ελεγχόμενης αφαίμαξης, σχεδόν σίγουρα, μέσω της μείωσης του εφεδρικού σιδήρου ο οποίος σαν οξειδωτικός παράγοντας συμμετέχει και είναι ο κύριος υπεύθυνος σε διαδικασίες όπως η γήρανση, η αρτηριοσκλήρωνση και η ογκογένεση. Τουλάχιστον προσωρινά, η αφαίμαξη βελτιώνει την ρεολογία του αίματος, δηλαδή το αίμα κυκλοφορεί ευκολότερα με λιγότερη "κούραση" της καρδιάς και λιγότερη επιβάρυνση και φθορά των αγγείων.
ΠΗΓΗ:  http://www.patmostimes.gr/