Σάββατο, 4 Ιανουαρίου 2014

Πάτμος!!!



Ἕνα σχόλιο παλιοῦ μαθητοῦ τῆς Πατμιάδας
καὶ σήμερα ἀπόστρατου παιδαγωγοῦ,
τοῦ Νικολάου  Δ.  Πάσσα  Δρ. θ.

    Εἶναι ἐντυπωσιακὴ ἡ ἐπιλογὴ τῆς Πάτμου ὡς τοῦ πρώτου νησιοῦ τῆς παγκόσμιας φυσικῆς ὀμορφιᾶς, ποὺ ἀξίζει νὰ ζήσει κανεὶς στὰ μικρά, ἀλλὰ καθαρὰ ξενοδοχειακὰ συγκροτήματα. Αὐτὸ ποὺ ἐντυπωσιάζει, ἐμένα τουλάχιστο, εἶναι ἡ φράση «Τὸ Forbes κατέληξε στὸ συμπέρασμα, ὅτι καμιὰ ἀπὸ τὶς παραπάνω περιοχὲς δὲν ἀξίζει περοσσότερο ἀπὸ τὴν Πάτμο! Τὸ γιατὶ διάλεξαν συγκεκριμένα τὴν Πάτμο, ἀπὸ τὰ δεκάδες νησιά, παραμένει μυστήριο καὶ γιὰ νὰ λέμε τὴν ἀλήθεια δὲν μᾶς νοιάζει».
  
    Γιατί, Κύριοι, τοῦ μικροῦ σχολίου ἀπεμπολήσατε  τὴν ἀλήθεια, κρύψατε τὸ γιατὶ καὶ προφασιστήκατε ὅτι δὲν σᾶς νοιάζει ἡ ἀλήθεια; Φοβᾶσθε τὴν ἀλήθεια; Φοβᾶσθε, μήπως κατηγορηθεῖτε ὡς ἀναχρονικοὶ καὶ ἔξω ἀπ’ τὴν κοσμικὴ νοοτροπία, ποὺ τὰ πάντα ἀπορρέουν ἀπ’ τὰ καμώματα τῆς φύσης; Φοβᾶσθε νὰ πεῖτε ὅτι ὁ λόγος πηγάζει ὄχι ἀπὸ ἄγνωστο μυστήριο, ἀλλὰ ἀπὸ τὸ μυστήριο, ποὺ ἐκπηγάζει ἀπὸ τὸ μοναδικὸ μέρος, μετὰ τὸ Σινᾶ, ὅπου ἔκαμε τὴν κάθοδό του ὁ ἴδιος ὁ Χριστὸς καὶ εὐλόγησε διαχρονικὰ καὶ αἰώνια, αὐτὸ τὸ βράχο ποὺ ταξιδεύει στὴν αἰωνιότητα καὶ χαριτώνει καὶ εὐλογεῖ ὅσους τὸν ἐπισκέπτονται;
    Ἕνας βράχος, χωρὶς βλάστηση ὀργιώδη καὶ ὀμορφιὲς προκλητικές, ποὺ τὸ Σπήλαιο ἔχει τὴ μοναδικὴ βλάστηση καὶ εἶμαι ὑπερήφανος μαζὶ μὲ τοὺς συμμαθητές μου, ποὺ στὴ μαθητεία μας, μὲ τὸν Καθηγητὴ μας Εὐάγγελο Καλλέργη, φυτέψαμε ὅλα τὰ δένδρα, ποὺ ὁ ἐπισκέπτης θαυμάζει καὶ δροσίζεται.
    Ὅμως, ἡ καρδιὰ τοῦ μυστηρίου βρίσκεται στὸν θεοπαγῆ βράχο, ποὺ κατὰ τὴν παράδοση, ὁ ἀγαπημένος μαθητὴς τοῦ Χριστοῦ Ἰωάννης ἀποχωριζόταν τὴν κοσμικὴ ἀναστροφὴ καὶ προσευχόταν καὶ παρακαλοῦσε. Στὸν βράχο αὐτό, «ὡς φωνὴ ὑδάτων πολλῶν» ἀκούστηκε ἡ φωνὴ τοῦ Χριστοῦ καὶ γράφηκε τὸ ἀποκαλυπτικό βιβλίο «Ἡ Ἀποκάλυψις». Τὸ νησὶ μπορεῖ νὰ ἦταν τόπος ἐξορίας, ἀλλὰ ὁ μοναχὸς Χριστόδουλος καὶ ὁ αὐτοκράτορας Κομνηνὸς συνετέλεσαν στὴν ἀποκατάσταση τῆς μοναδικῆς θέσεως τοῦ νησιοῦ.
    Ποιὸς ἐπισκέφθηκε τὸ νησὶ τῆς εὐλογίας καὶ τὸ θεοβάδιστο Σπήλαιο καὶ δὲν συγκλονίσθηκε; Ποιὸς δὲν αἰσθάνθηκε τὸ ἄρωμα τῆς ἀγιότητας καὶ τὴν πλησμονὴ τῆς χάριτος, ποὺ κατέρχεται ἀπὸ τὴν τριαδικὴ σχισμὴ τοῦ βράχου; Ποιὸς δὲν πῆρε μαζί του τὴ θύμηση αὐτῆς τῆς ὑπαρξιακῆς ὑπέρβασης, ποὺ μεταπλάθει τὸν νοῦ καὶ γαληνεύει τὸ πνεῦμα;
     Ὅλα αὐτὰ καὶ ἄλλα πολλὰ εἶναι τὸ μυστήριο τῆς ἐπιλογῆς τοῦ νησιοῦ τῆς Πάτμου, ὡς τοῦ μοναδικοῦ σ’ ὅλο τὸν κόσμο, ποὺ ἀξίζει κανεὶς νὰ ἐπισκεφθεῖ καὶ νὰ ζήσει τὴν ἁπλότητα τῆς φύσης καὶ τὴν εὐλογία τ’ οὐρανοῦ. Εἴμεθα βέβαιοι, ὅτι πολλοὶ ἀπ’ τοὺς ἐκλέκτορες ἤ ἔχουν ἐπισκεφθεῖ τὸ Νησὶ τῆς Πάτμου ἤ παρακινήθηκαν ἀπ’ τὸ Πνεῦμα τοῦ Θεοῦ. Τὸ νησὶ εἶναι θεοφύλακτο καὶ Χριστοβάδιστο! 
"Ὁ Πάτμιος", ἐκφράζει τίς θερμές του εὐχαριστίες γιά τό εὔστοχο σχόλιό του σέ σχετικό μας δημοσίευμα μέ θέμα τήν ἐπιλογή τῆς Πάτμου ἀπό τό περιοδικό Forbes ὡς τοῦ μοναδικοῦ προορισμοῦ γιά διακοπές.

TAXISnet

Παράβολα και χαρτόσημα με ένα κλικ

Μπορεί το ηλεκτρονικό σύστημα (TAXISnet) να έχει καταρρεύσει τις τελευταίες ημέρες, αλλά η Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων...επιμένει να μυήσει τους πολίτες στον ηλεκτρονικό τρόπο, για να αποφύγουν την ταλαιπωρία τουλάχιστον σε ό, τι αφορά τα παράβολα και τα χαρτόσημα.

Έτσι από τα τέλη Ιανουαρίου όσοι πολίτες θέλουν παράβολα- που αφορούν από τον γάμο τους μέχρι διαβατήριο και δίπλωμα- δεν θα χρειάζεται να περιμένουν στα γκισέ της εφορίας. Ούτε λίγο ούτε πολύ 1.800 περιπτώσεις παραβόλων και χαρτοσήμων που έως τώρα εξοφλούνται στα ταμεία των εφοριών «μετακομίζουν» στην ιστοσελίδα της Γενικής Γραμματείας Πληροφοριακών Συστημάτων.
Ο φορολογούμενος με λίγα κλικ στην οθόνη του υπολογιστή, του τάμπλετ ή του κινητού τηλεφώνου θα επιλέγει το παράβολο που επιθυμεί και θα λαμβάνει στο e-mail του έναν κωδικό με τον οποίον θα κάνει την δουλειά του.
Έχοντας τον κωδικό θα πληρώνει στα γκισέ των τραπεζών, στα ΕΛΤΑ ή- ακόμη καλύτερα- ηλεκτρονικά εξ αποστάσεως με την χρεωστική ή πιστωτική κάρτα του.
Πηγή: Δημοκρατία

ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΑΠΟ:Παράπονα Ρόδου

 

Τό Κράτος

Νανόπουλος > «Να χτίσουμε το κράτος που δεν χτίσαμε από τότε που σκοτώσαμε τον Καποδίστρια».

Αυτό στην ουσία είπε, μεταξύ των άλλων, ο παγκοσμίου φήμης Έλληνας φυσικός και μέλος της Ακαδημίας Αθηνών, κ. Δημήτρης Νανόπουλος, σε συνέντευξή του στην οικονομική εφημερίδα «ΗΜΕΡΗΣΙΑ», πριν λίγε μέρες.
Το προπατορικό αυτό αμάρτημα που κάναμε τότε, θα πρέπει (λέμε εμείς) να το διορθώσουμε τώρα. Όσο αυτό το αμάρτημα μας βαραίνει, η Ελλάδα δεν πρόκειται ποτέ να γίνει σοβαρό και δημοκρατικό κράτος. Ο Έλληνας δεν πρόκειται να γίνει ποτέ πολίτης. Θα παραμένει μόνιμα ραγιάς, καθοδηγούμενος από τους διαχρονικούς πολιτικούς κοτζαμπάσηδες, οι οποίοι αντί να στηρίζονται στο λαό, ψάχνουν μόνιμα στηρίγματα στο εξωτερικό, ξεπουλώντας πατρίδα και ανθρώπους.

Για να μπορέσουμε επιτέλους να φτιάξουμε σύγχρονο κράτος, το οποίο δεν θα είναι μόνιμα χρεωμένο, ευτελισμένο, διεθνές παίγνιο και παράδειγμα προς αποφυγή, θα πρέπει να αναλάβει ο ίδιος ο λαός την εξουσία. Να εγκαθιδρυθεί η πραγματική δημοκρατία, που δεν επιτρέψαμε τότε να εγκαθιδρύσει ο Έλληνας Καποδίστριας, αλλά τον σκοτώσαμε, για να φέρουμε τους Βαυαρούς να μας κυβερνήσουν.
Διαχρονικά, οι πολιτικοί κοτζαμπάσηδες, προκειμένου να κρατούν το λαό γονατισμένο και να διασφαλίζουν την εξουσία τους, έχουν συνεχώς ανάγκη από μία υπέρτερη εξουσία, με την οποία θα τρομάζουν και στην οποία θα μεσολαβούν, μετά την «απώλεια» της Πύλης.
Κάθε ομοιότητα με τη σημερινή κατάσταση είναι…. απλά σύμπτωση.
Πέτρος Χασάπης
ΠΗΓΗ:http://greeknation.blogspot.gr

Γέλιο:

Ένα φάρμακο χωρίς παρενέργειες!
 
altΤο γέλιο μπορεί να μας βοηθήσει να εκτονώσουμε το στρες αλλά και να μας κάνει ακόμα και να ερωτευτούμε τον άνθρωπο που μας το προκαλεί. Τι άλλο μπορεί να κάνει για μας;
•    Για την πρόληψη της άνοιας: Η μελέτη Smile (χαμόγελο), που διήρκεσε τρία χρόνια και εξέτασε 36 ιδρύματα για ηλικιωμένους και 400 ενοίκους τους, υπό την εποπτεία του Αυστραλού θεραπευτή Ζαν-Πολ Μπελ και του τμήματος Ψυχιατρικής του πανεπιστημίου της Νέας Νότιας Ουαλίας έδειξε ότι το γέλιο μείωσε της επιπτώσεις της άνοιας κατά 20%.
•    Η καλύτερη αντιγήρανση: Το γέλιο μειώνει σημαντικά τα επίπεδα του στρες, το οποίο συμβάλλει στη δημιουργία ελεύθερων ριζών, που με τη σειρά τους είναι μία από τις βασικότερες αιτίες γήρανσης. Έτσι, αναδεικνύεται σε ένα από τα καλύτερα αντιγηραντικά. Επίσης, με το γέλιο εξασκούνται οι μύες του προσώπου μας και η αναπνοή μας γίνεται πιο βαθιά, με αποτέλεσμα να οξυγονώνονται καλύτερα οι ιστοί, επιβραδύνοντας τη γήρανση. Κι αν φοβάστε για τις ρυτίδες έκφρασης που μπορεί να προκαλεί, σκεφτείτε ότι σίγουρα είναι πιο γοητευτικές από το ζαρωμένο μέτωπο και τα υπόλοιπα σημάδια γήρανσης που κατά πάσα πιθανότητα δεν θα σας «χαριστούν».
•    Φυσικό παυσίπονο: Έρευνα του πανεπιστημίου της Οξφόρδης έδειξε ότι το γέλιο βοηθάει το σώμα μας να απελευθερώσει ενδορφίνες, χημικές ουσίες που δρουν ως φυσικό αναλγητικό. Όσοι άνθρωποι είχαν γελάσει με την ψυχή τους, υπέφεραν 10% μεγαλύτερο πόνο απ' ότι πριν τους δοθεί το ερέθισμα για να γελάσουν. Αντίθετα, οι εθελοντές που δεν τους δόθηκε κάποια ώθηση να γελάσουν είχαν μικρότερη ικανότητα αντοχής στον πόνο από ότι πριν. Διαφορά φαίνεται ότι έκανε το ξεκαρδιστικό γέλιο και όχι το πιο συγκρατημένο.
alt

•    «Ανεβάζει» τους άντρες: Αν είστε άντρας και θεωρείτε ότι η ερωτική σας ζωή επιδέχεται βελτίωση, ρίξτε το στο γέλιο. Όπως φαίνεται, λειτουργεί και κατά της στυτικής δυσλειτουργίας, αφού ενεργοποιεί το παρασυμπαθητικό σύστημα προκαλώντας διαστολή των αρτηριών που τροφοδοτούν με αίμα τα γεννητικά όργανα.
•    Το γέλιο στα νοσοκομεία: Ομάδες γελωτοθεραπείας λειτουργούν σε νοσοκομεία όπου αναρρώνουν παιδιά με σοβαρές ασθένειες ή υποβάλλονται σε χημειοθεραπείες κλπ. Και όπως δείχνουν όλα τα παιδιά που γελάνε, χρειάζονται λιγότερα αναλγητικά.
•    Ρυθμίζει τις ορμόνες μας: Όπως έχουν δείξει έρευνες που έχουν γίνει κατά καιρούς, το γέλιο συμβάλλει στη ρύθμιση των ορμονών μας. Έτσι, μειώνει την αδρεναλίνη, την κορτιζόνη και την ντοπαμίνη, που ανεβάζουν το άγχος μας και αυξάνει την έκκριση των ενδορφινών και άλλων ορμονών που μας προκαλούν ένα αίσθημα ευεξίας.
•    Σύμμαχος στο αδυνάτισμα: Όταν γελάμε καταναλώνουμε 20% περισσότερες θερμίδες. Μάλιστα με μία ώρα γέλιου καίμε περίπου 500 θερμίδες, αφού όλοι οι μύες του σώματος βρίσκονται σε κίνηση, γεγονός που σημαίνει ότι ένας άνθρωπος που γελάει περίπου ένα τέταρτο κάθε μέρα επί έναν χρόνο, μπορεί να χάσει περίπου 2 κιλά ετησίως!
alt

•    Για την υγεία της καρδιάς: Σύμφωνα με έρευνες που έχουν γίνει κατά καιρούς σε άτομα που είχαν υποστεί καρδιακά επεισόδια, αυτά ήταν πιο πιθανό να εμφανιστούν στα άτομα που γελούσαν λιγότερο σε σχέση με άλλα. Αυτό πιθανότατα συμβαίνει επειδή το γέλιο μας αποφορτίζει από το στρες που είναι γνωστό ότι προκαλεί βλάβες στο ενδοθήλιο (εσωτερικό τοίχωμα των αρτηριών). Επίσης, το έντονο γέλιο βελτιώνει την κυκλοφορία του αίματος, δραστηριοποιεί το αυτόνομο παρασυμπαθητικό νευρικό σύστημα, το οποίο με τη σειρά του συμβάλλει στη μείωση του καρδιακού παλμού και της αρτηριακής πίεσης. Τέλος, μελέτες έχουν δείξει ότι 20 δευτερόλεπτα γέλιου αντιστοιχούν για την καρδιά, με τρία λεπτά γρήγορου βάδην.
•    Ενισχύει το ανοσοποιητικό μας σύστημα: Κάθε φορά που γελάμε αυξάνονται τα αντισώματα που κυκλοφορούν στο αίμα μας αλλά και τα λευκά αιμοσφαίρια, με αποτέλεσμα να γινόμαστε πιο ανθεκτικοί στις λοιμώξεις.
•    Για καλύτερη πέψη: Το ξεκαρδιστικό γέλιο κινητοποιεί τον πεπτικό σωλήνα με αποτέλεσμα να βοηθάει τη χώνεψη και να καταπολεμά την αεροφαγία και τη δυσκοιλιότητα.
•    Μας γυμνάζει: Το γέλιο γυμνάζει τους κοιλιακούς μυς ενώ αποτελεί μία πολύ καλή αεροβική άσκηση. Συγκεκριμένα, ένα λεπτό γέλιου ισοδυναμεί με 10 λεπτά κωπηλασίας ή 15 λεπτά στατικού ποδηλάτου!
Πηγή: Περιοδικό Forma
Επιμέλεια άρθρου υγείας: Συντακτική Ομάδα Υγείαonline
ΠΗΓΗ:www.ygeiaonline.gr/

ΕΚΠΟΙΗΣΗ ΤΙΜΑΛΦΩΝ



ΠΟΙΑ ΔΙΑΤΑΞΗ ΙΣΧΥΕΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΚΠΟΙΗΣΗ ΤΙΜΑΛΦΩΝ
1
Κατ'αρχήν σύμφωνα με το άρθρο 5 του κανονισμού 8 /1979 της Ιεράς Συνόδου οι εισπράξεις  από την εκποίηση τιμαλφών, δωρεών, Κληρονομιών, Κληροδοσιών και ειδικών εισφορών απαλλάσσονται από κρατήσεις.

ΚΑΝΟΝΙΣΤΙΚΗ ΔΙΑΤΑΞΙΣ υπ’ αριθ. 9 της 12 Ιαν./8 Φεβρ. 1971 (ΦΕΚ Α΄ 28): Περί εκποιήσεως τιμαλφών

Έχουσα υπ’ όψιν:
1.Τας διατάξεις των παρ. 3 και 5 του άρθρ. 42 του Ν.Δ. 126/69 «περί Καταστατικού Χάρτου της Εκκλησίας της Ελλάδος».
2.Την διάταξιν της παρ. 1 του άρθρ. 51 του αυτού ως άνω Ν.Δ/τος
3.Την διάταξιν του άρθρ. 16 της υπ’ αριθ. 3/1969 Κανονιστικής Διατάξεως «περί όρων και τρόπου εκποιήσεως Εκκλησιαστικών ακινήτων και κινητών», και
4.Την από 12.1.71 απόφασιν αυτής.
                                             ΨΗΦΙΖΕΙ
Την Κανον. Διάταξιν υπ’ αριθ. 9 «περί εκποιήσεως τιμαλφών έχουσαν ούτω:
Άρθρ.1.
Εν τη εννοία της παρούσης Κανονιστικής Διατάξεως ως τιμαλφή θεωρούνται κινητά πράγματα εκ πολυτίμων μετάλλων ή λίθων ή εξ άλλου υλικού έχοντα ιδιαιτέραν υλικήν ή καλλιτεχνική ή και ιστορικήν αξίαν, αφιερωθέντα υπό των πιστών τη Εκκλησία ως εκδήλωσις της πίστεως και ευσεβείας αυτών.
Άρθρ.2.
1.Η εκποίησις των καθ’ οιονδήποτε τρόπον εις τα Νομικά Εκκλησ. Πρόσωπα περιελθόντων τιμαλφών επιτρέπεται μετά παρέλευσιν 3τίας από της αφιερώσεως αυτών και καθ’ οιονδήποτε άλλον χρόνον εις περίπτωσιν κτήσεως αυτών δια δωρεάς αιτία θανάτου ή διαθήκης, τροποποιουμένης της σχετικής περί του χρόνου εκποιήσεως διατάξεων του άρθρ. 16 της υπ’ αριθ. 3/1969 Κανονιστικής Διατάξεως.
2.Ο χρόνος κτήσεως αποδεικνύεται εκ της καταγραφής του αφιερουμένου αντικειμένου, εν τη σχετική αποδείξει παραλαβής.
3.Κατ’ εξαίρεσιν επιτρέπεται η εκποίησις αφιερωθέντων τιμαλφών, εις την τρέχουσαν αξίαν του μετάλλου ή η τήξις τούτων και η διαμόρφωσις αυτών εις ράβδους και προ της παρελεύσεως τριετίας εφ’ όσον ταύτα είναι, κατά την κρίσιν του οικείου Συμβουλίου, άνευ οιασδήποτε καλλιτεχνικής αξίας (απεικόνισις μελών του σώματος κλπ.).
Άρθρ.3.
1.Περί της εκποιήσεως και του τόπου διενεργείας αυτής αποφαίνεται το διοικούν το οικείον Νομικόν Εκκλησ. Πρόσωπον όργανον μετ’ εγκρίσεως προκειμένου μεν περί Μονών του οικείου Ιεράρχου, προκειμένου δε περί των λοιπών του οικείου Μ.Ε.Σ.
2.Περί της εκποιήσεως των τιμαλφών, περί ων το προηγούμενον άρθρον, εφαρμόζονται, αναλογικώς αι διατάξεις του άρθρ. 14 της υπ’ αριθ. 3/69 Κανονιστικής Διατάξεως, εφ’ όσον εν τη παρούση δεν ορίζεται άλλως. 
Άρθρ.4
1.Την εκποίησιν ενεργεί 3μελής Επιτροπή αποτελουμένη εξ ενός μέλους της διοικήσεως του οικείου Εκκλησ. Νομικού Προσώπου, ενός εκπροσώπου της οικείας Ι.Μητροπόλεως και ενός πραγματογνώμονος, οριζομένων υπό του οικείου Μ.Ε.Σ.
2.Της εκποιήσεως προηγείται εκτίμησις των αντικειμένων υπό 2 εκτιμητών προσλαμβανομένων κατόπιν αποφάσεως του οικείου Νομικού Προσώπου. Δια της αυτής αποφάσεως ορίζεται και η αμοιβή αυτών.
3.Εις περίπτωσιν καθ’ ην εκτίμησις απέβη ασύμφορος δια την εκποίησιν του αντικειμένου, επιτρέπεται επανεκτίμησις αυτού δι’ αποφάσεως του οικείου Ν.Π.
4.Η εκποίησις δεν επιτρέπεται να διενεργηθή εφ’ όσον από της ημερομηνίας της εκτιμήσεως παρήλθε χρόνος πλέον του έτους.
Άρθρ.5.
1.Περί της εκποιήσεως συντάσσεται Πρακτικόν, κατά τον υπό του ΟΔΔΕΠ ορισθησόμενον τύπον, υπογραφόμενον υπό της 3μελούς Επιτροπής και του αγοραστού εκδίδεται δε υπό του πωλητού Νομικού Προσώπου απόδειξις παραλαβής εμφαίνουσα τον αριθμόν απογραφής του εκποιουμένου αντικειμένου.
2.Ο αγοραστής παραλαμβάνει μεθ’ εαυτού το αντικείμενον μετά την καταβολήν του τιμήματος αυτού.
3.Το τίμημα κατατίθεται επ’ ονόματι του εκποιούντος Νομικού Προσώπου εις πιστωτικόν Ίδρυμα υποδειχθησόμενον υπό τις Δ.Ι.Σ. δι’ εγκυκλίου. Μέχρις εκδόσεως της Εγκυκλίου ταύτης το τίμημα κατατίθεται εις πιστωτικόν Ίδρυμα της εκλογής του Ν.Π.
Άρθρ.6.
1.Συνιστάται παρά τω ΟΔΔΕΠ ειδικόν «Γραφείον εκποιήσεως Τιμαλφών» Καλλιτεχνικής Αξίας (Γ.Ε.Τ.Κ.Α.) αποτελούν ιδίαν υπηρεσίαν αυτού.
2.Το ΓΕΤΚΑ υπάγεται εις το Τμήμα Α Εισπράξεων και Πληρωμών του ΟΔΔΕΠ ως Γραφείον αυτού κατά το άρθρ. 8 παρ. 2 της υπ’ αριθ. 2/1969 Κανονιστικής Διατάξεως.
3.Προς κάλυψιν των αναγκών του Γραφείου τούτου συνιστώνται:
Μία θέσις Α΄ ή ΑΒ Κατηγορίας του Κλάδου Α2 Οικονομικού Κεντρικής Υπηρεσίας επί βαθμοίς 9ω-6ω, μία θέσις Β΄ Κατηγορίας του Κλάδου Β2 Λογιστικού Κεντρικής Υπηρεσίας επί βαθμοίς 11ω-6ω και μια θέσις Γ΄ Κατηγορίας Κλάδου Γ1 κλητήρων – φυλακών επί βαθμοίς 13ω-9ω.
Άρθρ.7.
1.Εκ των τιμαλφών τα έχοντα, κατά την κρίσιν του οικείου Συμβουλίου του Νομικού Εκκλησ. Προσώπου, καλλιτεχνικήν ή ιστορικήν αξίαν δεν εκποιούνται κατά την διαδικασίαν των άρθρ. 3-5 του παρόντος, αλλ’ αποστέλλονται μερίμνη και ευθύνη του κυρίου Ν.Π. εις το ΓΕΤΚΑ παραλαμβανόμενα δε υπ’ αυτού εγγράφονται εις ειδικόν Μητρώον.
2.Η εγγραφή συνιστάται εις την λεπτομερή περιγραφήν του αντικειμένου και εις την μνείαν του αποστέλλοντος Ν.Π., της ημερομηνίας καταγραφής και της εκτιμωμένης, κατά το άρθρ. 8, παρούσης αξίας αυτού.
Άρθρ.8.
1.Δια την εκτίμησιν των εκποιητέων υπό του ΓΕΤΚΑ τιμαλφών διορίζονται εκάστοτε κατάλληλοι εκτιμηταί δια κοινής αποφάσεως του Προέδρου του Κ.Δ.Σ. του ΟΔΔΕΠ και του Διοικητού αυτού.
Δια της αυτής αποφάσεως ορίζεται και η αμοιβή αυτών.
2.Η υπό των εκτιμητών οριζομένη τιμή αναγράφεται επί του αντικειμένου, εφαρμοζομένης αναλόγως της διατάξεως της παρ. 3 του άρθρ. 4 της παρούσης. Η τιμή αύτη αναγράφεται ωσαύτως εν ειδικώ χώρω του Μητρώου.
Άρθρ.9.
1.Μερίμνη του ΓΕΤΚΑ τα τιμαλφή, περί ων το άρθρ. 7 της παρούσης, εκτίθενται εις διαρκή έκθεσιν εν Αθήναις, εκποιούνται δε, είτε επ’ ευκαιρία εις την επ’ αυτών αναγραφομένην υπό των εκτιμητών τιμήν, είτε εις επί τούτω οργανουμένους πλειστηριασμούς μετ’ επανειλημμένας δημοσιεύσεις, καταχωρουμένας εντός πλαισίου, εις τας ημερησίας εφημερίδας τουλάχιστον προ 7 ημερών.
2.Τιμαλφή μεγάλης αξίας, κατά την κρίσιν της κατά το άρθρ. 11 του παρόντος Επιτροπής, εκποιούνται μόνον δια πλειστηριασμού, κατά την εν τη προηγουμένη παραγράφω διαδικασίαν.
3.Η διαρκής έκθεσις στεγάζεται εις ειδικήν αίθουσαν πληρούσαν τους όρους ασφαλείας των τιμαλφών.
Άρθρ.10.
1.Το ΓΕΤΚΑ μεριμνά δια την καλυτέραν οργάνωσιν αυτού και εισηγείται προς τον Διοικητήν του ΟΔΔΕΠ την λήψιν των ενδεδεγμένων μέτρων προς ευρυτέραν προβολήν αυτού.
2.Το ΓΕΤΚΑ δύναται να επιμελήται της βελτιώσεως της εμφανίσεως των τιμαλφών δι’ ελαφρών επισκευών αυτών, των σχετικών δαπανών αφαιρουμένων εκ του τιμήματος πωλήσεως αυτών.
3.Βελτιώσεις τιμαλφών απαιτούσαι υψηλήν δαπάνην ενεργούνται ή υπό των οικείων Ν.Π. ή υπό του ΓΕΤΚΑ κατ’ εντολήν αυτών.
Άρθρ.11.
1.Την δια πλειστηριασμού εκποίησιν ενεργεί 3μελής Επιτροπή αποτελουμένη εκ του Προϊσταμένου του Γραφείου, ενός εκπροσώπου της ΔΙΣ και ενός υπαλλήλου του ΟΔΔΕΠ, οριζομένων, μετά πρότασιν των οικείων Προϊσταμένων αυτών υπό του Σεβ. Προέδρου του Κ.Δ.Σ. του ΟΔΔΕΠ.
2.Την πώλησιν των μη δια πλειστηριασμού εκποιουμένων τιμαλφών ενεργεί επί τη βάσει διπλοτύπου αποδείξεως ο αρμόδιος υπάλληλος.
Άρθρ.12.
Εκ του τιμήματος αφαιρούνται τα έξοδα τυχόν επισκευής του τιμαλφούς προ της εκποιήσεως αυτού, καθώς και ποσοστόν 15% επί του υπολειπομένου, όπερ παρακρατεί το ΓΕΤΚΑ δια λογαριασμόν του ΟΔΔΕΠ προς αντιμετώπισιν των δαπανών μισθοδοσίας του ειδικού προσωπικού, δημοπρασιών κλπ. Το υπόλοιπον κατατίθεται επ’ ονόματι του κυρίου Ν.Π. κατά τας διατάξεις του άρθρ. 5 της παρούσης.
Άρθρ.13.
1.Επί εκποιήσεως γενομένης δια πλειστηριασμού συντάσσεται πρακτικόν υπογραφόμενον υπό τε της Επιτροπής και του αγοραστού, όστις παραλαμβάνει μεθ’ αυτού το τιμαλφές άμα τη αποπληρωμή του τιμήματος.
2.Το ΓΕΤΚΑ ουδεμίαν ευθύνην φέρει δια πραγματικά ή νομικά ελαττώματα του εκποιουμένου αντικειμένου, υπάρχοντα ή μεταγενεστέρως εμφανιζόμενα.
Άρθρ.14.
1.Άμα τη καθ’ οιονδήποτε τρόπον εκποιήσει ενημερούται σχετικώς το Μητρώον, ως και το κύριον Ν.Π. περί της γενομένης εκποιήσεως, του τιμήματος και του αριθμού καταθέσεως του εις αυτό ανήκοντος αντιτίμου.
2.Τη αιτήσει του κυρίου Ν.Π. δύναται το υπ’ αυτού αποστελές αντικείμενον να επαναπεμφθή οπίσω προς φύλαξιν ή εις ευθετώτερον χρόνον πώλησιν αυτού.
                                    Μεταβατική Διάταξις
Άρθρ.15.
Μέχρι της πληρώσεως των δια της παρούσης συνιστωμένων θέσεων δια τακτικού προσωπικού, δύναται να διατεθή προς εξυπηρέτησιν του ΓΕΤΚΑ κατ’ απόσπασιν ή ανάθεσιν προσωπικόν εκ του ήδη υπηρετούντος παρά τω ΟΔΔΕΠ, κατόπιν αποφάσεως του Διοικητικού αυτού.
ΠΗΓΗ: http://www.agioritikovima.gr

Παρασκευή, 3 Ιανουαρίου 2014

Η Μετάνοια!!!

 Η Μετάνοια!!!
http://diakonima.wpengine.netdna-cdn.com/wp-content/uploads/2013/12/1185106_611686102209707_1544133951_n.jpg

Τα Άγια Θεοφάνεια (6 Ιανουαρίου)

 Η  ερμηνεία της Εικόνας της Βάπτισης
 του Κυρίου  
βαπτιση
 
                                    Η Εικόνα της Βάπτισης του Κυρίου  
 
    Τα Άγια Θεοφάνεια είναι μία από τις μεγαλύτερες εορτές της Χριστιανοσύνης. Εορτάζεται το γεγονός της Βαπτίσεως του Κυρίου στα Ιορδάνια νάματα και ταυτόχρονα φανερώνεται η Τριαδική Θεότητα στον κόσμο.
Η σπουδαιότητα της εορτής φαίνεται από τις ιστορικές μαρτυρίες που αναφέρουν ότι μετά το Πάσχα, η εορτή των Θεοφανίων είναι η αρχαιότερη χριστιανική εορτή.
Το γεγονός της Βαπτίσεως έχει τεράστια θεολογική σημασία. Ο αγιογράφος κατάφερε να αποτυπώσει με τα χρώματα αυτό το πλούσιο σε νοήματα γεγονός.
Ο Χριστός βρίσκεται μεταξύ ψηλών βράχων, που σμίγουν και σχηματίζουν «κλεισούραν». Τα νερά, που δεν είναι αγιασμένα, μας θυμίζουν την εικόνα του θανάτου – κατακλυσμού. Ο συμβολισμός των βράχων της εικόνας της γεννήσεως συνεχίζεται στην εικόνα των Θεοφανίων και καταλήγει στην εικόνα της καθόδου του Χριστού στον Άδη. Η εικόνα της βαπτίσεως παρουσιάζει τον Ιησού να εισέρχεται στα νερά, στον υγρό τάφο. Ο Άδης έχει την μορφή ενός σκοτεινού σπηλαίου, που περιέχει όλο το σώμα του Κυρίου, δείχνοντας την προκάθοδο Του στον Άδη, για να διαλύσει το δυνατό του κόσμου τούτου. Όπως αναφέρει και ο άγιος Κύριλλος Ιεροσολύμων, ο Ιησούς «Καταβάς ἐν ὕδασιν ἔδησε τόν ἰσχυρόν».
Η κάθοδος του Χριστού στα Ιορδάνια νερά σημαίνει τον καθαγιασμό του υγρού στοιχείου, που είναι η βάση της ζωής σε ολόκληρη τη δημιουργία και κατ’ επέκταση τον καθαγιασμό ολόκληρης της κτίσεως, η οποία εξαιτίας της ανθρώπινης αμαρτίας «οἴδαμεν γὰρ ὅτι πᾶσα ἡ κτίσις συστενάζει καὶ συνωδίνει ἄχρι τοῦ νῦν» (Ρωμ. η΄ 22).
Ο Χριστός στέκεται στη μέση του Ιορδάνη γυμνός ή με άσπρο ρούχο στη μέση του. Το σώμα του σαν να είναι σκαλισμένο στο ξύλο με διάφορα σχήματα γραμμένα ζωηρά κι όχι σαρκώδες. Είναι ντυμένος με την Αδαμική γυμνότητα κι έτσι αποδίδει στην ανθρωπότητα το ένδοξο παραδεισιακό ένδυμά της. Με το δεξί ή και με τα δύο του χέρια ευλογεί τα νερά και τα ετοιμάζει να γίνουν τα νερά  της βαπτίσεως, τα οποία αγιάζει με την δική του κατάδυση. Ο Χριστός δεν είχε ανάγκη εξαγνισμού, γιατί ήταν προαιωνίως αγνός. Πήρε το βάπτισμα του Ιωάννη από ταπεινοφροσύνη και σεβασμό στην ανθρώπινη παράδοση. Βαπτιζόμενος ο Κύριος δεν αγιάστηκε από το νερό αλλά αγίασε το νερό και μαζί με αυτό ολόκληρη την κτίση.
Το ένα του πόδι προβάλλει μπροστά, για να δείξει την υπέρτατη πρωτοβουλία του, να βαπτιστεί από το Ιωάννη και να βγει στην δημόσια δράση.  Η μαρτυρία του Ιωάννη για τον Χριστό ότι είναι «ὁ ἀμνὸς τοῦ Θεοῦ ὁ αἴρων τὴν ἀμαρτίαν τοῦ κόσμου» (Ιωάν. α΄ 29), στάθηκε καθοριστική. Σε μερικές εικόνες της βαπτίσεως ο Χριστός εικονίζεται να πατά πάνω σε μια πλάκα, στην οποία από κάτω βρίσκονται καταπλακωμένα φίδια, τα οποία ξεπροβάλλουν το κεφάλι τους θέλοντας να γλυτώσουν. Η παράσταση αυτή είναι παρμένη από το βιβλίο των Ψαλμών και εδράζεται στο στίχο «σὺ ἐκρατέωσας ἐν τῇ δυνάμει σου τὴν θάλασσαν σὺ συνέτριψας τὰς κεφαλὰς τῶν δρακόντων ἐπὶ τοῦ ὕδατος.» (Ψαλμ. ογ΄ 13).
Μέσα στον Ιορδάνη, γύρω από το σώμα του Κυρίου, κολυμπούν ψάρια. Κάτω ξεχωρίζουν μια γυναίκα κι ένας γέρος να κάθονται πάνω σε θεριόψαρα. Η γυναίκα συμβολίζει τη θάλασσα κι ο γέροντας τον Ιορδάνη ποταμό. Ο γέροντας κρατά στα χέρια του μία υδρία από την οποία τρέχει νερό. Αυτά τα πρόσωπα ζωγραφίζονται με βάση τον ψαλμικό στίχο «ἡ θάλασσα εἶδεν καὶ ἔφυγεν ὁ Ἰορδάνης ἐστράφη εἰς τὰ ὀπίσω». (Ψαλμ. ριγ΄ 3).
Ο άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος βλέπει μια βαθιά αλληγορία στη στροφή του  Ιορδάνη προς τα οπίσω. Ο ποταμός πηγάζει από δύο πηγές, τη μια που ονομάζεται Ιόρ και την άλλη που λέγεται Δαν. Από την συνένωση των δύο ποταμών προκύπτει ο Ιορδάνης που χύνεται στην Νέκρα θάλασσα. Έτσι και το ανθρώπινο γένος  προήλθε από τους προπάτορες, τον Αδάμ και την Εύα. Μετά την αποστασία το ανθρώπινο γένος πορευόταν στην αμαρτία και τον πνευματικό θάνατο, που αλληγορούνται με τη Νεκρά θάλασσα.  Ο Σωτήρας Χριστός με τη Ενανθρώπησή του ελευθέρωσε την ανθρώπινη φύση από την υποδούλωση στη φθορά και στο θάνατο με αποτέλεσμα ακόμη και ο Ιορδάνης ποταμός να θέλει να στραφεί προς τα πίσω, και να μη θέλει να νεκρωθεί.
Η βάπτιση του Χριστού ονομάζεται και Θεοφάνεια.  Την φανέρωση της Αγίας Τριάδας ο αγιογράφος τη δηλώνει με το χέρι του Πατρός, που ευλογεί από ένα τμήμα ενός ημικύκλιου που παριστά τους ουρανούς. Από αυτό τον κύκλο αναχωρούν ακτίνες φωτός χαρακτηριστικό του Αγίου Πνεύματος  και φωτίζουν το περιστέρι. Κατά τη στιγμή αυτή ο Πατήρ μαρτυρεί τη θεότητα του Υιού και τον ονομάζει αγαπητόν Του Υιόν. Ο Υιός ο οποίος βαπτίζεται στον Ιορδάνη φωτίζει ολόκληρο τον κόσμο, απαλλάσσοντας τον από την κυριαρχία του Σατανά. Το Άγιο Πνεύμα, το οποίο κατέρχεται με μορφή περιστεράς , βεβαιώνει την μαρτυρία του Πατρός και μας χαρίζει το αδιασάλευτο θεμέλιο της πίστεώς μας. Είναι το Πνεύμα που «ἐντέλλεται» το Χριστό και τον οδηγεί στη δημόσια αποστολή του.
Κατά τον Ιωάννη το Δαμασκηνό κατ΄ αναλογία με το κατακλυσμό και το περιστέρι με το κλαδί της ελιάς είναι σημείο της ειρήνης. Το  Άγιο Πνεύμα κατά τη δημιουργία του κόσμου   "ἐπεφέρετο ἐπάνω" από τα αρχέγονα νερά κι ανέδειξε τη ζωή (Γεν. α΄ 2). Έτσι και τώρα στη Βάπτιση αιωρείται πάνω στα νερά του Ιορδάνη και προκαλεί τη δεύτερη γέννηση του νέου δημιουργήματος.
Στην αριστερή πλευρά της εικόνας  ο Ιωάννης ο Πρόδρομος υποκλίνεται με ταπείνωση και σεβασμό στο πρόσωπο  του Μεσσία.  Είναι στραμμένος προς το Άγιο Πνεύμα , που κατέρχεται «ἐν εἴδει περιστερᾶς». Το πρόσωπο του είναι ζωγραφισμένο σε πλάγια στάση λόγω της υπερφυσικής εμφάνισης του Αγίου Πνεύματος. Το δεξί του χέρι αγγίζει το κεφάλι του Χριστού ενώ το αριστερό βρίσκεται σε στάση δεήσεως. Το κεφάλι του είναι αναμαλλιασμένο και το γένι του αραιό. Η έκφραση του είναι αυστηρή και σοβαρή. Τα χέρια και τα πόδια του είναι άσαρκα, διότι «ἡ δὲ τροφὴ ἦν αὐτοῦ ἀκρίδες καὶ μέλι ἄγριον» (Μτ. γ΄ 4). Το πρόσωπό του αγιογραφείται λιπόσαρκο και μελαψό, για να δηλωθεί ο καύσωνας της ερήμου. Φορεί ρούχα από τρίχες καμήλας και ζώνη δερμάτινη στη μέση (Μτ. γ΄ 4).
Δίπλα του Προδρόμου βρίσκεται μια αξίνα σφηνωμένη ανάμεσα στα κλαδιά ενός δέντρου. Συμβολίζει τα λόγια του  προφήτη Ιωάννη: «...ἤδη δὲ ἡ ἀξίνη πρὸς τὴν ῥίζαν τῶν δένδρων κεῖται˙ πᾶν οὖν δένδρον μὴ ποιοῦν καρπὸν καλὸν ἐκκόπτεται καὶ εἰς πῦρ βάλλεται» (Μτ. γ΄ 10). Εδώ φανερώνεται η θεία δίκη που βρίσκεται ήδη ανάμεσά μας, για να διαλέξει τα καρποφόρα από τα άκαρπα δέντρα.
Στη δεξιά πλευρά της εικόνας βρίσκονται οι άγγελοι. Έχουν σκεπασμένα τα χέρια τους  και τα προτείνουν στο Χριστό,  έτοιμα να τον υπηρετήσουν. Ένα ιδιαίτερο ύφασμα ή το ιμάτιο σκεπάζει τις ανοικτές παλάμες, που έχουν σχήμα δεήσεως και συνάμα προθυμίας για εξυπηρέτηση.
Τα απότομα φωτεινά χρώματα που ξεχύνονται από το ουρανό και κατεβαίνουν ως το Χριστό,  τους Αγγέλους και τον Πρόδρομο, "δημιουργούν ιερότητα υπερβατικής ατμόσφαιρας, κατάλληλης για την εικόνα της Βαπτίσεως που είναι γεμάτη από υπερφυσικά στοιχεία, όπως η μεγαλειώδης φωνή του Πατρός και η κάθοδος του Αγίου Πνεύματος".
Δέσποινα Ιωάννου – Βασιλείου, Εκπαιδευτικός
Απόσπασμα από το βιβλίο: Το Δωδεκάορτο, Εικόνα: η άλλη γλώσσα της Θεολογίας.
ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΑΠΟ:http://www.faneromenihol.grindex.php?option=com_content&view=article&id=863:2010-07-11-13-22-19&catid=69&Itemid=156
 

Κατά του Αγίου Πνεύματος!

Τι σημαίνει βλασφημία κατά
του Αγίου Πνεύματος;

Αγίου Νικολάου ΒελιμίροβιτςΔιάβασες στο Ευαγγέλιο τους λόγους του Χριστού: «Πάσα αμαρτία και βλασφημία αφεθήσεται τοις ανθρώποις, η δε του Πνεύματος βλασφημία ουκ αφεθήσεται τοις ανθρώποις… ούτε εν τω νυν αιώνι ούτε εν τω μέλλοντι» (Ματθ.12,31-32).
Και ρωτάς τι σημαίνει βλασφημία κατά του Αγίου Πνεύματος;
Είναι η βλασφημία κατά της αλήθειας και της ζωής, που προέρχονται από το Άγιο Πνεύμα του Θεού. Ο άπιστος που μισεί και διώκει την αλήθεια του Θεού, βλασφημεί κατά του Αγίου Πνεύματος.
Ο αυτόχειρας που μισεί και αφαιρεί τη ζωή του, βλασφημεί κατά του Αγίου Πνεύματος. Εφόσον το Άγιο Πνεύμα αποκαλείται και Πνεύμα της Αληθείας και της ζωής.
Στο ευαγγέλιο του Ιωάννη γράφεται ότι ο Χριστός τρεις φορές επικαλέσθηκε το Άγιο Πνεύμα με τη σημασία του Πνεύματος της Αληθείας: «Ο δε παράκλητος, το Πνεύμα το Άγιον ο πέμψει ο πατήρ εν τω ονόματί μου, εκείνος υμάς διδάξει πάντα και υπομνήσει υμάς πάντα α είπον υμίν…» (Ιωαν. 14, 26) -«όταν δε έλθη ο παράκλητος ον εγώ πέμψω υμίν παρά του πατρός, το Πνεύμα της αληθείας…» (Ιωάν. 15,26)- «οδηγήσει υμάς εις πάσαν την αλήθειαν» (Ιωάν. 16, 13). Εκείνος, λοιπόν,που αρνείται και χλευάζει το Άγιο Πνεύμα, αρνείται και χλευάζει τον Θεό που είναι το Πνεύμα της Αληθείας.
Ρωτάς γιατί αυτό το αμάρτημα δεν συγχωρείται ενώ κάθε άλλο αμάρτημα συγχωρείται. Κοίταξε, στον Ζακχαίο συγχωρέθηκε το αμάρτημα της φιλαργυρίας, σε αμαρτωλές γυναίκες τα σαρκικά αμαρτήματα, του ληστή στο σταυρό οι ληστείες και σε πολλούς άλλους πολλά άλλα αμαρτήματα. Γιατί λοιπόν να μην συγχωρείται και η άρνηση, η απιστία, ο χλευασμός κατά του Αγίου Πνεύματος;
Επειδή στα μεν πρώτα υπάρχει ντροπή και μετάνοια ενώ στο δεύτερο δεν υπάρχει. Στα μεν πρώτα, λοιπόν, ο άνθρωπος, αν και αμαρτάνει, διαθέτει ντροπή και φόβο που τον συνδέει με τον Θεό, ενώ στο δεύτερο η σχέση με τον Θεό διακόπτεται και ο ασεβής άνθρωπος ανεπίστρεπτα και εντελώς απομακρύνεται από τον Θεό. Στα μεν υπάρχει αδυναμία στο δε εμμονή. Στα μεν η ψυχή ταξιδεύει στο σκοτάδι και αποκαλεί το σκοτάδι φως. Στο δε συμβαίνει ο άνθρωπος να μην έχει την παραμικρή διάθεση να σωθεί και είναι γνωστό ότι ο Θεός δεν σώζει με τη βία.
Μία άλλη βλασφημία προς το Άγιο Πνεύμα είναι η έχθρα προς τη ζωή και η αφαίρεση της ζωής από τον εαυτό σου. Το Άγιο Πνεύμα αποκαλείται και χορηγός της ζωής, δωρητής της ζωής. Έτσι όταν ο άνθρωπος λαμβάνει ζωή από το Άγιο Πνεύμα αλλά αγνοεί από που έλαβε τούτο το δώρο μη ευχαριστώντας τον Θεό, μπορεί να του συγχωρεθεί. Ακόμα και κάποιος που γνωρίζει από που έλαβε το πολύτιμο αυτό δώρο και παρόλα αυτά δεν ευχαριστεί τον Θεό, μπορεί να του συγχωρεθεί. Αλλά όταν κάποιος λαμβάνει ζωή από το Άγιο Πνεύμα και με περιφρόνηση την πετά, αυτός δεν πρόκειται να συγχωρεθεί.
Για να το καταλάβουμε αυτό πρέπει πριν απ’ όλα να καταλάβουμε τι σημαίνει συγχώρεση. Συγχώρεση του αμαρτωλού σημαίνει να του επιστραφεί πλήρως η ζωή. Αλλά όταν κάποιος δεν θέλει τη ζωή πολύ δε περισσότερο τη μισεί και την αρνείται, ο Θεός δεν έχει τι άλλο να του δώσει. Γι’ αυτό και τον διαγράφει από το βιβλίο της ζωής.
Προσευχήσου στον Θεό να φυλά εσένα και τους οικείους σου από ασυγχώρητα αμαρτήματα και να σταματά τον ανόητο ξεσηκωμό του δημιουργήματος ενάντια στον Δημιουργό του.
Αγίου Νικολάου Βελιμίροβιτς
Πηγή:http://www.pentapostagma.gr

Ὁ Αίσωπος

 Αισώπου Μύθοι (1983)

Ἡ Προσευχή

 Κύριε, άκουσε την προσευχή μου
Ομιλία του π. Ανδρέα Κονάνου.
Ομιλία του π. Ανδρέα Κονάνου μέ τίτλο
«Κύριε άκουσε τήν προσευχή μου»
 στό Σεμινάριο Ορθοδόξου Πίστεως.
- Η προσευχή στή ζωή των Αγίων
- Η σημασία της προσευχής γία τόν κόσμο
- Ο ρόλος της προσευχής στήν πνευματική ζωή ενός χριστιανου?
- Προϋποθέσεις κί εμπόδια γιά τήν προσευχή
- Πώς νά κάνουμε προσευχή
- Δάκρυα καί εμπειρίες στήν προσευχή
- Στάδια της προσευχής

Πέμπτη, 2 Ιανουαρίου 2014

"Νοικοκυράδες" τῆς παλιᾶς ἐποχῆς῾

 "Τό κερά Κατερινιό"... τηγανίζει τό αὐγό!!!

ΦΩΤΟ: Ἀριστείδης Μιαούλης

Μέγας Βασίλειος

Το καλύτερο ντοκιμαντέρ της χρονιάς
 που πέρασε
Μια ταινία που άφησε εξαιρετικές εντυπώσεις για το έτος που πέρασε και συγκίνησε πολλούς πιστούς και μη είναι και η  σειρά με τίτλο: «Δεν είσαι μόνος» που  περιλαμβάνει 10 επεισόδια και πρωτοπαίχτηκε τον Ιανουάριο του 2013.  Αναφέρεται κυρίως στους δύο μεγάλους διδασκάλους και πνευματικούς Βασίλειο και Γρηγόριο, αλλά δευτερευόντως και σε πολλά μεγάλα ιστορικά και εκκλησιαστικά ζητήματα του 4ου αιώνα μ.Χ.
kappadokiaarthro
Το προβάλλουμε ως δείγμα σημαντικής και επιστημονικής δουλειάς αλλά και ως ένα εξαιρετικό αφηγηματικό ντοκιμαντέρ που πραγματεύεται πανανθρώπινες αξίες και στηρίζεται στα Πατερικά κείμενα, το Ευαγγέλιο, σε κείμενα θεωρητικά, κείμενα φιλοσοφικά, κείμενα δοξαστικά, και πολλές φορές προφητικά. Η ταινία στηρίζεται στην επιστολή του μοναχού Θεοφράστου προς τον μοναχό Ιγνάτιο, στην οποία  περιγράφει όσα είδε και έζησε.
ΠΗΓΗ: http://www.pemptousia.gr/