Σάββατο, 27 Σεπτεμβρίου 2014

Πάτμος

Ἱερά Γυναικεία Μονή Ζωοδόχου Πηγῆς
Χώρας Πάτμου, 1950
Τήν ἐποχή ἐκείνη ὑπῆρχαν περίπου πενήντα (50) Μοναχές. Σήμερα δυστυχῶς μόνο .. δύο (2)


ΠΗΓΗ:"Τό κέρας τῆς Ἀμαλθείας".

Η Φύση!

Ο ιερέας της φύσεως θαυμάζει και αγαπά το κάλλος της δημιουργίας αλλά γνωρίζει ότι οι μεγαλύτεροι θησαυροί του κόσμου κρύβονται επιμελώς στα αθέατα από τα μάτια μας βάθη των φιλόθεων ψυχών.[1] Ο ιερέας της φύσεως, γίνεται δούλος όλων, τίθεται «υποκάτω πάσης της κτίσεως»[2]. Πόσοι άγιοι γέροντες δεν βίωσαν μιαν πέρα από τους φυσικούς νόμους σχέση με τη φύση, όπως ο Άγιος Σεραφείμ του Σάρωφ με την αρκούδα, ο γέροντας Παΐσιος με τα άγρια πουλιά, ο γέροντας Χατζηγεώργης με τον αγριόχοιρο, ο όσιος Παύλος της Ομπνόρας και ο γέροντας Θεοφύλακτος της σκήτης του Αγίου Βασιλείου με την παραδείσια σχέση τους με το φυσικό περιβάλλον αλλά και τόσοι άλλοι άγιοι πατέρες. Η φύση μέσα από τη δική μας αγιότητα, ανακαινίζεται, εξαγιάζεται. Η νηστεία κατά τον άγιο Σεραφείμ του Σάρωφ, με το να κάνει το σώμα διαφανές και ανάλαφρο, το μεταθέτει στην αρχέγονη κατάσταση του Αδάμ και τα θηρία οσφραίνονται πάνω στον ασκητή την ευωδία του Αδάμ.[3]
manierfys2
Ο ιερέας της φύσεως, μεσολαβεί για να διηγηθούν δόξαν Θεού και να λατρέψουν τον Θεό, οι ουρανοί, τα άστρα, τα νερά, η βροχή. Ο Άγιος Λεόντιος Νεαπόλεως Κύπρου αναφέρει «…εγώ δι’ ουρανού και γης και θαλάσσης και ξύλων και λίθων και λειψάνων και ναών και σταυρού και δι’ αγγέλων και ανθρώπων και διά πάσης κτίσεως ορατής τε και αοράτου, των πάντων δημιουργό και δεσπότη και ποιητή μόνο την προσκύνησιν και το σέβας προσάγω. Ου γαρ δι’ εαυτής αμέσως η κτίσις τω ποιητή προσκυνεί, αλλά δι’ εμού οι ουρανοί διηγούνται δόξαν Θεού, δι’ εμού προσκυνεί Θεόν η σελήνη, δι’ εμού δοξάσει Θεόν τα άστρα».[4]
Για να μπορέσουμε και εμείς να δούμε τη μοναδικότητα και την ιδιαιτερότητα του κόσμου, για να μπορέσουμε να δούμε με διαφάνεια τον κόσμο και να διακρίνουμε την ιερότητα και τον Δημιουργικόν λόγον σε κάθε δημιούργημα, σε κάθε κτίσμα, θα πρέπει και εμείς να ενδυθούμε το ένδυμα της δικής μας εν δυνάμει θεότητος, το ένδυμα της ταπείνωσης, το ένδυμα της αγάπης, το ένδυμα της θείας χάριτος και να αποδεχθούμε το ρόλο μας, ως ιερείς της φύσεως, που μας προσέδωσε ο Θεός σύμφωνα με τον Επίσκοπο Κάλλιστο Ware. Ο ιερέας της φύσεως είναι ο άνθρωπος, που ελεύθερα και απόλυτα συνειδητά, παίρνει τον κόσμο στα χέρια του, τον κόσμο που ο Θεός δωρίζει σε εμάς και αντιπροσφέρει το δώρο στον Δωρητή, επικαλούμενος έτσι την ευλογία Του σε ολόκληρη τη φυσική τάξη. Μέσα από αυτή την πράξη της ιερατικής προσφοράς η Δημιουργία επικοινωνεί με τον Θεό και έτσι σώζεται, εκπληρώνει τον προορισμό της και μεταμορφώνεται.[5]
Μόνο αν σηκώσουμε τον Σταυρό μας, αν αρνηθούμε τον εαυτό μας και μαζί μ’ αυτόν τις επιθυμίες και τις ολοένα και αυξανόμενες ανάγκες μας, θα μπορέσουμε να ανακαλύψουμε την αξία και την ομορφιά του κόσμου. Δεν υπάρχει γνήσια αγάπη χωρίς την ταπείνωση, χωρίς την αυταπάρνηση. Χρειαζόμαστε εγκράτεια, αυτοσυγκράτηση, εκούσιο αυτοπεριορισμό των αναγκών μας.[6] Με ταπεινοφροσύνη ο ιερέας της φύσεως θεωρεί υπεύθυνο τον εαυτό του για όλη την κακία του κόσμου. Γνωρίζει ότι η αμαρτία γίνεται αιτία να υποσταλεί η Χάρις, η οποία ζωοποιεί, στηρίζει, συγκρατεί και κινεί όλη την κτίση, άλογη και λογική. Η ψυχή του ιερέα της φύσεως δεν αντέχει να βλέπει καμία βλάβη σε κανένα ον, λογικό ή άλογο, μέσα στην κτίση. Υποφέρει η ίδια, είναι «Καῦσις καρδίας ὑπέρ πάσης της κτίσεως».[7] Και όταν η φύση βλέπει κάθε άνθρωπο, ντυμένο με τη θεία ταπεινοφροσύνη, το ένδυμα της Θεότητος, τον προσκυνεί προς τιμή του δεσπότη της, τον οποίο τον είδε ντυμένο με αυτήν όπως μας λέει ο Άγιος Ισαάκ ο Σύρος[8]. Το αποτύπωμα του ιερέα της φύσεως, πάνω στη γη είναι δυσδιάκριτο, ανεπαίσθητο, ανάλαφρο.
Ο ύμνος της αγάπης του Χριστιανού για το περιβάλλον
Ο συνειδητός ορθόδοξος χριστιανός, ως ιερέας της φύσεως, όπου και αν βρεθεί, στο σπίτι του, στην εργασία του, στο σχολείο του, στην ενορία του, στους συλλόγους που ανήκει, στα έργα του, στις επιλογές του, στις σκέψεις του, στις προσευχές του έχει και δείχνει ότι πραγματικά έχει μια ιδιαίτερη σχέση με το φυσικό περιβάλλον και την όλη δημιουργία. Ο ορθόδοξος χριστιανός που αγαπά το περιβάλλον, δεν αδημονεί για το κέρδος, δεν θυσιάζει το περιβάλλον για να γίνει πλούσιος, δεν αγοράζει όλο και πιο εξελιγμένα, πιο σύγχρονα προϊόντα απορρίπτοντας τα παλιά στον κάλαθο των αχρήστων. Δεν γίνεται υπερκαταναλωτής. Ο ορθόδοξος χριστιανός ο οποίος αγαπά τη φύση είναι ευεργετικός, δραστήριος και ωφέλιμος για το περιβάλλον. Χαίρεται όταν βρίσκεται μέσα στη φύση, χαίρεται όταν βλέπει να προστατεύεται το φυσικό περιβάλλον και η Δημιουργία του Θεού. Λυπάται όταν καταστρέφεται το περιβάλλον, λυπάται όταν αφαιρείται η ζωή από κάθε ον λογικό ή άλογο. Λυπάται όταν προκαλείται πόνος στον κόσμο της δημιουργίας.
Μια ματιά στον έναστρο ουρανό, το πέταγμα μιας πεταλούδας, το κελάδημα ενός πουλιού, ένα μικρό λουλούδι με τα χρώματα και τα αρώματά του είναι ικανά για να του προκαλέσουν κύματα χαράς στο εσωτερικό του και να δοξάσει τον Δημιουργό. Ο ορθόδοξος χριστιανός που αγαπά το περιβάλλον αρκείται στα ελάχιστα, αρκείται στα απαραίτητα. Πιστεύει στο μεγαλείο του Δημιουργού. Ελπίζει στην αειφορία της Γης, ελπίζει στην ευφορίαν των καρπών της γης, ελπίζει να δει «Γη Καινήν και Καινόν Ουρανόν» (Αποκ. κα΄ 1-5). Πάντων δε υπέρτερο και ανώτερο η αγάπη προς τον Θεό Δημιουργό.
[1] Αρχιμ. Αστέριου Χατζηνικολάου, Η οδός του Κυρίου, στενή και ευρύχωρος και παράδοξος, εκδ. Αδελφότης Θεολόγων Ο ΣΩΤΗΡ, 2007, σελ. 179.
[2] Αββά Σισόη, εις Το Μέγα Γεροντικόν, εκδ. Ιερού Ησυχαστηρίου «Το Γενέσιον της Θεοτόκου», Πανόραμα Θεσσαλονίκης 1999, τομ. Δ΄, σελ. 116.
[3] Α. Νικολαϊδη Η Κοσμολογία της Άσκησης και της Παραίτησης, Κατερίνη, Τέρτιος, 1990.
[4] PG93, 1604 AB.
[5] Κάλλιστος Wear, 2008, Οικολογική Κρίση και Ελπίδα, Εκδ. Ακρίτας, σελ. 81.
[6] Κάλλιστος Wear, 2008, Οικολογική Κρίση και Ελπίδα, Εκδ. Ακρίτας, σελ. 81.
[7] Ἰσαάκ τοῦ Σύρου, Λόγοι ἀσκητικοί, ΠΑ΄ 7, ΕΠΕ Φιλοκαλία 8Γ, 174.
[8] Ισαάκ του Σύρου, Λόγος κ, Νεοελληνική απόδοση από το βιβλίο «Η Ταπείνωσις κατά την Αγίαν Γραφή και τους πατέρες της εκκλησίας».

Το πλυντήριό μας



Τα πιο μεγάλα λάθη που κάνουμε στο πλύσιμο των ρούχων
ae11df45bd316212540a2b4bbdf1c36a_L
Αρχικά, ο λεκές μπορεί να γίνει χειρότερος και στη συνέχεια να φθείρει και το ύφασμα. Ο λεκές θέλει…καλύτερη συμπεριφορά. Να το καθαρίζεις γρήγορα και να χρησιμοποιείς ένα λευκό πανί ώστε να μην έχεις ατυχήματα με το χρώμα. Αντί να τρίψεις, ταμπόναρε!
Η υπερβολική χρήση απορρυπαντικού
Ο αφρός που θα δημιουργηθεί θα κρατήσει τη βρωμιά των ρούχων και θα “παγιδευτεί” σε περιοχές που δεν ξεπλένονται καλά, όπως για παράδειγμα το πίσω μέρος του γιακά, και θα αυτό με τη σειρά του θα οδηγήσει σε συσσώρευση βακτηρίων. Μάθε να χρησιμοποιείς τη μισή ποσότητα απορρυπαντικού. Μονάχα αν δεις πως τα ρούχα δεν καθαρίζουν αύξησε σταδιακά την ποσότητα.
Το ανοιχτό φερμουάρ
Τα μεταλλικά δοντάκια μπορούν να σκαλώσουν πάνω στα ευαίσθητα υφάσματα ρούχων που έχεις βάλει για πλύσιμο.
Τα κουμπωμένα πουκάμισα
Μπορεί να σου φαίνεται καλή η ιδέα αυτή, αλλά με αυτό τον τρόπο “ταλαιπωρούνται” τα κουμπιά και ανοίγουν οι κουμπότρυπες. Με απλά λόγια αν συνεχίσεις να πλένεις έτσι τα πουκάμισά σου, θα αρχίζεις να χάνεις και τα κουμπιά τους.
Το πλυντήριο που “τρέμει”
Αν το πλυντήριο σου δεν πατάει καλά στο πάτωμα, οι δονήσεις από το στύψιμο μπορούν να καταστρέψουν τόσο το πάτωμά σου, όσο και το ίδιο το πλυντήριο, αλλά και την παροχή νερού. Για να μην αναφέρουμε το θόρυβο. Ρύθμισε λοιπόν τα πόδια του πλυντηρίου και αν ακόμα δεν δεις βελτίωση βάλε ένα κομμάτι κόντρα πλακέ από κάτω.
Το πέταγμα της κάλτσας
Αν δεν θέλεις να συνεχίσεις να αναρωτιέσαι που πάνε οι κάλτσες που πλένεις (είμαστε σίγουρες ότι υπάρχεις κάποιος υπόγειος κόσμος, όπου τα σοσόνια τα λένε με τα αθλητικά καλτσάκια), βάλ’ τες πρώτες στον κάδο, ώστε να μην κολλήσουν πάνω σε άλλα υφάσματα και μετά χαθούν.
Πηγή: .seleo.gr 
ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΑΠΟ: http://www.diakonima.gr

Τεκτονική Στοά


Έφοδος του ΣΔΟΕ στην Τεκτονική Στοά 

Έφοδος του ΣΔΟΕ στην Τεκτονική Στοά
Στο μικροσκόπιο το "Τεκτονικό Ίδρυμα Ελλάδος" με εντολή της Αρχής για το Ξέπλυμα Χρήματος
Του Γιώργου Λεβέντη, Εφημερίδα ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ
Φως στα μυστικά του τεκτονισμού στην Ελλάδα επιχειρούν να ρίξουν οι ελεγκτές του Σώματος Δίωξης Οικονομικού Εγκλήματος μετά την εντολή που πήραν από τον αντεισαγγελέα, Παναγιώτη Νικολούδη, να διερευνήσουν καταγγελίες για διακίνηση μεγάλων χρηματικών ποσών χωρίς παραστατικά. 
Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τις αποκλειστικές πληροφορίες των «Παραπολιτικών», η Αρχή για το Ξέπλυμα Μαύρου Χρήματος ζητεί να γίνει έρευνα στο «Τεκτονικό Ιδρυμα», ώστε να διαπιστωθεί αν έχει διακινηθεί «μαύρο» χρήμα και για ποιους σκοπούς. Πρόκειται για το ίδρυμα μέσω του οποίου οι τέκτονες ανέπτυξαν τις τελευταίες δεκαετίες πλούσιο φιλανθρωπικό έργο, στο οποίο έβαλε φρένο η οικονομική κρίση, φέρνοντας ταυτόχρονα γκρίνιες και αλληλοκατηγορίες στις τάξεις των τεκτόνων.
Οι ελεγκτές καλούνται πλέον να «σπάσουν» το άβατο της Μεγάλης Στοάς και να αποκαλύψουν αν ευσταθούν οι καταγγελίες για έκνομο χορό εκατομμυρίων. Το «Τεκτονικό Ιδρυμα» εμφανίζει μέχρι το 2012 έντονη φιλανθρωπική δράση μοιράζοντας αφειδώς χορηγίες σε αναγνωρισμένες δομές, όπως το «Χαμόγελο του Παιδιού», ο Οργανισμός Αστέγων του Δήμου Αθηναίων, ιδρύματα και σύλλογοι. Παράλληλα, οι τέκτονες είχαν αποφασίσει να χορηγούν και ετήσιες υποτροφίες σε φοιτητές, που έφταναν για τον καθένα το ποσό των 3.000 ευρώ. Οι ελεγκτές του Σώματος Δίωξης Οικονομικού Εγκλήματος που έχουν αναλάβει την έρευνα θα κάνουν φύλλο και φτερό τα οικονομικά του ιδρύματος από τις αρχές της δεκαετίας του 2000, ώστε να εξαχθούν ασφαλή συμπεράσματα σχετικά με τις αναφορές που έφτασαν στην Αρχή για το Ξέπλυμα Χρήματος.

ΑΓΡΙΕΣ ΚΟΝΤΡΕΣ

Πίσω από τις κλειστές πόρτες του επιβλητικού κτιρίου των τεκτόνων στην οδό Αχαρνών έχουν βγει, σύμφωνα με τους καλά γνωρίζοντες, «μαχαίρια» τα τελευταία χρόνια, με αιχμή τις θέσεις στην ηγετική πυραμίδα, αλλά και τη διαχείριση των οικονομικών αφ’ ότου ξέσπασε η οικονομική κρίση, που περιόρισε αισθητά τους πόρους και έβαλε εμπόδια στις δράσεις των μελών. Η οικονομική στενότητα παρέσυρε και τις φιλανθρωπίες που προβλέπονταν στο καταστατικό του «εν Αθήναις Τεκτονικού Ιδρύματος», το οποίο ιδρύθηκε το 1928 με σκοπό τη στήριξη των φτωχών και τη μόρφωση άπορων παιδιών. Τα προβλήματα έφεραν γκρίνια και η μυστικοπάθεια που κάλυπτε ανέκαθεν τις δράσεις των τεκτόνων κλονίστηκε. Οι βαριές αλληλοκατηγορίες πέρασαν την πύλη της Μεγάλης Στοάς και άρχισαν να βγαίνουν προς τα έξω ακόμα και μέσω του διαδικτύου.
Σε σχετικούς ιστότοπους εκτοξεύονται ευθείες βολές για κακοδιαχείριση στο Τεκτονικό Ιδρυμα και διάθεση της περιουσίας του για σκοπούς διαφορετικούς από τους προβλεπόμενους. «Το κτίριο αυτό (σ.σ.: του Τεκτονικού Ιδρύματος) θα λειτουργούσε ως ένα είδος ασύλου για φτωχούς και οικοτροφείου-σχολείου για άπορα παιδιά. Το κτίριο αυτό ανεγέρθη, αλλά ουδέποτε χρησιμοποιήθηκε σύμφωνα με το άρθρο 1 του καταστατικού του ιδρύματος, δηλαδή για αγαθοεργία και κυρίως για να περιθάλπονται ενδεείς και να εκπαιδεύονται άπορα παιδιά», αναφέρει μέλος της κοινότητας στον ιστότοπο του «Ελληνικού Τεκτονικού Forum», που διευκρινίζει ότι «δεν έχει καμία απολύτως σχέση με αυτοαποκαλούμενες “Μεγάλες Στοές” ή άλλα σώματα που παρουσιάζονται ως τεκτονικές οργανώσεις, ενώ στην πραγματικότητα ουδεμία σχέση έχουν με τον ελευθεροτεκτονισμό». Ο συντάκτης του κειμένου υποστηρίζει ότι το κτίριο του ιδρύματος είναι ταυτισμένο με τη Μεγάλη Στοά.
«Το κτίριο αυτό χρησιμοποιήθηκε αποκλειστικά και μόνον για να καλύψει τις στεγαστικές ανάγκες της Μεγάλης Στοάς της Ελλάδος και των υπό την αιγίδα της Στοών, που είναι ενώσεις προσώπων με ιδεολογικούς, ηθικοφιλοσοφικούς σκοπούς. Το Τεκτονικό Ιδρυμα ιστορικά εξυπηρέτησε και ταυτίσθηκε με τη Μεγάλη Στοά της Ελλάδος και τις Στοές της».
Μια ένωση χωρίς νομική υπόσταση
Στον ιστότοπο του «Ελληνικού Τεκτονικού Forum» γίνεται λόγος για προσπάθεια της Μεγάλης Στοάς να διαχωρίσει τη θέση της από το Τεκτονικό Ιδρυμα. «Οι ίδιοι λένε ότι η Μεγάλη Στοά της Ελλάδος είναι απλά μια ένωση προσώπων χωρίς νομική προσωπικότητα και ότι τίποτε δεν τη συνδέει με το Τεκτονικό Ιδρυμα, εκτός από το γεγονός ότι η διοίκηση του τελευταίου προκύπτει απ’ τους αντιπροσώπους των Ελληνικών Τεκτονικών Στοών. Με το να αρνηθούν οποιαδήποτε σχέση με το Τεκτονικό Ιδρυμα, αφ’ ενός ομολογούσαν ότι τόσα χρόνια έλεγαν πράγματα που δεν ανταποκρίνονταν στην πραγματικότητα, αφ’ ετέρου προβάλλουν μια άλλη μεγάλη αναλήθεια, ότι δηλαδή τίποτε δεν συνδέει τη Μεγάλη Στοά της Ελλάδος με το Τεκτονικό Ιδρυμα.
Δεν αντιλαμβάνονται ότι με αυτά ανοίγουν καταστρεπτικούς ασκούς;», αναρωτιέται ο συντάκτης και καταλήγει: «Ολα αυτά όχι μόνο υπονομεύουν και αναιρούν την αξιοπρέπεια και την αξιοπιστία της παραπάνω ενώσεως και ιδρύματος, αλλά δημιουργούν γενικότερα και άμεσα προβλήματα διαχείρισης και νομιμότητας, με καταστρεπτικές συνέπειες». Πρόσφατα οι καταγγελίες για κακοδιαχείριση και διακίνηση μεγάλων χρηματικών ποσών «κάτω από το τραπέζι» έφτασαν στην Αρχή για το Ξέπλυμα Χρήματος, που έδωσε εντολή για εξονυχιστικό έλεγχο.


ΠΗΓΗ: http://www.agioritikovima.gr/

Το ψάρι!!

Σαρδελίτσες και γαυράκια

καλό κάνουν στα παιδάκια!!

Πόσο και τι ψάρι πρέπει να τρώει ένα παιδί

Τα ψάρια είναι μια κατηγορία εξαιρετικά θρεπτικών τροφίμων που παρέχουν πολύτιμα θρεπτικά συστατικά, απαραίτητα για την υγεία και την ανάπτυξη των παιδιών.

Είναι πηγή πρωτεΐνης υψηλής βιολογικής αξίας, ενώ παράλληλα έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε πολυακόρεστα («καλά») λιπαρά και χαμηλή σε κορεσμένα. Επιπλέον, περιέχουν βιταμίνες και μέταλλα, όπως βιταμίνη A και D, ασβέστιο, φώσφορο, σελήνιο και ψευδάργυρο.
Τα θρεπτικά συστατικά των ψαριών συμβάλλουν στη σωστή ανάπτυξη του νευρικού συστήματος και του εγκεφάλου των παιδιών, στη φυσιολογική λειτουργία των ματιών, αλλά και στη μακροπρόθεσμη διατήρηση της υγείας.

Για το λόγο αυτό, οι διεθνείς συστάσεις αναφέρουν ότι τα παιδιά θα πρέπει να καταναλώνουν 2-3 μερίδες ψαριού ανά εβδομάδα με τουλάχιστον μία μερίδα να προέρχεται από λιπαρά ψάρια που είναι πλούσια σε ω-3 λιπαρά οξέα.

Ωστόσο, ο φόβος των γονέων για την ύπαρξη υψηλής συγκέντρωσης βαρέων μετάλλων, όπως ο μόλυβδος και ο υδράργυρος, λόγω της ρύπανσης του περιβάλλοντος, καθιστούν συχνά δύσκολη την κατανάλωση των συνιστώμενων μερίδων ψαριού από τα παιδιά.

Σε γενικές γραμμές, ο κίνδυνος μόλυνσης των ψαριών από ρυπογόνες ουσίες, όπως είναι τα βαρέα μέταλλα είναι υψηλότερος στα μεγάλα ψάρια και σε εκείνα που ζουν περισσότερο, καθώς οι ουσίες αυτές έχουν την τάση να συσσωρεύονται στο σώμα των ψαριών.

Επομένως μπορείτε να επιλέγετε για το παιδί σας μικρότερα ψάρια, όπως η σαρδέλα και ο γαύρος έναντι του σολομού και του ξιφία, ώστε να εξασφαλίζει όλα τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά με μεγαλύτερη ασφάλεια.

Από τη Χριστίνα Κατσαρού,

επιστημονική συνεργάτη neadiatrofis
ΠΗΓΗ: http://hamomilaki.blogspot.gr

Παρασκευή, 26 Σεπτεμβρίου 2014

Ἁγιος Ἰωάννης ὁ Θεολόγος (26 Σεπτεμβρίου)

Αποτέλεσμα εικόνας για ¨Αγιος Ιωάννης ο Θεολόγος
Αποτέλεσμα εικόνας για ¨Αγιος Ιωάννης ο ΘεολόγοςἍγιος Ἰωάννης ὁ Θεολόγος

Ἀπολυτίκιον  Ἦχος β΄
Ἀπόστολε Χριστῷ τῷ Θεῷ ἠγαπηπημένε, ἐπιτάχυνον, ῥῦσαι λαὸν ἀναπολόγητον, δέχεταί σε προσπίπτοντα, ὁ ἐπιπεσόντα τῷ στήθει καταδεξάμενος· ὃν ἱκέτευε, Θεολόγε, καὶ ἐπίμονον νέφος ἐθνῶν διασκεδάσαι, αἰτούμενος ἡμῖν εἰρήνην, καὶ τὸ μέγα ἔλεος.


Κοντάκιον, Ἦχος β΄ Αὐτόμελον
 Τὰ μεγαλεῖά σου Παρθένε, τὶς διηγήσεται; βρύεις γὰρ θαύματα, καὶ πηγάζεις ἰάματα, καὶ πρεσβεύεις ὑπὲρ τῶν ψυχῶν ἡμῶν, ὡς θεολόγος καὶ φίλος Χριστοῦ.

Πέμπτη, 25 Σεπτεμβρίου 2014

Μητροπόλεις Νέων Χωρῶν



Δήλωση Οικουμενικού Πατριάρχου 
για τις μητροπόλεις των Νέων Χωρών

ΔΗΛΩΣΙΣ
ΤΗΣ Α. Θ. ΠΑΝΑΓΙΟΤΗΤΟΣ
ΤΟΥ ΟΙΚΟΥΜΕΝΙΚΟΥ ΠΑΤΡΙΑΡΧΟΥ
κ. κ. ΒΑΡΘΟΛΟΜΑΙΟΥ
ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΑΝΑΧΩΡΗΣΙΝ ΑΥΤΟΥ ΕΚ ΘΡΑΚΗΣ
(24 Σεπτεμβρίου 2014)
         
Κατακλείομεν σήμερον τὴν ἐπίσκεψίν μας εἰς τέσσαρας Μητροπόλεις τοῦ Οἰκουμενικοῦ Θρόνου τῶν λεγομένων Νέων Χωρῶν.
          Ἐπιστρέφομεν εἰς τὴν Βασιλίδα τῶν πόλεων καὶ τὸ Ἱερόν μας Κέντρον ἔμφορτοι ἀπὸ βιώματα, συγκινήσεις, ἐντυπώσεις, ἐμπειρίας καὶ ἀναμνήσεις, αἱ ὁποῖαι θὰ μᾶς συνοδεύουν διὰ βίου. Ἐπιστρέφοντες ἑκάστοτε νοερῶς πλησίον σας, παμφίλτατοι Θρᾷκες, θὰ εὐφραίνεται ἡ ψυχή μας καὶ θὰ ἀντλοῦμεν δύναμιν καὶ ἀντοχὴν διὰ νὰ συνεχίζωμεν τὴν πορείαν μας εἰς τὸν ἐν τῇ ἕδρᾳ ἡμῶν ἀνάντη δρόμον τοῦ χρέους καὶ τῆς εὐθύνης.
          Ὅθεν, εὐχαριστοῦμεν θερμῶς τὸν Μακαριώτατον Ἀρχιεπίσκοπον Ἀθηνῶν καὶ πάσης Ἑλλάδος ἀδελφὸν καὶ συλλειτουργὸν ἡμῶν κ. Ἱερώνυμον, τοὺς Ἱερωτάτους ἀδελφοὺς ποιμενάρχας τῶν Ἱερῶν Μητροπόλεων τὰς ὁποίας ἐπεσκέφθημεν, τοὺς Ἐξοχωτάτους ἄρχοντας καὶ τὸν λαὸν τοῦ Θεοῦ δι᾿ ὅ, τι μᾶς ἐχάρισαν πλουσιοπα-ρόχως κατὰ τὰς ἡμέρας τῆς ἐν τῷ μέσῳ αὐτῶν Πατριαρχικῆς παρουσίας μας.
          Μᾶς ἠρώτησε κάποιος, κατὰ τρόπον προκλητικόν, πρό τινων ἐτῶν: Παναγιώτατε, ἔχετε τὴν Διασποράν. Διατὶ θέλετε καὶ τὰς Νέας Χώρας; Καὶ ἀπηντήσαμεν ἀμέσως καὶ εὐθέως: Διότι μᾶς ἀνήκουν. Ἀνήκουν εἰς τὴν Μητέρα σας μαρτυρικὴν Ἐκκλησίαν, ἡ ὁποία ἔδωσε τὸ αἷμα της δι᾿ αὐτάς, διὰ νὰ μείνουν ἐπαρχίαι Ἑλληνικαί˙ τὰς ἐπροστάτευσε κατὰ τὸν Μακεδονικὸν ἀγῶνα καὶ πάντοτε, διαχρονικῶς. Ἀποτελοῦν ἀναπόσπαστον τμῆμα τῆς πνευματικῆς καὶ κανονικῆς δικαιοδοσίας τῆς Ἐκκλησίας Κωνσταντινουπόλεως. Ἡ σχέσις μας δὲν εἶναι ποσῶς ἐθιμοτυπική, εἶναι πολλῷ μᾶλλον εὐχαριστιακή, λειτουργική.
