Δευτέρα 11 Νοεμβρίου 2013

Σιφουνιός Λουκάς, υπεραιωνόβιος, ο Πάτμιος

ΕΝΑΣ ΥΠΕΡΑΙΩΝΟΒΙΟΣ ΜΕ ΚΑΡΔΙΑ ΕΙΚΟΣΑΡΗ:
 «Είμαι 103 χρονών και δεν έχω πάρει ούτε ασπιρίνη»


ΕΝΑΣ ΥΠΕΡΑΙΩΝΟΒΙΟΣ ΜΕ ΚΑΡΔΙΑ ΕΙΚΟΣΑΡΗ: «Είμαι 103 χρονών και  δεν έχω πάρει ούτε ασπιρίνη»

Ο κ. Λουκάς Σιφουνιός σε ηλικία 103 ετών πιθανότατα είναι ο μακροβιότερος κάτοικος της Ρόδου. Γεννήθηκε στην Πάτμο, όπου δημιούργησε οικογένεια. Η τύχη τον έφερε όμως στη Ρόδο όπου έχει περάσει μεγάλο μέρος της ζωής του.
Στα μάτια του διακρίνει κανείς τη νεανική σπίθα, ενώ η οξυδέρκεια του νου του και η κριτική του σκέψη μπορεί να ξεπεράσει και ένα εικοσάρη.
Όταν τον ρωτάς για το μυστικό της μακροζωίας του, ο κ. Λουκάς απαντά: «Αυτά είναι γραφτά από το θεό. Όταν γεννιέται ο άνθρωπος, οι μοίρες του μοιράζουν τις τύχες του. Εγώ στη ζωή μου δεν έχω πάρει φάρμακα, ούτε ασπιρίνη».
Ο κ. Λουκάς δηλώνει ότι μπορεί τα παλιά χρόνια να ήταν φτωχικά, ήταν όμως πιο ανθρώπινα και δεν υπήρχε άγχος όπως σήμερα. «Είχαμε φτώχεια με το τσουβάλι. Τα καταφέραμε όμως, δεν λυγίσαμε. Ο κόσμος τότε δεν είχε τόσες σκοτούρες, όπως σήμερα. Παρά τη φτώχεια, δεν νοιαζόμασταν για το αύριο. Λέγαμε πάντα ότι έχει ο θεός. Ζούσαμε με το μεροκάματο. Έτσι μεγαλώσαμε με τη γυναίκα μου 12 παιδιά.
Στη ζωή μου χόρεψα και τραγούδησα και γλέντησα. Δεν έχω παράπονο. Σήμερα οι νέοι στερούνται, τρέχουνε και δεν προλαβαίνουν», λέει χαρακτηριστικά ο κ. Λουκάς.
Για την κρίση και για το πώς καταφέρνει να επιβιώνει ως χαμηλοσυνταξιούχος του ΟΓΑ, ο κ.  Λουκάς δηλώνει: «Παίρνω 360 ευρώ σύνταξη από τον ΟΓΑ, η οποία δεν φτάνει ούτε για το ενοίκιο και τη ΔΕΗ… Δεν ζητάμε πολλά για να ζήσουμε. Εγώ άλλωστε ποτέ μου δεν ήμουν της υπερβολής. Το φαγητό μου ήταν πάντα μετρημένο. Ακόμη όμως και αυτά τα λίγα μας τα κόβουνε».
Για τη σημερινή κατάσταση της Ρόδου και για το μέλλον της Ελλάδας ο κ. Σιφουνιός δηλώνει:
«Πάντρεψα τις κόρες μου στη Ρόδο και ήλθα και εγώ. Σήμερα τα παιδιά μου έχουν σκορπιστεί ανά την Ελλάδα και στα πέρατα της Γης, στη Θεσσαλονίκη, στην Κρήτη, στην Αυστραλία… Δεν είχε τίποτε να τους κρατήσει εδώ, έπρεπε να αναζητήσουν την τύχη τους αλλού…. Έχω 26 εγγόνια, οκτώ δισέγγονα και απέκτησα και τρισέγγονα. Τη γυναίκα μου την έχω χάσει…
Όλα αυτά τα μεγαλεία που έχει η Ρόδος, τα παραδοσιακά κτίρια, τα μνημεία, έγιναν επί Ιταλοκρατίας. Οι τωρινοί δεν άφησαν τίποτε το αξιόλογο πίσω τους. Αυτό που τους ενδιαφέρει είναι να γεμίζουν οι ίδιοι τις τσέπες τους. Πάει η Ελλάδα πια, τίποτα δεν είναι πια όπως παλιά…».

Του Δημήτρη Γκαρζώνη
ΠΗΓΗ:http://www.drasisnews.gr/?p=3091
ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΑΠΟ: https://www.facebook.com/Αριστείδης Μιαούλης

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου