Κυριακή 17 Μαρτίου 2013

"Επί των ποταμών Βαβυλώνος"

Πολυέλεος
Η τέταρτη Κυριακή του Τριωδίου είναι αφιερωμένη στην εκδίωξη των πρωτοπλάστων από τον παράδεισο της τρυφής.
Είθισται την Κυριακή της Απόκρεω και την Κυριακή 
της Τυρινής να ψάλλεται στην εκκλησία ο πολυέλεος
 "επί των ποταμών Βαβυλώνος". 
Είναι ένα θλιβερό άσμα των Ισραηλιτών που τους θυμίζει την αιχμαλωσία τους από τους Βαβυλωνίους
 και τη μεταφορά τους κοντά στον Τίγρη κι Ευφράτη. 
Εκεί, λέει ο ύμνος,  κάθισαν κι έκλαψαν, σαν θυμήθηκαν την αγαπημένη τους πόλη Ιερουσαλήμ , 
κι ύστερα κρέμασαν τα μουσικά και θρησκευτικά τους όργανα στις ιτιές. Οι αιχμαλωτεύσαντές τους ζήτησαν 
να τους τραγουδήσουν κανένα τραγούδι της Ιερουσαλήμ, κι αυτοί απαντούν σε θρηνητικό τόνο, 
«πώς να σας τραγουδήσουμε τραγούδι μακριά
 από την πατρίδα μας;» Και ακολουθεί το κάποτε πασίγνωστο και τώρα σπάνια ακουόμενο, 
«εάν επιλάθωμαί σου, Ιερουσαλήμ, επιλησθείη η δεξιά μου,  κολληθείη η γλώσσα μου τω λάρυγγί μου εάν 
μη σου μνησθώ». Αν σε ξεχάσω Ιερουσαλήμ, να ξεράνει 
το χέρι μου και να κολληθεί η γλώσσα μου
 στο λάρυγγά μου.


Σημείωση από τον "Πάτμιο": Ευχαριστούμε θερμά τον κ. Κωνσταντίνο Βουτζουλίδη για την αποστολή του ανωτέρω

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου