Τρίτη 5 Φεβρουαρίου 2013

«Ο Ρωμηός»



Απολαύστε τον Ρωμηό του καυστικού Γιώργου Σουρή

«Ο Ρωμηός» είναι ένα ποίημα του σατιρικού ποιητή από τη Σύρο, Γιώργου Σουρή (1853-1919). Απολαύστε το...


Στν καφεν π᾿ ξω σν μπέης ξαπλωμένος,
το
λιου τς κτνες χόρταγα ρουφ,
κα
στν φημερίδων τ νέα βυθισμένος,
κανέναν δ
ν κοιτάζω, κανέναν δν ψηφ.

Σ μία καρέκλα τνα ποδάρι μου τεντώνω,
τ
λλο σ μίαν λλη, κι λίγο παρεκε
φήνω τ
καπέλο, κα
ρχιν
μ
τόνο
το
ς
πουργο
ς ν
βρίζω κα
τ
ν πολιτική.

Ψυχή μου! τί λιακάδα! τί ορανς ! τί φύσις !
χνίζει μπροστά μου καϊμακλς καφές,
κι
γ κατεμπνευσμένος γι λα φέρνω κρίσεις,
κα
μόνος μου τς βρίσκω μεγάλες κα σοφές.

Βρίζω γγλέζους, Ρώσους, κα ποιους λλους θέλω,
κα
στρίβω τ
μουστάκι μ
᾿
γέρωχο πολύ,
κα
μέσα στ
θυμό μου κατ
διαόλου στέλλω
τ
ν
διον
αυτό μου, κα
γίνομαι σκυλί.

Φέρνω τν νον στν Διάκο κα ες τν Καραΐσκο,
κατενθουσιασμένος τ
γένια μου μαδ,
τ
ν λληνα ες λα νώτερο τν βρίσκω,
κι
πάνω στν καρέκλα χαρούμενος πηδ.

Τν φίλη μας Ερώπη μ πέντε φασκελώνω,
πάνω στ
τραπέζι τ
ν γρόθο μου κτυπ
...
 χύθη καφές μου, τ ροχα μου λερώνω,
κι
σες βλαστήμιες ξέρω ρχίζω ν τς π.

Στν καφετζ ξεσπάω... φωτι κι κενος παίρνει.
μέσως νω κάτω το κάνω τν μπουφέ,
τ
ν βρίζω κα μ βρίζει, τν δέρνω κα μ δέρνει,
κα
τέλος... δν πληρώνω δεκάρα τν καφέ..
[Πηγή tvxs.gr]
ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ ΑΠΟ: http://www.defencenet.gr/defence/item/

1 σχόλιο: