Πέμπτη 9 Μαΐου 2013

" Η Κουκουμάβλα"


HOMO CREATIVUS: Η ΙΔΑΝΙΚΗ ΖΩΗ ΜΙΑΣ ΚΟΥΚΟΥΜΑΒΛΑΣ - Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΠΟΥ ΚΑΝΕΙ ΑΥΤΟ ΠΟΥ ΘΕΛΕΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙ!



Ένα μικρό σοκάκι της Πάτμου. Μικρό μαγαζί με κήπο με πολύχρωμα τραπέζια. Η ταμπέλα στον τοίχο, χειροποίητη ,με έκανε να σταματήσω. ”Κουκουμάβλα”  έγραφε στην πόρτα. Μπήκα.

Ένα μέρος υπέροχο, τρομερή ατμόσφαιρα, εικόνες, χρώματα, κολλάζ. Μπαρ στη μία πλευρά, χαμογελαστός κόσμος.

“Ένα τέλειο μέρος” είπα “για να έρθω το χειμώνα να παίξω μια παράσταση”.

“Θέλεις να το συζητήσεις με τη γυναίκα μου;”, είπε ο Αντρέας ,ο ιδιοκτήτης, “έλα το πρωί, κατά τις 11”.

Ήρθα το πρωί και γνωριστήκαμε με τη Δέσποινα.

“Κουκουμάβλα”, μου είπε, μεταφορικά είναι αυτή που παραμυθιάζει κάποιον και θέλω να παραμυθιάζω τον κόσμο με όλη την καλύτερη έννοια.



 

“Κάποια στιγμή σκέφτηκα τι μου αρέσει να κάνω στη ζωή μου και μου άρεσαν τόσα πολλά, που ήθελα να τα παντρέψω όλα μαζί, να κεντήσω τον κόσμο μου. Εξ ου και η Κουκουμάβλα!

Η ιδανική ζωή θα ξεκίναγε, αν ο άνθρωπος πείραζε τον κόσμο, δηλαδή τη φύση, λιγότερο, να επιδίωκε μια αρμονική ζωή κοντά στη φύση. Δείτε, μόλις ο άνθρωπος έρθει κοντά στη φύση, αρχίζει να ηρεμεί.

Εγώ έχω ανάγκη να ομορφαίνω τη ζωή, η δημιουργία είναι για μένα τρόπος ζωής.”

Όλα τα πράγματα στο μαγαζί τα έφτιαξε μόνη της. Το πρωί δουλεύει στην “Κουκουμάβλα”, το απόγευμα είναι με τα παιδιά της- παρεμπιπτόντως , έχει τρία υπέροχα κορίτσια, σαν νεράιδεςJ

“Πιστεύω πως τα παιδιά πρέπει να τα μεγαλώνουν οι γονείς και όχι οι γιαγιάδες και οι νταντάδες. Εσύ, ως μάνα, θα του παραδώσεις του παιδιού τις αξίες και τις απόψεις σου για τη ζωή.” 

Ζωγραφίζει μαζί τους και τους λέει παραμύθια. Πέρσι έκανε και  σεμινάρια αφήγησης παραμυθιών στην Αθήνα και έκανε στην “Κουκουμάβλα” παραμυθοβραδυές.

“Δεν ήταν εύκολο να φεύγω τέσσερα Σαββατοκύριακα, είναι και το κόστος του σεμιναρίου, σκέψου και τα εισιτήρια. Α, και τα απαγορευτικά των πλοίων! Όμως, είπα,το θέλω τόσο πολύ!Αξίζει, φίλε, να υπάρχεις για ένα όνειρο, κι ας είναι η φωτιά του να σε κάψει!, όπως λένε και τα “Ξύλινα Σπαθιά”.”

Κανονίσαμε να έρθω με το “People & Puppets’ Svit” τον Οκτώβρη,να παίξουμε μια παράσταση.

“Τι πιστεύεις πως είναι το πιο σημαντικό στη ζωή του ανθρώπου;”, στο τέλος της ρώτησα.

“Θα απαντήσω με τα λόγια του Βολταίρου, είπε : Να μετουσιώνει ο άνθρωπος το αναπόφευκτο σε δική του ελεύθερη βούληση”!

1 σχόλιο:

  1. Συμφωνώ και επαυξάνω! Η Δέσποινα και οι ιδέες της είναι μέσα στην καρδιά μου!!!
    -Κορίτσι μου, κράτα μέσα στην καρδιά σου την απλότητα και την καθαρότητα που έχεις! Αυτή είναι η προίκα σου και η κληρονομια που θα έχει αξία να αφήσεις στις γλυκειές σου πριγκήπισσες!!!...
    Με πολύ αγάπη από την όμορφη θεσσαλονίκη
    Η θεία Σούλα

    ΑπάντησηΔιαγραφή