Σάββατο, 1 Νοεμβρίου 2014

Το ταχίνι..

Δείτε τί μπορεί να κάνει το ταχίνι για την καρδιά και τα αγγεία σας     
     
Homemade-Tahini-paste-recipe
Το ταχίνι είναι μια τροφή απόλυτα ενταγμένη στη Μεσογειακή διατροφή και τα τελευταία χρόνια έχει συμπεριληφθεί στα σούπερ τρόφιμα, καθώς η κατανάλωσή του αποδεδειγμένα μπορεί να συμβάλλει στην προαγωγή της υγείας και την αντιμετώπιση χρόνιων νόσων.
Σε ορισμένες περιπτώσεις, η δράση του σουσαμιού, από το οποίο προέρχεται και το ταχίνι, συγκρίνεται με εκείνη των φαρμάκων στην αντιμετώπιση συμπτωμάτων συγκεκριμένων παθολογικών καταστάσεων.
Το ταχίνι είναι 100% αλεσμένο σουσάμι και για τις ιδιαίτερες γεύσεις του προστίθεται κακάο, πορτοκάλι ή μέλι. Περιέχει σημαντικές ποσότητες μικροστοιχείων απαραίτητων στην καθημερινή διατροφή του ανθρώπου.
Αρκετές έρευνες συσχετίζουν την τακτική κατανάλωση ταχινιού με δείκτες και βιοχημικές διεργασίες που μειώνουν τον κίνδυνο για καρδιαγγειακές νόσους. Πιο συγκεκριμένα, η καθημερινή κατανάλωσή του αυξάνει την πρόσληψη φυτοστερολών. Οι φυτοστερόλες είναι στοιχεία με δομή παρόμοια της χοληστερόλης, που μειώνουν όμως την απορρόφηση της στο πεπτικό σύστημα. Μάλιστα χρησιμοποιούνται για τον εμπλουτισμό άλλων τροφίμων, με σκοπό την μείωση της χοληστερόλης. Το σουσάμι, σύμφωνα με έρευνα που δημοσιεύθηκε σε επιστημονικό περιοδικό, είναι ο ξηρός καρπός με την μεγαλύτερη περιεκτικότητα σε φυτοστερόλες.
Τέλος, έρευνα που δημοσιεύθηκε στο επιστημονικό περιοδικό Hypertension πριν από 2 χρόνια, καταλήγει στο συμπέρασμα ότι τα λιπαρά οξέα του σουσαμιού συμβάλλουν σημαντικά στη μείωση της αρτηριακής πίεσης σε υπερτασικά άτομα.
Συνοψίζοντας, η κατανάλωση ταχινιού μπορεί να μειώσει την ολική και την κακή χοληστερίνη αίματος, να μειώσει τον κίνδυνο δημιουργίας αθηρωματικής πλάκας και να συμβάλλει στην αντιμετώπιση της υπέρτασης. Συμβάλλει, δηλαδή, σε πολλαπλά επίπεδα στην θωράκιση της υγείας όσων το καταναλώνουν, προσθέτοντάς το στις σαλάτες τους, στις συνταγές τους ή απλά αλείφοντας μερικές φρυγανιές ή φέτες ψωμί καθημερινά.

Γιάννης Χρύσου
Κλινικός Διαιτολόγος – Διατροφολόγος
Γεν. Γραμματέας Ελληνικού Ινστιτούτου Διατροφής
ΠΗΓΗhttp://www.pentapostagma.gr/

Φαγητό καί ... Παίδί!

 
altΗ Κέλλη Σπυριδάκη MSc, Ψυχολόγος - Παιδοψυχολόγος, Πτυχιούχος Ψυχολογίας Παντείου Πανεπιστημίου, εξηγεί στο Υγείαonline.gr, με ποιους τρόπους οι γονείς μπορούν να εκπαιδεύσουν το παιδί τους να τρώει σωστά.
Το φαγητό αποτελεί θεμελιώδη ανάγκη αλλά και πηγή ευχαρίστησης ήδη από τη βρεφική ηλικία. Πολύ συχνά όμως αποτελεί και πηγή σημαντικής ανησυχίας ή εκνευρισμού στους γονείς, όταν βρίσκονται αντιμέτωποι με ένα παιδί που δεν τρώει ή είναι αρκετά επιλεκτικό.
Αν και οι διατροφικές ιδιοτροπίες είναι συχνότερες στη νηπιακή ηλικία δεν είναι σπάνιο να παρατείνονται ως την εφηβεία ή ακόμη και την ενήλικη ζωή. Επομένως, είναι ιδιαίτερα σημαντικό να μπουν εξαρχής σωστές βάσεις.
Προγραμματισμένα γεύματα
Τα παιδιά έχουν μεγάλη ανάγκη σταθερότητας και προγραμματισμού κάτι που ισχύει και για τα γεύματα τους. Καθορίστε συγκεκριμένες ώρες για κάθε γεύμα ή κολατσιό (κάθε τρεις με τέσσερις ώρες) και μην επιτρέπετε στο παιδί να τρώει ενδιάμεσα ακόμα κι αν παραπονεθεί ότι πεινάει. Με αυτόν τον τρόπο το παιδί θα μάθει να ελέγχει την πείνα του αλλά επίσης θα έχει μεγαλύτερο κίνητρο να φάει το φαγητό του αν ξέρει ότι το επόμενο γεύμα θα έρθει σε τρεις ώρες και όχι νωρίτερα.
Μεγάλη σημασία έχει επίσης να καθόμαστε όλοι μαζί στο τραπέζι και όχι μπροστά από την τηλεόραση ή να τρώει ο καθένας όποτε πεινάσει. Το φαγητό αποτελεί άλλωστε μια σημαντική οικογενειακή στιγμή, όπου μοιραζόμαστε όχι μόνο το γεύμα μας αλλά κυρίως περνάμε χρόνο όλοι μαζί και συζητάμε για τη μέρα μας και για ότι μας απασχολεί.
alt
Παραχωρήστε ένα βαθμό ελευθερίας στο παιδί

Τα παιδιά έχουν ανάγκη να νιώθουν κάποιο βαθμό ελέγχου στη ζωή τους κάτι που ισχύει και για το φαγητό. Προκειμένου να αποφύγετε ανώφελους καβγάδες φροντίστε να μην αγοράζετε μεγάλη ποσότητα από γαριδάκια ή γλυκά και να παρέχετε μια ποικιλία υγιεινών σνακ. Έτσι, το παιδί θα μπορεί να επιλέξει ελεύθερα τι προτιμάει να φάει αφού θα έχετε ήδη βεβαιωθεί ότι πρόκειται για κάτι θρεπτικό.  Σε ότι αφορά το κυρίως γεύμα φροντίστε να συμπεριλάβετε φαγητά που προτιμά το παιδί στο εβδομαδιαίο μενού αλλά μην μαγειρεύετε ξεχωριστό φαγητό μόνο για εκείνο και μην του επιτρέπετε να τρέφεται μονάχα με 2-3 πιάτα που του αρέσουν. Ζητείστε του να δοκιμάσει τουλάχιστον 1-2 μπουκιές από το φαγητό αλλά μην το αναγκάζετε να το φάει όλο για να σηκωθεί από το τραπέζι.
Αποφύγετε τους "εκβιασμούς" και τις "δωροδοκίες"
Όσο δελεαστικό κι αν είναι μην διαπραγματεύεστε το τι και πόσο θα φάει το παιδί υποσχόμενοι δώρα, βόλτες, γλυκά ή απειλώντας με τιμωρίες. Με αυτόν τον τρόπο, το φαγητό γίνεται πεδίο για μάχες εξουσίας και ελέγχου. Το παιδί πρέπει να μάθει να τρώει όταν και όσο πεινάει βάσει του προγράμματος και των επιλογών που του προσφέρετε.
Φαγητό και συναίσθημα
Φυσικά, το φαγητό είναι για όλους τους γονείς και ένας τρόπος φροντίδας και έκφρασης αγάπης. Έτσι, έχουμε την τάση να μπουκώνουμε τα παιδιά μας, να ανησυχούμε όταν δεν τρώνε αρκετά ή να πληγωνόμαστε όταν απορρίπτουν αυτό που τους προσφέρουμε. Τα παιδιά γρήγορα αντιλαμβάνονται την εξουσία που ασκούν στο περιβάλλον μέσα από τη διατροφή τους και το χρησιμοποιούν για να κερδίσουν προνόμια ή για να ελέγχουν τη σχέση με τους γονείς. Προσπαθήστε να είστε ψύχραιμοι και να μην αγχώνεστε υπερβολικά αν το παιδί δεν τρώει όσο θα θέλατε. Επιτρέψτε του να φάει όσο θέλει και θυμηθείτε ότι όταν ένα παιδί πεινάσει θα δεχτεί να φάει αυτό που είναι διαθέσιμο.

alt

Μαθαίνουμε να ακούμε το σώμα μας

Συχνά οι γονείς προσφέρουν φαγητό σε ένα παιδί που φαίνεται λυπημένο, νευρικό ή κακόκεφο. Έτσι, το παιδί μαθαίνει ότι όποτε δε νιώθουμε καλά το φαγητό μπορεί να μας ανακουφίσει και δημιουργούνται οι βάσεις για κακές μελλοντικές διατροφικές συνήθειες. Χρειάζεται το παιδί να μάθει να ακούει το σώμα του, να τρώει δηλαδή όταν πεινάει και να σταματάει όταν χορτάσει ακόμα κι αν δεν άδειασε το πιάτο του.
Δώστε το παράδειγμα
Ανεξάρτητα από το τι λέμε στα παιδιά η δική μας συμπεριφορά αναπόφευκτα τα επηρεάζει. Έτσι, ότι ισχύει για εκείνα θα πρέπει να ισχύει και για εμάς. Αυτό σημαίνει ότι φροντίζουμε κι εμείς να τρώμε στο τραπέζι, σε τακτικές ώρες, ισορροπημένες μερίδες από μια ποικιλία τροφών.
Γίνετε δημιουργικοί
Πάρτε τα παιδιά μαζί σας στα ψώνια και συζητήστε μαζί τους για τη θρεπτική αξία κάθε τροφής. Αφήστε τα να σας βοηθήσουν στο μαγείρεμα και να σερβίρουν το πιάτο τους όπως τους αρέσει. Αν το παιδί σας αντιπαθεί συγκεκριμένες ομάδες τροφών ψάξτε νέες συνταγές που τα περιλαμβάνουν και κάντε αρκετές δοκιμές προτού παραιτηθείτε.
Κέλλη Σπυριδάκη, MSc
Ψυχολόγος - Παιδοψυχολόγος
Πτυχιούχος Ψυχολογίας Παντείου Πανεπιστημίου
Master Αναπτυξιακής Ψυχολογίας Université Paris Descartes

www.kellyspyridaki.gr
ΠΗΓΗ:http://www.ygeiaonline.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=13115&catid=162
Επιμέλεια άρθρου υγείας: Συντακτική Ομάδα Υγείαonline

Οράματα της Ρώμης - η αιώνια πόλη

Visioni di Roma - la città eterna

Παρασκευή, 31 Οκτωβρίου 2014

Η Αγία Απολλωνία (30 Οκτωβρίου)

Η Αγία Απολλωνία προστάτις των οδοντιάτρων

Ένας από τους ισχυρότερους πόνους για το ανθρώπινο σώμα είναι ο οδοντόπονος. Και αυτό γιατί το δόντι συνδέεται με τον εγκέφαλο, τον οφθαλμό και το αυτί καθώς και τα νεύρα τους και έτσι κάθε οδοντόπονος φέρνει σε κρίση το κεφάλι και τα πιο ευαίσθητα όργανά του. Κάθε φορά που τα δόντια πονούν και βρίσκεται σε έξαρση και αντίδραση το σώμα, καταλαβαίνουμε καλύτερα πόσο ευάλωτοι και τρωτοί είμαστε.
Καθετί που αφορά στην ζωή ενός δοντιού, συνδέεται άμεσα με το πόνο: με πόνο ανατέλλουν τα νεογιλά δόντια, με πόνο πέφτουν και βγαίνουν τα μόνιμα, πόνο δημιουργεί η τερηδόνα, πόνο φέρνει το απόστημα, πόνο συνεπάγεται η εξαγωγή…..
 
apolonia5
Ο Άγιος Αντίπας υπήρξε ο πρώτος χριστιανός οδοντίατρος ο οποίος μαρτύρησε για την αγάπη του Χριστού περί το 70 μ.Χ. όταν τον έψησαν σε ταυρόσχημο χάλκινο καμίνι στον ονομαστό ναό της Περγάμου που αποκαλείτο «κατοικητήριο του σατανά». Ο μέγας αυτός θεραπευτής των οδόντων, ποίμανε την Εκκλησία της Περγάμου, το δε όνομά του αναφέρεται στην Αποκάλυψη του Ευαγγελιστή Ιωάννη (Κεφ. β’, 12-13). Στο απολυτίκιό του αναφέρεται «ως τάχιστος και μέγας ιατρός, της δεινής οδόντων νόσου» και η μνήμη του τιμάται την 11η Απριλίου. Τέλος στην Ιερά Μονή του Αγίου Ιωάννου του Θεολόγου στην Πάτμο προσκυνούμε την ευωδιάζουσα κάρα του.
Σήμερα, 30η του μηνός Οκτωβρίου, η Αγία μας Εκκλησία εορτάζει την μνήμη και μιας ακόμη προστάτιδος των οδόντων της οποίας η μνήμη έρχεται από την Δυτική Εκκλησία καθ’όσον μαρτύρησε κατά τους πρώτους χριστιανικούς αιώνες. Πρόκειται για την παρθενομάρτυρα Αγία Απολλωνία από την Αλεξάνδρεια της Αιγύπτου, την πατρίδα της παρθενομάρτυρος και πανσόφου νύμφης του Χριστού Αικατερίνας γι΄αυτό και είναι συχνές οι απεικονίσεις στην Δυτική Εκκλησία της Παναγίας με το Θείο Βρέφος μεταξύ των δύο Αγίων αυτών.
apolonia7
Η Αγία Απολλωνία ήρθε να καθιερωθεί ως προστάτις των οδοντιάτρων και των οδοντοπαθών πολύ πριν τον Μεσαίωνα, παραμερίζοντας την τιμή των Αγίων Άννης, Σωσάννης και Σιβύλλας που μέχρι τότε τιμούσαν οι χριστιανοί ως ιάτειρες των οδόντων. Το όνομά της σήμερα είναι γνωστό σε όλο τον χριστιανικό κόσμο από την Αμερική μέχρι την Ιαπωνία και τιμάται από όλους τους χριστιανούς οδοντιάτρους ως προστάτιδά τους.
Το όνομα και το μαρτύριό της μας έγιναν γνωστά από την Εκκλησιαστική Ιστορία του Ευσεβίου Καισαρείας όπου εκεί αναφέρεται ότι μαρτύρησε ως χριστιανή με την βίαιη εξαγωγή των δοντιών της αφού πρώτα της είχαν συντρίψει τις γνάθους. Από αυτό αναλογιζόμαστε το πόσο υπέφερε η Αγία αλλά και την μεγάλη παρρησία της στον Χριστό για όσους υποφέρουν από οδοντόπονους και με πίστη επικαλούνται το τίμιο όνομά της.
Διαβάζουμε σχετικά: «Αλλά και την θαυμασιωτάτην τότε Παρθένον πρεσβύτιν Απολλωνίαν διαλαβόντες, τους μεν οδόντας άπαντας, κόπτοντες τας σιαγόνας, εξήλασαν, πυράν δε νήσαντες προ της πόλεως, ζώσαν ηπείλουν κατακαύσαι, εί μη συνεκφωνήσειεν αυτοίς τα της ασεβείας κηρύγματα. Η δε υποπαραιτησαμένη βραχύ και ανεθείσα, συντόνως επεπήδησεν εις το πυρ και καταπέφλεκται». (Απόσπασμα από την επιστολή του Επισκόπου Αλεξανδρείας Διονυσίου προς τον Φάβιο, Επίσκοπο Αντιοχέων. Ελλ. Πατρολογία ΜΙGΝΕ, τ.20, στ. 605-612).
Το μαρτύριό της τοποθετείται στο έτος 249 μ.Χ. όταν αυτοκράτορας της Ρώμης ήταν ο αιμοδιψής διώκτης των Χριστιανών Δέκιος (249-251 μ.Χ.).
apolonia4
Από το παραπάνω απόσπασμα της επιστολής που έγραψε ο Επίσκοπος Αλεξανδρείας Διονύσιος, φαίνεται εύγλωττα ότι την γνώριζε καλά. Γι’αυτό και την αποκαλεί «θαυμασιωτάτην παρθένον και πρεσβύτιν» γεγονός που μας αποκαλύπτει ότι η Αγία για την οποία ελάχιστα γνωρίζουμε, ήταν καθ’όλα ένα ιερό και αξιοσέβαστο πρόσωπο, τιμώμενο από την εκκλησιαστική κοινότητα και τον Επίσκοπό της. Υπήρξε παρθένος αξιοσέβαστη που διακρινόταν για την φλογερή της πίστη και τον μεγάλο ιεραποστολικό της ζήλο που την έκαναν γνωστή για την χριστιανική δράση της στον στηριγμό και καταρτισμό των Χριστιανών. Η λέξη «πρεσβύτις» δεν φανερώνει μόνο το σεβαστό της ηλικίας της αλλά και την ταυτότητά της που σημαίνει ότι ήταν μια από τις Διακόνους της Εκκλησίας με πνευματικά-εκκλησιαστικά καθήκοντα και έντονη κοινωνική δραστηριότητα για τις χήρες, τα ορφανά, τους πτωχούς και ενδεείς. Ήταν λοιπόν γνωστή στον χριστιανικό κύκλο της Αλεξανδρείας για την πίστη και την αγαθοεργία της, στοιχούσα στους λόγους του Αποστόλου Παύλου (Α’ Τιμοθ., γ’, 8-13).
Ο χώρος της δραστηριότητός της ήταν η πολυπολιτισμική πόλη της Αλεξανδρείας στην οποία κατοικούσαν άνθρωποι ετερόκλητοι και ετερόθρησκοι : Έλληνες, Αιγύπτιοι, Ρωμαίοι, Ασιάτες, Αφρικανοί που λάτρευαν τον Χριστό ή τα είδωλα. Μια τέτοια πολύβοη πόλη είχε κατοίκους διαφόρων τάξεων και καταστάσεων οικονομικών. Οι περισσότεροι είχαν ανάγκη για περίθαλψη, στοργή και συμπαράσταση καθώς και μια διέξοδο στις πνευματικές τους αναζητήσεις.
Την κοινωνική αποστολή κατ’εκείνα τα χρόνια προσέφεραν οι Κοινοβιακοί Παρθενώνες και οι Διακόνισσες της Εκκλησίας. Από τους Κοινοβιακούς Παρθενώνες προήλθαν και οι Αγίες Παρασκευή η Ρωμαία, Φεβρωνία, Αναστασία η Ρωμαία κ.ά. με έργο τους τον ευαγγελισμό του λαού. (Και όλες εκείνες οι μακάριες γυναίκες υπέστησαν την βίαιη εξαγωγή των οδόντων τους και ίσως για να πληγεί έτσι το κέντρο του λόγου και να σταματήσουν την διδαχή). Αυτό ήταν το διακόνημα της Αγίας Απολλωνίας: η παντοειδής συμπαράσταση στο ποίμνιο και όλους τους ανθρώπους, χριστιανούς και μη.
Κατά πληροφορία του Επισκόπου Αλεξανδρείας Διονυσίου στο προοίμιο της επιστολής και προ της αναφοράς στην Αγία Απολλωνία ο διωγμός των χριστιανών της Αλεξάνδρειας ξεκίνησε ένα έτος προ του γενικού διωγμού από ένα μάντη ο οποίος ξεσήκωσε εναντίον των χριστιανών τα πλήθη των εθνικών αναθερμαίνοντας την ειδωλολατρεία και τις τοπικές τους δεισιδαιμονίες.
Πρώτους απ’όλους συνέλαβαν δύο ηλικιωμένους ευσεβείς Χριστιανούς τους οποίους βασάνισαν ανηλεώς. Στο τέλος τον μεν Μετράν λιθοβόλησαν την δε Κοΐντα θανάτωσαν με ξίφος. Λεηλατούσαν, άρπαζαν, έκαιγαν τις περιουσίες των χριστιανών και τους ίδιους τους βασάνιζαν∙ όλοι υπέμεναν καρτερικά εκτός από έναν που αρνήθηκε την πίστη του, φοβούμενος την ζωή του….
apolonia3
Την Αγία Απολλωνία την συνέλαβαν και την βασάνισαν. Αφού της συνέτριψαν τις σιαγόνες, με βίαιο τρόπο έκαναν εξαγωγή όλων των δοντιών της. Μετά ανάβοντας μεγάλη φωτιά την απείλησαν να την κάψουν ζωντανή αν δεν απάγγελε μαζί τους «τα της ασεβείας κηρύγματα» και την άρνηση του Χριστού. Αιμόφυρτη και ταλαιπωρημένη καθώς ήταν αρνήθηκε να συμμορφωθεί στην εντολή του αυτοκράτορα∙ ούτε στα είδωλα επρόκειτο να προσευχηθεί ούτε βέβαια και να θυσιάσει. Μπροστά στη φωτιά ζήτησε λίγο χρόνο για να σκεφθεί∙ και φυσικά προτίμησε τον Χριστό παρά την ζωή και την άνεσή της. Έκανε για λίγο ότι παραιτείται από τις θέσεις της και την άφησαν να σκεφθεί. Τότε εκείνη με τόλμη περισσή επήδηξε μόνη της στην φωτιά και κατακάηκε! Έτσι έλαβε τον αθλητικό στέφανο η θαυμασιωτάτη παρθένος και πρεσβύτις Απολλωνία! Η γενναία πράξη της ήταν ένα ηχηρό ράπισμα για τους δημίους της και τους διώκτες του χριστιανισμού…..
 Ωστόσο εκείνοι συνέχισαν τις ωμότητες εναντίον των χριστιανών. Ακολούθως συνέλαβαν τον Σεραπίωνα και αφού του έσπασαν τις αρθρώσεις, τον γκρέμισαν από ένα υπερώο. Το ίδιο έγινε και για μεγάλο πλήθος χριστιανών που αρνούνταν να θυσιάσουν. Τον Ιουλιανό που υπέφερε από ποδάγρα μαζί με τον υπηρέτη του, τους μαστίγωσαν κρεμασμένους, τους άλειψαν με ασβέστη και τους κατέκαψαν. Το δήμιο στρατιώτη Βησά που μετανόησε για τις πράξεις του, τον αποκεφάλισαν. Τον Μακάριο από την Λιβύη τον έκαψαν ζωντανό. Οι Επίμαχος και Αλέξανδρος βασανίστηκαν και πέθαναν αφού τους περιέχυσαν με αναμμένο ασβέστη. Η παρθένος Αμμωναρία και η πρεσβύτις Μερκουρία θανατώθηκαν φρικτά. Το ίδιο και οι Αιγύπτιοι Ήρων, Άττηρας, Ισίδωρος και ο ανήλικος Διόσκορος. Ακολούθησε το μαρτύριο του Νεμεσίωνος του Αιγυπτίου καθώς των Άμμωνος, Ζήνωνος, Πτολεμαίου και Ιγγένη που αποκάλυψαν στο δικαστήριο την χριστιανική τους ταυτότητα πάνω στην προσπάθειά τους να πείσουν κάποιον βασανιζόμενο χριστιανό να μην εξομώσει.
apolonia2
Η μνήμη της Αγίας Απολλωνίας και των συν αυτή μαρτυρησάντων στον διωγμό της Αλεξάνδρειας επί Δεκίου τιμάται από την Ορθόδοξη Εκκλησία στις 30 Οκτωβρίου και από την Δυτική στις 9 Φεβρουαρίου. Στην Δυτική Εκκλησία και περισσότερο στην πόλη της Ρώμης σώζονται ναοί, πλατείες, δρόμοι, προσκυνητάρια, δειπνητήρια που φέρουν το όνομά της. Η Αγία κάρα της φυλάσσεται στον ναό Santa Maria in Trastevere, ενώ σε διαφόρους ναούς φυλάσσονται τεμάχια των ιερών λειψάνων της ή οι τίμιοι οδόντες της. Εικόνες, πίνακες και αγάλματά της κοσμούν ναούς και πόλεις της Ευρώπης όπου παντού είναι γνωστό το μαρτύριό της, κυκλοφορούν διάφοροι θρύλοι και λαϊκές παραδόσεις γι’αυτήν και τιμάται ως προστάτις των οδοντικών παθήσεων. Συνήθως παριστάνεται να κρατά μια τανάλια με ένα δόντι (σύμβολο του μαρτυρίου της) και το ένα πόδι της να πατά την φωτιά.
Το όνομά της στις διάφορες ευρωπαϊκές χώρες και γλώσσες φέρουν πολλές γυναίκες: Apollonia, Apolline, Apollonie, Pollonie, Polline, Apolonia, Polonia, Ploni.
Είθε η τιμή της να εξαπλωθεί και στον Ορθόδοξο χώρο και οι πρεσβείες της να ενισχύουν  όλους τους οδοντοπαθείς.
 
Απολυτίκιο της Αγίας Απολλωνίας.
Ήχος πλ. α’ Τον συνάναρχον Λόγον.
 
«Των οδόντων εκρίζωσιν καθυπέμεινας
και συντριβήν των σων γνάθων,
Απολλωνία σεμνή,
εκλεκτή παρθενομάρτυς
και παρέδωκας σώμα το θείον σου πυρί,
 ίνα δρόσου θεϊκής παστάδος επαπολαύσης
και χάριν λάβης οδόντων
διώκειν άλγη τα κατώδυνα».
ΠΗΓΗ:http://www.pemptousia.gr

Πέμπτη, 30 Οκτωβρίου 2014

Πολίτικη κουζίνα!

Πολίτικο Γαλακτομπούρεκο


Το  αγαπημένο γλυκό  όλων των Ελλήνων.
Μια σχετικά δύσκολη συνταγή με πολλά μυστικά για ένα θεικό γαλακτομπούρεκο.

…Πάμε και στα της συνταγής τώρα

ΥΛΙΚΑ
 
600 γρ. φύλλο κρούστας
200 γρ. φρέσκο βούτυρο άριστης ποιότητας(στο βαζάκι,
μα να είναι σίγουρα καλό, να μην ταγκίζει…μαργαρίνες και βούτυρα light ξεχάστε τα εδώ, αν θέλετε να φάτε ένα γαλακτομπούρεκο της προκοπής…)
 
Για την κρέμα:

2+1/2 κούπες γάλα φρέσκο πλήρες

1/2 κούπας σιμιγδάλι ψιλό

1/2 κούπας ζάχαρη

4 αυγά

3 βανίλιες(προαιρετικά βάζουμε ξύσμα λεμονιού ή ό,τι άλλα εσπεριδοειδή αγαπάμε)

50 γρ.βούτυρο τύπου Κερκύρας ή αγελαδινό

 
Σιρόπι:

4+1/2 κούπες ζάχαρη

3 κούπες νερό

1 βανίλια

χυμό μισού λεμονιού
 

-Να μην ξεχάσουμε και στο τέλος την κανέλα
 

Πρώτα από όλα κάνουμε,ως συνήθως, το σιρόπι

Βάζουμε όλα τα υλικά, εκτός λεμονιού, σε κατσαρόλα και από το σημείο βρασμού μετράμε 7 λεπτά ακριβώς!

Αποσύρουμε και ρίχνουμε το χ.λεμόνι.

Βουρ για την κρέμα τώρα.
 

Το μυστικό μιας  αφράτης κρέμας είναι οπωσδήποτε να χτυπήσουμε τα ασπράδια μαρέγκα σφιχτή και μετά χτυπώντας να προσθέτουμε τους κρόκους έναν έναν.


Αυτό είναι το πρώτο βήμα στην κρέμα.

 
Αφού τελειώσαμε με τ’αυγά, βάζουμε σε μεγάλη κατσαρόλα το γάλα με τη ζάχαρη και το αφήνουμε σε δυνατή φωτιά να ζεστάνει.

 
Ρίχνουμε το σιμιγδάλι ,σα βροχή,που σημαίνει όχι μεμιάς,ανακατεύοντας συνέχεια.Αφήνουμε τη κρέμα να δέσει,χωρίς να σταματήσουμε το ανακάτεμα με ξύλινη σπάτουλα και αποσύρουμε όταν αρχίσει να κάνει φουσκάλες.
 

Μακριά από τη φωτια ρίχνουμε το βούτυρο και τις βανίλιες(ξανά ανακάτεμα!).


Αφού αυτά γίνουν, έρχεται η ώρα των αυγών,τα οποία προσθέτουμε σιγά σιγά..Όταν πάει κι αυτό θα έχουμε μια αφράτη μυρωδάτη κρεμα να αχνίζει,την οποία θα αφήσουμε να περιμένει ώσπου να ετοιμάσουμε τα φύλλα,χωρίς να ξεχνάμε να την ανακατεύουμε κάθε τόσο για να μην κανει κρούστα.

Πάμε στα φύλλα τώρα και λιώνουμε το φρέσκο βούτυρο.
 

Απλώνουμε όλα τα φύλλα στον πάγκο(πρώτα τα 500 γρ.,γιατί μπορεί να μην τα χρειαστούμε όλα) και τα χωρίζουμε σε 3 λωρίδες κατά πλάτος.

(απο δω και πέρα αρχίζει  της υπομονής το έργο,μα όταν σκέφτεσαι τη μυρωδιά  καθώς θα ψήνεται,το άρωμά  καθώς το δαγκώνεις-τη δόξα όταν  θα το προσφέρεις!-..ε…χαλάλι λες και συνεχίζεις…)

Παίρνουμε μια μια λωρίδα και τη βουτυρώνουμε πολύ καλά.Τη διπλώνουμε στη μέση και ξανά βουτυρώνουμε.
 

Βάζουμε,στη μια άκρη της λωρίδας, μιάμισυ κουταλίτσα του γλυκού από την κρέμα,διπλώνουμε στα πλάγια και από πάνω,βουτυρώνουμε στα σημεία που διπλώσαμε και τυλίγουμε σε φλογέρα.

Τοποθετούμε σε βουτυρωμένο μεγάλο ταψί κάθε γαλακτομπουρεκάκι,αφήνοντας μια μικρή απόσταση ανάμεσα, γιατί θα φουσκώσουν.
 

Προσέχουμε να μη βάλουμε πολύ γέμιση γιατί θα σκάσουν τα φύλλα στο ψήσιμο και θα φανεί η κρέμα(το έχω πάθει,όταν από βιασύνη να τελειώσω,έβαζα με το κουτάλι της σούπας την κρέμα…είπαμε, της υπομονής το έργο!…)
Όταν πια τελειώσουμε,περιχύνουμε με το βούτυρο που έμεινε(αν έμεινε… αλλιώς βάζουμε κι άλλο να λιώσει…) και ψήνουμε σε προθερμασμένο στους 190 β. φούρνο για 15 λεπτά.

 Στη συνέχεια χαμηλώνουμε στους 160 β. και αφήνουμε ώσπου να ροδίσουν καλά(περίπου 30 λ.)

 Αφού έχει μυρίσει όλο το σπίτι( και οι γείτονες λένε…κάτι ψήνεται…),έρχεται η καλύτερη  στιγμή…το σιρόπιασμα.Λατρεύω το κρακ των φύλλων καθώς κουταλιά κουταλιά τα βρέχω με το κρύο σιρόπι, τρελαίνομαι να βλέπω τις μικρές σταγονίτσες του σιροπιού  να σκαλώνουν στα τραγανά ροδοκόκκινα φύλλα…

 Μην σκεφτείτε να ρίξετε μεμιάς το σιρόπι…θα καταστρέψετε,μακροπρόθεσμα,την κριτσανιστή υφή των φύλλων…και θα χάσετε όλο το παιχνίδι(των εντυπώσεων και της μυστικής συνομιλίας με το δημιούργημά σας…)

 Από εδώ και πέρα,αφού λάβει τέλος η τελετή του σιροπιού, εξαρτάται πόσο βαστούν οι αντοχές μας και τι τύπος είμαστε…
Άλλοι περιμένουν ευλαβικά,ή έστω στωικά,τη στιγμή που το σιρόπι θα νικηθεί από τα φύλλα…

 Λίγα μυστικά ακόμα

Πρέπει οπωσδήποτε να είναι και τα δύο καυτά. Αν το σιρόπι μας έχει κρυώσει, λίγο πριν βγάλουμε το ταψί από το φούρνο, το βάζουμε να πάρει μια βράση, ίσα ίσα να κοχλάσει.

…-Να μην ξεχάσουμε και στο τέλος την κανέλα!!!

Άλλοι αδιαφορούν παντελώς για τη μάχη που παίζεται στο ταψί(γιατί αν το σιρόπι δε μας “βγεί” στο βράσιμο,-το έχω πάθει και τούτο-αυτό θα είναι ο νικητής και τα γαλακτομπουρεκάκια ίσα που θα βραχούν και με τη γλύκα θα μείνουν…),οπότε βουτούν το χεράκι ,αρπάζουν και καταβροχθίζουν ένα γαλακτομπουρεκάκι…


galaktompoureko

Οι ευλαβείς όμως…ω…αυτοί το απολαμβάνουν και το υμνούν…

Καλή επιτυχία!!!!
ΠΗΓΗ:: http://constantinoupoli.com

Η Πατρίδα μου

๑۩۩๑ΓΛΩΣΣΟΛΑΛΙΑ๑۩۩๑
"Κι Όσο αγαπώ τήν πατρίδα μου δέν αγαπώ άλλο τίποτας. Νάρθη ένας νά μού ειπή ότι θά πάγη ομπρός ή πατρίδα, στέργομαι νά μού βγάλη καί τά δυό μου μάτια.
Ότι άν είμαι στραβός, καί ή πατρίδα μου καλά, μέ θρέφει, Αν είναι ή πατρίδα μου αχαμνά, δέκα μάτια να χω, στραβός θανά είμαι. Οτι σ αύτείνη θά ζήσω,δέν έχω σκοπόν νά πάγω άλλου. "
Στρατηγός Μακρυγιάννης
Στίχοι: Σοφία Αθανασιάδου
Μουσική: Παντελής Θαλασσινός
Πρώτη εκτέλεση: Παντελής Θαλασσινός

Πατμιάς Ἐκκλησιαστική Σχολή

 Πατμιάς τοῦ Γένους Ἐκκλησιαστική Σχολή
Σχολικό ἔτος 1950 -1951
Ἐκδρομή στήν Ρόδο
 Στό κέντρο ὁ τότε Μητροπολίτης Ρόδου. Ἀριστερά του οἱ ἀείμνηστοι καθηγητές Καλλέργης Εὐάγγελος (φυσικός)  καί Κολλᾶρος Ἰωάννης (φιλόλογος). Ἀπό τούς μαθητές μπορῶ νά διακρίνω τούς: Γκομούζα Μισαήλ, Ἀρχιμ., Τζώρτζη Νικόλαο, Ἱεροδιάκονο καί Χαλέπη Τιμόθεο, Ἀρχιμ.. Ἄν κάποιος ἀναγνωρίζει κάποιους ἄλλους, ἄς μᾶς ἐνημερώσει. Εὐχαριστῶ θερμά τόν Σχολάρχη τῆς Πατμιάδας κ. Εὐστάθιο Κόττορο τοῦ Κωνσταντίνου (ἀπόφοιτο τῆς Σχολῆς), γιά τήν ἄδειά του νά δημοσιεύσω τή φωτογραφία αὐτή, ἡ ὁποία βρέθηκε στό ἀρχεῖο τοῦ ἀείμνηστου Πρεσβυτέρου Ἰακώβου-Νικολάου Λoΐζου.
"Ο Πάτμιος"

Ο θὀρυβος

Ο θόρυβος και οι επιπτώσεις στην ακοή μας


altΗ βιομηχανική και τεχνολογική επανάσταση, προχώρησαν ίσως την κοινωνία σε υψηλότερα επιτεύγματα, όμως αυτή η πρόοδος έκανε επίσης τον κόσμο πιο θορυβώδη. Η ηχητική μόλυνση πράγματι, αποτελεί σήμερα έναν διαρκώς αυξανόμενο κίνδυνο για την υγεία και ο κίνδυνος αυτός μπορεί να εντοπισθεί σχεδόν παντού.
Οι πόλεις είναι γεμάτες από κάθε είδους θορύβους  και τα ντεσιμπέλ (δηλαδή, οι μονάδες μέτρησης του ήχου), βρίσκονται στα ύψη. Ακόμη και μια «απόδραση» στην εξοχή, ίσως να μη προσφέρει πλέον ένα ήσυχο καταφύγιο, αφού κι εκεί, πολλές φορές, οι θόρυβοι των διαφόρων γεωργικών μηχανημάτων και εγκαταστάσεων, μπορεί να προκαλούν σοβαρή ενόχληση.
Και βέβαια, ας μην ξεχνούμε ότι και η έντονη μουσική, που για πολλούς μπορεί να είναι απόλαυση, μπορεί να προκαλέσει εξίσου βλάβες στο έσω ους, εάν είναι υπερβολικά έντονη. Τελικά, κάθε συνεχής ή επαναλαμβανόμενη έκθεση σε ήχους (ακουστική ενέργεια), μπορεί να προκαλέσει ακουστικό τραύμα στο αυτί. Το τραύμα αυτό, μπορεί να έχει ως αποτέλεσμα απώλεια της ακοής, συνεχείς εμβοές στα αυτιά και καμιά φορά, ιλίγγους. Επίσης, μπορεί να προκληθούν και μη ακουστικά αποτελέσματα, όπως ταχυκαρδίες και αύξηση της αρτηριακής πίεσης.

alt












Περίπου στο ένα τρίτο των ατόμων που παρουσιάζουν βαρηκοΐα, αυτή αποδίδεται στην έκθεση σε υπερβολικό θόρυβο. Ο θόρυβος παραμένει η συχνότερη αιτία (που μπορεί όμως να προληφθεί...), μη αναστρέψιμης νευροαισθητηριακής βαρηκοΐας.
Τι είναι ακουστικός τραυματισμός;
Όταν ένας εξαιρετικά έντονος ήχος (ηχητική ενέργεια), κτυπήσει το έσω ούς (το πλέον εσωτερικό τμήμα του αυτιού), τότε μπορεί να προκληθεί ακουστικός τραυματισμός.
Εάν αυτός ο ήχος έχει σύντομη διάρκεια, μπορεί να προκαλέσει μία αναστρέψιμη, παροδική απώλεια της ακοής. Έτσι, για παράδειγμα, μία συναυλία ρόκ μουσικής, μπορεί να προκαλέσει εμβοές και μείωση της ακοής για μερικές ώρες. Σ’ αύτη την περίπτωση, εάν τα συμπτώματα διαρκέσουν για περισσότερες από μερικές ημέρες, η χορήγηση μικρής ποσότητας στεροειδών φαρμάκων, μπορεί να βοηθήσει το έσω ους να αναρρώσει. Όμως, εάν ο ήχος είναι πολύ δυνατός και η έκθεση στον ήχο αυτό έχει αρκετή διάρκεια, τότε μπορεί να προκληθεί μόνιμη βλάβη. Η κατάσταση αυτή δεν είναι πλέον αναστρέψιμη.
Η αιφνίδια απώλεια της ακοής, που προκαλείται από κάποιον απότομο και πολύ δυνατό θόρυβο (πχ, έκρηξη), ονομάζεται οξύς ακουστικός τραυματισμός. Εάν ο θόρυβος αυτός είναι αρκετά ισχυρός, μπορεί να προκαλέσει ρήξη του τυμπάνου ή το άτομο να υποστεί πλήρη απώλεια της ακοής. Καμιά φορά, ιδιαίτερα εάν η αιφνίδια απώλεια είναι ολική και συνδυάζεται με έντονη ζάλη, μπορεί να είναι αναγκαία η άμεση χειρουργική διερεύνηση, για τον εντοπισμό και την διόρθωση της βλάβης. 
Ατομικές διαφορές στην ευαισθησία προς το θόρυβο
Η ευαισθησία προς τον θόρυβο, μπορεί να διαφέρει μεταξύ των διαφόρων ατόμων. Εν τούτοις, σαν γενικός κανόνας, ο θόρυβος μπορεί να έχει πιθανώς βλαπτικά αποτελέσματα επί της ακοής όταν:
•    Χρειάζεται κάποιος  να κραυγάζει για να ακουστεί
•    Προκαλείται πόνος στο αυτί
•    Προκαλείται βουητό στο αυτί, ή
•    Προκαλείται απώλεια της ακοής επί μερικές ώρες ή περισσότερο, μετά από την έκθεση στον θόρυβο

alt












Σε αντίθεση με την αρκετά διαδεδομένη αντίληψη, ότι μπορεί κάποιος να «δυναμώσει» την ακοή του εάν εκτίθεται συχνά σε έντονο θόρυβο, αυτό που ισχύει πράγματι, είναι ότι, η συσσωρευτική έκθεση ενός ατόμου σε έντονους θορύβους κατά το παρελθόν, μπορεί να προκαλέσει πολύ σοβαρή βλάβη στην ακοή και δυστυχώς, δεν υπάρχει διαθέσιμη θεραπευτική αγωγή, εφόσον έχει προκληθεί σοβαρή βλάβη.
Ποια είναι τα όρια αντοχής στους θορύβους;
Πολλοί ειδικοί συμφωνούν ότι, η συνεχής έκθεση ενός ατόμου σε ήχο εντονότερο από 85 ντεσιμπέλ (dB),είναι επικίνδυνη για τα αυτιά. Όπως ήδη αναφέρθηκε, το ντεσιμπέλ είναι μονάδα μέτρησης του ήχου.
Για παράδειγμα:
•    Ο ασθενέστερος ήχος που μπορεί να συλλάβει το φυσιολογικό ανθρώπινο αυτί, είναι στα 0 dB, ενώ ο θόρυβος που προκαλεί ένας πύραυλος κατά την στιγμή της εκτόξευσης, πλησιάζει τα 180 dB
•    Ένας ψίθυρος, είναι περίπου 30 dB
•    Μία κανονική συζήτηση, είναι περίπου 60 dB
•    Μία μηχανή κουρέματος του γκαζόν, είναι 90 dB
•    Ο ήχος από το iPod Shuffle, είναι 115 dB  
Τα ντεσιμπέλ μετρώνται λογαριθμικά, το οποίο σημαίνει ότι η ηχητική ενέργεια αυξάνεται κατά μονάδες του 10. Συνεπώς, μία αύξηση των ντεσιμπέλ κατά 10,από τα 20 dB στα 30 dB, αποτελεί μια αύξηση κατά 10 φορές, ενώ μία αύξηση του ήχου από τα 20 dB στα 40 dB, αντιστοιχεί σε αύξηση της ηχητικής ενέργειας του θορύβου κατά 100 φορές (10 επί 10).
Ποια η σχέση της διάρκειας και απόστασης του ήχου, με την βλάβη στην ακοή;
Υπάρχει άμεση σχέση, ανάμεσα στην διάρκεια της έκθεσης στον δυνατό ήχο και της βλάβης στην ακοή. Αυτό σημαίνει ότι, όσο μακρότερη η έκθεση, τόσο μεγαλύτερη η βλάβη. Επιπλέον, όσο πλησιέστερα ευρίσκεται η πηγή του έντονου ήχου, τόσο μεγαλύτερη βλάβη προκαλείται. Ένα παράδειγμα αυτού του γεγονότος, είναι η κώφωση από την χρήση του iPod. Υπάρχει μία ανησυχητική αύξηση απώλειας της ακοής σε παιδιά και νεαρούς ενήλικες, από την συνεχή ακρόαση έντονης μουσικής μέσω ακουστικών, τόσο κοντά στο τύμπανο του αυτιού.
Ποιοι παράγοντες συμβάλλουν στην αύξηση της ευαισθησίας προς τους θορύβους;
Οι ακόλουθοι παράγοντες, έχει ευρεθεί ότι συνδέονται με αυξημένη ευαισθησία για την πρόκληση κώφωσης λόγω θορύβου:
•    Γαλάζια μάτια
•    Ανοιχτόχρωμο δέρμα
•    Οικογενειακό ιστορικό κώφωσης
•    Σακχαρώδης διαβήτης
•    Νόσος του Meniere
•    Ανεπάρκεια σιδήρου
•    Ανεπάρκεια βιταμίνης Α
•    Μεγαλύτερη ηλικία
•    Αρτηριοσκλήρυνση
•    Κάπνισμα

alt










 
Τι άλλα συμπτώματα μπορεί να προκαλέσει ο θόρυβος;
Μετά από έκθεση σε ισχυρό θόρυβο, εμφανίζονται συχνά εμβοές. Πρόκειται για ήχους. οι οποίοι μπορεί να έχουν διάφορες χροιές (σφύριγμα, βουητό, κλπ). Οι εμβοές αποτελούν ένα σημείο, ότι έχει υποστεί κάποια βλάβη το εσώτερο τμήμα του αυτιού (έσω ους), ή ότι υπάρχει ακόμη και βλάβη νεύρων. Αρχικά οι εμβοές είναι παροδικές, διαρκώντας μόνον μερικές ώρες. Καθώς όμως αθροίζεται όλο και περισσότερη έκθεση στον θόρυβο με την πάροδο του χρόνου, οι εμβοές διαρκούν περισσότερο, μέχρις ότου καταστούν μόνιμες. Ο ισχυρός θόρυβος, μπορεί επίσης, σε μερικά άτομα, να προκαλέσει άγχος, ευερεθιστότητα, αύξηση των καρδιακών παλμών, της αρτηριακής πίεσης ή και των οξέων του στομάχου. Επιπλέον, ο πολύ ισχυρός θόρυβος μπορεί να μειώσει την αποτελεσματικότητα στην επιτέλεση δύσκολων καθηκόντων, καθώς διαταράσσει την προσοχή από την εργασία.
Τι κανόνες ισχύουν σχετικά με την έκθεση στο θόρυβο;
Έχει αποδειχθεί ότι, η πολύ συχνή έκθεση σε θόρυβο άνω των 85dB, προκαλεί βαθμιαία κώφωση σε σημαντικό αριθμό ατόμων. Θόρυβος μεγαλύτερος των 85dB, θα επιταχύνει αυτή την βλάβη. Στα περισσότερα πολιτισμένα κράτη, έχουν τεθεί σε εφαρμογή σχετικοί κανονισμοί για την έκθεση σε θόρυβο στο περιβάλλον εργασίας.
Για αυτιά χωρίς προστατευτικό κάλυμμα, ο επιτρεπόμενος χρόνος έκθεσης στον θόρυβο, μειώνεται κατά το ένα τέταρτο για κάθε 5dB αύξηση του μέσου επιπέδου θορύβου. Για παράδειγμα, η έκθεση στο θόρυβο, περιορίζεται στις 8 ώρες στα 90dB,4 ώρες στα 95dB και 2 ώρες στα 100dB. H μέγιστη επιτρεπόμενη έκθεση στο θόρυβο, για αυτιά χωρίς προστατευτικό κάλυμμα, είναι 115 dB επί 15 λεπτά ημερησίως. Οποιοσδήποτε θόρυβος, άνω των 140 dB, απαγορεύεται.
Κανονικά και υπό ιδεώδεις συνθήκες, το θορυβώδες εργασιακό περιβάλλον εργοστασίων, μηχανουργείων, κλπ, θα έπρεπε να σχεδιάζεται με τέτοιο τρόπο, ώστε να είναι πιο ήσυχο και επίσης, ο χρόνος εργασίας σε περιβάλλον υψηλού θορύβου, να είναι μικρότερος. Όμως, συχνά το κόστος μείωσης του θορύβου είναι απαγορευτικό. Σαν εναλλακτικός τρόπος, θα πρέπει να χρησιμοποιούνται ειδικά προστατευτικά καλύμματα στα αυτιά, όταν ο μέσος θόρυβος υπερβαίνει τα 90 dB, κατά την 8ωρη εργασία.

alt










 
Εάν, κατά την ετήσια εξέταση της ακοής, διαπιστώνεται ότι υπάρχει απώλεια ακοής κατά 10 dB ή περισσότερο στους υψηλούς ήχους, σε κάθε αυτί, αυτό θα πρέπει να το γνωρίζει ο εργαζόμενος (οι υψηλές συχνότητες του ήχου, είναι και οι πλέον ευαίσθητες σε βλάβη από θόρυβο). Επίσης, ο αυτός ο εργαζόμενος θα πρέπει να φορά προστατευτικά καλύμματα στα αυτιά του, όταν ο θόρυβος είναι περισσότερος από 85 dB για 8ωρη εργασία.
Οι ωτασπίδες καθώς και τα διάφορα ειδικά προστατευτικά καλύμματα των αυτιών, μπορεί να μειώνουν τον θόρυβο κατά 15 έως 30 dB. Οι ωτασπίδες αποτελούν καλύτερη προστασία έναντι θορύβων χαμηλής συχνότητας (όπως είναι ο θόρυβος του κομπρεσέρ). Τα μεγαλύτερα καλύμματα, είναι καλύτερη προστασία για θορύβους υψηλής συχνότητας (όπως είναι ο θόρυβος των μηχανών του αεροπλάνου).
Υπερβολική έκθεση στο θόρυβο, μπορεί να εμφανισθεί σε συναυλίες ρόκ μουσικής, καθώς και οπουδήποτε χρησιμοποιείται ενίσχυση του ήχου. Η καταστροφή της ακοής από έντονη μουσική, είναι μόνιμη, όπως ακριβώς και από άλλες αιτίες. Για τον σκοπό αυτό, έχουν δημιουργηθεί ειδικές ωτασπίδες, υψηλής πιστότητας, για την προστασία των μουσικών και των μηχανικών ήχου. 
Πώς εντοπίζεται η απώλεια της ακοής;
Η απώλεια της ακοής, συνήθως δημιουργείται μέσα σε ένα χρονικό διάστημα μερικών ετών. Επειδή η διαδικασία αυτή είναι ανώδυνη και βαθμιαία, πολλά άτομα μπορεί να μην την αντιληφθούν. Αυτό που μπορεί να αντιληφθεί κάποιος είναι οι εμβοές. Αυτές μπορεί να είναι το αποτέλεσμα μακροχρόνιας έκθεσης στο θόρυβο, η οποία μπορεί να προκαλέσει σοβαρή βλάβη στο ακουστικό νεύρο. Άλλοτε πάλι, το μόνο σύμπτωμα, μπορεί να είναι η αδυναμία του ατόμου να καταλάβει τί λένε οι άλλοι ή να θεωρεί ότι οι άλλοι μουρμουρίζουν. Τέτοιες δυσκολίες στην ακοή, είναι πιθανότερο να συμβούν σε χώρους όπου επικρατεί θόρυβος, όπως σε ένα πάρτι ή σε πολυκοσμία. Οι δυσκολίες αυτές, μπορεί να υποδηλώνουν την απαρχή απώλειας των ήχων υψηλής συχνότητας.
Τι είναι η ακοομέτρηση;
 Ο έλεγχος της ακουστικής λειτουργίας, γίνεται με ένα ειδικό τεστ, που ονομάζεται ακοομέτρηση. Από την εξέταση αυτή, λαμβάνεται το ακοόγραμμα, στο οποίο καταγράφονται οι καμπύλες της έντασης του ήχου, σε συνάρτηση με τις συχνότητες. Έτσι, για παράδειγμα, το ακοόγραμμα ενός ατόμου που παρουσιάζει απώλεια της ακοής λόγω θορύβου, αρχικά θα εμφανίζει απώλεια μόνον στις υψηλές συχνότητες, στους 4000 Hz (Ο όρος Hz ή Hertz, είναι η μονάδα μέτρησης της συχνότητας του ήχου. Τέσσερις χιλιάδες Hz, είναι μία υψηλή συχνότητα, ενώ 250 ή 500 Hz, είναι χαμηλές συχνότητες). Όσο διάστημα συνεχίζεται ή έκθεση στον ήχο και απώλεια ακοής, το ακοόγραμμα θα εμφανίζει μεγαλύτερες απώλειες συχνοτήτων, ώστε να συμπεριλάβει και τις χαμηλές πλέον συχνότητες.

alt









 
Η απώλεια της ακοής, σχεδόν πάντα αφορά και τα δύο αυτιά εξίσου. Όμως, σε πολλές περιπτώσεις και ιδιαίτερα μετά από χρήση πυροβόλων όπλων, η βλάβη μπορεί να είναι μεγαλύτερη στο ένα αυτί έναντι του άλλου. Για παράδειγμα, πυροβολώντας κάποιος με το δεξί χέρι, ο ήχος προσβάλλει εντονότερα το αριστερό αυτί, διότι το κεφάλι του ατόμου, παρεμβάλλεται ανάμεσα στην σκανδάλη και το αυτί του.
Τι μπορεί να γίνει για την θεραπεία απώλειας της ακοής;
Εάν ένα άτομο εμφανίζει οποιοδήποτε από τα συμπτώματα που αναφέρονται πιο πάνω, θα πρέπει να συμβουλευθεί έναν ειδικό ιατρό (ΩΡΛ). Ενώ δεν υπάρχει τρόπος ίασης της απώλειας ακοής λόγω θορύβου (τα διάφορα ακουστικά βοηθήματα, δεν αποτελούν την ίαση του προβλήματος), υπάρχει πολύ σοβαρή έρευνα εν εξελίξει. Στην έρευνα αυτή, εξετάζεται η χρήση και η αποτελεσματικότητα διαφόρων αντιοξειδωτικών, της ασπιρίνης, διαφόρων βιταμινών (Α,C,E), του μαγνησίου, αλλά και της χρήσης βλαστοκυττάρων. Οι έρευνες αυτές συνεχίζονται και τα αποτελέσματα είναι ενθαρρυντικά.Πηγή: Υγείαonline.gr
Επιμέλεια άρθρου υγείας: Συντακτική Ομάδα Υγείαonline

Τετάρτη, 29 Οκτωβρίου 2014

Θ. Λειτουργία στήν Πάτμο

 
26 09 1995 .ΠΑΤΜΟΣ .Η ΠΑΝΗΓΥΡΙΚΗ ΘΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΑΠΟ ΤΟΝ ΙΕΡΟ ΧΩΡΟ ΤΟΥ ΣΠΗΛΑΙΟΥ ΤΗΣ ΑΠΟΚΑΛΥΨΗΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΟΡΤΑΣΜΟ ΤΩΝ 1900 ΕΤΩΝ ΑΠΟ ΤΗΝ ΣΥΓΓΡΑΦΗ ΤΗΣ ΑΠΟΚΑΛΥΨΗΣ ΧΟΡΟΣΤΑΤΟΥΝΤΟΣ ΤΟΥ ΠΑΝΑΓΙΩΤΑΤΟΥ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟΥ ΠΑΤΡΙΑΡΧΟΥ ΒΑΡΘΟΛΟΜΑΙΟΥ .ΣΥΛΛΕΙΤΟΥΡΓΟΥΝ ΜΑΖΙ ΤΟΥ , Ο ΑΛΕΞΑΝΔΡΕΙΑΣ ΠΑΡΘΕΝΙΟΣ, Ο ΣΕΡΒΙΑΣ ΠΑΥΛΟΣ,Ο ΘΕΟΚΤΙΣΤΟΣ ΒΟΥΚΟΥΡΕΣΤΙΟΥ,Ο ΚΥΠΡΟΥ ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ.ΣΤΟ ΧΩΡΟ ΠΑΡΕΥΡΙΣΚΕΤΑΙ Ο ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΑΘΗΝΩΝ
 
ΣΧΟΛΙΑ:
 Διακρίνονται η αφεντιά μου ο Μέγιστος Παπαλέξης (ο πατέρας μου) ο Σωτήρης Δογάνης, ο Χαράλαμπος Κοπανάκης κ.α.
Να πω για την Ιστορία ότι ο χοράρχης και δάσκαλός μας Μανώλης Ματάκιας την ημέρα αυτή βρίσκονταν σε Νοσοκομείο των Αθηνών, λόγω ατυχήματος..........
.π.Μανόλης Γαρίπας ΔΙΑΚΡΙΝΕΤΑΙ ΕΠΙΣΕΙΣ Ο ΑΡΧΙΔΙΑΚΟΝΟΣ ΤΟΥ ΠΑΤΡΙΑΡΧΟΥ ΚΑΙ ΝΥΝ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΜΥΡΩΝ κ.ΧΡΥΣΟΣΤΟΜΟΣ. ΤΕΛΕΤΑΡΧΗΣ ΤΗΣ ΗΜΕΡΑΣ ΕΚΕΙΝΗΣ ΗΤΑΝ ΑΝ ΘΥΜΑΜΕ ΚΑΛΑ Ο ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΤΗΣ ΚΑΡΠΑΘΟΥ ΚΑΙ ΚΑΣΟΥ κ.ΑΜΒΡΟΣΙΟΣ.
π.Μανόλης Γαρίπας ΕΠΙΣΕΙΣ ΣΤΟ ΧΟΡΟ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ Ο π. ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ Ο ΠΟΚΙΑΣ ΑΠΟ ΤΗ ΡΟΔΟ
Σχόλιο ἀπό τόν "Πάτμιο".
Ἡ Χορωδία Μαθητῶν και ἀποφοίτων τῆς Πατμιάδας, ὑπό τή διεύθυνση τοῦ κ. Γεωργίου Σακέλη, καθηγητή Μουσικῆς καί ἀποφοίτου τῆς Σχολῆς