          Οἱ ποιμενάρχαι τῶν Μητροπόλεων τούτων εἶναι προσφιλεῖς ἀδελφοὶ Ἱεράρχαι τοῦ Οἰκουμενικοῦ Πατριαρχείου, ἐνῷ συμμετέχουν εἰς τὴν διοίκησιν τῆς Ἁγιωτάτης Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος, τὴν ὁποίαν αἱ Ἱεραὶ Μητροπόλεις των συναποτελοῦν ὁμοῦ μετ᾿ ἐκείνων τῆς Αὐτοκεφάλου Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος, συμφώνως καὶ πρὸς τὸν Καταστατικὸν Χάρτην αὐτῆς.
        Προτρεπόμεθα καὶ παρακαλοῦμεν ἀδελφικῶς ὅπως οἱ Ἱερώτατοι Ἱεράρχαι οὗτοι ἔχωσι πλήρη συνείδησιν τοῦ γεγονότος ὅτι ἀνήκουν δικαιωματικῶς εἰς τὴν Ἱεραρχίαν τῆς πρωτοθρόνου Ἐκκλησίας τῆς Κωνσταντινουπόλεως, τοῦθ᾿ ὅπερ ἀποτελεῖ δι᾿ αὐτοὺς ὑψίστην τιμὴν καὶ τοῦτ᾿ αὐτὸ προνόμιον, τὸ ὁποῖον πολλοὶ θὰ ἐζήλευον.
          Ἀπὸ τῆς ἄλλης πλευρᾶς, εἰς οὐδένα ἐπιτρέπομεν νὰ ἀμφισβητήσῃ τὰ ἀπὸ αἰώνων ἀπαράγραπτα δικαιώματα τοῦ Οἰκουμενικοῦ Θρόνου ἐπὶ τῶν περί ὧν πρόκειται Μητροπόλεων, αἱ ὁποῖαι ἀποτελοῦν τὴν ἐνδοχώραν αὐτοῦ, ἰδιαιτέρως μετὰ τὴν ἀπογύμνωσίν του ἀπὸ τὰς ἐπαρχίας του ἐν ἀνατολικῇ Θρᾴκῃ καὶ Μικρᾷ Ἀσίᾳ (πάντως, οὐχὶ ἐξ ὑπαιτιότητος τῆς Μητρὸς Ἐκκλησίας).
          Πρὸς οὐδένα ἀντιδικοῦμεν. Ἀλλὰ καὶ δὲν πρόκειται νὰ ἀπεμπολήσωμεν ποτὲ τὰ δικαιώματα τῆς Μητρὸς Ἐκκλησίας ἐπὶ τῶν Ἱερῶν αὐτῆς Μητροπόλεων ἐδῶ εἰς τὴν ἁγιοτόκον Θρᾴκην, τὴν ἀναμφισβητήτως Ἑλληνικὴν καὶ αἱματοβαμμένην Μακεδονίαν, τὴν ὑψηλόφρονα Ἤπειρον καὶ τὰς ἐρατεινὰς νήσους τοῦ Ἀρχιπελάγους, διότι τὸ ἀντίθετον θὰ ἦτο προδοσία τῆς ἱστορίας τῆς πίστεως καὶ τοῦ Γένους.
          Ἂς σεβασθοῦμε ὅλοι τὴν Μητέρα μας Ἐκκλησίαν. Ἡ ὁποία ἀγωνίζεται κενωτικῶς, διακονεῖ, προσφέρει, συμβάλλει εἰς τὴν ἑνότητα τῆς Ὀρθοδοξίας καὶ τὸν διάλογον συμφιλιώσεως καὶ συνεργασίας μετὰ τῶν μὴ Ὀρθοδόξων, διὰ τὴν εἰρήνην τοῦ κόσμου, διὰ τὴν δόξαν τοῦ Θεοῦ.
          Ἀπευθύνομεν ἔκκλησιν ἀπὸ τοῦ Φαναρίου, ἀπὸ τῆς Βασιλευούσης, ἀπὸ τοῦ Ἱεροῦ μας Κέντρου, νὰ τὸ στηρίξωμεν, νὰ τὸ ἐνισχύσωμεν, νὰ τὸ βοηθήσωμεν νὰ ἐκπληρώσῃ τὴν οἰκουμενικὴν ἀποστολήν του, ἡ ὁποία συνᾴδει πρὸς τὴν οἰκουμενικότητα τοῦ Ἑλληνισμοῦ καὶ τῆς Ὀρθοδοξίας.
          Ἔρρωσθε ἐν Κυρίῳ!

          Σᾶς εὐχαριστοῦμεν εὐγνωμόνως καὶ σᾶς εὐλογοῦμεν πατρικῶς, ὡς ὁ Πατριάρχης τοῦ Γένους.
ΠΗΓΗ: http://proschomen.blogspot.gr