Σάββατο 17 Νοεμβρίου 2012

Ο Δτρατηγός Μακρυγιάννη



διαθήκη το στρατηγο Μακρυγιάννη

Ες δόξα το δίκιου κα μεγάλου Θεο ΚΥΡΙΕ ΠΑΝΤΟΔΥΝΑΜΕ. σύ, Κύριε, θ σώσεις ατ τ θνος. Εμαστε ...μαρτωλοί, εσαι Θεός! λέησέ μας, φώτισέ μας, νωσέ μας κα κίνησέ μας ναντίον το δόλου κα τς πάτης, τς συστηματικς τυραγνίας τς πατρίδος κα  θρησκείας. Ες δόξαν σου, Κύριε, σηκώνεται πόψε σημαία τς λευτερις ναντίον τς τυραγνίας! Πατριτες! Πεθαίνω δι τν πατρίδα, Στέκω ες τν ρκον μου τν πρτον. Δν μπορ, πατρίδα, ν σ βλέπω τοιούτως κα τν σκοτωμένων τ παιδι κα ο γριγς ν διακονεύουν κα ν τς βιάζουν δι κομμάτι ψωμ ες τν τιμ τος ο πατενες τς πατρίδος. Γιομάτες ο φυλακς π γωνιστς κα στ σοκάκια σου διακονεύουν ατονοι ο γωνισταί, πού χύσανε τ αμα τος δι ν ξαναειπωθ «πατρίδα λλάς». Ετε λευτερία κατ τος γνες μας κα θυσίες μας, ετε θάνατος σ' μς. Πεθαίνω γ πρτος πόψε. χετε γειά, πατριτες, κα ες τν λλη ζω σμίγομε, κε ποναι κα ο λλοι ο συναγωνισταί μας, ες τν κόρφον το ληθινο βασιλέως, το μεγάλου Θεο, το ληθινο. Πατρίδα, σ' φήνω νήλικα παιδι κα γυναίκα ν τ' φήσουνε ζωντανά, τ' φήνω ες τν προστασίαν σου. Κοίταξε τ' εναι παιδι το τίμιου γωνιστ Μακρυγιάννη. Ποτ ατς δν σ ψύχρανε ες τ δεινά σου κα τώρα πρόθυμος ν πεθάνη δι σένα γι ν σ δονε τ παιδιά σου λεύτερη λλάδα κα χι παλιοψάθα τς...
τυραγνίας κα τν κολάκωνέ της. Δία τ παιδιά μου φήνω κηδεμόνες τν κύριο Μιχαλ Σκινά, Μελά, Δόσιον, Καλλεφουρνά, γυναικάδελφόν μου Σκουζ κα τν γυναίκα μου. Κα ν' κολουθήσετε κατ τν παλιά μου διαθήκη ,τι διαλαβάνει κι ν μελήσετε ες τν λλη ζω θ μο δώσετε λόγον. Βιαστικς γράφω κα μ τν σημαία μου ες τ χέρι, χετε γει λοι κα τυραννίαν ν μν φήσετε ν φωλιάση ες τν πατρίδα, ν μν ντροπιάσετε τόσα αματα πο χύθηκαν. 
 1843 Σεπτεμβρίου 2 μεσάνυχτα ΜΑΚΡΥΓΙΑΝΝΗΣ".
Πηγή:http://www.orthodoxia-ellhnismos.gr/2012/11/blog-post_647.html#mor

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου