Παρασκευή 24 Μαΐου 2013

ΑΓΙΟΝ ΟΡΟΣ


Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ


 
15
                       Γράφει ο μοναχός Μωυσής, Αγιορείτης
Δεν θα πω τίποτε νέο σήμερα αν πω ότι οι πλείστοι πολίτες αυτής της χώρας από καιρό έχουν απογοητευθεί από τους πολιτικούς, ακόμη και από την πολιτική. Η καταρράκωση των θεσμών, η αποϊεροποίηση των πάντων, η ισοπέδωση του λαϊκισμού και η αναλγησία της κρατικής εξουσίας πίκραναν πολλούς πολύ, τους άφησαν με τα παράπονά τους, τον καημό τους και την αγωνία τους.

Ο λεγόμενος και θεωρούμενος πνευματικός κόσμος, όπως ξαναείπαμε, ένοχα σιωπά. Τι φοβάται άραγε; Φοβάται τον Καίσαρα και δεν φοβάται τον Θεό; Κανείς δεν μιλά για κραυγαλέες διαμαρτυρίες προς δημιουργία εντυπώσεων. Δραματοποιημένες θεατρικές κινήσεις προς επικρότηση, επιβράβευση και χειροκρότημα, άλλα για άφοβη κατάθεση ειλικρινούς γνώμης για τα διάφορα τεκταινόμενα.

Κατά το ελληνικό Σύνταγμα, η παιδεία αποτελεί βασική αποστολή του κράτους (άρθρο 16). Σκοπός της παιδείας δεν είναι άλλος από την ηθική, πνευματική, επαγγελματική και φυσική αγωγή των Ελλήνων. Η παιδεία στόχο και σκοπό έχει "την ανάπτυξη" της εθνικής και θρησκευτικής συνείδησης και τη διάπλαση σε ελεύθερους και υπεύθυνους πολίτες". Σήμερα, αγαπητοί μου, τα σχολεία όλων των βαθμίδων, διαπλάθουν χρηστούς χαρακτήρες; Αυτή είναι η συνταγματική υποχρέωση όλων των δασκάλων μας. 

Φαίνεται ότι απέτυχε το εκπαιδευτικό μας σύστημα. Παιδάκια καπνίζουν στο δημοτικό, παίρνουν ναρκωτικά στο γυμνάσιο, έχουν ολοκληρωμένες ερωτικές σχέσεις με διάφορα πρόσωπα στο λύκειο, ρίχνουν μολότοφ στο πανεπιστήμιο. Η παιδεία προτείνει επίμονα ως πρότυπα ενάρετους και ηθικούς χαρακτήρες; Παιδεία δεν είναι ξερές γνώσεις. Σκέτη αποστήθιση, προσωρινή παπαγαλία, τυπική παρακολούθηση. Η διδασκαλία απευθύνεται και στον νου και στην ψυχή, στο ήθος και στο ύφος του νέου ανθρώπου, και δημιουργεί μια υγιή και ολοκληρωμένη προσωπικότητα.

Σήμερα, αν κάποιος μιλήσει για εθνική συνείδηση, ειρωνεύεται με αρκετά σκληρά χαμογέλα. Οι κουλτουριάρηδες, οι διανοητές, οι προοδευτικοί, οι μοντέρνοι κατάφεραν να πείσουν πως ο πατριωτισμός είναι σοβαρή ασθένεια. Κάποιοι πολιτικοί μας, λόγω πρόσφατης ανάγκης, επανέφεραν στο λεξιλόγιό τους τη λέξη πατρίδα. Δεν λέω ότι ήταν λίγοι και αυτοί που κατά καιρούς την καπηλεύτηκαν. Μερικοί αισθάνονται ξένοι στον τόπο τους.  Άλλοι ντρέπονται που είναι  Έλληνες. Η Ελλάδα τα 'χασε με τα ίδια τα παιδιά της.

Περιγελάστηκε οικτρά και η παροχή θρησκευτικής συνείδησης στα σχολεία. Είναι αλήθεια πως μερικές φορές δεν ήταν κατάλληλος ο τρόπος των δασκάλων και των θεολόγων. Άλλοτε δεν πίστευαν καλά αυτό που παρέδιδαν και άλλοτε δεν το παρουσίαζαν καθόλου καλά. Το θέμα είναι αρκετά σοβαρό. Δυστυχώς το μάθημα των θρησκευτικών, από τα χρόνια τα δικά μου, ήταν "η ώρα του παιδιού". Φυσικά πάντοτε υπήρχαν και υπάρχουν φιλότιμες προσπάθειες και εξαιρετικές εξαιρέσεις. Πάντως τα ανήσυχα παιδιά μας παρασύρθηκαν εύκολα σε ανατρεπτικές ιδέες, κάπως αναρχικές και ανεξάρτητες, και τους άρεσε ή βόλευε μία δίχως ενοχλήσεις και υποχρεώσεις εύκολη αθεΐα. Δεν δόθηκε αρκετός χρόνος για απάντηση της ουσίας, της καθαρότητας του ευαγγελίου, της ωραιότητας του Χριστού και της σεμνότητας και ταπεινότητας της Ορθοδοξίας.

Τώρα γονείς μετανοημένοι στέλνουν τα παιδιά τους σε ιδιωτικά εκπαιδευτήρια με ακριβά δίδακτρα, παρά τις οικονομικές τους δυσκολίες, για να ακούσουν κάτι για Χριστό και Ελλάδα. Υπάρχει απαξίωση στη δημόσια εκπαίδευση γενικά. Οι ταγοί μας συνεχίζουν επιμελημένα τη σιωπή τους.

Κάποιοι επισταμένα χτυπούν την ελληνικότητα της Ελλάδας. Αποβλέπουν στην αποδιοργάνωση της συνοχής της, όπως εύστοχα ειπώθηκε. Η παιδεία μας θα πρέπει να ξαναβρεί τον ανυψωτικό ρόλο της. Έχουμε έξυπνα και ενθουσιώδη νιάτα δίχως ορθή υποστήριξη. Τα νιάτα είναι πλασμένα για τον ηρωισμό. Τα αδικήσαμε. Λύση δεν είναι το κάψιμο, το σπάσιμο, η αναρχία και η ασυδοσία. Με το να χαϊδεύεις πάθη, ένστικτα και αυτιά δεν συνδράμεις σε αγώνες διόρθωσης, αλλά αυτοκαταστροφής. Να πούμε όλη την αλήθεια με πόνο, παραδοχή, αγάπη και παραμόρφωση. Είναι καιρός να αντισταθούμε στην κατρακύλα. Η αλήθεια θα σώσει όλους μας. Η παιδεία είναι για να ανορθώνει, να δημιουργεί αντιστάσεις και αληθινά ελεύθερα πνεύματα. 

Τα οφίκια στην Εκκλησία


Τα οφίκια και οι θέσεις,
 έγγαμοι και άγαμοι στην Εκκλησία
Του Μαρκιανού Πρωτονοταρίου, για το Amen.gr

Μικρό παιδί ήμουνα, όταν έβλεπα με δέος στην ενορία μου, έναν σεβαστό λευκασμένο Αρχιμανδρίτη , ο οποίος διακονούσε την Εκκλησία μας, με αυταπάρνηση και ζήλο ένθεο, συνεργαζόμενος άριστα με τους υπόλοιπους τέσσερις έγγαμους συνεφημερίους του! Ποτέ, δεν δημιουργήθηκε κάποιο σύννεφο στην διακονία τους! Ο Αρχιμανδρίτης, απολάμβανε του σεβασμού και της τιμής, όχι μόνον των Συμπρεσβυτέρων του, αλλά και ολοκλήρου του πληρώματος της Ενορίας!
Περνώντας τα χρόνια, είδα και γνώρισα πολλούς Αρχιμανδρίτες, ελάχιστους όμως σαν εκείνον. Κάποτε η έννοια του οφικίου στην Εκκλησία, είχε αξία χάριν του προσώπου στο οποίο δινόταν. Σήμερα όμως και έτσι όπως έχει διαμορφωθεί η νέα τάξη στην Εκκλησία, έχουν πλέον καμία αξία τα οφίκια;
Παρατηρείται μια ανομοιογένεια καθώς και μία έλλειψη ισορροπίας προς το θέμα αυτό. Σε μια Μητρόπολη π.χ. έχουν όλοι οφίκια, στην όμορη με αυτήν κανένας! Σε κάποια στιγμή, το οφίκιο, γίνεται αυτοσκοπός και δικαίως, έτσι όπως έχει διαμορφωθεί η κατάσταση. Γιατί να έχει ο ένας και να μην έχει και ο άλλος. Στις περιπτώσεις των αγάμων κληρικών, τα οφίκια δίνονται πιο εύκολα απ’ ότι στους εγγάμους κληρικούς. Αυτό, από μόνο του δημιουργεί σχέσεις εμπάθειας μεταξύ των συνεφημερίων. Πολλές φορές δε, ο Αρχιμανδρίτης, προσπαθεί να επιβληθεί όχι με την προσωπικότητα του αλλά με το οφίκιο του. Από την άλλη πλευρά, ακούς τους εγγάμους κληρικούς – ασφαλώς όχι στο σύνολο τους- να απαιτούν σχεδόν, την παρουσία των αγάμων αποκλειστικά μέσα στα μοναστήρια. Είναι δίκαιο αυτό; Όχι! Δεν φθάνει που ο άγαμος κληρικός, καθ’ όλην την διάρκεια της διακονίας του, ουδέποτε μονιμοποιείται στην οργανική του θέση; (μια κατάφορη αδικία που προφανώς δεν απασχολεί τους Επισκόπους να αποκαταστήσουν).
Τελικά, οι σχέσεις μεταξύ εγγάμων και αγάμων κληρικών πολλές φορές καθίστανται προβληματικές και αυτό σαν αποτέλεσμα έχει την ζημία της Εκκλησίας που ανέχεται και έγγαμους και άγαμους στην αγκαλιά Της. Και αυτό, επιβεβαιώνεται πανηγυρικά στην λειτουργική ευχή «ουδείς άξιος» η οποία θέτει αυτό το «αλλ’ όμως» που ναι μεν προβάλει την ανθρώπινη αδυναμία, την οποία έρχεται όμως να επικαλύψει η οικονομία και το άπειρο έλεος του Θεού!
Το οφίκιο, δίνεται σύμφωνα με την κρίση του Επισκόπου, στην απόλυτη δικαιοδοσία του οποίου βρίσκεται και ο οφικιούχος. Εάν ο υποψήφιος τυγχάνει της Αρχιερατικής ευνοίας τότε θα το λάβει, εάν όχι τι γίνεται; Πόσοι κληρικοί , δεν κοιμήθηκαν τον αιώνιο ύπνο, χωρίς ποτέ και παρά την τεράστια προσφορά τους στην Εκκλησία, να λάβουν κανένα οφίκιο και τελικά ο μόνος σταυρός που πήραν από την Εκκλησία να είναι ο Σταυρός της Ιερατικής τους πορείας και ακολούθως ο μαρμάρινος στο μνήμα τους;
Προηγουμένως, αναφέρθηκα στον ανεπανάληπτο Ιωάννη τον Χρυσόστομο. Θυμάστε πως στην περίπτωση του υπήρξε και ο ευνούχος Ευτρόπιος , ο λεγόμενος και «παρακοιμώμενος» μιας και έφθασε να διοικεί ολόκληρη την Αυτοκρατορία χάριν της ανικανότητας του Αρκαδίου. Και σήμερα υπάρχουν «Ευτρόπιοι» και μάλιστα παρακοιμώμενοι! Ποια τα κριτήρια ανάδειξής τους στην Εκκλησία; Βλέπεις, αυτό το μοναδικό προνόμιο το έχουμε εμείς! «Η νύχτα βγάζει Επίσκοπο κι αυγή Μητροπολίτη …». Υπάρχουν κληρικοί, που η φωτεινή παρουσία τους μέσα στην Ενορία , εμπνέει, καθοδηγεί, ενθουσιάζει είτε είναι έγγαμοι είτε άγαμοι! Άξιοι κάθε σεβασμού! Όμως, «άνθρωπον ούκ έχουν…». Και αντίθετα, βλέπεις άλλους- Κύριος ο Θεός γνωρίζει το πώς- να ανέρχονται σε υψηλά αξιώματα, φελλοί χωρίς καμίαν αξία !
Δεν υπάρχει έγγαμος και άγαμος, υπάρχει Παπάς! Όλοι τα ίδια πετραχήλια φορούν, την ίδια θηλιά στον τράχηλο. Προβλήματα αντιμετωπίζει και ο έγγαμος κληρικός, που καλείται να επιλύσει τα προβλήματα και τις δυσκολίες της οικογενειακής ζωής βαδίζοντας μεταξύ «σφύρας και άκμονος» μιας και κανείς δεν τον ρωτά με τι δυσκολίες μεγαλώνει τα παιδιά του , αλλά προβλήματα έχει και ο άγαμος κληρικός που βαδίζει μόνος του τον δρόμο της Ιεροσύνης και πολλές φορές τόσο μόνος, τραγικά μόνος!
Κάποτε ο μακαριστός θρυλικός Αυγουστίνος Καντιώτης με δάκρυα περιέγραφε σε κάποιο κήρυγμα του, την περίπτωση Ιερομονάχου που πήγε να κάνει Ανάσταση σε κάποιο χωριό το οποίο δεν είχε Εφημέριο, και στο τέλος, δεν βρέθηκε κανείς, μέσα στην χαρά της Αναστάσεως όταν όλοι βρισκόντουσαν σε γιορτινό τραπέζι να τον καλέσει να του δώσει ένα κόκκινο αυγό και να του πει το Χριστός Ανέστη! Και είναι λάθος αυτό που συχνά ακούω, ο άγαμος δεν έχει οικογένεια, τι έχει; Από κλωσσομηχανή βγήκε; Δεν έχει μάνα, δεν έχει πατέρα, δεν έχει αδέλφια; Όμως όταν λείπει η αγάπη, μπορεί να υπάρχει η διάκριση που μέσα από την Ορθόδοξη Πατερική μας παράδοση, εξυμνείται ως μια εκ των μεγαλυτέρων αρετών;
Υπάρχουν έγγαμοι Κληρικοί που υποκλίνεσαι μπροστά τους, γιατί κατάφεραν την Ιερατική τους οικογένεια να την μετατρέψουν σε κατ΄οίκον Εκκλησία, αντίθετα με άλλους που κατέστησαν την Εκκλησία οικογένεια… Όπως υπάρχουν επίσης και άγαμοι Κληρικοί, που ζουν και αναπνέουν για την Εκκλησία - και είναι άδικο να μην το αναγνωρίσεις αυτό - ενώ αντίθετα κάποιοι άλλοι ζουν και υπάρχουν από την Εκκλησία! Πολλά και άλλα μπορούσα να γράψω, αλλά δεν θα συνεχίσω .

Μέσα στα πολλά προβλήματα που η Εκκλησία καλείται να επιλύσει είναι και αυτά. Και ασφαλώς, τα γραφόμενα δεν μπορούν να αποτελούν τον ειδικότερο κανόνα. Ωστόσο, περιγράφουν μια πραγματικότητα που πολλούς κληρικούς μας, πονά. Κάποτε, πρέπει αυτά να διορθωθούν. Μέσα στην Ιεραρχία της Εκκλησίας μας, υπάρχουν φωτισμένοι Αρχιερείς που δεν έπαψαν να αισθάνονται παπάδες, και αυτό είναι το μυστικό της επιτυχίας τους! Στις περιπτώσεις αυτές, η Μητρόπολη ξεχωρίζει για το έργο της. Αντίθετα, σε άλλες περιπτώσεις, ο Επίσκοπος είναι εκείνος που καλλιεργεί την διαταραχή στις σχέσεις μεταξύ αγάμων και εγγάμων, άθελα ή και ηθελημένα ώστε να επιβεβαιώνεται η ρήση: «διαίρει και βασίλευε!» 
ΠΗΓΗ:http://www.amen.gr/article13986

ΠΑΛΙΑ ΣΚΑΡΙΑ

ΠΑΛΙΑ ΣΚΑΡΙΑ ΤΗΣ ΑΚΤΟΠΛΟΙΑΣ ΜΑΣ 1960 - 2000 

Καράβια που αποσύρθηκαν,από τα ελληνικά νερά..Πλοία που άφησαν το στίγμα τους,στην ελληνική ναυτιλία...Αφιερωμένο σε όλους τους καραβολάτρες

Τετάρτη 22 Μαΐου 2013

Beethoven: "Η Σονάτα της Σελήνης".

Beethoven Sonate ''Clair de Lune''

Η Σουμάδα...

 ΠΟΙΟ ΤΡΟΦΙΜΟ ΕΙΝΑΙ ΕΚΕΙΝΟ ΠΟΥ ΕΔΩ ΚΑΙ 2000 ΧΡΟΝΙΑ ΤΟ ΧΡΗΣΙΜΟΠΟΙΟΥΣΑΝ ΓΑΙ ΤΗΝ ΚΑΛΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ ΤΗΣ ΚΑΡΔΙΑΣ;









                                             
Γιὰ καλλίτερη καρδιακὴ λειτουργία.

ΜΑΛΙΣΤΑ ΣΤΗΝ ΚΡΗΤΗ ΦΤΕΙΑΧΝΟΥΝ ΚΑΙ ΠΟΤΟ ΑΠΟ ΑΥΤΟ,ΓΝΩΣΤΗ ΣΟΥΜΑΔΑ.
ΘΑΥΜΑΤΟΥΡΓΟ, ΠΙΝΟΝΤΑΣ ΕΝΑ ΚΡΑΣΟΠΟΤΗΡΟ ΤΟ ΠΡΩΙ ΚΑΙ ΜΙΑ ΚΟΥΠΑ ΜΕΛΙΣΣΟΧΟΡΤΟ
ΑΝΑΚΑΤΕΜΕΝΟ ΜΕ...
ΚΡΑΤΑΙΓΟ ΤΟ ΑΠΟΓΕΥΜΑ, ΟΙ ΑΡΡΥΘΜΙΕΣ ΣΧΕΔΟΝ ΕΞΑΦΑΝΙΖΟΝΤΑΙ.

Ποιες ζωτικές για το κύτταρο ουσίες συνιστώνται για διαταραχές του καρδιακού ρυθμού;

Οι διαταραχές του καρδιακού ρυθμού μπορούν σε συντομία να ονομαστούν «αρρυθμίες». Συχνά οι διαταραχές αυτές προκαλούνται από την έλλειψη ζωτικών για το κύτταρο ουσιών στα «ηλεκτρικά» κύτταρα του καρδιακού μυός, με επακόλουθα προβλήματα στην επίτευξη της διέγερσης και την περαιτέρω μεταφορά Συμπτώματα που συνδέονται με τις διαταραχές τουκαρδιακού ρυθμού, όπως, για παράδειγμα, η  ταχυκαρδία ή η αρυθμία, συχνά συνοδεύονται από ελαφρά διαταραχή της συνείδησης και ίλιγγο.
Τα κύτταρα της καρδιάς καταναλώνουν μεγάλες ποσότητες ενέργειας. Το ίδιο συμβαίνει και με τα «ηλεκτρικά» κύτταρα του καρδιακού μυός. Για μια βέλτιστη λειτουργία απαιτούνται ζωτικές για το κύτταρο ουσίες που τροφοδοτούν τα μυικά κύτταρα, όπως
καρνιτίνη,
ταυρίνη,
συνένζυμο Q10,
βιταμίνη C,
βιταμινη Ε
βιταμίνες της ομάδας Β, καθώς και μέταλλα
μαγνησίου,
ασβεστίου και
καλίου.

ΠΩΣ ΦΤΕΙΑΧΝΕΤΕ Η ΣΟΥΜΑΔΑ

http://www.womenonly.gr/article.asp?catid=13751&subid=2&pubid=128691452
Σουμάδα παραδοσιακή και θα σου μείνει αξέχαστη!
Ο κ. Γιαλελάκης μετέτρεψε τις μονάδες μέτρησης των υλικών σε γραμμάρια, ώστε να είναι πιο εύκολο να εκτελεστεί από τους σημερινούς επίδοξους μάγειρες! «Η αναλογία», μας είπε, «είναι ένα – επτά – δέκα, ένα μέρος αμύγδαλα, επτά ζάχαρη και 10 λίτρα νερό».
Υλικά
640 γραμμάρια αμύγδαλα
5 πικραμύγδαλα
4,5 κιλά ζάχαρη
5 λίτρα νερό
λίγο ανθόνερο (προαιρετικά)
Εκτέλεση: Ζεματίζουμε τα αμύγδαλα για να τα λευκάνουμε και όσο είναι ακόμη ζεστά τα ξεφλουδίζουμε. Τα χτυπάμε στο γουδί μέχρι να γίνουν πολτός ή για ευκολία στο μπλέντερ με την προσθήκη λίγου νερού. Βάζουμε τον πολτό σε ένα τουλπάνι, προσθέτουμε το νερό και σουρώνουμε σε μεγάλη κατσαρόλα στύβοντας καλά. Βάζουμε στη φωτιά και προσθέτουμε τη ζάχαρη ανακατεύοντας συνεχώς με υπομονή. Χρειάζεται προσοχή στο βράσιμο, γιατί φουσκώνει σαν το γάλα! Όταν γίνει σαν σιρόπι, το αφήνουμε να κρυώσει και προσθέτουμε στο μείγμα το ανθόνερο. Σύμφωνα με τον μπαρμπα-Βαγγέλη, το πόσο ανθόνερο και πικραμύγδαλο θα προσθέσουμε είναι «κατά το γούστο μας».
Πηγές: φύτρο  filonoi.gr 

ΠΗΓΗ: http://www.pentapostagma.gr/2013/05/soumada-to-trofimo-pou-xarizei-kalh-leitourgia-ths-kardias.html#ixzz2U3RgEND9

Schubert


Schubert - 2e Trio op.100 (2e et 3e mvt)

Οι Εικόνες της Παναγίας

Ο ΑΡΧΙΜΑΔΡΙΤΗΣ ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ ΤΗΣ ΙΕΡΑΣ ΜΟΝΗΣ ΔΟΧΕΙΑΡΙΟΥ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΙΚΟΝΕΣ ΤΗΣ ΠΑΝΑΓΙΑΣ (VIDEO)


 
1



Η ίδια η Παναγία θέλησε μέσω των εικόνων να παρηγορεί τον κόσμο ανέφερε μεταξύ άλλων ο Αρχιμαδρίτης Γρηγόριος της Ιεράς Μονής Δοχειαρίου.

Δείτε το βίντεο που μιλά για τις εικόνες της Θεοτόκου στο Άγιο Όρος και στη Ρωσία: 


ΠΗΓΗ:http://www.agioritikovima.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=22151:o-archimadritis&catid=270:agioreitika-nea&Itemid=761
ΣΗΜΕΙΩΣΗ ΑΠΟ ΤΟΝ: "Ο ΠΑΤΜΙΟΣ":Ο π. Γρηγόριος (κατά κόσμον Εμμανουήλ Ζουμής) είναι απόφοιτος της Πατμιάδος Εκκλησιαστικής Σχολής

«Χαρτογράφηση» της Μονής της Πάτμου


ΠΡΩΤΟ ΜΟΝΑΣΤΗΡΙ ΣΕ ΟΛΟ ΤΟΝ ΚΟΣΜΟ
ΣΤΗΝ GOOGLE ART
Η Google «χαρτογράφησε» τη Μονή της Πάτμου (φωτογραφιες)


Κείμενο:  Λουδάρος Ανδρέας

ΚΥΡΙΑ ΣΗΜΕΙΑ

·        Επισκεφθείτε εικονικά τη Μονή της Πάτμου, ΕΔΩ

Τρομακτική λεπτομέρεια, απίστευτη ευκρίνεια και πανέμορφες εικόνες είναι το τρίπτυχο της μοναδικής ενέργειας, του παγκόσμιου κολοσσού του διαδικτύου, της γνωστής σε όλους Google, που μέσω του Street View και του Google Art Project, κατάφερε να «χωρέσει» στους υπολογιστές μας ολόκληρη τη Μονή της Πάτμου και τα σπάνια κειμήλια της.

Πρόκειται για μια παγκόσμια πρωτοπορία αφού η Μονή της Αποκάλυψης είναι το πρώτο μοναστήρι από ολόκληρο τον κόσμο, που «χαρτογραφήθηκε» ψηφιακά από τους τεχνικούς της Google με αποτέλεσμα να είναι δυνατή η περιήγηση του οποιουδήποτε ενδιαφερόμενου, οπουδήποτε στον κόσμο, με λεπτομέρεια «καρφίτσας».

Εξίσου ενδιαφέρον είναι το γεγονός πως οι επισκέπτες του Google Art Project μπορούν να δουν και σημεία, που δεν είναι προσβάσιμα στους επισκέπτες όπως για παράδειγμα η βιβλιοθήκη της Μονής, μια από τις σημαντικότερες σε ολόκληρο τον κόσμο.

           ΤΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΤΗΣ ΜΟΝΗΣ
Ένα από τα σημαντικότερα εκκλησιαστικά μουσεία στη χώρα μας, φιλοξενείται στη Μονή της Πάτμου, με ιδιαίτερα αξιόλογα εκθέματα. Ανάμεσα τους, ο Ιησούς του Ελ Γκρέκο, μνημειακό Άγιο Ποτήριο ( Βενετία 16ος αιώνας) με το οποίο κατά την επανάσταση του 1821, ο Πάτμιος Πατριάρχης Αλεξανδρείας, Θεόφιλος Παγκώστας, τέλεσε Θεία Λειτουργία πάνω στη ναυαρχίδα των Ψαριανών και κοινώνησε τα πληρώματα πριν από την νικηφόρο για τούς Έλληνες ναυμαχία του Γυαλιού.

Αυτά και φυσικά όλα τα εκθέματα, βρίσκονται πλέον στην διάθεση των επισκεπτών που μπορούν να τα θαυμάσουν από την οθόνη του υπολογιστή τους σε ανάλυση και λεπτομέρεια που ίσως ξεπερνά ακόμη και την φυσική επίσκεψη.

Όσοι λοιπόν θέλατε να θαυμάσετε όλες τις ομορφιές και τους θησαυρούς της Μονής της Πάτμου και δεν είχατε μέχρι τώρα την ευκαιρία, είστε μόλις ένα κλικ μακρυά.



Το πρόγραμμα δίνει τη δυνατότητα περιήγησης σε όλα τα επίπεδα της Μονής


Η τραπεζαρία όπου γευματίζουν καθημερινά οι μοναχοί


Το Μουσείο της Μονής και στο βάθος ο Χριστός του Ελ Γκρέκο.
Στον καθρεύτη το ρομπότ της Google φωτογραφίζει τον... εαυτό του


Η είσοδος του καστρομονάστηρου


Η λεπτομέρεια που μπορεί να δει κάποιος είναι απίστευτη


Η τραπεζαρία


Η είσοδος του Ναού του Αγίου Ιωάννη


Τα γνωστά σε όλο τον κόσμο για τις καμάρες τους προπύλαια του Ναού


Το μουσείο


Η βιβλιοθήκη της Μονής Πάτμου.
 Μια από τις σημαντικότερες στον κόσμο

Τρίτη 21 Μαΐου 2013

Περί της Αγίας Πρόκλας



π. Θεόδωρος Ζήσης - Περί της Αγίας Πρόκλας της γυναίκα του Πιλάτου (video - 2013)



π. Θεόδωρος Ζήσης Ομ. καθηγητής Α.Π.Θ -  Ι.N. Αγ. Αντωνίου Θεσσαλονίκης - Κυριακή 19 Μαΐου 2013 (21/5/2013)

Περπάτημα:

 Το μαγικό φάρμακο


 
Γράφει: Μουράτης Ελευθέριος, Οστεοπαθητικός - Φυσιοπαθολόγος

Το περπάτημα είτε γίνεται στην εξοχή είτε ακόμα και στη γειτονιά μας έχει τεράστια οφέλη για την υγεία μας. Δεν είναι υπερβολή να πούμε ότι αν ο καθημερινός περίπατος ήταν χάπι, θα γινόταν μια από τις πιο δημοφιλείς συνταγές των γιατρών μιας και η συμβολή του στην υγεία είναι τεράστια.
Το περπάτημα μειώνει τον κίνδυνο εμφάνισης πολλών νόσων: από έμφραγμα και εγκεφαλικό μέχρι κάταγμα ισχίου και γλαύκωμα. Μπορεί να ακούγεται υπερβολικό, ωστόσο επιστημονικές έρευνες αποδεικνύουν τα παραπάνω. Το περπάτημα δε απαιτεί συνταγογράφηση, το ρίσκο παρενεργειών είναι ελάχιστο και τα οφέλη τεράστια:
§  Έλεγχος του Βάρους: Σε συνδυασμό με υγιεινή διατροφή η φυσική άσκηση (περπάτημα) είναι το κλειδί για τον έλεγχο του βάρους. Η διατήρηση του βάρους σε φυσιολογικά επίπεδα μειώνει τις πιθανότητες για διαβήτη (τύπου 2), καρδιολογικά προβλήματα, εγκεφαλικό, καρκίνο, άπνοια ύπνου (παθολογικό ροχαλητό) και οστεοαρθρίτιδα.
§  Έλεγχος της πίεσης: Η φυσική άσκηση δυναμώνει την καρδιά έτσι ώστε να μεταφέρει περισσότερο αίμα με λιγότερη ενέργεια και μικρότερη πίεση στις αρτηρίες. Η καλή φυσική κατάσταση είναι εξίσου αποτελεσματική στον έλεγχο της υπέρτασης όσο αρκετά φάρμακα.
§  Μείωση της πιθανότητας εμφράγματος: Ασκήσεις όπως το γρήγορο περπάτημα για 30- 60 λεπτά την ημέρα έχουν αποδειχτεί ότι μειώνουν σημαντικά το ρίσκο καρδιαγγειακών παθήσεων.
§  Αύξηση της  "καλής" χοληστερόλης: Το περπάτημα αυξάνει το επίπεδο της (HDL) και συγχρόνως βοηθάει στο να μειωθούν τα επίπεδα της LDL , η οποία είναι η υπαίτια για τη δημιουργία αρτηριοσκλήρωσης.
§  Μείωση του ρίσκου για εγκεφαλικό: Καθημερινό γρήγορο ωριαίο περπατημα μειώνει στο μισό την πιθανότητα εγκεφαλικού επεισοδίου.
§  Μείωση του ρίσκου καρκινου και διαβήτη τύπου 2: Μια 20ετής έρευνα σε 72000 νοσοκόμες συνδέει το συχνό περπάτημα με μειωμένη συχνότητα αυτών των ασθενιών. Άλλη έρευνα σε κατηγορία ανθρώπων υψηλού ρίσκου διαβήτη έδειξε μείωση του ρίσκου διαβήτη στο μισό όταν αυτοί συνδύασαν το περπάτημα με μειωμένη κατανάλωση λιπαρών τροφών και μείωση του βάρους τους κατά 5-7%.
§  Μείωση της ανάγκης επέμβασης για χολολιθίαση: Έρευνα το Harvard σε 60000 γυναίκες έδειξε ότι το συχνό περπάτημα μειώνει την ανάγκη χειρουργίου χολολιθίασης στο 20-30%.
§  Προστασία από κάταγμα ισχίου: Το καθημερινό περπάτημα αποτελεί την κύρια μορφή πρόληψης αλλά και θεραπείας της οστεοπόρωσης (κύρια αιτία κατάγματος ισχίου).
Η λίστα είναι σχεδόν ατελείωτη. Πολλές έρευνες καταδεικνύουν ότι το καθημερινό περπάτημα βοηθά:
§  Στην πρόληψη κατάθληψης, καρκίνου του εντέρου, δυσκοιλιότητας, προβλημάτων στήσης
§  Στην αύξηση του μέσου όρου ζωής
§  Στη μείωση του άγχους
§  Στη μείωση των συμπτομάτων αρθρίτιδας και οσφυαλγίας
§  Στην ενδυνάμωση μυών οστών και αρθρώσεων
§  Στη βελτίωση του ύπνου
§  Στη βελτίωση της διάθεσης και της αίσθησης ευτυχίας
Δημιουργήστε σταθερό πρόγραμμα
Μια σταθερή ρουτίνα είναι ο πιο σημαντικός παράγοντας στο να κερδίσετε περισσότερα από το πρόγραμμα άσκησης. Καθημερινό περπάτημα 30-60 λεπτά συνίσταται.
Ακολουθείστε αυτές τις συμβουλές για μεγαλύτερα οφέλη:
§  Καθώς περπατάτε θα πρέπει να έχετε τη δυνατότητα να διατηρήσετε μια συζήτηση. Αν αναπνέετε πολύ άνετα αυξήστε το ρυθμό σας. Αν πάλι δυσκολεύεστε να μιλάτε και να αναπνεύσετε τότε μειώστε λίγο το ρυθμό.
§  Αμέσως μετά τον φαγητό κάντε μια χαλαρή βόλτα για 10-15 λεπτά, μην ξαπλώσετε κατευθίαν. Το χαλαρό περπάτημα μετά το φαί βοηθά στην καλύτερη πέψη
§  Το βραδάκι θυσιάστε μισή ώρα από την τηλεόραση πάρτε το σύντροφο σας ή κάποιον φίλο και βγείτε μια βόλτα για περπάτημα. Θα νιώσετε πολύ όμορφα.
§  Τα σαββατοκύρια ή όποτε βρίσκετε καιρό, επιλέξτε κάποιον από τους εκπληκτικούς προορισμούς για περπάτημα που έχει η χώρα μας.
Το Καλύτερο Φάρμακο
Κάθε επιλογή για περπάτημα είναι καλή. Για τα μέγιστα θετικά αποτελέματα επιλέξτε ταχύ περπάτημα για 45 λεπτά 5 φορές την εβδομάδα. Πριν ξεκινήσετε το πρόγραμμα απευθυνθείτε στον γιατρό σας ή τον οστεοπαθητικό σας για το πρόγραμμα που ενδύκνειται σε εσάς.
Μουράτης Ελευθέριος
Οστεοπαθητικός - Φυσιοπαθολόγος
ΠΗΓΗ:http://www.pentapostagma.gr/2013/05/ygeia-to-magiko-farmako.html#ixzz2TxGnCEET

Η Ελληνική Γλώσσα





Στο έργο «Σύντοµη ιστορία της Ελληνικής Γλώσσης» του διάσηµου γλωσσολόγου Α. Meillet, υποστηρίζεται µε σθένος η ανωτερότητα της Ελληνικής έναντι των άλλων γλωσσών.
Ο σπουδαίος Γάλλος συγγραφέας Ζακ Λακαρριέρ είχε δηλώσει:
«Στην Ελληνική υπάρχει ένας ίλιγγος λέξεων, διότι µόνο αυτή εξερεύνησε, κατέγραψε και ανέλυσε τις ενδότατες διαδικασίες της οµιλίας και της γλώσσης, όσο καµία άλλη γλώσσα.»

Ο μεγάλος Γάλλος διαφωτιστής Βολτέρος είχε πει:  «Είθε η Ελληνική γλώσσα να γίνει κοινή όλων των λαών.»
Ο Γάλλος καθηγητής του Πανεπιστημίου της Σορβόνης Κάρολος Φωριέλ είπε: «Η Ελληνική έχει ομοιογένεια σαν την Γερμανική, είναι όμως πιο πλούσια από αυτήν. Έχει την σαφήνεια της Γαλλικής, έχει όμως μεγαλύτερη ακριβολογία. Είναι πιο ευλύγιστη από την Ιταλική και πολύ πιο αρμονική από την Ισπανική. Έχει δηλαδή ότι χρειάζεται για να θεωρηθεί η ωραιότερη γλώσσα της Ευρώπης.»
Η Μαριάννα Μακ Ντόναλντ, καθηγήτρια του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνιας και επικεφαλής του TLG δήλωσε «Η γνώση της Ελληνικής είναι απαραίτητο θεμέλιο υψηλής πολιτιστικής καλλιέργειας.»
Theodore F. Brunner (Ιδρυτής του TLG και διευθυντής του µέχρι το 1997)
«Σε όποιον απορεί γιατί ξοδεύτηκαν τόσα εκατοµµύρια δολάρια για την αποθησαύριση των λέξεων της Ελληνικής, απαντούµε: Μα πρόκειται για την γλώσσα των προγόνων µας και η επαφή µε αυτούς θα ßελτιώσει τον πολιτισµό µας.»

Η τυφλή Αμερικανίδα συγγραφέας Έλεν Κέλλερ είχε πει «Αν το βιολί είναι το τελειότερο μουσικό όργανο, τότε η Ελληνική γλώσσα είναι το βιολί του ανθρώπινου στοχασμού.»
Ιωάννης Γκαίτε (Ο μεγαλύτερος ποιητής της Γερμανίας, 1749-1832)
«Άκουσα στον Άγιο Πέτρο της Ρώµης το Ευαγγέλιο σε όλες τις γλώσσες. Η Ελληνική αντήχησε άστρο λαµπερό µέσα στη νύχτα.»
Διάλογος του Γκαίτε µε τους µαθητές του:
-Δάσκαλε τι να διαßάσουµε για να γίνουµε σοφοί όπως εσύ;
-Τους Έλληνες κλασικούς.
-Και όταν τελειώσουµε τους Έλληνες κλασικούς τι να διαßάσουµε;
-Πάλι τους Έλληνες κλασικούς.

Μάρκος Τύλλιος Κικέρων (Ο επιφανέστερος άνδρας της αρχαίας Ρώµης, 106-43 π.Χ.)
«Εάν οι θεοί µιλούν, τότε σίγουρα χρησιµοποιούν τη γλώσσα των Ελλήνων.»

Χάµφρι Κίτο (Άγγλος καθηγητής στο πανεπιστήµιο του Μπρίστολ, 1968)
«Είναι στη φύση της Ελληνικής γλώσσας να είναι καθαρή, ακριßής και περίπλοκη. Η ασάφεια και η έλλειψη άµεσης ενοράσεως που χαρακτηρίζει µερικές φορές τα Αγγλικά και τα Γερµανικά, είναι εντελώς ξένες προς την Ελληνική γλώσσα.»

Ιρίνα Κοßάλεßα (Σύγχρονη Ρωσίδα καθηγήτρια στο πανεπιστήµιο Λοµονόσοφ, 1995)
«Η Ελληνική γλώσσα είναι όµορφη σαν τον ουρανό µε τα άστρα.»

R.H. Robins (Σύγχρονος Άγγλος γλωσσολόγος, καθηγητής στο πανεπιστήµιου του Λονδίνου)
«Φυσικά δεν είναι µόνο στη γλωσσολογία όπου οι Έλληνες υπήρξαν πρωτοπόροι για την Ευρώπη. Στο σύνολό της η πνευµατική ζωή της Ευρώπης ανάγεται στο έργο των Ελλήνων στοχαστών. Ακόµα και σήµερα επιστρέφουµε αδιάκοπα στην Ελληνική κληρονοµιά για να ßρούµε ερεθίσµατα και ενθάρρυνση.»

Φρειδερίκος Σαγκρέδο (Βάσκος καθηγητής γλωσσολογίας – Πρόεδρος της Ελληνικής Ακαδηµίας της Βασκονίας)
«Η Ελληνική γλώσσα είναι η καλύτερη κληρονοµιά που έχει στη διάθεσή του ο άνθρωπος για την ανέλιξη του εγκεφάλου του. Απέναντι στην Ελληνική όλες, και επιµένω όλες οι γλώσσες είναι ανεπαρκείς.»
«Η αρχαία Ελληνική γλώσσα πρέπει να γίνει η δεύτερη γλώσσα όλων των Ευρωπαίων, ειδικά των καλλιεργηµένων ατόµων.»
«Η Ελληνική γλώσσα είναι από ουσία θεϊκή.»

Ερρίκος Σλίµαν (Διάσηµος ερασιτέχνης αρχαιολόγος, 1822-1890)
«Επιθυµούσα πάντα µε πάθος να µάθω Ελληνικά. Δεν το είχα κάνει γιατί φοßόµουν πως η ßαθειά γοητεία αυτής της υπέροχης γλώσσας θα µε απορροφούσε τόσο πολύ που θα µε αποµάκρυνε από τις άλλες µου δραστηριότητες.» (Ο Σλίµαν µίλαγε άψογα 18 γλώσσες. Για 2 χρόνια δεν έκανε τίποτα άλλο από το να µελετάει τα 2 έπη του Οµήρου).

Γεώργιος Μπερνάρ Σο (Μεγάλος Ιρλανδός θεατρικός συγγραφέας, 1856-1950) «Αν στη ßιßλιοθήκη του σπιτιού σας δεν έχετε τα έργα των αρχαίων Ελλήνων συγγραφέων, τότε µένετε σε ένα σπίτι δίχως φως.»
Τζέιµς Τζόις (Διάσηµος Ιρλανδός συγγραφέας, 1882-1941)
«Σχεδόν φοßάµαι να αγγίξω την Οδύσσεια, τόσο καταπιεστικά αφόρητη είναι η οµορφιά.»

Ίµπν Χαλντούν (Ο µεγαλύτερος Άραßας ιστορικός)
«Πού είναι η γραµµατεία των Ασσυρίων, των Χαλδαίων, των

 Αιγυπτίων; Όλη η ανθρωπότητα έχει κληρονοµήσει την γραµµατεία των Ελλήνων µόνον.»
Will Durant (Αµερικανός ιστορικός και φιλόσοφος, καθηγητής του Πανεπιστηµίου της Columbia)
«Το αλφάßητον µας προήλθε εξ Ελλάδος δια της Κύµης και της Ρώµης. Η Γλώσσα µας ßρίθει Ελληνικών λέξεων. Η επιστήµη µας σφυρηλάτησε µίαν διεθνή γλώσσα διά των Ελληνικών όρων. Η γραµµατική µας και η ρητορική µας, ακόµα και η στίξης και η διαίρεσης εις παραγράφους… είναι Ελληνικές εφευρέσεις. Τα λογοτεχνικά µας είδη είναι Ελληνικά – το λυρικόν, η ωδή, το ειδύλλιον, το µυθιστόρηµα, η πραγµατεία, η προσφώνησις, η ßιογραφία, η ιστορία και προ πάντων το όραµα. Και όλες σχεδόν αυτές οι λέξεις είναι Ελληνικές.»

Ζακλίν Ντε Ροµιγί (Σύγχρονη Γαλλίδα Ακαδηµαϊκός και συγγραφεύς)
«Η αρχαία Ελλάδα µας προσφέρει µια γλώσσα, για την οποία θα πω ότι είναι οικουµενική.»
«Όλος ο κόσµος πρέπει να µάθει Ελληνικά, επειδή η Ελληνική γλώσσα µας ßοηθάει πρώτα από όλα να καταλάßουµε την δική µας γλώσσα.»

Μπρούνο Σνελ (Διαπρεπής καθηγητής του Πανεπιστηµίου του Αµßούργου)
«Η Ελληνική γλώσσα είναι το παρελθόν των Ευρωπαίων.»

Φραγκίσκος Λιγκόρα (Σύγχρονος Ιταλός καθηγητής Πανεπιστηµίου και Πρόεδρος της Διεθνούς Ακαδηµίας προς διάδοσιν του πολιτισµού)
«Έλληνες να είστε περήφανοι που µιλάτε την Ελληνική γλώσσα ζωντανή και µητέρα όλων των άλλων γλωσσών. Μην την παραµελείτε, αφού αυτή είναι ένα από τα λίγα αγαθά που µας έχουν αποµείνει και ταυτόχρονα το διαßατήριό σας για τον παγκόσµιο πολιτισµό.»

