Παρασκευή 15 Νοεμβρίου 2013

Το κουνουπίδι


Για να μην κιτρινίσει το κουνουπίδι
κατά το βράσιμο.
Αρχή φόρμαςΤέλος φόρμας

Όταν μαγειρεύετε κουνουπίδι, προσθέστε λίγο γάλα στο αλατισμένο νερό. Αυτό θα κάνει το κουνουπίδι να κρατήσει το  φωτεινό λευκό του χρώμα που έχει πριν το βράσιμο. 

Όταν είναι έτοιμο- και πριν το σερβίρετε- βουτήξτε το κατευθείαν σε κρύο νερό, προκειμένου να "παγώσει" αμέσως η διαδικασία βρασίματος και να διατηρηθούν ολόκληρα τα κομμάτια.
ΠΗΓΗ: http://www.pentapostagma.gr

Η εγκεφαλική λειτουργία!

Έξι τρόποι για να ενισχύσετε την εγκεφαλική λειτουργία!
Αρχή φόρμαςΗ αερόβια άσκηση είναι η καλύτερη μέθοδος για να ενεργοποιήσετε τους νευρώνες και να δυναμιτίσετε τη λειτουργία του εγκεφάλου σας, σύμφωνα με τους ειδικούς.
Σε καμία περίπτωση μην θεωρήσετε ότι είναι αργά για να ξεκινήσετε την άσκηση, αφού, ακόμη και η μέτριας έντασης, όπως το να περπατάτε για 30 λεπτά, είχε πολύ καλά αποτελέσματα σε άτομα άνω των 60 ετών.
Οι ερευνητές εξετάζουν με τι θα πρέπει να συνδυάζεται η άσκηση για καλύτερα αποτελέσματα.
                              Ξεκινήστε με τα εξής:
Επιστροφή στη φύση
Μία απόδραση στη φύση, θα διώξει το άγχος και θα ωφελήσει την υγεία σας.
 
Πείτε όχι στο fast food
Όσο νόστιμα και αν είναι, όχι μόνο δεν σας ωφελούν, αλλά σας επιβαρύνουν.
 
Μαθαίνετε νέα πράγματα με κάθε ευκαιρία
Η διαδικασία της μάθησης κρατά τους εγκεφαλικούς νευρώνες σε εγρήγορση, ακόμη και σε μεγάλη ηλικία.
 Μάθετε μία ξένη γλώσσα
Όχι μόνο θα αποκτήσετε ένα νέο ενδιαφέρον, αλλά θα μάθετε να σκέφτεστε με εναλλακτικούς τρόπους.
 Ασχοληθείτε με τη μουσική
Μετά από περιόδους ενασχόλησης με τη μουσική, οι ερευνητές διαπίστωσαν αυξημένη δραστηριότητα στους εγκεφάλους παιδιών.
ΠΗΓΗ:http://www.pentapostagma.gr/

Η ΕΛΛΑΔΑ ΠΟΥ ΑΝΤΙΣΤΕΚΕΤΑΙ...Το NEMESIS


Εκτός από την Ελλάδα που "τρώει τις σάρκες της" και σκυβει το κεφάλι στους ξένους δανειστές ζητώντας καινούρια δανεικά, υπάρχει και η Ελλάδα που αντιστέκεται, κατασκευάζει πρωτοποριακά προϊόντα και κατακτά τις ξένες αγορές.

Το defencenet.gr παρουσιάζει ένα εντυπωσιακό βίντεο από το πρώτο ελληνικής σχεδίασης και ναυπήγησης ταχύπλοο σκάφος ειδικών επιχειρήσεων ΝΕΜΕΣΙΣ το οποίο μπορεί να θεωρηθεί το πρώτο "glass-cockpit" (!) όπως φαίνεται και στο βίντεο, φουσκωτό σκάφος άκαμπτης γάστρας τύπου RHΙΒ  (Rigid-Hulled Inflatable Boat), παγκοσμίως.

Η πρώτη του παραγγελία αφορά ξένη χώρα, αφού το σχέδιο και οι προδιαγραφές από την αρχή προσέλκυσαν ξένη χρηματοδότηση.

Η γάστρα του σκάφους έχει κατασκευαστεί από Fiberglass με πυραντοχικό πολυεστέρα και ίνες Binaxial ενώ διαθέτει αλεξίσφαιρη προστασία η οποία αποτελείται από υλικό Dyneema της ολλανδικής εταιρείας DSM!

Το υλικό αυτό προστατεύει το πλήρωμα από πυρά όπλων όπως τα ΑΚ-47 7,62x39 FMC (ταχύτητα βλήματος 720 μέτρα το δευτερόλεπτο).

Το παραπάνω κατέστη δυνατό με την εφαρμογή της τεχνογνωσίας της ναυπηγού εταιρείας ELMON στο τομέα της αλεξίσφαιρης προστασίας και της συνεργασίας της με την ολλανδική DNM.

Οι διαστάσεις του σκάφους είναι  μήκος 11,6 μέτρα με μήκος γάστρας 10,20 μέτρα, μέγιστο εξωτερικό  πλάτος 3,44 μέτρα και βάρος 4,3 τόνους. Οι διαστάσεις του σκάφους μπορούν να μεγαλώσουν ανάλογα με τις απαιτήσεις του πελάτη

Το ΝΕΜΕΣΙΣ  προωθείται από δύο εσω-έξω κινητήρες diesel D6-370 Α/DP PENTA της εταιρείας VOLVO  (ΣΑΡΑΚΑΚΗΣ A.E). Ο 6κύλινδρος κινητήρας D6-370 Α/DP PENTA έχει βάρος 770 κιλά, απόδοση 370 ίππους έκαστος ενώ και οι δύο κινητήρες επιτρέπουν στο σκάφος να πετύχει μέγιστη ταχύτητα μέχρι και 65 κόμβους.

Η αυτονομία του σκάφους φτάνει τις 12 ώρες και η εμβέλεια του τα 480 ναυτικά μίλια.

Σε ότι αφορά τη μεταφορική του ικανότητα το σκάφος μπορεί να φιλοξενήσει μέχρι και 10 οπλισμένους στρατιώτες, ενώ το πλήρωμα του αποτελείται από δύο άτομα και δύο πολυβολητές, ένα στην πλώρη και ένα στην πρύμνη.

Οι 10 στρατιώτες κάθονται σε δύο ξεχωριστές διατάξεις. Στο κέντρο του σκάφους και πίσω ακριβώς από το διμελές πλήρωμα. Στο κέντρο του σκάφους υπάρχουν δύο σειρές καθισμάτων με 4 καθίσματα έκαστη, με τους καθήμενους στρατιώτες να βρίσκονται πλάτη με πλάτη.

Οι υπόλοιποι δύο μεταφερόμενοι στρατιώτες κάθονται ακριβώς πίσω από τους δύο χειριστές του σκάφους.

Ο βασικός οπλισμός του σκάφους αποτελείται από δύο πολυβόλα των 12,7 χλστ της εταιρείας ΑΤΚ τα οποία είναι τοποθετημένα στην πλώρη και στην πρύμνη σε  ειδικούς έστορες.

Επιπρόσθετα εάν ο χρήστης το επιθυμεί μπορεί να αντικαταστήσει το πρωραίο πολυβόλο των 12,7 χλστ. (μπορεί να εγκατασταθεί και τηλεχειριζόμενος πύργος) με ένα εκτοξευτή ρουκετών (απλές ή κατευθυνόμενες) καθώς και κατευθυνόμενων πυραύλων μικρής εμβέλειας δυτικής ή ρωσικής κατασκευής.

Επιπλέον για προστασία το σκάφος διαθέτει εκτοξευτές καπνογόνων τοποθετημένους στις δύο πλευρές του Roll Bar. Για την ασφαλέστερη ναυσιπλοΐα του σκάφους το ΝΕΜΕΣΙΣ διαθέτει το σχετικό ραντάρ με εμβέλεια 24 ναυτικά μίλια.  

Η INTRACOM έχει τοποθετήσει το σύστημα ελέγχου και διοίκησης Spartan, με αποτέλεσμα ένα 100% ελληνικό προϊόν, πλην των δύο εσωλέμβιων μηχανών Penta της Volovo.

Στις 14 Ιουνίου το ΝΕΜΕΣΙΣ είχε πραγματοποιήσει ένα σπάνιο και  αξιοζήλευτο ρεκόρ για σκάφος της κατηγορίας του όταν μετά από πλεύση 21 ωρών και με μόνο ανεφοδιασμό στην Μάλτα, έφτασε στην Λιβύη όπου επιδείχθηκε στις ένοπλες δυνάμεις της χώρας καθώς  ενδιαφέρονται για την προμήθειά του.

Το σκάφος είχε ξεκινήσει  στις 02.30 τα ξημερώματα της Παρασκευής 14 Ιουνίου  από το Πόρτο Ράφτη και με έναν ανεφοδιασμό στην Μάλτα, έφτασε στις 23.00 το βράδυ της ίδιας ημέρας στην Λιβύη!

Μάλιστα μεταξύ Μάλτας και αφρικανικών ακτών αντιμετώπισε κατάσταση θάλασσας 7 Μποφόρ, χωρίς ιδιαίτερα προβλήματα.

Δείτε το εντυπωσιακό βίντεο για να γίνει καλύτερα αντιληπτό τί κατασκευάστηκε από ελληνικά χέρια, χωρίς την παραμικρή κρατική χρηματοδότηση και χωρίς η πορεία του στην διεθνή αγορά να εξαρτάται από εγχώριες παραγγελίες.



ΠΗΓΗ:http://www.defencenet.gr/

Οι μικροί μας φιλόσοφοι

 
Γιατί ε, γιατί;; 
Οι απορίες τους είναι ανεξάντλητες. Ρωτούν για το σύμπαν, το διάστημα, για οτιδήποτε. Οι μικροί μας φιλόσοφοι μας βομβαρδίζουν με τις παράδοξες απορίες τους και μας προσκαλούν στο μαγικό κόσμο τους.

«Πού πηγαίνει ο πόνος, όταν φεύγει;»

Σύμφωνα με τον Αριστοτέλη η φιλοσοφία ξεκινά όταν αρχίζεις να αναρωτιέσαι. Και τα παιδιά αναρωτιούνται για τα πάντα.
Για τον ουρανό, το φεγγάρι, τη θάλασσα, τα λουλούδια… για τους ανθρώπους που τα περιβάλλουν.
«Μερικές φορές, ο κόσμος γύρω μας μοιάζει παλιός και κουρασμένος, για τα παιδιά, όμως, όλα είναι καινούργια και υπέροχα», λέει ο Γκάρεθ Μάθιους, καθηγητής Φιλοσοφίας στο Πανεπιστήμιο της Μασαχουσέτης και συγγραφέας του βιβλίου «The Philosophy Of Childhood» ( Η Φιλοσοφία της Παιδικής Ηλικίας).
«Τα παιδιά είναι τόσο αθώα, που μπορεί να σου θέσουν τα πιο απρόβλεπτα ερωτήματα και να δώσουν τις πιο λογικές απαντήσεις. Το να τα ακούς προσεκτικά σου δίνει την ευκαιρία να δεις τον κόσμο αλλιώς…», επισημαίνει ο καθηγητής. «Κάποιες από τις απορίες τους είναι πραγματικά εύστοχες.
«Πονάνε τα λουλούδια, όταν τα κόβουμε;»,
«Πού πηγαίνει ο πόνος, όταν φεύγει;»,
«Πού βρίσκεται το τέλος του κόσμου;».
Όλα τα παιδιά θέτουν τέτοια ερωτήματα. Το θέμα είναι να τα ακούσουμε αληθινά και να συμμετέχουμε κι εμείς στο υπέροχο αυτό ταξίδι τους. Από αυτό το κοινό φιλοσοφικό ταξίδι, εμείς οι ενήλικοι μπορούμε να αντλήσουμε μοναδικές εμπειρίες. Αρκεί να ξέρουμε να σταθούμε στις σωστές στάσεις του ταξιδιού».
Μη φοβάστε τις απαντήσεις
Όταν τα παιδιά θέτουν ένα ερώτημα, μη φοβάστε να απαντήσετε επειδή δεν γνωρίζετε την απάντηση. Δεν χρειάζονται πάντα κυριολεκτικές απαντήσεις. Συχνά, οι γονείς πιστεύουν πως, αν δεν απαντήσουν σωστά, κινδυνεύουν να χάσουν το κύρος τους και το σεβασμό του παιδιού τους, ωστόσο τα παιδιά δεν έχουν τέτοιο θέμα. Το σημαντικό είναι να τα ενθαρρύνουμε να συζητήσουν και να παρακολουθήσουμε την εξέλιξη της σκέψης τους. Τις περισσότερες φορές, άλλωστε, απαντούν από μόνα τους. Κι είναι επίσης σημαντικό για την εκπαίδευσή τους, για να αγαπήσουν τη γνώση που ζητούν, να ανοίξουμε την εγκυκλοπαίδεια ή ένα βιβλίο, και να διαβάσουμε μαζί.

Σεβαστείτε τις απορίες του
Αν κάποια στιγμή το παιδί σας, σας ρωτήσει μήπως ήρθε το τέλος του κόσμου, μη γελάσετε. «Στα παιδιά δεν αρέσει να μην παίρνετε τις απορίες τους στα σοβαρά, ούτε σας ρωτούν για να πείτε πόσο χαριτωμένα είναι», μας λέει ο καθηγητής Μάθιους. Πείτε του πόσο ενδιαφέρουσα και έξυπνη είναι η ερώτησή του και προτρέψτε το να...

 βρείτε μαζί την απάντηση. Ο καθηγητής διηγείται στο δεύτερο βιβλίο του, «Philosophy And Young Child» (Φιλοσοφία και Παιδί), την ιστορία της μικρής Ούρσουλα, που είχε έναν πόνο στην κοιλιά της: «Πού πάει ο πόνος, όταν φεύγει;», αναρωτιόταν η τρίχρονη μικρούλα. Αυτή είναι μια εξαιρετική απορία, μας λέει ο Μάθιους, για να προβληματιστούμε πάνω στη φύση του πόνου. Και σε αυτή την περίπτωση, οποιαδήποτε απάντηση είναι σωστή.
Δώστε τους χώρο και χρόνο
«Πόσο μεγάλο είναι το διάστημα;», «Από πού ξεκινάει και πού τελειώνει ο κόσμος;». Η ιδέα του άπειρου μαγεύει τα παιδιά. Το ίδιο και η ιδέα του χρόνου. «Πού πάει ο χρόνος, όταν φεύγει;», αναρωτιέται ο μικρός Μιχάλης. Μετά από δύο-τρεις εβδομάδες, αποφάσισε: «Ο χρόνος πάει στο μέλλον, σε περιμένει και, όταν φτάνεις, εκείνος φεύγει ξανά». «Η φαντασία θέλει χώρο και χρόνο, για να αναπτυχθεί και να ανθίσει», λέει ο καθηγητής Μάθιους. Αφήστε, λοιπόν, στα παιδιά την ελευθερία που χρειάζονται για να εκφραστούν, και όσο χρόνο επιθυμούν για να ονειρευτούν.
Βοηθήστε τα να βρουν την «ταυτότητά» τους

«Τα παιδιά είναι ταξιδιώτες, που φτάνουν σε μια ξένη χώρα για την οποία δεν γνωρίζουν τίποτα», έλεγε ο Τζον Λοκ. Στην προσχολική περίπου ηλικία, τα παιδιά αρχίζουν να ανακαλύπτουν την ταυτότητά τους και ενθουσιάζονται με τη νέα τους αυτή ανακάλυψη. Τότε συνειδητοποιούν πως είναι άτομα με οντότητα, και αρχίζουν να προβληματίζονται για τη ζωή, την ύπαρξη, ακόμη και το θάνατο. Σε αυτή τη φάση, οι προβληματισμοί τους είναι σχεδόν μεταφυσικοί, γι’ αυτό και πολύ ενδιαφέροντες. Ο καθηγητής Μάθιους μάς λέει πως αυτές οι μεταφυσικές ανησυχίες είναι απόλυτα φυσιολογικές. Ακόμη και η αγωνία της απώλειας μπορεί να το βοηθήσει στην αναγνώριση της ταυτότητάς του. «Είμαι μικρός, κάποτε θα μεγαλώσω, και μετά θα πεθάνω». Ένας λογικός συλλογισμός, που εμείς οι γονείς σίγουρα δεν πρέπει να τον αντιμετωπίζουμε ως ταμπού. Για να ξεπεράσει, όμως, το παιδί το άγχος του θανάτου, πολύ σημαντικότερο από το να το συζητήσει, είναι να βλέπει τους γονείς του ευτυχισμένους, ικανοποιημένους από τη ζωή τους.
Απολαύστε τις φιλοσοφικές τους ιστορίες
«Πώς λέγεται η φέτα πριν κοπεί;», «Γιατί οι ζέβρες έχουν ρίγες;», «Τι δουλειά κάνει η θάλασσα;», «Πόσα σπίτια έχουν τ’ αστέρια;». Συχνά, οι απορίες τους σταματούν εκεί, άλλες φορές συνεχίζονται και καταλήγουν σε ευφυή μυθεύματα, που μας παρασύρουν σε ένα απίστευτο πνευματικό ταξίδι. Απολαύστε το. Όπως έλεγε και το τραγούδι στο «Βασιλιά των Λιονταριών»: «Ακούνα Ματάτα - τις έγνοιες διώξε - κι όπου θέλει ας βγει - γίνετε μικροί φιλόσοφοι!».

«Σωστές» και «λάθος» απαντήσεις
Ανάμεσα στις πιο απλές και τις πιο σύνθετες ερωτήσεις των παιδιών, παρεμβάλλεται ένας ωκεανός γονεϊκών αποριών: Λέμε την ωμή αλήθεια; Τη διανθίζουμε με στοιχεία παραμυθιού, για να είναι περισσότερο κατανοητή; Αναλύουμε το θέμα με λεπτομέρειες;
Κι αν ρωτήσει κάτι που δεν ξέρουμε; «Ασφαλής» απάντηση σε όλα αυτά δεν υπάρχει. Η κάθε ερώτηση είναι διαφορετική, ακριβώς όπως διαφορετικό είναι και κάθε παιδί. Ένας γενικός κανόνας λέει, ότι οι απαντήσεις σε μια συγκεκριμένη ερώτηση διαφέρουν ανάλογα με την ηλικία του παιδιού. Η απάντησή μας δεν χρειάζεται να περιλαμβάνει λεπτομέρειες που δεν χρειάζεται το παιδί. Απαντάμε με ακρίβεια και προχωράμε ανάλογα με τις ερωτήσεις του, προσέχοντας πάντα να δίνουμε σωστές απαντήσεις.

Με τη συνεργασία της Μαρίας Σκαπέρα (Μ.Ed. ψυχοπαιδαγωγός, εκπαιδευτική σύμβουλος).
ΠΗΓΗ:http://hamomilaki.blogspot.gr

Αϋπνία:

Τρόποι για να έχετε καλύτερο ύπνο

altΤα άτομα που υποφέρουν από αϋπνία, αγωνίζονται να βρουν μια καλή νυχτερινή ανάπαυση. Μπορεί να υποφέρουν από δυσάρεστες καταστάσεις, παραμένοντας άυπνοι ή να ξυπνούν ξαφνικά κατά τη διάρκεια της νύχτας. Την επόμενη μέρα, αισθάνονται υπνηλία, και, παρόλα αυτά, δεν μπορούν να επιτύχουν έστω ένα ελαφρό ύπνο.
Η αϋπνία μπορεί να καταστήσει ένα άτομο αγχώδες και ευερέθιστο, η να του προκαλέσει διαταραχές στη μνήμη και να είναι αδύνατο να συγκεντρωθεί.
Αυτό το συχνό πρόβλημα, δεν αποτελεί αυτό καθεαυτό μια διαταραχή- είναι μάλλον μια σειρά συμπτωμάτων (όπως είναι ο πυρετός η ο πόνος). Για να βρει κάποιος μια αποτελεσματική λύση, απαιτείται να ανακαλύψει την πραγματική αιτία.
Περίπου οι μισές από τις περιπτώσεις αϋπνίας, προέρχονται από ψυχολογικές η συναισθηματικές καταστάσεις. Διάφορα γεγονότα, τα οποία προκαλούν άγχος, ήπια κατάθλιψη η στρες, μπορεί να σας προκαλέσουν αϋπνία. Εάν θεραπευθεί η αιτία που την προκαλεί, η αϋπνία υποχωρεί.
Πρώτη γραμμή θεραπείας: Αλλαγές στη συμπεριφορά
Εάν έχετε πρόβλημα αϋπνίας, μπορεί να σας βοηθήσουν οι ακόλουθες τέσσερις τεχνικές:
1.  Περιορισμός της κατάκλισης: Καταπολεμείστε την τάση να περνάτε πολύ ώρα στο κρεβάτι, με την προσδοκία ότι θα αποκοιμήθηκε. Στην πραγματικότητα, όσο λιγότερο χρόνο παραμένετε στο κρεβάτι, τόσο πιο ξεκούραστο ύπνο θα έχετε και, αυτό σας βοηθά στο να θεωρείτε το  υπνοδωμάτιο σαν ένα  ευχάριστο χώρο και όχι ένα θάλαμο βασανιστηρίων.
2.  Αλλαγή συνηθειών: Με λίγα απλά βήματα, μπορείτε να βοηθήσετε τον εαυτό σας, να συνδέσει το υπνοδωμάτιο με τον ύπνο αντί για την έλλειψη ύπνου και την απογοήτευση. Για παράδειγμα, να χρησιμοποιείτε το κρεβάτι μόνο για ύπνο ή για σεξ, και να ξαπλώνετε μόνον όταν νυστάζετε πραγματικά. Εάν δεν μπορείτε να κοιμηθείτε, αλλάξτε δωμάτιο και κάντε κάτι που θα σας χαλαρώσει. Παραμείνετε όρθιοι μέχρις ότου νυστάξετε και τότε μόνον να πάτε στο κρεβάτι. Εάν δεν ακολουθήσει σύντομα ύπνος, επαναλάβετε την διαδικασία.
3.  Τεχνικές χαλάρωσης: Ένας νους που άγχεται ή ανησυχεί, αποτελεί εχθρό του ύπνου. Καμιά φορά φταίει και η σωματική ένταση. Διάφορες τεχνικές που μπορούν να ηρεμήσουν ένα αγχώδες πνεύμα, είναι ο διαλογισμός, ασκήσεις αναπνοής, βαθμιαία μυϊκή χαλάρωση και βιοανάδραση.
4.  Θεραπεία συμπεριφοράς: Η μέθοδος αυτή, έχει σαν στόχο να αλλάξει τις αρνητικές σκέψεις και πεποιθήσεις σχετικά με τον ύπνο, σε θετικές. Τα άτομα που πάσχουν από αϋπνία, έχουν την τάση να είναι συνεχώς απορροφημένα με την σκέψη του ύπνου και να είναι φοβισμένα για τις επιπτώσεις που θα μπορούσε να έχει η έλλειψη του ύπνου. Αυτό καθιστά σχεδόν αδύνατον να χαλαρώσουν και να αποκοιμηθούν. Το βασικό δόγμα στην θεραπεία αυτή, είναι να τίθενται ρεαλιστικοί στόχοι και να μαθαίνει το άτομο πως να απομακρύνει τις λανθασμένες σκέψεις που μπορεί να παρεμβάλλονται στην διαδικασία του ύπνου.
Τρεις απλοί τρόποι για πιο ξεκούραστο ύπνο
Δυσκολία στον ύπνο μπορεί να έχουν ακόμη και άτομα που δεν πάσχουν από αϋπνία. Πολλά πράγματα μπορούν να εμποδίσουν έναν τονωτικό ύπνο- όπως ένα πολύ βεβαρημένο πρόγραμμα εργασίας, άγχος, ακόμη και αυτά που τρώτε η πίνετε, μπορούν να εμποδίσουν τον ύπνο.
Τα ακόλουθα τρία απλά βήματα μπορούν να σας βοηθήσουν να κοιμάστε καλύτερα:
1.  Περιορίστε δραστικά την καφεΐνη
Τα άτομα που καταναλώνουν καφεΐνη, έχουν μεγαλύτερη δυσκολία στο να το αποκοιμηθούν, απ' ότι τα άτομα που δεν καταναλώνουν καφεΐνη. Μόλις αποκοιμηθούν, ο ύπνος τους είναι συντομότερος και ελαφρότερος. Για μερικούς, ένα απλό φλιτζάνι καφέ το πρωί, σημαίνει μια νύχτα χωρίς ύπνο. Αυτό μπορεί να οφείλεται στο ότι η καφεΐνη μπλοκάρει για χημική ουσία που ονομάζεται αδενοσίνη, η οποία είναι νευροδιαβιβαστής που ευνοεί τον ύπνο. Η καφεΐνη επίσης, μπορεί να διακόψει τον ύπνο, αυξάνοντας την ανάγκη για ούρηση κατά τη διάρκεια της νύχτας
Άτομα που υποφέρουν από αϋπνία, θα πρέπει να αποφεύγουν, όσο μπορούν την καφεΐνη, επειδή τα αποτελέσματα της, μπορεί να παραμένουν επί πολλές ώρες. Επειδή η πλήρης διακοπή της καφεΐνης μπορεί να προκαλέσει κεφαλαλγίες, ευερεθιστότητα και αίσθημα κόπωσης, ίσως είναι καλύτερη η βαθμιαία παρά η απότομη διακοπή. Εκείνοι, οι οποίοι δεν επιθυμούν να παραιτηθούν από την καφεΐνη, θα πρέπει να την αποφεύγουν μετά τις 2μ.μ ή το μεσημέρι, εάν είναι ιδιαίτερα ευαίσθητοι στην καφεΐνη.

2.  Διακοπή του καπνίσματος
Η νικοτίνη είναι ουσία διεγερτική του κεντρικού νευρικού συστήματος και μπορεί να προκαλέσει αϋπνία. Αυτή η ισχυρή φαρμακευτική ουσία, κάνει δυσκολότερη την επέλευση του ύπνου, επειδή επιταχύνει τους καρδιακούς παλμούς, αυξάνει την πίεση του αίματος και διεγείρει τον εγκέφαλο, προκαλώντας υπερδιέγερση. Σε άτομα που εμφανίζουν εξάρτηση από την νικοτίνη, αρκούν λίγες ώρες χωρίς αυτήν για να προκληθούν στερητικά φαινόμενα. Η σφοδρή επιθυμία για κάπνισμα, μπορεί να ξυπνήσει  έναν φανατικό καπνιστή κατά τη διάρκεια της νύχτας.

Τα άτομα που απαρνούνται τη συνήθεια του καπνίσματος, κοιμούνται ταχύτερα και ξυπνούν λιγότερο συχνά κατά τη διάρκεια της νύχτας. Κατά την διάρκεια της αρχικής διακοπής της νικοτίνης, μπορεί να εμφανιστούν διαταραχές του ύπνου και αίσθημα κόπωσης καθ όλη τη διάρκεια της ημέρας, αλλά ακόμη και σ' αυτή την περίοδο, πολλοί πρώην καπνιστές, αναφέρουν βελτίωση του ύπνου τους. Εάν, παρόλα αυτά, συνεχίζετε να κάνετε χρήση καπνού, αποφύγετε τουλάχιστον το κάπνισμα δύο έως τρεις ώρες πριν πάτε για ύπνο.
3.  Περιορισμός της λήψης αλκοόλ
Το οινόπνευμα καταστέλλει το νευρικό σύστημα. Έτσι, ένα ποτό μπορεί να φαίνεται ότι βοηθά μερικά άτομα να κοιμηθούν. Όμως το οινόπνευμα καταστέλλει τον ύπνο REM, και έτσι εξαφανίζεται το υπνωτικό αποτέλεσμα μετά από μερικές ώρες. Οι πότες έχουν συχνά ξυπνήματα κατά τη διάρκεια του ύπνου τους και, καμιά φορά, όνειρα που προκαλούν τρόμο. Το οινόπνευμα μπορεί να είναι υπεύθυνο για ποσοστό μέχρι 10%, των ποσοστών της χρόνιας αϋπνίας.

Το οινόπνευμα επίσης, επιδεινώνει το ροχαλητό και άλλα αναπνευστικά προβλήματα κατά τη διάρκεια του ύπνου, καμιά φορά σε επικίνδυνο βαθμό. Ακόμα και ένα ποτό, μπορεί να καταστήσει μισοκοιμισμένο, ένα άτομο που είχε στερηθεί προηγουμένως τον ύπνο του. Κατά την οδήγηση, αυτός ο συνδυασμός, αυξάνει σημαντικά την πιθανότητα ενός ατόμου να υποστεί ένα ατύχημα.
Επίσης, μπορείτε να βελτιώσετε την ποσότητα και την ποιότητα του ύπνου σας, εφαρμόζοντας ένα κανονικό πρόγραμμα σωματικής άσκησης και δημιουργώντας ένα κανονικό πρόγραμμα ύπνου, το οποίο θα εφαρμόζετε με προσήλωση.
Ενημέρωση για την υγεία από την Ιατρική σχολή του Πανεπιστημίου Χάρβαρντ
Μετάφραση & Επιμέλεια θέματος: Συντακτική Ομάδα Υγείαonline
ΠΗΓΗ:http://ygeiaonline.gr/

H νηστεία των Χριστουγέννων





H δεύτερη πιο μακρά περίοδος νηστείας μετά τη Μεγάλη Τεσσαρακοστή είναι η νηστεία των Χριστουγέννων, γνωστή στη γλώσσα του ορθοδόξου λαού μας και ως σαραντα(η)μερο.

Περιλαμβάνει και αυτή σαράντα ημέρες, όμως δεν έχει την αυστηρότητα της νηστείας της Μεγάλης Τεσσαρακοστής.
Αρχίζει την 15η Νοεμβρίου και λήγει την 24η Δεκεμβρίου.
Η εορτή της κατα σάρκα γεννήσεως του Κυρίου μας Ιησού Χριστού αποτελεί τη δεύτερη μεγάλη Δεσποτική εορτή του χριστιανικού εορτολογίου. Μέχρι τα μέσα του Δ' αιώνα η Εκκλησία της Ανατολής συνεόρταζε τη γέννηση και τη βάπτιση του Χριστού υπό το όνομα τα Επιφάνεια την ίδια ήμερα, στις 6 Ιανουαρίου. Τα Χριστούγεννα ως ξεχωριστή εορτή, εορταζομένη στις 25 Δεκεμβρίου εισήχθη στην Ανατολή από τη Δύση περί τα τέλη του Δ' αιώνα.

Ό άγιος Ιωάννης ό Χρυσόστομος, που πρώτος ομιλεί για την εορτή των Χριστουγέννων, την ονομάζει «μητρόπολιν πασών των εορτών» και μας πληροφορεί περί το 386 ότι «ούπω δέκατον έστιν έτος, εξ ου δήλη και γνώριμος ημίν αύτη η ημέρα (της εορτής) γεγένηται».

Με τη διαίρεση της άλλοτε ενιαίας εορτής και την καθιέρωση των τριών ξεχωριστών εορτών, της Γεννήσεως την 25η Δεκεμβρίου, της Περιτομής την 1η και της Βαπτίσεως την 6η Ιανουαρίου, διαμορφώθηκε και το λεγόμενο Δωδεκαήμερον, δηλαδή το εόρτιο χρονικό διάστημα από τις 25 Δεκεμβρίου ως τις 6 Ιανουαρίου. Έτσι διασώθηκε κατά κάποιο τρόπο η αρχαία ενότητα των δύο μεγάλων εορτών της Γεννήσεως και της Βαπτίσεως του Κυρίου.

Ή μεγάλη σημασία που απέκτησε με την πάροδο του χρόνου στη συνείδηση της Εκκλησίας η νέα εορτή των Χριστουγέννων και η ευλάβεια των πιστών και ιδιαίτερα των μοναχών, απετέλεσαν τις προϋποθέσεις για την καθιέρωση και της προ των Χριστουγέννων νηστείας. Σ' αυτό ασφαλώς επέδρασε και η διαμορφωμένη ήδη τεσσαρακονθήμερη νηστεία της Μεγάλης Τεσσαρακοστής που προηγείτο του Πάσχα.

Όπως η εορτή έτσι και η νηστεία, ως προετοιμασία για την υποδοχή των γενεθλίων του Σωτήρος, εμφανίστηκε αρχικά στη Δύση, όπου η νηστεία αυτή ονομαζόταν Τεσσαρακοστή τον άγιου Μαρτίνου επειδή άρχιζε από την εορτή του άγιου τούτου της Δυτικής Εκκλησίας. Το ίδιο επανελήφθη και σ' εμάς, όπου πολλοί τη νηστεία των Χριστουγέννων ονομάζουν του άγιου Φιλίππου επειδή προφανώς αρχίζει την επομένη της μνήμης του Αποστόλου. Οι πρώτες ιστορικές μαρτυρίες, που έχουμε για τη νηστεία προ των Χριστουγέννων, ανάγονται για τη Δύση στον Ε' και για την Ανατολή στον ΣΤ' αιώνα. 'Από τούς ανατολικούς συγγραφείς σ' αυτήν αναφέρονται ό Αναστάσιος Σιναιτης, ό πατριάρχης Κωνσταντινουπόλεως Νικηφόρος ο Ομολογητής, ο άγιος Θεόδωρος ο Στουδίτης, καθώς επίσης και ο πατριάρχης Αντιοχείας Θεόδωρος Βάλσαμων.

Ή νηστεία στην αρχή, καθώς φαίνεται, ήταν μικρής διάρκειας. Ό Θεόδωρος Βαλσαμων, που γράφει περί τον ΙΒ' αιώνα και κατά συνέπεια μας πληροφορεί για τα όσα ίσχυαν στην εποχή του , σαφώς την ονομάζει «επταήμερον». Όμως υπό την επίδραση της νηστείας της Μεγάλης Τεσσαρακοστής επεξετάθη και αυτή σε σαράντα ήμερες, χωρίς εν τούτοις να προσλάβει την αυστηρότητα της πρώτης.


Πως θα πρέπει να την νηστεύουμε

Καθ' όλη τη διάρκεια του σαρανταημέρου δεν καταλύουμε κρέας, γαλακτερά και αυγά. Αντίθετα, επιτρέπεται να καταλύουμε ψάρι όλες τις ήμερες πλην, φυσικά, της Τετάρτης και της Παρασκευής από την αρχή μέχρι και την 17η Δεκεμβρίου. Ψάρι καταλύουμε επίσης και κατά την εορτή των Εισοδίων της Θεοτόκου, οποιαδήποτε ημέρα κι αν πέσει.

Από την 18η μέχρι και την 24η Δεκεμβρίου, παραμονή της εορτής, επιτρέπεται η κατάλυση οίνου και ελαίου μόνο εκτός, βέβαια, των ημερών Τετάρτης και Παρασκευής που θα παρεμβληθούν και κατά τις οποίες τηρούμε ανέλαιη νηστεία. Επίσης με ξηροφαγία θα πρέπει να νηστεύουμε την πρώτη ήμερα της νηστείας, 15η Νοεμβρίου, καθώς και την παραμονή της εορτής, έκτος βέβαια κι αν πέσουν Σάββατο η Κυριακή.

ΝΗΣΤΕΙΑ: ΑΠΟΧΗ ΑΠΟ ΠΑΣΗΣ ΑΜΑΡΤΙΑΣ

«Επίσης οφείλουμε να μην τηρούμε μόνο την τάξη της νηστείας που αφορά τις τροφές, αλλά να απέχουμε και από κάθε αμαρτία, έτσι ώστε, όπως νηστεύουμε ως προς την κοιλιά, να νηστεύουμε και ως προς τη γλώσσα, αποφεύγοντας την καταλαλιά, το ψέμα, την αργολογία, τη λοιδορία, την οργή και γενικά κάθε αμαρτία που διαπράττουμε μέσω της γλώσσας.

Επίσης χρειάζεται να νηστεύουμε ως προς τα μάτια. Να μη βλέπουμε μάταια πράγματα. Να μην αποκτούμε παρρησία διά μέσου των ματιών. Να μην περιεργαζόμαστε κάποιον με αναίδεια. Ακόμη θα πρέπει να εμποδίζουμε τα χέρια και τα πόδια από κάθε πονηρό πράγμα.

Με αυτό τον τρόπο νηστεύοντας μια νηστεία ευπρόσδεκτη στον Θεό, αποφεύγοντας κάθε είδους κακία που ενεργείται διά μέσου της καθεμιάς από τις αισθήσεις μας, θα πλησιάζουμε, όπως είπαμε, την άγια ήμερα της αναστάσεως αναγεννημένοι, καθαροί και άξιοι της μεταλήψεως των άγιων μυστηρίων».

*ΔΩΡΟΘΕΟΣ ΓΑΖΗΣ-Από το "Η νηστεία της Εκκλησίας", Αρχιμ. Συμεών Κούτσα Εκδ. Αποστολική Διακονία, σελ. 88-92
 ΠΗΓΗ:http://www.agioritikovima.gr/perizois/32501-itoria-tis-n