Ο. Βαντρούσκα (Καθηγητής Γλωσσολογίας στο Πανεπιστήµιο της Βιέννης)
«Για έναν Ιάπωνα ή Τούρκο, όλες οι Ευρωπαϊκές γλώσσες δεν φαίνονται ως ξεχωριστές, αλλά ως διάλεκτοι µιας και της αυτής γλώσσας, της Ελληνικής.»
Peter Jones (Διδάκτωρ – καθηγητής του Πανεπιστηµίου της Οξφόρδης ο οποίος συνέταξε µαθήµατα αρχαίων Ελληνικών προς το αναγνωστικό κοινό, για δηµοσίευση στην εφηµερίδα «Daily Telegraph»)
«Οι Έλληνες της Αθήνας του 5ου και του 4ου αιώνος είχαν φθάσει την γλώσσα σε τέτοιο σηµείο, ώστε µε αυτήν να εξερευνούν ιδέες όπως η δηµοκρατία και οι απαρχές του σύµπαντος, έννοιες όπως το θείο και το δίκαιο. Είναι µιά θαυµάσια και εξαιρετική γλώσσα.»

Ντε Γρόοτ (Ολλανδός καθηγητής Οµηρικών κειµένων στο πανεπιστήµιο του Μοντρεάλ)
«Η Ελληνική γλώσσα έχει συνέχεια και σε µαθαίνει να είσαι αδέσποτος και να έχεις µιά δόξα, δηλαδή µιά γνώµη. Στην γλώσσα αυτή δεν υπάρχει ορθοδοξία. Έτσι ακόµη και αν το εκπαιδευτικό σύστηµα θέλει ανθρώπους νοµοταγείς – σε ένα καλούπι – το πνεύµα των αρχαίων κειµένων και η γλώσσα σε µαθαίνουν να είσαι αφεντικό.»

Gilbert Murray (Καθηγητής του Πανεπιστηµίου της Οξφόρδης)
«Η Ελληνική είναι η τελειότερη γλώσσα. Συχνά διαπιστώνει κανείς ότι µιά σκέψη µπορεί να διατυπωθεί µε άνεση και χάρη στην Ελληνική, ενώ γίνεται δύσκολη και ßαρειά στην Λατινική, Αγγλική, Γαλλική ή Γερµανική. Είναι η τελειότερη γλώσσα, επειδή εκφράζει τις σκέψεις τελειοτέρων ανθρώπων.»

Max Von Laye (Βραßείον Νόµπελ Φυσικής)
«Οφείλω χάριτας στην θεία πρόνοια, διότι ευδόκησε να διδαχθώ τα αρχαία Ελληνικά, που µε ßοήθησαν να διεισδύσω ßαθύτερα στο νόηµα των θετικών επιστηµών.»

E, Norden (Μεγάλος Γερµανός φιλόλογος)
«Εκτός από την Κινεζική και την Ιαπωνική, όλες οι άλλες γλώσσες διαµορφώθηκαν κάτω από την επίδραση της

 Ελληνικής, από την οποία πήραν, εκτός από πλήθος λέξεων, τους κανόνες και την γραµµατική.»
Martin Heidegger (Γερµανός φιλόσοφος, απο τους κυριότερους εκπροσώπους του υπαρξισµού του 20ου αιώνος)
«Η αρχαία Ελληνική γλώσσα ανήκει στα πρότυπα, µέσα από τα οποία προßάλλουν οι πνευµατικές δυνάµεις της δηµιουργικής µεγαλοφυΐας, διότι αναφορικά προς τις δυνατότητες που παρέχει στην σκέψη, είναι η πιό ισχυρή και συνάµα η πιό πνευµατώδης από όλες τις γλώσσες του κόσµου.»

David Crystal (Γνωστός Άγγλος καθηγητής, συγγραφεύς της εγκυκλοπαίδειας του Cambridge για την Αγγλική)
«Είναι εκπληκτικό να ßλέπεις πόσο στηριζόµαστε ακόµη στην Ελληνική, για να µιλήσουµε για οντότητες και γεγονότα που ßρίσκονται στην καρδιά της σύγχρονης ζωής.»

Μάικλ Βέντρις (Ο άνθρωπος που αποκρυπτογράφησε την Γραµµική γραφή Β’)
«Η αρχαία Ελληνική Γλώσσα ήταν και είναι ανωτέρα όλων των παλαιοτέρων και νεοτέρων γλωσσών.»

R.H. Robins (Γλωσσολόγος και συγγραφεύς)
«Ο Ελληνικός θρίαµßος στον πνευµατικό πολιτισµό είναι ότι έδωσε τόσα πολλά σε τόσους πολλούς τοµείς [...]. Τα επιτεύγµατά τους στον τοµέα της γλωσσολογίας όπου ήταν εξαιρετικά δυνατοί, δηλαδή στην θεωρία της γραµµατικής και στην γραµµατική περιγραφή της γλώσσας, είναι τόσο ισχυρά, ώστε να αξίζει να µελετηθούν και να αντέχουν στην κριτική. Επίσης είναι τέτοια που να εµπνέουν την ευγνωµοσύνη και τον θαυµασµό µας.»

Luis José Navarro (Αντιπρόεδρος στο εκπαιδευτικό πρόγραµµα «Ευρωκλάσσικα» της Ε.Ε.)
«Η Ελληνική γλώσσα για µένα είναι σαν κοσµογονία. Δεν είναι απλώς µιά γλώσσα…»

Juan Jose Puhana Arza (Βάσκος Ελληνιστής και πολιτικός)
«Οφείλουµε να διακηρύξουµε ότι δεν έχει υπάρξει στον κόσµο µία γλώσσα η οποία να δύναται να συγκριθεί µε την κλασσική Ελληνική.»

Ζακ Λανγκ (Γάλλος Υπουργός Παιδείας)
«Η Ελληνική γλώσσα είναι µία γλώσσα η οποία διαθέτει όλα τα χαρακτηριστικά, όλες τις προϋποθέσεις µιας γλώσσης διεθνούς… εγγίζει αυτές τις ίδιες τις απαρχές του πολιτισµού… η οποία όχι µόνον δεν υπήρξε ξένη προς ουδεµία από τις µεγάλες εκδηλώσεις του ανθρωπίνου πνεύµατος, στην θρησκεία, στην πολιτική, στα γράµµατα, στις τέχνες, στις επιστήµες, αλλά υπήρξε και το πρώτο εργαλείο, – προς ανίχνευση όλων αυτών – τρόπον τινά η µήτρα… Γλώσσα λογική και συγχρόνως ευφωνική, ανάµεσα σε όλες τις άλλες…»

[Πηγή ellinikoarxeio.com]